5 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

5 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Bu svretle Menelik ile İtalya |öusında tahta geçmezden evvel anlaşma ve ozlaşma bhusvle Nınlı ve tarafeyn b!rblıleılııı “heşru veya gayrl meşru: vaat- ; bulunmuşlardı. İtalyan'ların vaadları arasında elik'in tahfa geçmesi İçin Mtra, silâh ve sİyasi yardım da İrdı. Tabis, İtalyan'lar da bu etle Habeş İşlerine — -ileride " beşletan'ı yutacak — surette- ŞPtuşmak bakkımı — kazanmış Wyorlaadı. — | İşte bu beş İtalyan, yeni übeş hükümdar — namzedi melik'in — nezdinde İtalyan Vüzavirleri İdiler. , Bu beş .İtalyan'ın düğünde ttlkleri sevinç çok büyüktü. t bunlar, şa anda Taytu- Ha kalbinden ve fikrinden “çenleri bilmiş olsalardı, daha srada bu işi ve evliliği mağa kalkışacaklarına yüphe tu. Tıyııı_ babasının katili olan thanının mağlâb — olduğunu pp düğü zaman büyük bir se OU bissettiğini fakat — vatanı- (9 bir burcunda İngiliz bay- | | ı görünce de çok büyük dstıraba düştüğünü de söy- k. İşte, yaklaştığı gu — düğün “Asında, Habeş'liler arasında düğü boş İtalyan ba genç Ünda aynı sstirab ve ölemi rmıaştı. 0 Patrik ağır seslle — takdis Ç enı okürken, berkes kendi. hç alkışlarken, Taytu galib , man bayrağını görüyor gibi sesdir ve müstarib idi. noktaya mazarı —dikkati delim Ki Tayta — yalnız » ve barla olduğu kadar üperver blr kadın değilldi; PANADOLU "Güzlak Siyaml “Gezete Sahip ve Başyazganı ' Haydar Rüşdü ÖKTEM TMumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Hamdi Nüzhet — emellerine en İkinci ler ol C Pui lata ımı Telgraf: İzmir « ANADOLU fon: 2726 « Posta kututü 405 ,, ABONE ŞERAİTİ: ğ 1200, Alta aylığa 700, Üç ) aylığı 500 kuruştar. ci memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde — Kuraştur. SöçMüş n!ılı ae 25 lıınıııııı İNADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR Casus Romanı: No. 38 —I15— Panez hapishanesinden, hiç tediği ve ummadığı bir M İle firara muvaffak olan cesasu mülâzim Fon &r, tam iki gün sonra tabah şimendiferle fakat AA Kiyafet etmiş olduğu .qz-rlln' gitmişti. dm, Berlin'de, trenden V Beele çıkmış, fakat çok At " trendon lı;dlk(eı sonra üç, dört adım atmıştı — “üsına bir Alman emirber TÜT Habeş Kadın Alayları Ile Italyan- lar Nasıl çurl)ışmıştı' ayni zamanda lnılrlkıcı. diplo mat bir. kadındı. Bunuu İiçin, dudaklarında şeyteni ve alaylı bir tebessüm le, pişmulş uşa konmak üzere olduklarını sanan bu beş İtal- yan'a birşey yapmadığı — gibi, bütün İtalyan'ları da kuşkulan: dıracak bir harekette bulan mamış ve İlılyın nüfuz ve fotirikalarına zamanı — gelince nihayet vermek kararım, Me- nelik'le nikâh olurken, bu sırada vermişti. Menelik Habeş necaşlıl ol duktan sonra, karısı Taytu'nun sevk ve nüfazile — İtalya'nın nüfuz siyasetine dalma müşkl Tât çıkarmış nihayet bu Riyaset bir İtalyan Habeş har- bine sebeb olmuştu. Ha b Habeş kadınları - seferber Rza Makonen gibi o fümanki Habeşistan'ın en şeci bir relal nin eustoğa bir. sırada İmpa- ratoriçe Tayta'nun — Adus'ya gideceğini söylediğinden az bir zamasa sanra, — Adis Ababa'da dellâllar; «Ey Habeş kadınları! Haşmetli ve Sahba — melikesl. Din kızı İmparatoriçemiz sizi, cedad veya baba yveya kocala: rınızın silâhlarile — silahlar arak açuğı savaş bayrağı altına top lanmanızı, en kısa bir zamanda saraya gelmenizi İstiyor. Vatan en büyük tehlike karşısıudadır. İş kadınlara düşmüştür.., Diye buğırmağa bağladılar. Diğer şehirleşde de, — emir tânl “oldukça dellallar ayni suretle İmparatoriçenin iradesini ilân ettiler. Ve birkaç gün İçinde, Adla. Ababa'da İmparator — sarayının önünde binlerce kadın toplandı, bunların bir. kısmının arkasın- daki torbalarda küçük çocukla- rı vardı, fakat hepsl de müsel- lâh idiler, Silâhların en çoğu kılıç, bulta, satır, mizrak İdi. Az olarak “Napolyon — ordusundan Afrikablar eline geçmiş — ceki tistem tüfekler de vardı. İmparatoriçe Taytu, ikibin sene evvel Saba melikesinin Kudüs'e giderken — giydiği — ri. vayet olunan harp elbisesi ol dağa halde bu kadınların arr. sna girdi ve: — Kardeşlerim.. Memleke- tmizl baksez yere İstilâ etmek içla saldırarak ;Adaa'ya giren beyazlara karşı harbedeceğiz. Ölüm dönmek — yoktor. ve var, B İkinciteşrin 935 neferi diklimiş ve resmi tazimi — Bay mülüzim, asaletlü General hazrtlerinin kendilerini karşıdaki otomobilde bekledik- lerini bildiririm! Demiş ve Alman usuülü to. pukları üzerinde gerl dönerek ozaklaşmıştı. Mülüzim. neferi takip ederek harbiye bakanlığına mahşus bir otonun önüade durdu. Bakikal! Otoda bizzat General Fon Rav: giç bulunuyordu: General mülâzimi büyük bir İstanbul, 4 (özel) — Purls ten bildiriliyor: Ttalyan taarrasauna karçı Ha beş'lerin kargı koydukları kuv: Ras Nasibu vet Rus Kassa kamandasında yüzbin ve Ras Seyam kuman- dasında da yüzbin olmak üzere ikiyüzbin kişiden mürekkeptir. Ttalya asker sevkediyor: İstanbal 4 — (özel) — Napo- H'den bildiriliyor: Arobi vapurlle 30 zabit, 200 nefer, mühim miktarda top ve mübimmat, Kont Bianko va: purlle de 57 zablt ve 3277 söker Eritre'ye sevkedilmiştir. Habeş hazırlıkları İstanbul, 4 (özel) — Habe- ulstanda askeri kazırlıklar de- vam etmekte ve bilhassa Da- nakil mintakasında -hummalı bir faaliyet göze çarpmaktadır. Musa Ali'ye sevkolunun — as kerin haddi hesabı yoktur. 30 teşrinlevvel akçşamı, lnılllı fab. Tikalarından yeni gelmiş yüzler. ce mitralyöz cepheye sevko- lunmuştar. Habeşistan'ın sabık Parla ve- firl ve hulen Kofla ve Maci Hidivi olan Ras Getaçi Habeş Bütün ümid, biz Habeş kadın. larının — muvaf fakıyetindedir. Dedi. Ve bu natak binlerce Habeş kadım tarafından — şid. detle alkışlandı. Kadınların bu baline bütün ecnebiler — gülüyorlar; — Habeş sarayının nüfazin — rücsasından da gülenler az değildi. — Sonu Var — Hltifatla karşılamış ve: Bonjar azizim Stramer, sizi gördüğüm için eldden bah- tiyarım. — Sizi tebrik ederim. Hele oturunuz!.. - Demlşti. Mülâzim, hayret içinde gene- ralin gösterdiği yere oturmuş ve oto bir emirle hareket ede- rek harbiye bakanlığı yolaunu tutmuştu. Mülâzim: — Generalim çok meyus ve mahcobum, — İltifatımza — lâyik değilim! Demeğe kalkışmış, ve kendi kendIsine: — Vekayil anlatınca ne müt- hiş bir fırtına kopacak! Diye düşünmüştü. Haddizatında soğuk bir adam olan- general sözüne devam ederek: — Parls Alman