8 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

8 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

| Palavra, Gülmek Somurtmak Prağda yeni bir cemiyet teş kil edilmiş. Bu cemiyetin aza ları, gülmekle” mesgul imişler, Oraya gülmeği seven, gülmeği Orzu eden İnsanlar giriyorlar miş. Her yeni azanın kabul Merasiminde de ble âdet varmış: Eğer yeni aza uzun boyla İte, İkl tarafında çok kısa boy n aza, eğer boyu kisa İse İki — Ozun boyla aza bulunurmuş Yani iki direk ortasında bir fatbol topu — veyahut ta — İki kubbe arasında bir miasre di reği.. Bizlm palavra kulübü bun- “dan haberdar olunca, durama Mış, kendi mesleki teşekkülü Dü bu uzaktaki yenl eserini tebrik etmiş. Yani (Mestanele Tn birbirinearzı hulüsü) şek linde birşey.. Şimdi bisim palavracılar ara | fanda, kendi davalarının yayıl | Miş olmasından dolayı büyük bir sevinç hüküm sürmektedir. Palavra olduktan sonra bu se- Vince hak vermemek, — tabli Tasafazlık olur. Bep, palavra kulübü erkâ Bini, zeki Sosanlar olarak telâk ki ederim. Ayal zamanda.soh betlerine İnanım vardır. Çönkü bayatın büyük bir kısmı pa — lavradan Ybarettir. Pakat bazı İaçanlık — kaldeleri ve hayat Tarüretleri, bu palavraya — bir U4 varmakta ve şaheser bir Ptlavrayı, Ceni konu (Morifet) “diye İnsan - oğullarına yattar Maktadır. İşte biztm palavracılar da bunü düşünmüş ve kendi İç yüzlerinin hakikt tezahürle- Tİni gizlememek — İstemiş — ola taklar ki, başbaşa vermişler ve bu kalöbü açmıçlar.. Bu ku: (| 'üpte, perde yoktur. Herkes Pülavrasını sıkar. Tıpkı çıplaklar cemiyetinde *lduğu gibi., Çıplaklar da öyle söylemi- Yorlar mı?, Tabilliğe, tabiata ve kate rücu!.. Yani aşağı yukarı, palavra Akmak ta tabll bir iştir, imsa: Ti damarında ve — rubhünda Vardır. — Binaenaleyh — palavra kalübünün vücudunun hikmeti İ& çok tabildir. Yalnız gu gülmek denilen Betmeyi anlıyarmyorum. Herkes Bülebilir mi? Gülmek bir san- * değil midir?. Gülmek, Insa- tin iç varlığından gelmez mi? Kemal Kâmil, palavra kolü erkânındandır. Para kazan- '& günlerde onu güldürmek » dudaklarını İki tarafa çekip ikalla yapıştırmaktan başka İve yoktür. Amma, bizim İl- —7 bundan müstesnadır. Adı ide: Güleçi.. y Ba, bir. nevi babiiyarlıktır * her kola nasib olmaz. Benim Telefon 3151 | nü Iş Kanunu Ve Işçi Durumu —.. —— Mütehassıs Bir Heyet Tetkikat Için Geldi Ekonomi bakanlığı İş ve İş- çiler bürosu direktörlerinden Haluk ve Kasım ila memleke timizde iş kanununun tatbiki için — çağırılan — mütehasms Dr. Volgert'den mürekkep bir he yek dün şebrimize gelmiştir. leyel, dün ilbay Fazlı Gü leç'i ve Parti başkanı Avni Doğan'ı ziyaret etmiştir. Tecim odasına da giden beyet, genel sekreter Dr. Mehmet Ali Eten'le görüşmüş ve kendisinden ya- pucakları incelemelere esas ol mak üzere bazı malümat al mıştır. Çizilen programa göre heyet şarımızda on gün kadar koula cak ve bu müddet szarfında memleketlmizde İş kanonunun tatbiki için yapılması gereken bususlar üzerinde esmaslı İncele- melerde bulanacaktır. Heyet en evvel şehrimizdeki belli başlı fabrikaları gezecek ve İşçileri iş başında - görecek. tir. Bandan soura esnaf ve İşçi birlikleri bürosunda — işçilerle doğrudan doğruya temasa geçe- cek, İşçilerin vaziyetile yakın: den alâkadadar olacak, dilekleri