9 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

9 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

A — Sayta 2 — Nüfus Sayımı b Dr. C. Savran Ziraat bankası idare meclisi reis vekili — 20 birinci teşrin 1935 pazar gönü en geç sabahiın saat se — kisinde, yurdda, genel nüfas __—yııııı başlıyacaktır. Bu iş, ayal — günde akşam karanlığı basma: Odan — sonuçlandırılmış bulana- — caktır. O gün, anayard içinde '-ııl—çı sayımızı ve — sıranızı — gaptayacağız (Tesbit edeceğiz) — İnsan sayımı, fosanın yalnız sını değil, törlü bakımlar — dan, değerini, irastını — (Vasıf, seciye) ve sırasını da alana çÇı- — karır. Şimdi ne halde oldağa- — muzü bilelim ki, bundan sonru olmak İstediğimizi gerçekleşti- — rebilelim, Bu öğrenti, gerçek. — ten var olmakta bulunanı, ol “ doğü gibi ve kuğsursuz bize bildirmelidir. ve artık bandan sonrası İçin de, her zaman her — defaki nüfas dorumumuzu gü — gönünde bulunduracağız. - V— Yerimiz, yurdumuz, evimiz, konumuz nerededir? 2 — Adımız, soyadımız ne- — 8 — Evde konuştuğumuz dil — medir? — & — Yabancıdil bilir miyiz? & — Nerede doğduk? — 6 — Kadıv, erkek miyiz? — T — Sağlam ve esenlikliği: O mlz? Yoksu basta veya — sakat — miyiz? B — Yuşımız kaçtır? — 9 — Evli miyiz, dal muyuz, — boşanmışmıyız, bekâr mıyı.? — 10 — Yeni harflerle oku: — yüp yazmasını bilir miyiz? Biy l11 — İşimiz, gücümüz, ge çimimiz nedir, İşsiz miyiz? — Sayım günü sabahın aaat se- kizinden başlıyarak, konumuzda — Beyım memoronu bekliyeceğiz. — Sayım memurünün sorgularını dinliyeceğiz ve doğru cevab vereceğiz. — Sâyim günü sabahın sekizinden akşamın — karanlığına ve - İşla — bitimine kadar yurdda bütün — yalandaşlar, yalnız ve yalnız bu nlosal ödevle yükümlenecekler- — Gir, Şarda, kentte, köyde, kırda, ; dağda ormande, evde, handa, — ötelde, külübede, çadırda, yolda — ve belde karada ve devizde, vapordu. ve şimendiferde; hep ayni ödevi ödeyeceğiz. Özel kanununun — taşıdığı — dilevlere |— göre ve önceden hazırlanmış — bir düzen içinde sabahtan ak. O gama kadar ses yok, çit yok, gitme gelme yok, dolaşma yok... Herkes ve ber arda (Alle) ol. döğü yerde; evinde, otsunda (İkıınelslh) konusunda — otura- — tek ve sayım İşyarlarını bekli O yecek; sorülacak sorgülara, tav- saklamadan ve doğruyu biç sak- lamadan, işin yüksek önemini bilerekten cevap verecektir. O gün İçin, sayanların ve O ayılanların ödevleri, yardda — mlusal ve kütsal bir ödev ola: — caktır. Yurddaşlar, daha şimdi. den bunü ukıllarına — yerleştir. melldirler. O gün gelmeden, — bütün yurddaşlar, Türk topra ' gında oturan yerli ve yabancı e herkes; bü yönde yazılacak, — töylenecek, bildirilecek öğretl leri ügili gözle okumalı, can kalağı He dinlemelidirler. Bu Aşla masıl başarılacağını öğren- meli ve bilmiyenlere, öğrenmi- yenlere öğretmelidirler. O gün aabahtan akşama kudar, yurdda bütün yurddaşlar çin ödenecek tek ödev vardır: Nüfos sayımı ödevi. Sayılacak olanlara, sayacak olanları tanıtalım: — Her yerde, t gea Gi ünün T Italya Hükümeti Burasını Verdun Müstahkem Mevkiine Mi Benzetiyor? İstanbul, 8 (Özel) — Yunan gözeteleri, — İtalya'nın — oniki adada yapmakta o'duğu yeni tahkimattan baebhsetmektedirler, 15inci Italyan ResmiTeb- liği Nelerden Bâhsediyor