4 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

4 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Aydın'da Köylümüze Toprak Dağıtılıyor Şarkurulu Topla;Erıua Başladı - Bir Tâhsildar| Tevkif Edildi * TARRRÇE Aydın'dan bir manzara Sarkurulunda: Aydın, (Özel) — Şarkurulu Muz dün son teştin devresi toplantılarına başlamıştır. Dün Akşam saat 20 de başkan vekili Silih —Akbaşın — başkanlığında Töoplanan kurul — asbakanlıklara hbrikacı Halim Aysınla — teci- Ber Ömer Ayaydını ve sekre- lerliklere de tecimer Ahmet Ştkir oğlu İle Ekrem Cemal *Hlann seçmiştir. Şarkorulü üyelerinden mü Hifar, tecimer Ralf Ap Ydin — sağlık — duramlarından tekilmelerinden ve diş bekimi vki Niyazinin de — Istanbula ,“—eılıdıı yerlerine — yedek- sczacı — Halld, avukat yman Ayaydın ve avakat hVylb çağrılmışlardır. İöylüye Toprak: Tiimizde topraksız köylülere İprak dağıtmak İşl önemle Ütüyor. Koçarlı, Bıyıklı kö- 1 Fotyadi çiftliğinin da- işi bitmek üzeredir. Zi. hıık direktörü — ve fen n yerinde — dağıtma İşile Nyoflıı' Bundan başka ya rmda bazineye ald toprak N_ıııı köyler, ilbaylığa baş toprak istemek ve bu Ve topraklar topraksız köylü- H' hemen dağıtılmaktadır. Tahsildarın Yaptığı: İlmizin Germencik kamunu Sildarı Haşim 1256 Jirayı zimmetine geçirdiğinden tevkif edilerok tahkikata başlanmıştır. Haşlın tarlada kalarak parayı kaybettiğini söyliyorsada bunun selı olmadığı geceyi Aydında bir evde geçirdiği ve oğlu ile Germikte evine bir zarf gön derdiği saptanmıştır. C.H.P. Bat- cımescit ve Dayı- emir Ocak Kongreleri Cumüriyet Halkpartisi ” Batçı- meselt ve Daylemir ocak kon- gresi, dün — öğleden evvel Do lablıkuyu nahiyesi Idare heyeti azalarının buzurile toplanmıştır. Görüşmelerde Duyemir ocı eskisi gibi müstakilen çalışmu snı hararetle müdalan — eden gençler olmüştur. Nahiye Başkanı Komal, yeni nahiye kapısından çok büyük yaerdım ve çalışmaları olan de- bi İşçileri We İşçi ve esnaf bir- likleri genel bürosuna teşekkür. lerini göndermiştir. Müzakereye birlikler bürosandan Agâh baş kanlık — etmiştir. Idare heyetine, şapkacı Mah mud, yapıcı Bahaeddin, tüccur kâtbi Kerim. Mehmed Emin, b3kkal Ahmed, nahiye ve mu- rahhaşlıklarına da Agâh bakkal Mehmed seçilmiştir. Müzakereler — beyecanlı samimi geçmiştir. ve ve 4,5,6 Yaşındaki Çocuklar için Yusuf Riza Okulu Çoçuk Yuvası euynulz ellerden, rasgeleye birakılmış bir halden vavru: kurtarmak istiyen Anu ve Babalar çocuklarını bu mo- Yuvanın mütahassış ellerine terketsinler. Yılılıı ve Alsancak semtlerindea çocuklar — evlerinden ya: Otomobille gelip giderler. Kestelli caddesi No. 80 yyare Sineması — Telefon: 2914 Bir Yılın İşleri Bulaşık Hastalıklar - Yol ve Lâğımlar - Ev- lenenler - Yangın ve Kesilen Hayvanlar. Bir yılda şehrin muhtelif yerlerinde 67 karahamma, 49 difteri, 22 sari sehaya