2 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

2 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

| ş$'Kadın Alayları İle Italyan- lar Nasıl Çarpışmıştı? peygamberin hedi. ye İnan- dıkları tahtin etra: fında blir mezar gükütu bâsml oldu. Bo sırada tah: tın bulandoğu sa- ettiğine Ortada imparator Mene — lonun yanlarındaki lik, sağda, solda impa- ratoriçe Taytu nişan ta limi yapar ve giderken ve #vvel de çok mü- Avropa'ya gön: Mdamı idi. Berhan- | tlede fikir ve mü- k söylemek bu Ü idi. " Ba en mühla ve 4 niçin böyle su- bizzat — Menelik te önen'e — sordu: b'vılırı Be derein? Kütalcan nedir? tesareti, İş bildiği ! ve bu Tar olan Ras dedi- sebeble Ma-. Tigre rdiği bu haber, evvel gelmiş ol- h!nk bir metanet 5u;uıı... Niçin bugün * bende - bir iyor! dan — birlel * , İtalyan'ları Ben de bilmi. 'lerin Süleyman & büyük kapılardan birisi açıldı, içeriye bir girdi. Bu kadın Menelik'in karısı imparatoriçe Taytu idi. Salonda bülünan erkeklere istihfaf eder gibi bir bakışla baktıktan sonra sert bir seale; — Bu vaziyotte ve burada erkekler kadın oldalar, kadın- lar da erkek - olacaklardır. Diye haykırdı. Höznr olan yüksek - rütbeli Habeş erkekleri arasında bir mırıltı, enerji ve geyret — ifade eden bir. mıriltı hâsıl olda. Kadın, bu mınıltıya kulak bile vermedi. Sesini daba — zi- yade yükselterek sözüne deyam etti: — Habeşlistan'ın erkekleri, siz. bepiniz do çıldırdınız. miı? Ve sen Menelik,.. Kudret ve haşmetini unuttan mu? Saba melikesinden beri devam oden sülâlenin yecaat ve cesaretini kaybettin mi? — Sonu Var — Milli Emlâkte Yolsuzluk Tahkikatı Milit Emlâk - direktörlüğün- deki yolsazlük - tehkikatı de- vamdadır. Milli Emlâke ald olarak satılan enkaz — bedelleri üzerinde de tedkikler yapılmak- tadır. İşlerin zumanında görül- memesl ve muamelâtın karışık olması da bazı islâhata lüzüm göstermektedir. At Yarışları Güz at yarışlari bü ayın 17 İnde başlıyacak ve iki hufta #ürecektir. ve cepheye kadın SÜ ÜDAR - Nüz No. 35 tle elze ba- ş;: bana heriki Vereceksiniz! '_ Tzi annemiz 3 Adresine gön- tahayyülünüz Yazacaksınız! —;;ı Beçerek mek- m! Senjermen büyak binanın Belince bi NS kadın mey: 2 İkinciteşrin 935 cuddur. Siz yaşta bir erkek ve? bir kız çocuğu vardır ve mira- lay Gera'nın çok samimi dos- tadar. Kendisine verdiğimiz bu annelik rolünü memnuniyelt ile görecektir. Bunuola beraber, size gene dikkat ve baslret tavsiye ode rim; berzaman umulmuyan hâ. diseler olebilir! Maamafih, Ber- Hn'dekiler sisden şüphe ederek tebkikat bile yapsalar, yulan töylemediğiniz neticesine vara- caklardır! En muzik nokta muhabere aa Satıliık Ev Alsancak'ta İntikam bokağın- da 13 Bumarada, kârgir, tamire muhtaç olmıyan, boyalı, altı odalı, havadar ve bol güneşli, iki katlı, müştemilâti tamam, venube nazır ön ve arkası açık, önü park olmağa namzed geniş arsa, ön ve arkası açık, birinci kordona yüz metre kadar uzak- hıkta, çarşıya çok yakın, İçerlel kümilen yeni muşambu ile dö- geli, elektrik, havagazı, terkot suya, telefonu, banyola, iyi sula tulümbalı - küyuüsu, orka tındu küçük bir bahçesi, sukin, sıbhbi