Omager'de Habeş'lerin Bir Taarru- zunu Defetmişler, Zayiat Vermişler Bu gazetelere göre: 1 — Patmas adasında ilyas tepesinde kuüvvetli bir telsiz lstasyonu kurulmuştar. Fakat önemli Değilmiş.. İstanbul, 8 (Özel) — İtalyan genel kumandanlığının Azmara- daki karargâhından bugünkü tatihle 15 incl resmi tebliğ neşre- dilmiştir. Ba tebliğ şudur: Böütün hatlarımızı tahkim ediyoruz. Amele kıtaatı, muvasalayı temla içla yol ioşaatlle meşgüldür. (Omager) de düşmanın bir tesrrozunu — delettik. Bayrağımızın gölgesine yüzlerce kimseler gelip teslim oluyorlar, Çok esie ve mühimmat aldık, Zaylatımız önemli değildir. maneviyatı yüksektir. Düşmanlarımızınkl İse fazladır. Askerimizin Muhtelif Cephelerde Italyan Tay- yarelerinin Faaliyetleri İstanbol 8 (Özel) — 11 İtalyan tayyaresi, Adua'nın yüzon kilometre şarkında az bir Habeş kavvetlvin bulunduğu bir köyü bombardıman - etmiştir. Bandan başka, İtalyan Somalisinde, yânl Ogaden cephesinde de bogün İtalyan tayyare — faaliyeti fazla olmuş ve bazı şehirler bombardıman edilmiştir. Fakat bunlardan iyi bir netlce alınma- diği anlaşılmaktadır. Habeş'lerden beş kişi 'Blınq onbeş kişi yaralanmıştır. Ankara Tıp Kongtesi Dost Rusya Hâ-i-mlerğle Türk He- kimleri Başbaşa Çalışıyorlar.. Ankara, 7 (A.A) — Cumur Başkanı Atatürk'ün yüksek hi- mayelerinde ve Başbakan Gene- ral İsmet İnönü'nün onursal başbakanlığında sağlık vo sosyal yardım bakanı Doktor Refik Saydamın başkanlığındaki 6 ıncı ulasal Türk tıp kurultayı bugün saat 11 de Halkevinde İsmet İnönü'nün bir söylevile eçıl- mıştır. Kuroltaya beşyüze yakın mu: rahhas İştirak etmektedir. Yarın (Makam) tarafından, yorddaşlar arasında daha önceden seçilecek ve belli edilecek kimselere; sa- yım memurluğa ve sayım kon- trol memurluğu İşleri yükleti- lecektir. Bu İşler ücretsiz. olarak gö rülecek veya yalmız zorağlı (Zaruri) masrflar ödenecektir. En çok 200 kişinin bulana: bileceği her bölge, bir nüfos sayım bölgesl olacak; her böl: genin bir sayım memuru, her beş bölgenin bir sayım kontrol memoru bulunacaktır. Bölge dışı sayımlar da, özel — tedbir lerle — sağlanılacaktır. ( Temin etmek) tayılanlar, — sayanların ödevlerini, her suretle kolay- laştırmalıdırlar. 20 İikteşrin 1935 pazar gü- nÜ; sayım memurları, — sayım kontrol — memurları, bü - İşle İlgill resmiğ orunlar, büyük ve küçük Işyarlar, sayıma girecek bütün yurddaşlar ve yurdda oturaa — yabancıları; bir. tek ödevle yükümlüdürler: 'Türki- ye'de nüfas sayımı ödevi. saat 17 de sağlık ve sosyal yar- dım bakanlığı tarafından halkevi salonunda — kurultay - üyelerine bir çay verilecek ve kurultay Çarşamba günü sast 17 de ka- panacaktır. Sağlık Sergisi de Açıldı: Anokara, 7 (AA) — Guncı Tıp kuraltayının toplanması mü. nasebetlle bugün — sergi evinde bir sağlık sergisl açılmıştır. Ankara, 8 (Telefon) — Al- tıncı Tıp kongresl bugün öğ: leden evvel ve sonraki toplan- tılarında göündemendeki işleri görüşmüştür. Kurultayın öğleden sonraki toplanıısına kongre İçin Sovyet Rütyadan gelmiş olan murah has heyet üyeleri de bulunmuş tar. Kuroltay başkamı — ölan sağlık ve sosyal yardım bakanı doktor Refik; üç konuğumuzu Kurultay namıma selâmlamış ve Kurultay üGyeleri terafından al- kışlanmıştır. Profesör Beni Soniv söz ala rak Kurultay beşkanı İle üye- lerinl selâmlamış ve soura dok.