sefarethane- . ü— harbiye bakanlığına tayin edile cektir. Hiubeş'lerin Makalle şimalinde İtalyan'lara mukayemet göster- memeleri aakeri mütehassıslara göre Italyan'ları mümkün mer- tebübiçeri çekerek — tepolemek plânının mühlm bir. kısmının icabatındandır. İtalyanların hedefi İstanbul, 4 (Özel) — Pari - Sölr gazetesinin Asmara mu- habiri mahsusunua verdiği son habere göre, general Diamandi kumandasındaki renkli ve fa: şist askerleridin yapmakta ol duğu bareket, Entlekio sabasını elde etmeğe matuftur. Türk - Yunan Kliring Anlaşması Yunanistan'a Ihra- cat Nasıl Yapılacak, Türk - Yunan klering an. laşması izahvamesi Ekonomi Bakanlığından takas — komleyo- nuna gelmiştir. Bu izahnamede Türkiye'den Yunanistan'a mal göndermek İstiyen — tüccarların ne gibi musmelelere tâbi ola. cakları bildirilmektedir. Tüccarlar; ihracat yapmadan önce Ticaretodasına — müraca atla malları için İkl menşe şahadetnamesi alacaklardır. Men: ye çebadetnameleri malın İhraç Hmanındaki satış fob kiyme: tini gösterecek ve — Yunanlı Hbalâtçı malın bedelini Yanan milli — bankasındaki — Türkiye klering hesabına bu kiymet üzerinden yatıracaklır. Yuünan takdir. kiymet ko- misyonları; menşe — şahbadetna: ; Imparatorıçe Taytu | Habeş'ler, Ital yan'lara Karşı 200,000 Asker Çıkarıyorlar. : (3) Ingiliz Torpidosu Akdenize Geçti. Habeşler, Italyanları Içeri Çekiyorlar. Bo saha, 30000*metreye ka- dar yükselen dağlık bir mınta- kadır. Eğer İtalyanlar burala- rını elde ederlerec, Makalle'ye de bâkim bir vaziyet elde ede- ceklerdir. Ayni zamanda ba saha, ma den cihetinden çok zengindir. Akdenize yeni harb gemileri geliyor İstanbal & (özel) — Cebelüt tarık'tan bildiriliyor: İngiltere'den Malta'ya gitmek üzere yola çıkmış olan tahtel- bahirlere karşı kullanılacak 3 torpido mubribl Cebelüttarık. tan geçmiştir. Genel Savaman - ların Selâhiyeti. Ziraat Erbabı Olan- lar Için Emir Geldi. Ceza mahkemeleri usalü ka- nununda göre ziraat erbabından bulunan ve cezalarının — İnfazı- nın tehirini lstiyen mabkümlar; şimdiye kadar birer istida ile ilbaylık yönetim kuruluna baş vürüe karar almakta idiler, Tüze Bakanlığından dün ge len bir emirde ba cezuların kanun yollarile infazlarının geri bırakılması selâbiyeti genol aa wamanlıklara verildiği bildiril miştir. Ancak genel savaman- bklarca karar — verilmesi için bu mahkümların vaziyetlerinin ceza mahakemeleri vsulü kann- nunun 400 üncü maddesine uygün görülmesi çarttır. Bir Ayda melerinde — gösterilen — kıymet. lerin doğraluğa hakkında ciddi sebeplerle çüphe ederek bun- lara itiraz ederse alâkadar Türk takas komlayonu ile temus ede. rek maliın hakikt kıymetibi müştereken tayin edeceklerdir. Maden kömüründen başka Yananlatan'a Dilflll itbal edi- len Türk mallarının bedelleri Yananlı — Hthalâtçi — tarafından Yunanistan'daki bankaya ya tırılacaktır. , Yunan bankası yatırılan pa- ranın yözde G0 «inl merkez bankasının — emrine — serbest Fransız fraogı İle, mütebaki- sini de Türk Hirasmı olarak he- sinden dün aldığım şifrede “Mü- lâzim —Fon Stramer baplsane- den firara muvaffak olmuştur, yarın Berlin'e vasıl olacaktır.,, Denilmektedir. — İ Komiser ile