November 12, 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

November 12, 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Günün Şar haberleri — Beledıye, Piyasada 6000 Ulusal Türk Tıpı üzüm Çuval Un Kapattı Bunları, Fabrikalardan Daha Ucuz Bir Fiatle Fırıncılara Verecek. Bolediyenin ekmek Flatlerine yirmi para daha zam yapılması busosundaki dilekleri reddettiğini yazmıştık. Bundan başka, varkı Bormel bir çekle İfrağ etmek üzere piyasada 6 bin çuval n ka- Ptnmıştır. Çönkü görülen vaziyet, ekmek un fiatinin daha yük || *elüitmek istendiği merkezindedir. Dün piyasada un flati düzkır (| ©a 1050 1075, üçyildız. mark kapattığı anun düzkırımsı © da 975 Kuruştu. Belediye - ke, * 1028, diğerlerini de 925 kuruştan Verbcektir. Belediye, bu partiden başka ihtiyaca göre yeni partl: | ker de gatın alacaktır. Enacümen, bugi filara tevzi şekillerini kararlaştıracaktır. n toplanarak unların fırin- İstanbul'da ekmek flati 13,5 koruştur. İzmir'de fse 12,6 kuruy .. Şehir Meclisinin Dünkü Toplantısı Beledıyeden Satın. Alınmış Alınmış Olan Ar- saların ödeme Taksitlerinin Uza- tılması istendi.. —— — aa — Şehir Tneclisi dün asat 16,30 | ihtiyar heyetleri tarafından ve:- | avakat Münir'in — başkanlı Büda toplanmış ve evvolü geç- Miş zabıt okanmuş, kabul edil- Tilştir. Başbakan İsmet İnönü Atafından Şehir meclisinin te- #kkürüne verilen cevab okun Tüktan sonra belediyeden satın Ainmış olan arsalar bedelleri- Üo taksit müddetlerinin uza Uması hakkında 25 İmza İle Yerilen bir mazbata bütçe en Sömenine bavale — edilmiştir . hre giren yanıcı maddelerden Üvelce almmış olan — İstihlâk Taminin çehirden çıkmca ka göre gerl verilmesi hak- ı'lıciı Dizam encümeninden ge- Mmazbata okunmuştar. Şehirden çıkan mevaddı müş nin götürüldükleri yerler 9Y ise köy ibtiyar heyetleri |östından — verllecek — mazbata- Ça mahiye veya kazalarca ik #edilmesinin bazı enlis. llere meydan birakmıyacağı Lklıııılı Bayındıe ilçebaylığı« (|ÜE müzekkoresi etrafında mü (, Sereler cereyan etti, avakat şhir, Falk, Abmed Şükrü ve 'w d söz söylediler. Mastafa İ eir, — mazbataların — tasdiki İyetine itiraz ederek: — Halktan kamunan İstedi- den fazlasım İstemek hakkı- değlidir. Dedi. Eczacı Falk; bazı mi zikretti vebu mozbatala kaymakamlıklarca — tasdik! 'öde bulundu. Avukat Münir: Vazli kanunun evbamından Üa evbamlı olmyalım. Dedi, Üyeden Sabri bu mez- aa nahiye veya kazalarca dik etetrilmemesi lüzumu Üze- © İzahat verdi. Neticede köy İel-hın rilen vesikaların ilçebaylıklarca tasdik edilmemesi kabul edildi. Sıtma encümeni tarafından hazırlanan 28 sahifelik mazbata- nın bir. deafa da nizam encö meninde tetkiki uygun görüldü ye mazbata nizam encümenine havale edildi ve perşembe gü nü saat 16,30 — toplanılmasına karar verilerek toplantıya aon verildi. C. H.P. Ocak Kongre- leri Devamda., C. H. P. Asansör ocağı yeni yön kurula cümürtesi akşamı C. H.P. Asansör ocağı — yıllık kongresini kamun kurulundan Nuri Esen'in başkanlığında top lanmıştır. Eskt yön kurulan reporu İttifakla kabul edilmiştir. Yeni yön kurnla askeri mü tekaldlerinden Nuriddin, maarif idaresinden Kemal, şu şirketin. den Haydar, maliye memurla rından Faik, sporcu Sami se çildiler. Ayrıca — dolegeliklere seçilenler de Kemal ve Samidir. Mersinli'de: Yıllık ocak — kongresi Mer- sinli balkının bir gâön öncedep tottoğu daval zurna İle taşkın gösterileri arasında — toplanıldı. Bu da halkın ve gençliğla par tiye olan ilgi ve bağlılığını gösteriyordu. Kongreye kamtun yön kurulu başkanı Halim Ca- vid, yar şarbay Saad, yön ka rulu üyelerinden Zeki ve Hüs nü gelmişlerdi.. Kongre sast oada açıldı. Başkanlığa — çok: Takla Elmas Akman,” sekreter. Tayyare Sineması üzüm Ihracatı Ge (ıeçen Yıldan 21 Mil- yon 388,260 Kılo Fazladır Üzüm kurümu etihbarat ve neştiyat bürosu tarafından bir İatatlatik — hazırlanımıştır. Bu Tatatlatike göre 11 8 934 — tari 1L10 934 tarihine kudar İzmir lHmanından Almanya'ya 8 mil- yon 895,669, Hollada'ya 3 milyon — 992,720, İngiltere'ye 5,850,844 ve muhtelif ecnebi metileketlere 2,502,462 — kilo olmak üzere 21,241,695 kilo üzüm ihraç edilmişti. 