- tor Leni Boroda söz alarak Kurultaya Sovyet Rosya dok- torlarının selâmlarını bildirmiş ve mufasssl romatizmelerinden bahsederek otuz dört — vak'ada yaptığı ameliyatlardan — iyi so- nuçlar aldığını söylemiştir. Top: lantıdan sonra Halkevinde Ku- rültay üyelerine çay — çöleni (ziyafeti) verilmiş ve basbihal. lerde bulunalmuştur. © 2 — Bir italyan muhribi bu adaya büyük çaplı iki top çıkarmıştır. Bir tayyare mey- danı karmak üzere mühendle- ler tarafından tetkikat yrpıl- muktadır. 8 — Patmos adası yakının. daki Arkion adacığına da ba taryalar yerleştirilmiş, yeni kış lalar yapılmış ve pekçok mü himmat çıkarılmıştır. 4 — Kalimnoz adasına çı. kan bir Tetihkâm — miralayı, adada yerleştirilecek bataryalar ve seker İçin münasip yerler tesbit etmektedir. 5 — Kalimnoz'a 4 zabit ve 40 asker, komşu Pserimos ada- sna da kuvvetli aekeri kıt'alar ve top bataryaları ihraç edil. miştir. İtalyan'lar şimdiyo kadar Ler- yüz, Rados, İstanköy, Cyali, Arkıon ve Eşek adasını fevka- lâde surette tahkim etmişlerdir. Astupalya adası tabkimatına fevkalâde blir faaliyetle devam edilmekte ve İtalyan'lar Kastel- lorize'ye mühim askeri kuvvet- ler çıkarmaktadırlar, Bötün bu tahkimat oniki adayı bir nevi Verdun müstah- kem mevkil baline koymağa matuftur. âivağı Haberleri Oniki Adadaki Tahkimat! Italya Şefirine Niçin Pasaport verilmiş İstanbal 8 (Özel) — Ha beşlerin Ulaslar kurumundaki deleğesi Avaryata, bugün Ulus- lar küurumu genel — sekreterine bie muhtıra vermiştir. Bu muh- tırada deniliyor ki: İtalyan'ın Adis-Ababa - sefi- zine, şebri terketmiyerek mal. yetile beraber yerinde kalıma. gını rica ettik ve muhasematın başlaması rağmen sefaretha- neye muhafız kıtaatı. göndere- rtek emniyet ve selâmetini to- min ettik. Fakat birkaç gün içinde, İtalyan sefarethanesinin, İmparatorluğumuzu altüst ede- cek gekilde bir oasus şebekesli merkezi olduğunu gördük ve hemen eefirin — passportunu verdik. Italyan Sübayları Geçid resmi Yapmışlar. Tetanbul, 8 (Özel) — Roma'dan bildiriliyor. Ba sabah, Balila- (Genç faşlatleri) talim eden 8 bin Italyan zabiti, Mussolini'nin karşısından geçmek suretile ge- çidresmi yapmışlardır. Mussolini buplara bir söylev vermiş ve: — Askerlik öğrettiğiniz genç- lere, vatan sevgilsini — telkin ediniz. Demilştir. Geleceg pazar günü bazı alaylara Italyan bayrağı verile- cektir. Yunan Şilepleri Süveyş Yolile Değil, ümid Burnu Yolile Yunanistan'a Gelecekler. İstanbul, 8 (Özel) — Uzak şarkta ve Hiad denizlade bulun- makta olan Yunan şileplerine Süveyş kanalı yolile değil; İmid burnundan dolaşarak Afrika ve Cebeüttarık boğazı yolile Yuna: nlstan'a gelmeleri lüzümu tolsizle bildirilmiştir. Yanan deniz siğorta şirketleri şarki Afrika'dan İtalya'ya kadar olan kıtımları tehlikeli mıntaka (İlân ederek buralar için slgorta ücretlerini yükseltmişlerdir. Diğer taraftan Yonan vapurları İtalya için hamnle kabul etmemektedirler. —a — 5 Günde 60 Kilometre ilerleyiş Az Görülüyor! — Framsız gazeteleri, Habeşletan'daki aekeri Istanbul, 8 (Özel) hareketleri büyük dikkat ve önemle takip etmektedirler. Ovr güzetesi ba münasebetle yazdığı bir kalede; — Habeş'lerin