olup olmadığını soracaktır. Bu dileklere- büyük bir önem verilecek ve İş kanunu Kamu taydan çıkarken bu dilekler nazarıdikkato ulınacaktır. Cevad Ak. kerman Manisa'da Tarım bakanlığı bulaşık bay: van bastalıkları nzmanı Cevad Akkerman Manlsa'ya gitmiştir. Oradan Bursaye — geçecek — ve Trakyada'da iİncelemelerde bu landaktan — sonra — Ankeraya dönecektir. Cevad Akkorman — bilhasaa şarbon hastalığı etrafında yap- tığı incelemelev — hakkında bir repor hazırlıyacak ve bakanlığa verecektir. Yeni Polislerimiz Emniyet kadrosunda boş po- Healiklere emniyet seçim encü: meni tarafından ebil oldukları anlaşılan Nali, Fadıl ve Hüse ——— bir arkadaşım var. Hiç mi hiç gülmez. Kaşları daima” çatık, dudakları delma auktır. Bu baberi duyuncu aynaya baktı: — Ben de -dedi. bir somurt- kanplar cemiyeti açayım barll. Bu da benim tabli — balimdir. Fakat düşünüyorum; İzmir'la yarıdan — fazla halkı bizim ce- miyete girmeğe kalkarsa yan: gın yerl bize dar gelir! Çımdik Tayyare Sineması TTAYE YNT AYAT nin Bir r haberleri— Ekmek İIşinde Belediye- Iddiası. Fiat Yülîsekliğine Ziraat Bankası- nın Sebeb Olduğunu Bildiriyor. Son zamanlarda buğday ve un piyasasının yükselmesi yü zünden ekmek fiatleri de mü temadiyon yükselmöktedir. Bi riucl nevi ekmeğin kilosu 12,5 ku ruş oldağa halde dün fırıncılar tekrar — çarbaylığa — başvurarak ekmek narkının — artırılmasını istemişlerdir. Fırıncılar; son günlerde n flatlerinin tekrar yükseldiğini iddia etmektedirler, Şarbaylık bu müracant üze rine tetkiklere başlamışlardır. Şarbaylık, Ayrıca Borsadan buğday fiatlerinin — yükselmesi sebeblerloi tetkik etmiş ve bu. nun sebebini tesbit eylemiştir. Şehir meclisi dün akşam birinci rele vekili avukat Mü nirin başkanlığında toplandı. Sıhhiye büdcesinden tahslsat mübcakalesi yapılması, belediya ayar memarlağa için büdoceda tahalem eyrılması, belediye me- mur ve müstahdimlerile resmiğ dalfrelerden — havagazı — teslsatı için 7,5 Hira depozito alınma- Artırma Haftası Yerli ürünlerimiz Fazla Istihlâk Edilecek 12 birlvei kânon ulusal ar- tırma haftasıdır.. Bu —münase betle bütün yurdda — artırma baftasında yerli mal kullamıla cak ve üzüm, facir, fındıklar fazla miktarda İstihlâk — edile cektir. Birçok hatibler muhte Hf yerlerde, senama ve gazino- lazda konferanılar — verecekler, artırma haftasının önemini an. latacaklardır. 12 birinci kânun günü Cumurlyet slanında tören de yapılacaktır. Yunan Tütünleri Atina ve Kuvala Ticaret oda: larının neştiyatına göre, Yuna- nistan'da hükümetin elindeki tötün stokları bitmiş -vaziyette- dir. Yalmız âdi cina olarak bir milyon kilo bhükümet tütün stokm vardır, Aynl menable göre 3 buçuk milyka okkalık bir partl tütün Almanya'ya satılmış ve bedeli nin ödenme çartları tensip edil. mek üzeredir. Telefon BISL Bugün Anany Ondra ile kocası dünya boks şampiyona M: # Sehmeling'in beraber çevir: dikleri ve kendi bayaılarına temas eden iki saatlık kahkaha filmi Knock Out Yüzlerce güzel kızların varyete oumaraları — 76 boksör kızın enteresan boks maçları Masiki - Toganal - Kahkeha - Şeling'in hayı * Yetişmesi ve çok heyecanlı maçları Ayrıca: Foks (Türkçe sözlü dünya haberleri) — Miki (Fabrikatör komik) SEANSLAR : Her gün 15— 17 — 19 — 21,16 — Cümartesi' günleri 13 — 