bir ev uygün bir flatle satılıktır. İstiyenlerin Beyler 60- kağında müzayede - galonu sa- hibi bay hufit” İhaana müraca: atları İlân öolubur. Yunan İ:Tnkümeti Zeytinyağı Ihracını Yasak Etti. Yunan hükümetinin gümrük iderelerine — verdiği bir emlrle zeytinyağı Ihracını — menettiği haber alınmıştır. Bandan başka altı ay müd. detle yemeklik hertürlü zeytin Ahracı du yasak edilmiştir. Bu memnulyetla — sebebi, — halkın başlıca ihtiyaclarından olan yağ ve zeytinin pabalanması kay- gıtıdır. Yugoslavya'da Tütün Rekoltesi Az! Beolgrad'da milli ihracat bü- rosunun — neşretmekte — olduğu ekanomik mecmuada, Yugor- lavya tütün rekoltesinin bu sene az olduğa gösterilmektedir. Bütün sene bhüküm süren kuraklık, salr rekolteler gibi tötün reköltesine de zarar ver- mMiştir. Bunun için bu seneki Yugeslav tütün rekoltesi vasati miktardan yözde 30 noksandır. Cesed 15 Yıl Evel Gömülmüş Zaman Müruru Var.. Alsancak'ta Akdeniz - soka: gında Ziya'nın şerap deposunda topraktan çıkarılan İskelet ke- mikleri üzerinde yaptıkları tet- kiklere göre İskelet kemikleri Özerlade yaplıkları — tetkiklere göre İekelet tamam değildir. Cesed toprağa onbeş yıldan evel gömülmüş olduğa için kemlik. lerden birçoğu çürüyüp toprağa karışmıştır. Yalnız büyük kemiklerle ka- fatası bütünlüklerini muhafaza etmişlerdir. Hattâ bunların da bir kısmının çürüdüğü görül. müştür. Cinayetlerde zaman mü- roru 16 senedir. Ba hale göre bu büditede zaman müruru mevzuubahistir. Bununla bera- ber kemikler üzerinde mütehas- sıslarca tetkikata devam edil- mektedir. mos'eleceldir. Ya heriki günde bir göndereceğiniz raporlardan birlef ellerine düşerse... | — Fakat buna İmküân yoktar! — “İmkân yoktur,,. İstihba: rat bürosu dilinde manauızdır! Herşey olabilir; en büyük ted- birler bile bazı hükümsüz ka labilir! Bunun için çok ihtiyatlı bulunmak gerektir! Küçük bir bata, sizin Almab'ların eline düşmenize sebep olabilir! De- gil mi? — Bünun için bumsl bir yazı ve dil kallanacağız. — Tabit! Fakat bundan ben vazgeçiyorum. — Şüa halde.. Husus! ve görünmez mürekkeplerle mek- toplarımızı yazalım! — Çok âlü, Bu sayede bana kstediğinizi yazabilirsiniz. — Fakat yüzbaşım bu mü: “Devlet Demir- yollarından: Yeş puncar küspesi İçin yeni bir tarife yapılmıştır. Ba tarife her sene eylâl başından İkinci kânan sonunu kadar — tatbik edilecektir. — Mürsll ve müral- lânileyh, şoker fabrikaları ola- caktır. Küspeler, şeker — fabrl- kolarında, pancar getiren vagon- lara yüklenvecektir. Küspe ge- tiren vagonlara da pancar yük. letilmesi çarttır. Küspe taşıyan vagonlara mahreçte ve muva- salatta tabmil ve tahliye — için aymıca — mübhlet verilmemiştir. Köspeler, pancar taşımak İçin bırakılan mühletler — dahilinde vagonlara tahbmil ve tahliye edilecek fazla zaman için tatili edevat Ücreti alınacaktır. Bu şartlarla yapılacak — nakliyatın Bereti ton başına 20 kuruştan aşağı döşmemek Üzere, ton ve kilometre başına yarım kuruş tar, Torife 28 birinciteşrin 935 ten muteberdir. — 3560 İzmir ikinci Yera Mmemurlu- gundan: 935-2916 daosya numarası Paraya çevrilecek gayri