çok Iptidaf olan şartlarına karşı elde edilen bu galibiyetler büyük olmadığı gibi çeref verici değildir. Demektedir., Figaro diyor ki: — Dişladen tırnağına kadar gayet İyi sürette silâhlanmış olan İtalya'nın 5 gün içinde ancak 60 kilometrelik bir Herleme sahası içinde kalabilmesi bir muvaffakıyet sayılamaz.. Keza Alman matbuatı da İtalya'nın teknik kuvvetine, tech'zat ve teslibatına rağmen 5 günde ulınan netlceyl çok az görüyorlar. Ha 2578 ELHAMIR Tel, 2073 İdaresinde Milli Kütüphane sinkması GARY COOPER — CAROL LOMBARD ve beş yaşında büyük artlat SUİRLEY TEMPLE tarafından emealalz bir surette yaratılan Herşey Senin İIçin İpek E'Il:’:::;:dı%î::; 'l-:illl:e Çekilen Balkan Atletizm Müsabakaları Paramat Jurnalda: Habeşistan ve Uluslar Kuramu Hava: disleri ve Son Haberler. EOCEEREREDERER Sonnt esatleri : Hergün : 15 —17—19—21,15. Cumartesi 18,30, 1Ö te talebe matinesi. Pazar 13 de başlar. (I Aksam sinomadan sonra hertarafa otobüs ve tramvay vardır, NATAŞA RUS AŞKI ALICE FIELD — ANDRE BURGERE JEAN TOULUUT Gelecek -Hafta | merhum Tevfik Paşanın Uray Encümeni Uray (belediye) daimi enci” meni dün Şarbaylıkta toplsf” mış, biriken İşleri çıkarmıştır. Osman Ferid geldi İstatlstik genel direktörlüğü tarım şabesi direktörü —Osmlf Ferlâ — Denizli'den — çehrimlit? gelmiştir. — Denizli'de — sayılf numarataj İşlerini tef töşetmiştir Takas işleri : Takas komlsyona dün teclii, (Ticaret) odasında — toplanımık birikmiş olan takas beyanot melerini tedkik ve tasdik ** miştir. Memurin Muhakematı llbaylık (vilâyet) yönetim kü” rulu (İdare heyeti) dün toplat” miış, memurin — muhakematılif aid bezı dosyalar üzerinde BÖ TÜüşmüş, kınılı_r vermilştir. Yunan . . Komünistleri Geneloyda Tedhiş Programı Tatbik Edecekler Atina 7 (A.A) — Komünlet ler, Bitinci Jorj müzesine & bomba atmışlardır. Mühim #f rer olmamıştır. Bu, Genelof dolayısiyle -komünistlerin - bif tehdiş bareketi telâkki edilmek” tedir. : Kamutayda Dün Neler Müzakere Edildi. Ankara, 7 (A.A) Cönkerin başkanlığında bugüt yapılan kamatay toplantı tarım, kredi kooperatifleri kü' — | rolması hakkındaki —kanunüf — görüşülmesine devam edilmit j ve encümene verilen bir msd desi müstesna oluak üzere b tün diğer maddeleri kabul odit miştir. Gene bu toplantıda — büdet encümenin talebi üzerine mutay — gündemnde — ibulunt? Finans Bakanlığı — teşkilatı ** vazifelerine ait kanun lâyıbat' gerl verilmiştir. Kamutay çarşamba günü tof” lanacaktır. Paris'te Kral Aleksandr ve Baf tu İçin Tören. Istanbul, 8 (özel) — Yarıf (Bugün) Yogoslavya kralı Alek” sandır. ve Bartu'nun İstirsi raha İçin Paria kiliselarled” âyini ruhani ve müteakiben Ü* büyük bir törende, Framsız cali, kor diplomatik, kıtsat ** Fransız ayan ve saylavları zar bulunacaktır. M. Laval Istanbul, 8 ( Özel ) — Ö” nevre'den haber veriliyor: M. Piyer Laval, s.;u; şavirleri Pol Bonkor ve İ| Beradje ile konuşmuştur. ölüm İzmir ıınhıdıısnlkıd'.“. “kaları ve Sükkeri zade efendi müptelâ oldağa lıktan kurtulamıyarak l"'.i, gün ikametgâhları olan iast bul'da Nişantaşında Emek *P*” manında vefat etmiştir. Oğlu Bay Safi'ye ve gegetl | ailesine taziyetlerimizi sant Nari | vidl Müşavirlerile Konuşt? Mi ; | beyin valideleri Naciye Hati” 4 | $ k