15 seanslarında Öğrendiğimize — göre buğday flatlerinin yükselmesinde Zire- #t bankasının piyasaya çıkar- dıği buğdayların muhtelif gün- lerde - fiatlerinin yüksek açıl. ması âmil olmuştur. Şarbaylık; bunu Hbaylığa bildirecektir. Şehrimizde orta halli birçok ayleler bile birinel nevl ekmek yimeğe başlamışlardır. Belediye nn fabrikasının İş- letilmesi ve Ziraat bankasının satışa çıkardığı buğdaylardan bir kısmının fabrikada on ha Hne getirildikten sonra plyasa ya arz İçin şarbaylık İlbaylığa baş vurmuştur. Şehir Meclisinde Dün Müteferrik Bazı Işler Konuşul- du ve Haklarında Kararlar Verildi. ması alâkadar encümenlere ve- rildi. Bursada bulunan şehir moc: İlsi öyesinden Ferruh ile, Ay- dına gidecek olan Ahmed Sa- meeybeğla onar gön mezun sayıldı. Kız enstitösüne metresl 25 kuruştan daha onbin metre mu rabbalık arsa verilmesi bak. kındakl nizam encümebi maz bütası da Bbütçe encümenine gönderildi. Mezbahada kesllen hayvanla. Tn barsaklarını — İşleyib ihrac etmek hakkının yalnız bir şah. sa verilmek suretile belediyeyo yılda 25.-830 bin İlra varldat temin edileceği bakkındaki tek- Hfin reddini İstiyen nizam en: cümeni kararı kabul edildi. 938 ve 934 yılı müvazene büdeesl — kararnamesine — göre büdecenin munzam tahilsat kıs- mında bazı düzeltmeler yapıla- rak meclls pazartesi 'günü top- Tanmak üzere dağıldı, Su Tarifesi Metre mikâbı. önbeş kuruş: tan tesbit edilen su 1arifesinin yeniden tenzimi bakanlıktan bildirilmişti. Komisyonda çalı: şacak belediye üyeliğine Reşad leblebici atanmıştır. Bayındırlık komlser — veklil İlmi ve beledize üyesi Reşad Leblebici; su — şirketinin bir yallık hesabını tetkik ederek sa tarifesini tesbit eyliyecekler ve tasdik için bakanlığa gön- dereceklerdir. Mütün Piyasası Hararetleniyor üç Yabancı Reji, Tütün Satın Alacaklar Tütün — piyasasında — fistler yükselmeğe — başlamıştır, - Dün akşama kadar muhtelif mınta kalarda kumpanya, inbisar ida Tevl tüccarlar tarafından — mü- bayan edilen tütün miktatı yedi milyon kiloyu bulmuştur. Fiatler geçen yıla göre yüzde (25) alebetinde yüksektler. Ak hisar mıntakasında benöz pi yasa — bararetlenmemiş — vaziyet tedir. En mefls tötünler henöz satılmamaktadır. İyl flat bek- lenmektedir. İki haftada tötüc rekoltesi nİn yarısına yakın miktarının mübayan edilmiş olması çok şayamı memnuniyetlir. Bir ay içinde piyasada hiç tötün kal mıyacağı tahınin ediliyor. Çek tütün rejisinin üç mll- yon kilo, Macar — rejisinin 2,775,000 kilo, Avasturya re- jlslnla 2,6-3 milyon kilo tütün satın alacakları baber alınmış tır. Macar rejlel içia — tütün mübayan etmekşüzre Istanbul'a bir hey'et gelmiştir. Bu h.y'et bhafta içinde İzmir'e gelerek tötün mıntakasını gezecek ve mübayaat yapacaktır. üzüm, İncir ve Yünlerimiz Dış Piyasalarda Son Fiatler.. Üzüm, incir ve yünlerimizin dış plyasalardaki bon satış flat leri hakkında şehrimiz Türko- fisine dün aşağıdaki malümat gelmiştir: Üzüm: Londra boraasında İz mir mahsolâ peşin 36, — vadeli 22 46, İran mahanlü peşin 27. 