men- kulün ne olduğu: Ahmet ağa mahallesi tapa kütüğünün 1291 sayfasında 277 adanın 17 parsel numarasından 31 metre 7Ö santimetre mu- rabbamda ve şekercilerde 1 numaralı dükkân Her türlü evsafi - şartname. dinde yazılı İşbu dükkün uçık artırma saretile satılığa çıka- rıldı. Birlinci arttırması 2-12-935 pazartesi günü emat 11 do dal- rede Jora edilecektir. Bu artır- mada iIki bin Ura kıymati mu- hammeneli olan gayri menku- lün bedelin yözde yetmiş beşi Bisbetinde para verildiği su: rett İhulosi Jera edilecek aksl hülde en çok artıranın taahhü- dü buki kulmak çartı İle mü- zayede on beş gün daha uza- tılarak İkincl artırması 18 12. 936 tarihine müsadif çarşeamba günü yine dalremizde ve ssat Y1 de lera edilecektir. Bu artır- mada da yüzde yetmiş beşi nisbetinde —bedel — verilmediği surette sutiş - 2280 — numaralı kanun ahkâmına tevfikan beş senede ödenmek üzere gerl bı rakılacaktır. Satış peşin para iledir. İşbu gayri menkul üzerinde hak talebinde bulunanlar elle- riodekl resmi veasiki İle bir- likte ve yirmi gün içinde mü racantları lâzımdır. Akıl halde bakları İtapa — elelllince malâm olmadıkça paeylaşmadan bariç kalacaklardır. Şartname 20.11. 35 teribinden İtibaren herkesin görebilmesi İçin açıktır.! Müza- yedeye İştirak etmek İstiyenler Izmir 2 nci Tcra memurluğundan: Bay Recebin emlâk ve ey: tam bankasından ödünç aldığı puraya mukabil bankaya İpotek eylediği İzmirde Buenavada çay Fortah sokağında 23 No. lu banenin kapısından — girllince solda bir sağda İki oda bir sa- fa karşıda ufak bir babhçe, bahçede belâ ve moutbak ve bahçede gene İç İçe İki ada va aşağıda kilerden girilince bu evla avlasa üzerine İnşa edil miş yukarıda Gç açağıda bir oda mütbak ve belâdan ibaret ve traçası olan 3500 lira kıy- metli bu evin Mülkiyetl açık artırma sa- reşile ve BGid mnumaralı emlâk ve eytam benkesı kananu wu- cibince bir defaya mahsus ol. mak şartile artırması 16 12935 pazartesl gönü saat 11 12 da İzmir hükümet konağındaki 2 locl Jcra dülrestinde yapılmak üzere 30 gün müedetle satılığa konuldu. Ba arrtırma neticesinde sa tış bedeli tahımla - olunan kıy- metin yüzde yetmiş beşini bu- larsa en çok artırana İhalesi yapılacaktır. — Aksi — takdirde 2280 hnumaralı kanuna göre satış geri — birakılacaktır. Satış peşin para ile olup müşteriden yalaız yözde ikl baçuk dellâ Üye masrafı alınır, İşbu geyrl menkul özerinde herhangi bir çekilde bak talebinde bulu: nanlar ellerindeki resmi vessik ile birlikte yirmi gün zarfında İzmir lorasına müracaatları lâ- zımdır. Aksi halde hakları tapu el ellince malâm olmadıkça pay- laşmadan bhuariç kalırlar, 1-12. 935 tarihinden itibaren çartna- me herkese açıktır. Talip olan- ların yöüzde yedi buçuk temi net akçası veya milli bir ban- ka itibar mektubu ve 33-21034 dosya namarssile izmir. 2 inci fera memurluğuna müracaatları ilân olunur. H. İş No. 233 Ali Riza Mücellithanesi Yeni kavaflar çarşısı No. 34 şartnameyi okumuş ve bunlara tamamen kabul etmiş ad ve Mibar — olunurlar, Müşterilere her zaman için iİzahat verilir. İştirak etmok istiyenler kıymeti mubammenenin yüzde yedi bu çuğu nişbetinde pey akçam ve ya milli bir banka teminatı ile birlikte müracastları lüzumu Hân olanur, Üç casur hem eğlendiler, hem de konuştular rtekkebin de kendine mabhsus mabzurları vardır. Gizli mürek.- keplerin hemen hber nev'ini Alman'lar da bilmekte ve ba mürekkeplerle yamlan mektap- ları okuyabilmektedirler! Adlan otelinde eşyamızı bir defa areş- urınca, bu mürekkep ve ocsa- ları bulacaklar ve bizi yakala- mak İçin başka dolil ve İspata mühtaç olmıyacaklardır. — Doğru.. Bunu da düşün. düm, Herşeyi evelden düşün. murluğundan: Mahmat — Celâlettin'in Em: Mk ve eytam —bankasından ödünç aldığı paeraya mukabll bankaya ipotek eylediği izmir, de burnavada camil kebir ma- hallesinde hamam — sokağında 86 No.lı evin kapısından gil- zilince bir çimento yollak, seğ tarafta bir bahçe ve bir havaz ve methal kapıdan — girilince sağda bir kurşıda bir oda, kep gide aralıktan mat, bak belâ ve merdivenle üst kata çıkılınca bir koridar ve önde İki karşıde bir. odas mevcut olup 1600 Hiru kiymg tinde olsu bu evin. Mülkiyeti açık arçtlırma #a retile ve 844 numaralı Emlâk ve eytem bankası kanonu ma elbince bir defaya mahsus ol mak çörtile artırması 16,12,936 paxarytesi günü asat 11 - 12 de izmir bükümect — konağındaki 2 lonl Jora dajreslnde yupılmak özere 80 gön müddetle getı lığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli tabımin olunan kıyme ti yüzde yetmiş beşlal bu- larsa en çok artırana — ihslesi yapılacaktır. Aksl taktirde 2280 namaralı kanuna göre satış geri bırakılacaktır. Satış peşla para ile olup müşteriden yoel. nız yüzde ikibuçuk — tellâliye masrafı alınır, İşbüa gayri men: kul üzerinde herhangi bir şekil. de bak — talebinde bulunanlar ellerindeki resmi vesaik ile bir- likte yirmi gün zarfında İzmir ferasına müracsatları Vâzımdır. Aksi halde hakları tapu el- ellince malam - olmadıkça pay- . * laşmadan hariç kalırlar. 1,12,936 tatibinden — itibaron — şartname berkese açıktır. Talip — olanla- rın yüzde yedi buçuk temlinat akçesi veya mlilli bir banka itibar mektubu ve 33 18744 dosya numarasile — izmir ikinci lera memurlaoğüna — müracaat- ları ilân olunur, H. İş No, 204 8568 ANADOLU Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumt neşriyat ve yazı içleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: ” İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binasm içinde Telgraf: İzmir » ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde 5 Kuruştur. İGünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR geçilince Derin bir süküt başladı. Bu aralık yözbaşı Benua ceketinin | cebinden mukavvadan ve küçük bir kotu çıkardı. İçinde otuz kadar bristol kâğıd — vardı. Ve Benoa gülerek bir tanesini ko- misere uzattı: — İşte size görülmemiş ve henüz esrarı bulunmamış bir vasıta! Dedi. Komiser hayretle: , — Bu kartlar mıf, Dedi. — Evet, Bir polis komiseri, bir meslek adamı sıfalile bu gok ince kartonların kimyevi bir kudret taşıdığına şüphe eder misinlz?. a.. Cidden güzel ve harikalâde bir usul! Bunu, ilik görüşte anlamak herhalde müm- kün olmaz! — Sonu var —