iltihabı, 19 kazıl, 39 kızamık, SL1 ak- diğer veremi, 62 asir verem, 80 lekeli homma, 10 paratifo, 6 kazıklı humme, 2 malta humması, 5 kuduz musabı gö rülmüş ve sıhbi tedbirler alın dolştır. lerden 412 ev, 112 mücssese, 67 alleovl ve 183,025 parça eşyanın dezenfeksiyonu yapıl mıştır. Bir yılda yapılan yol ve lâ- ğımlar: Son yıl İçinde şehitde 2040 metre — murabbar bandırma, 1905 metre murabbar kesme, 10,053 metre murabbar âdi, 2270 metre murabbar beton, 932 metre murabbat asfalt yol ve 2264 metre murabbar genlş- Hiğinde toprak tesviyosi yaptı- rılmıştır. Aynca — mühtellif yer- lerde bandırma, kesme, âdi, beton, aafalt olarak 16240 metre murabbalık yol da ona. rılmıştır. Muhtelif yerlerde yeniden 992 metre murabba: lâğım, 56 tano beton muayene bacası, 34 menfez yaptırılmıştır. Bir yılda 107,889 baş hayvan Bir yıl içinde İzmir mezba hasında 107,889 baş kasaplık hayvan kesilmiştir. Dışarda ke- silerek mezbahaya — getirilen 2855 hayvan da muayene edi lerek satışa çÇıkarılmıştır. Kesllen hayvanlardan 8 inin veremli, 5 inin şarboolu, 6linin keşeksi, 16 Sımın — sletiserküs, Bainln sarılıklı ve 2 sinin de azılmış olduğa görülmüş, bun: Tarın bepsl Imha edilmlştir. Bir yılda evlenenler: Bir yıl içinde belediye ev lenme dalresine 913 müracaat müracaat vukubolmuş, bunlar- dan 909 unun muamelesi ne- ticelendirilerek — evlenme mua- meleleri' yapılmıştır. Bir yılda ne kadar yanğın oldu? Bir yılda İzmir'de 77 yan gn çıkmıştır, Yangın çıkan binalardan 64 dü mevzli, 8 m kismi ve 7 &İ tamamen yan mıştır. Şehirde Toplanan Süprüntü Bir yılda İzmirde 2984 kam- yon, 22085 araba, 76424 eşek yükü ve 1747 öşek urabanı süprüntü toplanmış, bunlar ba- taklıklara dökülmüş, bataklık- ların kurutulmasına - çalışılmış: tır. Temizlik hanında yeniden bir mutfak ve yemekhane vü cuda getirilmiştir. Telefon | Toğsi — 1936 — 1936 Senesi içinde görülecek filimlerin en gözeli —Yavrum — Aşk — İhtiras — Hıyanet — Felâket — Musibet be tefkati, alle ocağının İç yösünü gösteren şaheser filim olap JULES CLARETİE'nin b ve nihayet sandet “Küçük Jak,, lelmli romanından muktebestir. İYANLAR: Lini Nora — Constant Remy ve diğer yüksek Franmz san'atkârları p Rica; FOKS (Türkçc sözlü dnııyı hıberleıl) — MİKİ tayyareci (Karikatör Komik) « Hergün 15 - * 19 - 21,15 Cumartesi gönü 12,4ö ve 15 seanslarında Bulaşık bastalık çıkan yer Hikâye Kapıdan çıkıyordu. — Posta müvezzli ona bir gadete ile bir mektub verdi, o da cebine İn- dirdi. Koşarak tramvaya yetişti. Bir yer bulab oturdu. Gazete okumuk İsterken mektaba ha tırladı ve cebinden çıkararak zatfı yırttı, peocereden fırlattı. Okumağa başladı: «Sevgili Fusd'ım,, Fuad mı?.. Fakat onun İami, otuz yıldanberi Fuad . değil, Kemaldi. Imzaya bakdı: Bundan! Bu isimde hiçber kadın voya kız tanımıyordu. Okumağa de vam