23 Mayıs 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

23 Mayıs 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

: Biz istiklâl muhare- besinde Türk seciyesinin kuv” Yetine dayandık. — Biz er- savaçında, Türk ira 1 _îı_m kuvvatina dayandık. Ci? — Eksin Âcz — Eksinlik Act duymak, âciz kalmak — ünmek ti İnkılâb, âcizlerin S değildir. — Devrim, ek. Sidlerin işi değildir. timciler büyük zorluklar Karşımında, eksinmek değil, 4 #klerini artırmalıdırlar. — Fhemmiyet — Önem Ekemmiyet vermek — Öne ek Mühim — Önemli Örnekler: Son yıllarda eko: Aomik işlere büyük önem Yermekteyiz. ' yıllarda ençok önediği- Miz işler, endüstri girişim- dir. — Son yıllarda en- Sök ehemmiyet verdiğimiz . » Sinai teşebbüsattır. D Hetasim — Tören “enekler; Dün yeni bir ve sergisinin Tesmi küşa- a bulunduk. — Dün ye- resim sergisinin açım Bzeninde bulunduk. islcumhura askeri mera- Tim yapılmak usuldendir. — ur Başkanına süel tören $ Depilmak üsüldendir. Müsavi — Eşir | Münvat — Eşitlik SĞ Ürüekler: Türk kanönları da, bütün yarddaşlar Türkiye'de kadın, erkek eşit- u“v €umuriyetin eseridir. N—cudmiıe gönderilecek bu kelimelerin Osmanlı. kullanılmamazını rica ederiz. ç A iyaka '_::manlar Suyu. Vakit Akıtılacak? Alikadarların söylediğine gö: | & , ğ".lılu suyu, l fevkalâde çıkmazsa yirmi gün Karşıyaka'ya akıtılacaktır. N.Y' Fen heyeti, muvakkat | üi hazırlamaktadır. Ve | .N bir tezkere yazılarak, ; Müvakkat komlsyonuna | k zevatın seçilmesi H W ötr. Kabal muvakkatta N :“ Çıkmazsa, suyun umu- | N Tahlili yapılacaktır. Bun- | N—"' da suyun akılılması İA Vilecektir. Üeeye | ;Ç0n İstiyor | *— “nn — Förmez - adası î îk."hn uy:ıluıııcu :ıd— "Hııı-ııı müracaat ederek N xç Sövab . verdi: — 3ziyet çok mübimdi Bay * Rodney — Armold'u, .K aramıza almıştık. W v':'?*-. İkzel de solunda N İ * olurolmaz, hemen | N'll Tladık. - Ben bir aralık | Tetkik etmek İstedim. Ta aklımı başıma top- * Arnold'u muhafaza İçin kendimi ona siper N, » Genç Amerika'lıyı o g- ler diye korku- Bu tal Vi ÜĞN Şerait altında canl- h AM takib edebilirdik. ünün Sar d 3 Hayduddan Biri G U V ) I arı Düşündüklerim... 'A Hani Bizde Böyle Zenginler? elediye ve Fabrikatörler. ——... .—— — Tecrübeler Devamda.. İzmir belediye fabrikası tara. fından tahüiye Gcretinin indi. rilmesinden sonra ortaya çıkan fabrikatörler, — tahtiyeciler ve belediye ihtilâfı, hâlâ devam- dadır. Fabrikatörler, nazar nokta- larında ısrar ederek, tabn - üc- retinin kabul edilecek baddan youkarı yükseltilmemesini teah- hüd İle belediyenin bu rekabet ten vazgeçmesini ve fabrikasını kapatmasını İstemektedirler. Be- lediye, genel menfeat noktasın- dan buna yanaşmamakta ve fabrikusında başladığı tecrübe. lere devam etmektedir. Şimdiye kadar ikl parti tec rübe yapılmıştır. Biri müsbet çıkmıştır, biri menfi. Belediye daha iki tecrübe yapmak — fik. rindedir. Bu dört tecrübe, bir aylık bir vasatı bulmak imkâ nini verecektir. Ona göre, kat'i kararın alınması cihetine gidi: Tecektir. Burnava Haberleri. Burnava, (Özel) — Burnuva ilk okulaları İzmir kültür ens- pektörü tarafından tef tiş edil- miştir. Bütün İilk okulslarda öğretmenler sözlü yoklamalara başlamışlardır. On beş güne ka dar İmtihanlara başlanacak ve okulular kapanacaktır. $ — Burnava gençler birliği İzmir bölgesi enspektörü Bay Niyazi, sekreter Adil ve Halk. evi spor komitesi - üyelerinden bay Ahmed Özgirgin tarafından teftiş edilmiş, kulübün hesab. ları ve işleri düzgün görülmüş: tür. Bu teftiş sonu