Noel Sabahleyin Berlin'e vardılar Et Şarfiyatı Ne Kadar? İlkteşrin ayında İzmir mezba: hasında ö96 Karaman, 2390 dağlıç koyanu, 493 keçi, 2496 kozu, 44 oğlak, 8 manda, 5l1 öküz, 896 inek, GL1 dana, 3 malak, 3 deve ve 3 dokmn olmak üzere 10754 baş bayvan kesllmiştlir. Bir inekte verem, bir koyunda fevkalâde zayıflık görülmüş ve etleri imha etti rilmiştir. — saba geçirecektir. "Türkiye'den Yunanlstan'a — tranddt — olarak gönderilen bütün malların be delleri serbest döviz — olarak ödenecektir. Demekki Parle'te sizi tevkif ettiler! Çok merak içinde idim. Hiçbir haber alamıyordum, Tam üç bafta sizden hiçbir baber gelmemiştir. Nihayet — firarınız baberini veren telgrafı aldım; bemen İstasyona gelerek sizi bekledim, Çok büyük bir merak içindeyim. Çabuk izah - edinlz; Erna, Benus, siz, tevkifiniz... Banları bana avplatınız!.. Dedi. Mülâzim, alnından soğuk ter- ler dökmeğe ve: — Berbad bir iş. Büyük bir muvaffakıyetsizlik genelim. Bü- tün İzahat ba kelimeler için- Ve mülüzim Fon Stramer, bir ölü kadar sararmış olduğu halde anlatmağa başladı. Gene- Üzüm satışları Alıcı K.S. EK.$. S M. j. Taran, 7 60 14 349 İnhlsar Ida. —& 175 7 170 K. 0. Ahmet 7 75 10 149 S. Gömel 7 15 50 126 T. Debbas — 7 9 50 121 K.A. Kâz. 9 10 118 j. Kohen 7 25 10 60 113 j. Teranto m. 8 S0 — 9 25 97T Ş. Riza halef. 9 25 9 25 90 Ş. Remzi — 9 9 6T F, z. Abdul, 10 25 - 12 25 44 H. Alyeti 9 25 10 50 26 j. Tragant — 12 12 25 P. Paci 760 750 20 S. Süleyma. 11 25 11 25 14 Mebmet Or. 10 25 10 25 10 Supbi Bayazit 9 25 — 9 25 8 Jiro 825 11 75 1957 ” 393528,5 395485,0 İncir satışları Ç. Alıcı KİS R5. 1928 Muah alıcı —7 60 19 Zahire satışları Ç. Cinsi K. 8. K.S. 3000 Büğdey 825 8 25 150 Arpa 475 4 76 200 Soasam 14 75 14 765 225 Fasulya 9 9 893 Ken. pala. 340 480 197 B. pamuk 42 43 50 18 B. « 42 43 50 41707 kilo k. t. ba, 11 50 13 6268 kilo k. acı ba, 7 50 &8 1447 “ K, cevizli 13 s0 835 * T.b.içi 59 62 50 853 “Acıb.içi 42 50 50 Üzüm Dün — Barsa'da 1957 çuval üzüm 5,5 tan 15,5 şa kadar satılmıştır. İacir — Dün Borsaya 1-28 çuval incir kaytedilmiştir. Buğday — Dün buğday bir- denbire 8 kuruş 10 paraya fırlamış ve birden 3000 çuval şatılmıştır. Italyan lireti İsviçre frangı Floria Kr.Çekoslovak Avustar. Şilini ——— —— ——— öğretmenler arasında Kız enstitösü nık'ıı öğret- menliğine İstanbul Akşam sanat mektebinden — Zehra — Haşim, erkek sun'at mektebi örme mo- bilyacılık — öğretmenliğine kız enstitüsü sepetçilik öğretmeni Hamdi atanmışlardır. İzmir ili- ne verilmiş olan öğretmen Mü- beccel'in Ankara ili emrine ve- rilmesi uygun görülmüştür. ral, bu izahatı, hiçbir his belli etmeden dinledi. Ve biraz sonra, barbiyo ba- kanlığında, generalin dalresine vardılar. Mülâzim Izabatının sonuncu kısımlarını da dalrede generale verdi. Ve izabat bitince, enstu.> General, ciddi bir tavırla: — Şimdi ne yapmak lâzım- gldlgîn biliyormusunuz?. Gıu:ıl ayağa kalktı, dalrede bir aşağı, bir yukarı dolaşmağa başladı. Ve bir. müddet sonra: — Yapacak tek bir iş vardır: Bu mes'ele hakkında kat'i bir söüküt ittlhaz etmek! Dedi, — Başüstüne generalim. — Yalmız bir... Bir mos'ul lâzım. Fakat dür.. Bir mes'al — Sonu Var —