etti: “Sevgili Fosdım; seninle bazı şeyler konuşmak mecburiyetin- deylm. Seni bekliyeceğim. Per şembe günü vaat yirmi 1 Göz tepe'de, (....) sokağının başında. Rica ederim, benl bekletmel, Seni öperim. Handanın Bu mektubun, buşkasına sid olduğunu derhal anladı. Zarfı attığına plşman olmuştu. Şimdi ne yapmak — âzımdı?. — Rande- vuüya gitmeli midi? Bunda — bir mahzar — göremiyordu. Teyin edilen yer çok 1ssız ve tenha idi. Gitmek İâzımdı vesselâm. Ona neler — söyliyeceğini — bile tasarlamıştı.. . .. Sokak karanlıktı, tenba idi. Uzakta durdu. Civar evlerin bir asatı dokusu İvarunca yü- rüdü. Bir ağacın altında bir kadın durüyordü. O olmalıydı yaklaştı. — Bonsuvar. Dedi. Kadın cevab vermedi. — Affedersiniz, size yalnız şa mektubu İade — etmeğe * gel. miştim. Kadım ona baktı. Yüzü ma:- nalıydı. Bemer - ve dözgün - bir kadındı. Yalaız, slyah — olbiscsl değil, heyeti umumiyesi, ende ve zarifti. —Şapkasımı hıfllee sağa İğmişti, yüzünü hafifçe gölgelendiriyordu. — Evet dedi- bu mektab benimdir. Fakat söyleyin, siz bunn... Sesinde bir armoni vardı, tatlı ve yakın bir armoni.. Öy- laki, Fuad'a, söyliyeceklerini şaşırtlı: — Söyleyin, siz bunu, — Söyliyeceğim bayan.. Biribirine — iyice — yaklaşmış lardı, Fuad, düşündü: — Ona şimdi sevgiden nasıl — bahsede- bilirdi, neler — söylüyebilirdi? Açıkçası pişman olmuştu. Ne diye, bu tanımadığı - kadının karçısına çıkıb gelmişti. — Evet — göyliyeceğim, ba sabah tramvaya... Kadın onu dikkütle — dinli yör ve başdan aşağı süzüyordu. Yanına kadar yaklaştı. Sıcak vücudu, yavaş yavaş — koluna dokundu. Kudmın dudaklarında - Bugün Yanlış Gelen Mektup gizli bir-gülüş vardı. Sokak karanlıklara gömülmüştü. — Mektubu yanlışlıkla aç tım, Onu kime iade edeceğimi bilmiyordum da, onun için ce: 68Yet etilm ve geldim — Teşekkür ederim, — Fakat müsaadenizle! Siz burada me cesaretle bir yabancı erkeği bekliyorsanuz? Bakınız, şimdi bir bu sokakta İki tanış mıyan İossbız. Düöşünceleriniz elbette benden ne kadar uzaksa bay Funt'a da okadar yakındır Size taysiye edertar, bana bu köranlık gokakta sokulduğunuz kadar öna yaklaşmayın. — Bün dan sonra onunla kendinizi şu ağacın arkasına saklanarak öyle konuşun. Ve, şake söylüyoram. Zannetmeyin. Kadın güldüa: — Fuad - Dedi - kardeşimdir. — Kardeşiniz mi? — Tabli, kardeşimdir! Mek tabu bir daba okuyunuz. Bir kadın muhakkak ki, sevgilisine başka türlü yazar. Kardeşim evlidir. Bazı bâdiselerle evimiz den Çayrılmıştır. Düönden beri bir takım husosi vaziyetlerimiz oldu. Kardeşimi, bunları ko: nuşmak İçla çağırıyordum. Şim di mektubun no olduğunu an- Tadınız mat bay? — Demek ki elz? — Evet, ne nişanlımı bek. llyordam. Ne de sizla zannetti. Üialz gibi bir âşık! — Ben mi? Kemalin de dadaklari kuru muştu. Birçok şeyler söylemek lstiyor ona ümld ve sevinçlerini anlataçak ve şunları fısıldıya caktı. — Bu da bizim bir macera: mızdır. Öyle bir maceraki İnsaa onu yıllarca hiçbir öümldi olma dan İstiyebilir. Ve o, habersizce kendiliğladen ve beklemediği miz halde gelir. Elimizden ta tar, bir sarışın veya esmer ka- dının omuzunu — dibine kadar yaklaştırır. Siyah, mavi veya kestane renkte gözlü bir kadı- mın yanına atar, Metvelâ, bir mektab gene yan- lışlıkla bir başkasının yerini bize verir. Ve İşte bunlar bi zim maceralarımızı teşkil eder. Oalar ki, bizi göün gelir, ken- dine çeker ve parmaklarına dolar. benim, Orhan Rahmi Gökçe Ali bunları söylüyor de söylemek — lstiyorda: — Mec kadı — Allaha 1smarladık! Dedi. Kemsl, ona ab baktı. Elinden tatacak gibi du., sonra tereddötle çeki Ansızın sordu: — Gitmek İstiyorsanuz le mi? Kadın bafifçe güldü: — Bir daba görüşemiyec miyiz? — Belki, kim bilf! Kemal tekrarladı: Belki. Fakat öyle mi? Keadın bir daha gütdü.. — - Garip bir şekilde tan Ük dedi: adetâ yalan gibi Neden tekrar birleşmemizi te kimbi bimize bırakımıyoruz? — No vaklı, buna - bilmiyorum. Mubhakkı ki, bir gün gene omuz omu: buluşacağız. Bu böyle da güz olmıyaçak mı? Ve, o vakit... — O veaklı? — Bilmiyosum, Tektar b luştağumuz zaman buna işte b küçük kelimeyi söyleyin.. Böyl dahâ iyi olur değil mif. Gecı niz bayrolsun.. BRmıl, nered * .. Kaç gece geçmişti. Kema onu, o karanlık sokekta bey hüde bekledi, durdu. Tram vaylarda, vapurlarde, — kalaba lıklarda çok arandı, fakat hej boş çıktı- Bir gece, zengin bir. filim kendisini — sdacmaya — sürükle mişti. Henüz oturmamıştı. Göz leri, yavaş yayaş — karanlığı alışıyordu. Bileğlode bafif bir toma: daydu. Aşina, tatlı bir kadın sesi günü söyledi: — O vaklı? Başını çevirince, karan! onun gülümseyen, teze — bakış- larını — gördü., — Perdede, iki meşhur urtist de yan yana adetal bir. daha ayrılmamak — üzere, birleşiyorlardı. Kemal, eğildi ve ona deyi gösterdi: — O vakit, işte böyle! Bu defa kolunda daha kuv- vetli bir temas- düydü ve ka- renlıkta kadımın gülüşleri daha tatlılaştı ve: — Evet Dedi bundan sonra hep böyle! per: Bir Japon- Gazetesi Sovyet Rusya Ale_yhine Bir lttifak Yapılmasını Teklif Ediyor. Istanbol, 3 (Özel) — Tokyo'nun en böyük ve müfuzlu bir gasetesl olan Nişi Nişi gazetesi, ozak şarkın emniyeti haekkında yazdığı bir yazıda: “Sovyet tehlikesine karşı bir Japon Mançurl-Çin İttifakı ya- pılmalıdır. ve Çin hükümetinin Mançuri'nin istiklâlini tanıması kendi. menatti iktifkedır,, demektedir. Matinelerden Başlıyarak £ Milli Elhamra ...sinemasında SENENİN EN BÜYÜK ŞAHESERLERİNDEN KASTA DIVA Baş Rolde: İlâhi ve Alsın ses'i MARTHA EGGERTH DIKKAT: Bu Film VENEDİK'te Beynelmilel Film Müsabakasında mekteblilere lnıılllılı bllet verilir. Pszar günü 11,30 da başlar. Flâtler BO — 40 — BO Kuruştur. Birincilik Mükâfatını Kazanmıştır.