bize, ku- lâbün federe edileceği İnanını vermektedir. $ — Meyısın 23 üncü günü Kızılay haftası başlıyor. Bur- nava'da da Kızılay cemiyeti sokaklara, çarşılara kurnmun yappığı işleri gösteren af İşler asacak ve cemiyetin yapdığı yardımları anlatan söylevler ha. zırlıyacak ve tayin — edeceği günde bütün Kızılay — üyeleri toplanarak Atatürk'ün cumu- riyet meydanlığındakl anıdını ziyaretle çelenk konscaktır. Kayık Gezintisi Kendisine ald bir kayığı gece ehliyetsiz kimselere verib fenersiz olarak denizde gezdir. ten Karşıyaka'da Rayegân soka- Cevud bakkında tah- Türkce'ye çevirea: IZCI — Bu gözler polis Müfettişini tatınin etmemişti. Bunu Feleru- va da anladığı için durmadan söylüyordu: — Emin olun ki bay müfet- tiş, ben de bu İşe hâlâ şaşı- yorum. Feleruva bu sözleri söylerken biraz sakinlemişti. Polla mü- fettişi, başını sağ eline dayamış bir vaziyette darüyor ve kendi- &İiane — verilmekte olan izahatı dinler gibi yapıyordu. Felerava, kendisini haklı göstermek İçin vak'ayı bütün tafsilâtile anlat- Ayni Zamanda Katilmiş... Eski Bir Soygunda 105 Altın Lira Aldığı Da Söyleniyor. Seferihisar'la Cumaovası ara- sında Yörük Bay Osman'ın ça dıirini basan ve karım Bayan Güllü'yü onsekiz yerladen bi çakla yaralıyan çapulculardan üçünün tutulduğunu yazmıştık. Bonlar Seferihlsar'ın Esen çilt- liğinden Emincik oğlu İsmail ile Keleme küyünden Yusuf ve arkadaşı Eyüp'tu. Eyüp he Düz tutulmamışlır. Bunlardan İsmall'in önceden yapılan baş ka bir soygunda ilgili (Alâkalı) olduğu anlaşılmıştır. O vaklt famail 105 altın İlra ga betti gini ve bir. kişiyi de öldürdü ğgöünü söylemiştir. Böylece daha İiki — önemli (Ehemmiyetli) vak'ayı da yap tğı meydana çıkarılınış ve ken- disi de soçunu İtiraf etmiştir. Bay Osman'ın çadırından gaa bettikleri dörtyüz İHrayı orman- da çalılar arasında kazdıkları bir. çukura gömdüklerini de söylemişlerse de paralar orada bulunamamıştır. Paraların, ka rıları tarafından alındığı — tah- min ediliyor. Suçlular, Selerl- hisar edliyesine verilmişler ve suçlarını türaf etmişlerdir. Hak. larında tevkif kararı verilmiştir. Bakı msı;,— Cılız Yavrula- ra Yurd Hazırlanıyor. Bu Yurdlara Tatilde Alınacak Köy- lü Çocuk Sayısı 825 dir. Geçen yıl İibaylığın muhtelif İlçebaylıklarında yedi Çocuk yurda (Kinderhaym) açılmıştı. Bu yıl onaltı çocuk yardu açı: lacak ve mekteblerde cılız ço cuklarla fakir köylü çocukla- rından 825 1 yurdlara İstiruhat ettirilecektir. Çocuk yurdları Haziran o nunda açılacaktır. Kültür direk. törlüğü; yardlara gidecek okul ların adlarını İlbaylık köy bü: rosuna bildirmek üzeredir. Bu yardların ne şekilde İdare edi- leceği hakkında köy bürosunca bir bildirim bastırılmıştır. Ya: kında — İlçebaylıklara ve köy muhtarlarına — gönderilecektir. Şimdiden kump kurulmağa el verişli yerler seçilmiştir. Hekim- lerle öğretmenler yurdları Idare edeceklerdir. Cihiz ve yorgün düşmüş çocuklar kamplarda al- tışar bafta kalacaktır. Buralarda yaşama şöyle olacaktır: Saat 8 9 da kalkmak, tuvalet, kahvealtı, 9.11 hafif oyunlar, saat 11-13 arasında rahatlaşmak — ve öğle yimeyi, 13 17 arasında öğle uykusu ve akşam kahvesltisı, 11-19 ara- sında hafif oyun veya gezin: tiler, 1920 arasında rahatlaş- mak ve akşam yimeyi, 20-22 arasında okumak ve kısa söy- 228 uyuk. mıya girişti: — ,Otomobilimiz yoluna de- | çam ederken yanımızdan, her- tarafi amakı kapalı büyük bir otomobil geçiyor. Bunun gibi daha birçok — otomobiller de gelip geçiyordu. Biç şüphe yok ki, baydud Stan