8 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

8 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

B Düsünüyoruz Emlâ Dersi! Bu ayın başındanberi (Ana Rolu ajansı) radyoda gazetela re haber servisi. vermektedir. Evpelce de bu haberler rad- yo ile veriliyordu. Fakat çok çabuk söylendiği için zaptedi- lemiyor, bu — suretla emekler boşa gidiyordu. Gerek gazetecilar, gerek din. Teyiciler bu halden şikâyet et tiler ve ajans haberlerinin bi raz daha yavaş ve anlaşılacak Bir şive ile ekunmasını iste- D diler. Memnuniyetle görüyoruz ki (Ajans) bu dileği kabul etmiş tir, etmiştir amma şimdi de o kadar yavaş söyliyor, o kadar lüzumsuz ilâveler yapıyor ki, insan ajans dinlerken - kendi- sini ilkmektebde imlâ dersi alıyor zannediyor! Adamın biri ötekine adımı sormuş o da: — Yımusunuuf ! Cevabını verince evelkisi de demiş kiz — Benim adım da Yusuf amma seninki — kadur — uzun değil ! İşte bunun gibi biz'de ajans- tan yavaş konuşmasını diledik amma bu kadarını değil ! Bazı kelimeler tekrarlanıyor, buna birşey demiyelim, fakat © nakta, virgül, nokta virgül, satır başı (Bereket satır başına demiyor) tırnak, kere, giyme gibi - işaretleri söylemekte ne Fayda var? Başbakanımız dedikten son- ra keneral İsmet İnönü, iç ba- kanımızdan sonra doktor Tev- fik Rüştü Aras sözlerine ne lüzum var ? (Ajans) çocuklara imlâ dik te ettirir gibi haberler verece gine lüzumsuz kelimeleri bir tarafa bırakarak bunların ye- .ki: SEHİR HABER Çok Yerinde — Bir Teşebbüs.. —— — Bulgurca Çittliği Arazi- si Köylüye Dağıtılacak Bulgurca köyü çifiliği arazisl ziraat bankasına merbun olda gundan bankaca idare edilmek- tedir. — İlbaylık bu arazinin, içinde bulacan topraksız fakir köylülere dağıtılmasını muvafık Egprmüş ve bunun — için teşeb büslere — girişmiştir. Bankadan bu arazinin köylüye be şert larla dağıtılabileceği sorulmuş tor. Ziratt bankası İzmir ça besl müdürlüğü, nmum mü dürlüğü bu müracastten ha- berdar edecektir. Gelecek em rin İlbaylıkça muvafık görülen şekli tasvip çeklinde — olacağı kuvvetle tahmin olunmaktadır. Ba süretle yıllardanberi top: raksız bulanan — halk arazi sa hibi ve fetihsal sahasında mü him bir unsur olacaktır. Buzı aşiretlere de bu çiltlik erezi- #inden — dağıtılmanı uygün gö — |Asri Sinema :Bahçesinde Bir Cinayet Oldu. Lise Talebesinden Salih; Samimi Arkadaşı Iskender'i Çalıman Bir Tabaka Yüzünden öldürdü.. . Dün akşam İfgutpazarında Asri #lnemanın bahçesinde bir elnayet olmuştur. Filim seyret: mek içla İso — talebesinden e- bak oğlu 17 yaşında Salih ile arkadanı Mengo — oğullarından lefan oğlu 21 yaşında İskender Kaya, t#inemaya gitmişlerdi. Su lih Bayraklı'da şark sokağında 12 sayılı evde oturmaktadır. Talebe olmakla beraber haya tını kazanmak İçin postahanede stajyer ve meomur veklli olacak ta çelışmaktadır. İskender Kaya da Karşıyaka da Alaybey İstasyon — memüra İrfan'ın oğladur. O da posta ve telgrnfhanede — sitajyer bir polls tarafından sinema ka: pısında yakulanmıştır. Adliye doktorunun Muayenesine göre Eskender kalbi üzerinden aldığı bıçak - yaralarından kalbi üç yerden delinmek süretiyle he men ölmüştür: Tadkikatta ol gara tabakası maktulün üzerin de balünmuştur. Bu iki kişi srasında bir kız mes'elesi bu lunduğu ve bu elnayetin bu t#ebepten — olduğu söylenmekte ise de adliye tahkikatına göre böyle bir şey yoktur. Birbirile çok sıkı dost olan ba ikl gene; birkaç Bgüa evel tahafiyeci Musa Kâzım'ın ma: ğazanına — gitmişler, posta me. ve rülmektedir. memor — vekili Idi. Sinemada | mürleri İçin 20 tabaka — satın — bir müddet filim seyrettikten | alacaklarını söylemişlerdir. 4—0,000 Lira Zarar' sonra Salih; bundan birkuç gün Müsa - Küzim; — mağazasında ğ evvel parasını vermiyerek ta' | aynl — cinesten dokuz — tubaka Kuşadası'nda hafiyeci Musa Kâzimın mağa> | mevcad — olduğunu — söylemiş, beylâb Zararı zaşınden aldığı sigara tabaka' | bu'tabakaları - tetkik ederken snın mağaza sahibine verilme: | İskender Kaya birisini — cebine Tesbit Edilmiştir. elni teklif etmiş ve İskender de; sokmuştar. Pezarlıkta — uyuşul Geçende Kuşadasında şiddetli — Sana ne? Ben tabakayı | Mamış gibi hareket edilmiş ve yağmurlardan seylâb olmuş Ve | (ergem virir, İstersem yermem. | fakat bir müddet sonra ma Türk