17-8 935 tarihinden 26 10 935 tarihine — kadar — Almanya'ya 20,551,489 kilo, Hollanda'ya 5,626,468 — kilo, — İngiltere'ye 9,310,227 ve muhtelif memle ketlere 7,141,779 kilo olmak üzere d2,629,955 kilo üzüm ihraç edilmiştir. İki yekün arasındaki 21,388,260 - kilodur — ve miktar 1935 yılı lehinedir. fark bu Bektaşi Ayini Yaparken Yakalananlar. odaya girdi. Defterlerle beraber Üsüm iurııııııı. Flat sukutu va r<©ânl olmak, (fiatlerde İs tikrar temin etmek ve ulusal piyasayı arsınlusal — piyasaların çizgileri içinde yükseltmek en- | retiyle ödevini akeakez olarak Yapmıştır- Ekonomi Bakanlığının üzüm İşlne müstesna bir. Önem veri şindeki isabet her gün biraz dphe parlak şekilde - kendislini göstermektedir. Tarım Bakan- bğı enetitösü kimyakerlerinden profesör doktor Gerngros ku:- rümun lâburataarında — üzüm rönklerini bilkimya — ölçmek ameliyesine — dün başlamıştır. Ekonomi Bakanlığı toprak ürün leri — İstandardizasyon — osmanı doktor M. Bade de bu İşle meşguldür. Doktor M. Bade Tüzk ülüsel — tplal tesplt et miştir. Dün Sulhceza Hâkimliğinde Istic- vaptan Sonra Salıverildiler. Tepecikte Yiğitler — mahalle- S sinde 3d sayılı evde bektaşi #yini yaparken yakalanan İştipli Rahim, İbrabim, İsmall, Saraç Hüseyla, Mehmed, Hakkı, Ha seyin ve Hayreddiv dün hak- larında totalan ahkkti at sera- kile adliyeye — verilmişlerdir. Dün geç vakıt adliyeye ve rilen suçlalar haklarında tevkif ve ademi tevkif kararı — veril. mek üzere Solbhceza hakyerine sevkedilmiş ve Sulhceza hâkimi Komal tarafından İsticvab olun muşla pdar. Tahkikat evrakıle âyin gece- —— liklere gençlerden Targud ve Mahmud seçildi. Ocak yön ku- rulunun yıllık raporu okunduk- tan sonra halkın dilekleri din. lenildi. Yapılan ocak yön ku rulu seçiminde tam bir çok. lukla başkanlığa öğretmen Mem duh Pamir, üyeliklere başöğ- retmen Elmas Ekmavp, gençler: den Nazım Çetin, yodek aza lıklara öğretmen Şehibe Pamir, Mustafa Tinor, Mustafa Özkurt, kaman delegeliğine — öğretmen Memdah Pamir, Nazım Çetin, yedek olarak, başöğretmen El- masş Akman, öğretmen Şebibe Pamir seçildiler. Yeni ocak yön kuruluna başarılar dilenildi. Partiye ve büyüklerine sonsuz saygılar sanuldu, kongreye san verlldi. Telefon 8151 Bugün Anny Ondra ila kocası dünya boks şampiyonu Maks Sehmeling'in beraber çevir- dikleri ve kendi hayatlarına temas eden iki santlık kahkaba filmi Knock Out Yözlerce güzel kızların varyete numaraları — 70 boksör kızım enteresan boke maçları Müsiki - Teganni Kahkohe - Şmeling'in bayatı - Yetişmesi ve çok heyecanlı maçları Ayrıce: Foks (Türkçe sözlü dünya baberleri) — Miki (Fabrikatör komik) BEANSLAR: Ber gün 15— 17 19 — 21,15 — Cüomartesi gübleri 13 — 15 seanelarında talebelere tenallâtlı bilet verllir — Pezar günü 11,30—13 te İlâve seanslar vardır Bugün: Her seansta gişeye hüviyet kartını gösterecek olan Sporculara 15 - 20 - 25 kuruüşlük bilet yerilecektir &İ zabıtaca elde edilmiş olan içinde bektaşi — nefesleri yazılı. bulunan — defterler de hukyerine verilmişti. Hükimin sorusu üzerine üâyln yapılan evin sabibi Saraç Hü. seyin vak'ayı şöyle anlattı: — Kasaba'dan bana misafir gelmiş olan bakkal Rahim ile birlikte rakı Içiyordak. Hüse. yin ve Mehmed de ayni odaaın bir köşesinde uyuklıyordu, Saat onda kepekçi Hakkı ve bir sa- at soora da Hayreddin geldiler, hep birlikte içmeğe başladık. Bir aralık ben Virani dedenin bir nefesini okumağa başladım. Sesim fazla çıkmış olacak ki koömlserin dışardan pencereye yanaşarak baktığını gördüm, sonra açık bulunan kapıdan ve — Bir Kasa dırsızlığı Kapağı Parçaladılar, Fakat Kilidi Kırıp Paraları Çalamadılar Kasada taharriyat ve hâ disenin geçtiği mağasa Evvelki gece Bakırcılar için: de un tecimerlerinden Beytul. lah ve Receb'in mağazasına giren bâzı meçhal şebıslar, ma: geazada bolunan karayı açmağa uğtaşmışlar, kııııı_ııı kuapağım tahrib etmişlerse de Iç kısımda açtıkları delikle kilidi kırıp ka pağı açamamışlardır. Dün sabah meğazayı açan tecimen Receb Beytullah, ka- sanın tehrib edilmiş olduğunu görünce sabıtayı haberdar et- miştir. Kasa açılınca içinde bu- lonan beş yüz İlranın yerinde oldoğa görülmüştür. Zabıta, ıopholl bir kaç şaha bizi yakaladı. Hükim suçlulara: — Sis Beokatşı mısınız? diye sorda. Saraç Wüseyin, Hayred. din ve Rahim; otaz yıl önce boktaşı - olduklarını, fakat ka. nunla bektaşlik yasak edildik. ten sonra hiçbir. toplantı yap madıklarını ve tarikatı o za- mandanberi terkettiklerini söy ledller. Hayreddin ve Saraç Hüseyin; yükalanan defterlerdcu bir hi mının hesap defteri olduklarımı ve içlerinde birkaç ta mefes ya- zili bulandüğunu, büanları İş tip'ten kaçarken — getirdiklerini söylediler. Hükim; suçlaların backtaşi üyini yaptıkları hakkında kâfi delil mevcad olmadığından hep- sinin sorbest — birakılmasına ve haklarında müstantiklikçe ya- pılacak tahkikata gayri mevkuf olarak devam edilmesine karar verdi ve suçlular salıverildi. yakalamıştır. Tahkikata devam olunmaktadır. Habeşistîı-u, Ibnissuud'la An- laşma Yapıyor.. İstanbul, 11 (Telefon) — Ne- gös ile İmam Yahya arasındaki Süel muahedeyi imzalıyan Ha- beş delegasyonu Hicaz kralı İb- nlesnud'an ülkeslac geçmiş ve hararetle kı mmuştır. Yakında Habeşletan ile İbnla saud hükümetl arasında bir müabede İmzalanacağı söyleni- yor.. Münhal Meb- usluklara Nam- zetler Kimlerdir.. Ankara 11 (Telefon) — Mün- hal bulünan — meb'aslaklara, partl tarafından bu bafta nam- zet gösterilmesi muhtemeldir. Ba meyanda, eski genel mü- fettişlerden — İbrabhim Tali ile, İzmir üse mnallimlerinden Hseat, romancılarımızdaa Hüseyin Rah- mi ve müteahhid Abdarrahman Naci de vardır. Kimler Kazandı İstanbal, 11 - (Telefon) Tayyare piyangosundan 25 bin Hralık iİkramiyeyi kazanan bi- letla sahipleri Elâziz'de ku- yumcu Cebralil ve Beyoğlunda fami henüz öğrenilemiyen biridir. 15 bin Hralık ikramiye de İstanbal'da birine çıkmıştır. Geçen senenin en büyük muvaffakıyeti (ÇARDAŞ FÖRSTİN) filmini kim hatırlamaz? Bu unutulmaz filmlu artistleri, altın sesli gözeller güzeli Macar yıldızı Martha Eggertüth Ve Avrapanın en büyük 3 komiği olan Faul Hörbiğer - Paul Kemp - Theo Linngen den başka beyaz perdenin ses kralı, en büyük en genç tenörü, Marthâ Eggerthin bu filmi Şaparken sevişip evlendiği Jean Kiepura Sinemacllık dünyasının en tetlıi, en gözel, en meşeli ve en nefle şarkılarla süslenmiş bir pırlantasını, bir şabeserini meydana getirmişlerdir Sevginin Sesi önümüzdeki cumartesi matinelerden başlıyarak ELHAMRA!"” Bugün: Altın Zincir Oynıyanlar : HH Küâtüphane sinemasına şeref kozandıracaktır Jean Kravford Klark Gable... Franmzca sözlü böüyük film Emsalsiz büyük bir muvaffakıyetle devam ediyor