şoförüne şu Çemri vermiştir: — Polis otomobilinin yanın dan sür'atle geçecekeln. Şoför bu emri u!ldıktan sonra dururmu artık.. İşte, haydutla- zın otomobili sür'atle yanımız- dan geçerken şoförün yanındakl pençereden bize doğru, bizim otomobilimize doğru bir el Bilâh atıldı ve Jâstik patlatıldı. Bu vaziyet karşısında durmak- tan başka çare yoktü, Netekim şoför derhal otomobili durdar- da ve baydadların otomobili do küçük sokuklardan birine Kamplar 300 850 metre yük- seklikte, suyu, havası İyi yer: lerde kurulacaktır. Çamlıklar tercih edilecektir. Çevrede ba- taklık olmamak yarttır. Şimal Tüzgürlarının — tutmayacağı yer- lerde kurulması gerekendir. Deniz kenarlarında kurula. cuk kamplarda sert rüzgârlardan korunacak yerler bulunucak ve kanip orada korulacaktır. Her kampta - bir İlâç sandığı bula: nacaktır.. Her çöcük — önbeş günde bir tortılacak mesrefları köy büdcelerinden verilecektir. Sabah kahvealtısı. pekmez, reçel, bal, tereyağı, peynir, yu- Murta, süd, zeytin tancsl, öğle yemeğl et, sebze, meyva pilâv, ikindi kahvealıımı peynir, çay, tüd, akşam yemeği et, sebae, söğükyemekler, meyva olacak ve her kamp ilçebaylıklara (Kay: makamlıklara) telefonlarla bağ lanacaktır. Deniz — kenarlarında kamplardaki öğretilecektir. Likör Fiati İnbisarlar İdaresinin sattığı Hikörlerin fiatleri indirilmiştir. Bunun İçin genel direktör: lükten emir gelmiştir. En işi Hkörlerin litresi 225 kuruştan olan çocuklara yüzme | *sparak, gözden kayboldu gitti. Biz, evvelâ, lâstiğin kendi ken- dinc patladığına bükmettik. Fa kat sonradan İşi anladık amıma, artık kaç para eder.«. Herifler yıldırım sör'atile yanıbaşımız dan kaçıp gitmişlerdi. O sırada ne yapabilirdim ve ne yapabi- lirdik, Amerika'lıyı sokak orta- tında birakeak bile ha deyince başka bir. otomobil bulmak mümkün ulamazdı. Kaldıkl Ar. mold'u orada bırakmak hata idi ve bu hata bir ölümle netfce- lenebilirdi. Haydad Stan'ın hedefi Ar- nold idi. Ba adamın ne kadar atıcı olduğu malümdur. Fakat ber nedensa bunu yapmadı ve yalnız lâstik patlatmak suretile otomobili durdurmağı ve bizi yolumuzdan alıkoymağı daha oygun buldu. Fakat emin olun Aydın Demiryolu —.4. ga— r Haziranda Hükümete Geçiyor. Devlet demiryolları aramna katılması için mukayele yapıl mış olan Aydın — demiryolları haziranın — birioci — gününden sonra şimdiki teşkilât ve me- murlar ile hükümet hesabına işletilmeğe başlanacaktır. Mükaveleyi; sosyetenin (Şir ketin) yönetmenine (İdare mec Malne imza ettirmek için delge (Murahbas) bay Eden Londraya götürmüştür. İmzalanmanın ha ziran sonunda bitmiş - olacağı anlaşılmaktadır. Ondan sonra demiryolunun bötün teşkilâtile teslim ve tesellâm muamelesi yopılacaktır. Panayır Için Mümessil Göndermiyenlere Kolaylık Bulundu.. Hariçte bazı firmalar vardır- ki, 9 Eylül — panayırına iştirak etmekte, fakat buraya ayrıca mümesil — göndermek tmkânını bulamamaktadırlar. Bunların mullarımı çıkartınak teşhir etmek, taleb vakuunda tatmak ve diğer İşlerine bak- mak üze, pabayır komitasınca bankalara başvurulmuş bankası, bunpa — muvafakatini bildirmiştir. Yalnız bankanın bu alacağı komlayonun tesblti kalmıştır. Kadın Yüzünden Bir Cinayet Daha Katiller Yakalandılar.. Ödemiş ilçebaylığında Yeal. köy'de bir cinayet olmuş ve | çoban Hamza oğlu yirmibeş yaşlarında İzzet; bayvan sürü- sönün başında ölü olarak bu. lonmuştur. Jandarmalar tarafın- dan yapılan araştırma ve soruş tarmada — İzzet'in öldürüldüğü anlaşılımış ve kısa bir zamanda | katiller