36, vadeli 1623 Şilindir. Hamburg borsasında Türkiye malbı 7 numara vadeli 14 lira, 8 numara 11,5 lira, 9 numara 15,25 ilra, 10 mumara 18,25 Hra, 11 numara 21,25 liradır. İncir: Eondra borsasında Ce- mnevin matvrel peşin 38, vadeli 22, ekstra peşin 85, vadell 24, fakeleton 1 Hibrelik crovn peşin SÖ, vedeli 46,5 dur. Nevyork breasında Türkiye malı 30 lib relik torbada peşin 17, yeni mal peşin 16 şilindir: Yün: Hambüarg borsasında Anadolu malı yıkanmış 8 8,5, bıkanmamış 3,5 4,5 dar. Yoksul Ço- cuklar Yurdu. Halkevi sosyal yardım koml- tesinin kimsesiz çocukları bak- mak, korumak ve tahslilerini temin etmek İçin bir yurd aça cağını yazmışlık, Bunun için Namazgâh'ta münasib bir bina balanmuştur. Bu akşam saat 9.15te ELHAMRA L MİLLİ KÜTÜPHANE SİNEMASINDA ? OA ARURALONA IOTT UKDA OKU CKTAYOYATAKADLCOYDATTTKAKORSANIAYOCAII DNUKDN SİNEMANIN JAN KRAVFORD EIKLARK GABL Tarafından Fransızca olarak yaratılan büyük film Altın Zincir ! 'Musikimiz., Müasikimizin wslahına — çalışır yoruz. Halk — çarkılarına - yer veriyoroz. — Beynelimilel — musl- kiyi, yeni Türk musikisinin hedefi ve esası olurak alıyoruz, Bir taraftan de yeni metod. lara vurulmuş, garb . tekniğlaa oygun ve armonize edilmiş eserler çıkarmağa çalışıyoruz. Ba çalışma ve d.dinmede hak. hıyız. Çöünkü buna muhlaçtık, Fakat diğer taraftan — bu ula- franga küçük parçalarımızda, gülünç, aksak, maskara bir edebiyat almış yürümüş bulu: nuyor. Gözel bir musikl parçası içinde, san'atsız, —heyecansız, pis bir güftenin, bedit zevki. mize avuç avaç İstikrah fırlet: ması kader acı birşey olamaz. Düân, bizzat böyle bir parça dinledim: Temiz bir beste idi. Armo: nİzi zararsız. Çalış ve teganni ediş de tertemiz. Fakat güfte, © kodar harab, o kadar zevksiz, acemlce ve ibtldat idi ki, bes. tenin bende uyandırdığı bütün Aatibaları bir bamlede eilip sü pürdü. Kafiyeler perlşan, gülünç ve manasz, san'at bak getire!. Müözleyenlerimizin, parça in- tihabındaki bu kaytsizlikleri, bu İânbalikleri, bindiği dalı kesen biçareyi hatırlatıyor, Di- ğer taraftan da edebiyatla oğ raşanlarımız, hâlâ yüksek kırat. ta, sahneye ve müziğe elverişli parçalar buzırlıyamıyorlar. Abur cubur parçalar üzerin. de, bizzat beste yapan bir san- atkârın ne dereceye kadar mu- vaffak olacağını —anlıyamıyo- rum, Edebi bir. parçanın bir san'atkâr ruhundaki — akisleri ve İzleri, onun — bheyecanlarına hitab edişi me kudar yüksek oluraa, — doğacak nlsbette bir san'at beyecan bulunur. Biraz ttizlik, biraz — dikkat, biroz zevk lâzımdır. Mosikl ve edebiyat; me Arabın mauvabı, ne de bir orta kudın havası veya kaside, ne uşk manlsi ve- ya tekke feryadıdır. Orhan Rahmi Gökçe üzüm Kurumu Ihracat Yapacak Aokara'da bulunmakta olan üzüm kurumu direktörü Tsmall Hakkı Veral bir kaç gün içinde şehrimize — gelecektir.. Korum direktörü gelinçe üzüm karamu tarafından mübayaa edilmiş olan üzümlerla dış piyasalara iİhra- gma başlanacağı söyleni, düygular ifade ve eserde de o küdreti ve tihad, Güzelyalıda — Altıntaş, Irgadpazarında Asri, İkiçeşme- likte İkiçeşmelik ve Alsancakla Jotef Julyen eczaneleri ıçıkıır._ İKİ BÜYÜK YILDIZI 1 PARAMUNT dünya havadisleri — 2 Ankora'da yapılan) büyük miting ve verilen söylevler. KASTA'DIVA SS D n z v el 7 de İtelyanca, talebelere tenzllâtlı bilet verilir — Pazar güönü 11,30— 13 te ilâve semnelar vardır 15 - 20 - 25 kuruşluk bilet verllecektir Programa ilâve olarak : Bugün matinelerde son defa olarak: Her scansta gişeye hüviyet kartını gösterecek olan Bugün: