19 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

19 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşlaci yıl No. 6376 -| SALI 19 İkinciteşrin — 930 ANADOLU | Japon Generalleri Çin'i Istilâ Etmek Niyetindedirler —e 49 Ç Bir Ingiliz Diplomatı, Mussolini Yeniden Bir Kuvvet Hareketine Başvura- maz, Dedi. Bir Komite, Italya' ya Harbı Terkettirecek Tedbırler Arıyormuş. Ankera 18 — Hükümet, zecri tedbirler ve 'vaziyetimiz hakkında bir İzahname derek tacirleri açdınlatacaktır. İstanbol 18 — 52 devler, gece yarısından İtibaren — tatbi- İngilizter, neşre. kata — başlamıştır. İtolyanların sıkışıcığım ve sas yele arzularının bu süretle ta hakkük edecegini amuyorlar. Böyle bir düsyada Wk defa olacak İtalyaya yapıl maktadır. Kanada, Arjanıla ve İspin ya da bu devletler arasındadır Romanya bükümett de korarımı vermiştir. Londre, 18 (AA) — Dul; Telgraf gez'tesinin elyasal mu- harrir'nin bildirdiğise göre, mil letler cemiyeti 15 güd kadar evvel teknik bir komiteyi İltal- ya'yı muhasamatı — derhal ter myamela ketmeye mecbur ttmek — ürere daha kat'i yeni zecri tedbirle via almması imkâblarını vet- M. Müassolini bir geçit resminde. Londra, 18 (AA) — Güze telerin bir çoğu baş yazılarında İtelya'ya karşı zecri tedbirlerin tatbike başlandığı bogüokü ta rihia özel ebemmiyetini kay detmektedirler, ee rere ea LA AA AAA A AAA LALALALALE Deyli Telgraf diyor ki: Milletler cemtyeti vasıtasile kollektif emnliyetin — kıymeti zecri tedbirlerin — muvaffakıyet veya müvafinkıyetsizliğe uğra maslle ııılııılıcılı Uzak Şarkta Japon Generallerinin Yeni Süel Tesşebbüsleri.. Baron Çuaka'nın -Vasiyetnamesini Yerine Getirmek Istiyorlar. Bütün Nazarlar Çin'e Müteveccih. ——— * .-0— gaa — ——— İstanbol, 18 (özel) — Pa rla'ton haber — verlliyo:: Uzak şarktaki durum, Fronsa'da dik- katle takib olunmuaktadır. jspon generalleri, Baron Ço naka'nın vasiyetnamesini yerine getirmiş olmak için Çin'i baş tan başa İstilâya karar vermiş bulunuyorlar. Ba itibarla Şang hay'a kuder el uzetacaklardır. Nankin hükümeti, japon'ların şimsli Çin'deki emellerinin ta bakkokana mumancat — etmeğe ve tedbirler almağa karar ver miştir. Şan Kay-Şek, japon'ların von duramlarından dolayı hattıha reketini dı”ıllrmiıl!r Suriye'de Fransızlar 37 Kişi Tevkif Ettiler. Gizli Bir Cemiyet Kurarak Suriye ve Lübnan'ı Yabancılar Elinden*Kurtaracaklarmış. Antakya Kudüs, 18 (ALA) — Beyrat' emniyet polisl Sariye ve Lübn: istiyen gizli bir cemiyeti meydena çıkarmıştır. n bildirildiğine göre, Fransz 1 yabancılar elinden kurtarınak Aralarında evu katlar, profesörler bulanaa 37 kişi tevkif edilmiştir. Tevkif edi: lenler arasında Lüboan polls yüksek memurlarından biri de bu Junmaktadır. İogiltere, Fransa ve Sovyet Rusya, japonya'nın ozak Şark taki hareketlerini yakından ta kip ediyorlar. Şimdiye kadar seyirel kalan Amerika da şimdi nazarlarını uzak Şark'a çevlir. miş bülüunuyor. Son bir bhaber, Çin'lilerin (Tiyençin) de seferber- llk ilân ettiklerini bildiriyor. İstanbol 17 (Telefon) — Tokyo'dan gelen baberlere gö- re şimali Çindekl — muhtariyet idaresl temayülü Herlemektedir. Tiyençin garinzonları kumun danları olan Şan Gen — ve Şan Şen Şen-Yan bir toplantı ya parak bunun İçin mübim ku Tarlar - vermişlerdir. Şimaldeki Şeş ayaletin bir - federsayon halinde iİdaresi İsteomektedir, Mabtariyet İdaresinle merkezl Nankin olacaktır. Genel bir şekli alon ba te meyül karşısında Tokyo bökü metinin İttihaz edeceği hattı hareket ikl gekilde olabilir Tökyo bükümeli ya kuzey Çi nfn — jiponyadan razı olur. Veyahut j-pot kuv vetleri Çin'n büyök bir kısmı n İşgel ederek — : hinriyet mes'elesini dardurar. Şing Şan'da çifilik shipleri Ehtilâl — çıkarmışlardır. — Şing hayd'a — Şopey — maballesinden 100 bin kitf çıkmıştır. Japon ya genel kurumayı Okabora bir diyev vererek — demiştir ki: — Asya ulüslarından Togi in en çok İstlamar et aI Çin'dir. Togillel'erin Çin'deki oüfuzu kırılmalıdır. ayrılmasıra M rererm Ti Fioanclalnevs ise şöyle diyor: Oldukça uzun bir. müddet devam ölmesl şartile zecri ted. birleriğ nihal müvaffakıyetin den şüphe — edilemez. Fakat geçen her ay gel tedbirleri tatbik eden memleketler ara #ndaki anlaşımızlıkları fazla Alınan - tedbirler den en ziyade Balkan devlet lerlola zerar — göreceği mektadır. Bundan dolayı mil letler cemiyetlain derhal ekv nomik slanda mukabil yardım için tedbirler alman Tâzımdır. Parla 18 (A A) — Echo dü Parla gezetet'nin eyter'arından Hebla İngittere dişişlei ba: laştıracaktır | kenliği yüksek memurlarından bri e Habey mes'elesine deir yaptığı bir konuşma bakkında Hzshat — vermektedir. Gezetrel ye Tagiliz diplomatı dem'ştir: — M. Mosolin!'nin memle: ketlini zecri tedbirlere kuarşı korumak üzere bir kovvet ba' reketine kalkması ve bu hare ketin herşöyden evvel Franra ve Fransa'nın Afrikadaki ara zlslne doğru yapılması ihtimeli vardır. Halbuki Frensız ef kârı omumlyesi böyle bir - ibtimal karşısında kısmi bir seferberlik yapılmasına pek te — müsald değildir. Tnglliz diplomatı bana şu ce vabı. vermiştir: — İngiltere hükümeti M. Mussolini'nin yeniden bir kav- vet hareketine — başvarmasını kabil bulmaktadır. Esasen M. Mursolini — finansel ve ekono mik zecri tedbirlerde barb (lâ nn mucib bir bal görmediğini bizzat kendlsl söylemiştir. Di Rer taraftan daramun pglttikçe iylleştiğini gösteren bazı ema Kstenbual 18 (özel) — Japon: yanın bir barb gemisi Şanghaya beşyüz kişilik bir piyade kuv" veti çıkarmıştır. Bu küvvet, suretl mahsusada — Japonya'dan sevkedilmiş mitrelyöz ve el bombelarile — müsellahtırlar. Joponya hükümetl Çini pro: testo etmiş ve son hâdlseelere pazarı dikkatl celbetmiştir. Çlo hükümeti de Tin Çio'de Japonların bazı Çinlileri tevkif ettikleri için şiddetle protesto etmişiir. Ktanbal 18 (özel) — Şimali Çin'de muhtar blae hükümt teşkili bakkında resimi malâümat yoktar Japonlar, bu cihetlere asker, top ve teyyaze sevkine devam etmektedir. Bundean başka — Şanghay'a 2500 kişilik bir kuvver çıka rılmaştır. Çin Seddi Kebiri — elvarında Japon küvvetlerinin toplandığı da tesplt edilmiştir. Majer Ge neral Deyava halen Pekin'de Japonya lehine kazanmağa çalışmaktadır, Naokin hükümeti de müda fan terilbatı almaktadır. e ae M. Laval, M reler meacotlar. İugiltere mil | mümkündüörı Fokat bunlır an Tevfik Rüştü Aras. Titulesko Laler cemiyetini Hr bub İâsı | cek herkes müvnlakst ederlt etmek içla — değil, fakat berişı | yapılabilir. - Bunlar fera edile muhafaza eylamek İçin kural cek tesirlerle değil Takat barıt amuş bir mücssesc saymaktadır yapılmı yollarile — ve müzakerelerle te Bazı — değişiklikler min olunmalıdır. e. .— SON DAKIKA: HLA Vefd Lideri Nahas Paşa “Tandla SÜ T KK 'Deniz Ingiliz'leri Istemiyor.. İstanbul, 18 (Özel) — Kahire'den haber veriliyor: Vaziyet çok maziktir. Nahas paşa, yeni diyevde bulunarak demiştir ki: — İagiliz'lerin — Masır'ı bir. müstemleke haline koymsların? hiçbir zaman rıza — göstermiyoceğiz. Başkavlığında — bulanduğat” parti, Mıtar halkımının yözde 95 ini temsil etmektedir. Partldi: Partim, — İngilizlerin buradan uzaklaşmalarını bekliyor, Netl mi Peşayı İstifaya davet ediyoram . Adis-Ababa'dan Elli Bin Kişilik Bir Kuvvet Cebheye Gidiyor.. Istanbul 18 (özel)— Loodra'dan baber veriliyor: Res Makonen Adlis Ababa'dın 3ö bin kişilik bir ordu ile oef beye bareket etmiştir. Bunlardan başka 15 bla kişllik bir kut” vet daha cepheye gidiyor. Res Seyyum, Anbalage civarında bi lonmaktadır. Italyan'lar, ilerledikleri ni iddia Ediyorlar.. ——— —— Harar Mıntakasında önemli Bir Mu: vaffakıyet Göstermeleri Bekleniyof —a 0 a— İstaobol, 18 (Özel) — Doğu | liz somalisi ile Harar srasınd' Afrika'da sskerf vaziyet, Roma | mücakılâna kesileceğini bildi” mehaflilne göre şöyledir: miştir. Ba suretle — Cicika'f? Cenupta İtalyan orduları ileri | sevkiyat düracıktır. bareketlerine devam etmktedir Habeşli'ler, harberz - olartf Bllbama general Früşi orduları, | birçok kilometre arazi ter mişler ve yüksek — mevzll yerleşmişlerdir. Bu gazete mubabiri, ba l'd çekilmenin — Necaşinin — e0 olduğanu söylemektedir. İ" yanlara — göre bü İtalyan — tayyarelerinin tebiliii ile olmuştur. Ras — Nasibü müşaviri Vebip (peşe) ile bal korar vermiş veziyettedirler: Yalnız İtalyan - ordala seri İlerleyişi Hubeş ordı toplanmasını gerl birakmışti — ve miralay Maleti'nin piştarlığı İle Herlemektedir. halyan'ların Harar'da mühim ble. mavaflakıyeti beklenmek tedir. Şebeli'deki ihtiyat fırkaları, ve Bingazi taburları da cepheye hareket etmişlerdir. Ras Destn cephesine de bü Yük bir tasrruz hazırlanmak- tadır, Deyli Meyi'in Zeyle mu- habiri birkaç güne kadar İngi- gerilet