tatolmuştur. — Bunlar Ödemiş'in Yağlı mahallesinden Demircili Hasanbaş oğüllerin: dan Mehmed, Yeniköy'den Arif oğla Mustafa Ali ve Tire'nin Kızılcsavla köyünden Hasandır. Tabkikata göre — öldürülen çobanla suçluların arası bir kadın yüzünden önceden açıl: mıştır. Cinayet bu yüzden ol. Suçlular Ödemiş ine verilmislerdir. ki bunda da bir muksadı var- dır! Ben, © müdbiş gürültüyü İçidir. İşitmez, Arnold'a otoma biltu içinde yere yatırdım. Bi- rinci kurşun boşa gittiği tak. dirde ikincisinia Arnold'u bul. ması ibtimali çok kuvvetli idi.. Polis müfettişi dayanamadı: — Haydud Stan gözünüzü adamakıllı yıldırmış.. Diyorsa- nuz ki, bu adam çok atıcıdır. Atuğını motlaka tatturur. Ka bul... Fakat şunu bil ki Foleru: va, bir adam me kadar atıcı olursa olsan, hedefini görme- den, olgan almadan hiçbir şey yapamaz... Buna inanınız. — Doğru söylüyorsunuz. Fa: kat bu adamın otomobilin için- de kendisine bir destek bula- rak elinl uzattığı ve nişan ala: rak ateş ettiği muhakkaktır. — Şoför ne vaziyette Idi? Bir Yunanlı zengin ,, Hastane" yapılaın diye, bilmem kaçyöz blu drahmi vermiş.. Fakat adımı bildirmemiş, gizli tutmuş.. Yapılan — iyiliğin yükseklik kertesi, onun maddiğ ve ma- neviğ karşılığımı ölçülür. Temiz bir iyilik, temiz bir İnsen daygusa, yalnız kendi yüreğinin duyacağı hazza bakar. Sosyeteye veya ferde yapılan herhangi bir yardımın, bir İyi- liğln — kargılığını” bekliyanler, manevliğ bakımdan elde ettikla- ri bir kazancı, yarı yarıya kay: bederler. ” Olgaün bir İnsan — kalası, * İyilik ,, * Yardım ,, denilen şeyi, kendisinin nomal ödevle: rinden sayar. Çünkü ödev, siniri çizilmiş bile —olma, — Insanın ai istememekle , — yürek ve kafa yüksekliği kerte- — | sinde genişliyebilir. Kendisi ilme ve varlığımı, yaşayışın, sosyete gürültüleri- nin, yoksulluğun, acının cen- derisine kuptırmış — bir. İnsan düşünelim: Bu iİnsamın hemde çile çe- kerek, dimağ çürüterek, bütün yoksullaklara göğüs gererek, ilim uğranda çalışması ne de- mektir? Ona böyle bir ödev verilmiş, o, buna borçlumudur? Değili!.. Fakat, maneviğ ölçüleri bü- tön genişliğile tptan o edam, bu İşi, bir ödev diye onayla» ginlik te böyledie: Belki onu bir yasa, bir türe bu işe zorlamıyor. Fakat bizim iç varlığımızı yürüten, canlun- dıran sösyeteye dağra sürükli. yen daha bazı yasalar vardır. Adı. konaamamış. sınırı çizil. memiş yasalar! Bunları tanımıyan — sençin, bağlı bulundağua topluluğa karşı ancak tüccarca düşünea bir udam değerindean öte geçmer, Aç, çıplak bir çocuk karşı- tında omuz silken zengin; Zelzeleden yersiz yurdsuz, kalmış kardeşlerinin karpaında titremiyen zengib; Kan tüküren veremlilere du- dak büken zengin; Ve sözün kısası, berşeyi yal- mız kendi kazancı, kendi özel kaygıları İle düşünüp gören zengin, aşağı yukarı, bağırsak ve midesi ile belkemiğinden başka birşey tanımıyan hayvam andırır. Orhan — Otomobll yanımızdan çok  bızlı geçtiği için şolörü görmek " — tabii mümkün olumuazdı. Bahu- sus gürültü olur olmaz Arnold yerinden stçrıyarak kalktığı için herşeyi görmemize engel ol: muştur, Polla mâfettişi, kaşları çatıl. miş, Bert bir tavırla homur: dandı: Peki, bepsini kabul edelim, Fakat — otomobilin numurasını olaun tesbit etmeli idiniz. Bu- nu da yapamadınız. Felerava sesine kuvvet ver- mek İster gibi öksürdü ve ce- vab verdi: — Hey'hat... Stan denen herif bu işlerde çok - ustadır. Onun otomobilini tanımak öyle kolay sanılan iİşlerden değildir. O, İcabında otomobilin arka- — Sonu var — —