mahallesi halkı büyük Demiştir. Böza sahibi hırsizliğin ” farkına bir tehlike geçirmişti. Yerinde yapılan — tesbitlerde — seylübtan balkın zararının 800 lira red. desinde olduğu anlaşılmıştır. İdarel hususlye ve brlediye min hasara uğrıyan bazı vasıta- İnrile zarar miktarının 40,000 varmış, tahkikatı netlcesinde bu İKi kişinin yerini tesbit etmiş, tabakayı — veyabat parası olan 80 kuruşa vermeleri için ken- dilerine haber göndermiştir. Liseli Salib; bu vaziyet kar- Salib; bundan — kızmış, ara larında gürültü büyümüş ve ikisi aralarında bu — mes'eleyi halletmek İçin sinemanın bah çesine çıkmışlardır. Orada gene atıştın. devam etmiş, İskender den Bir Vak'a.. Kaya, Salihe bazı rine üç beş fazla malümat verse hiç olmazsa biz de imlâ dersi almak eziyetinden, ken disi bu Faydasız çalışma tar. zandan kurtulmuş olur; — Diye düşünüyoruz. ra raddesinde olduğu görül Müştür. İstanbul'da Türk tarihi tet kik cemiyetl üyesinden — mual- lim M. Ceovdet'in Istanbul'daki ölümü İzmir'de de büyük bir teessürle duyulmaştar. Cevdet; şebrimiz avukatlarından Ahmed Şükrü'nün kerdeşi ve çok de- gerli bir zattı. Ölümü münase- betile âllesi hulkına ve kardeşl Ahmed Şükrü'ye başsağlığı di- leriz. gol memesi üstünden üç Konser Bu akşam CH.P. birinci Ka- rantina ocağı musiki kolu tara: fından Karantina'da parti ocağı salonunda bir konser verecektir, Konserin mükemmel bir şekilde olması için mühlm — bazırlıklar yapılmıştır. TAYYARE SINEMASI 3151 TELEFON 3151 düşmüş ve hemen ölmüştür. mediğini sanarak — elinde bıça, bulunduğu — halde — #İnemada Küçük Ânne Sevimli yıldızın dört şarkısı, bir ninnisi ile süslenen ve Kariyoka motifleri ile ihlişamı a temin edilen büyük bir fantazi.. Di B Ayrıca dâhi bestekâr Bizer'in > operasından seçilmiş olan nadida parçal hayatı ve şaheseri olan KARMEN *” FOKS dünya havadisleri (Türkçe sözlü) — MİKİ bütün tanmmış sinema yıldızlarının canlı karikatörleri. (Musiki üstadları serisinden) Bu filme mahsus seanslar : C T4 günleri - 1230 HS Gicbi vaRlandır Parir ginü İS30 dn ilüve seansı vardır, ELHAMRA -- BUGÜUÜN Norma (herer W Frederic March Wi Chbarles Luugton Gibi 3 büyük yıldızı n Emealsiz bir güzellikte olan Fransızca sözlü filminde görecekminlz, aramunt Jurnal'da En Son Dünya Haberleri .L; Yöylemiştir. Buondan kızan Salih, yanında — taşıdığı — biçaği çeke rek samimi arkadaşı İskenderi ve arkadan sağ küreyi üzerlinden bir yerinden olmak üzere dört yerinden yaralamıştır. İskender aldığı yaraların tesirile yere Katli; vak'ayı kimsenin gör- çıkıp gitmek özre iken nokta polfs memuru İle yetişen diğer S e Hİ Prapziska Gall ersasiz göankaa M TİRİ » Hergün 14,30 16,15 1840 21.5) Sevmek Yasak Mı? germda tabakanın gerl verilmesi için çok ssrar etmişas de İsken: der bunu yapmamış ve vakıt geçlirmekte bulunmuşta. -Niba- yet dün akşam gene bu geksen kuruşlük tabaka yüzünden sine ma bahçesinde büyüyen müna- kuşa cinayete sebeb olmuştur. Vak'a tahkikatına müddel. umuümi muavinsi Orhan Köni el koymuş ve katlli tevkif et Dİştir, Geç vakte kadar Namaz gübh polla karakolunda cinayetin tahkikatına devam etmiştir. Vak'a ile emniyet müdür moavini İsmall Küntay da alâ kadar olmuş, bizzat Namazgüh karakoluna gitmiş, geç vakte kadar orada meşgül olmuştur. Liseden yaptığımız tahkikata göre Salib; yılbaşında İlseye Yazılmışaa da devam etmemiş tir. Hetlâ babası mektebe da- vet edilmişti. Dün müracast ederek oğlunun mektebe de- vam etmediğini öğrenmiş, pa: rası da olmadığından yaya gel- diğini söylemiştir. Tavukhane Plânların Ha- zarlığı Bitmek üzeredir Zirsat müdürü Zöhdü Baysal; dün Burnava Zirsat mektebine giderek bazı — tetkikler yap mıştir. Vilâyetçe mektebte teslş edilecek olan büyük tavakha- menin' birl tesbit edilmişiir. Tavukbane plânları — hazırlattı tılmaktadır. Vilâyet Idare Heyeti Vilâyet Idere heyeti dün vali muavini Sedad Erin başkan. lığında — toplanmış ve biriken İşleri çıkarmıştır. ik n LERİ Sıhhat Müdü- rünü Tehdid Eden —. .. .2 Sulhcezada Tevkif edil. mesine Karar Verildi.. Sıbbhat ve İçtimai muavenet müdürü doktor Ce/det Saraç. oğlu'nu makamında kendieine iş verilmesli için ölümle tebditte bulanan açık sıhhat memuru Hasan oğlu Tahsla adliyeye ve rilmiş ve Sulhceza hakyerinde İsticvab edildikten sonra tevkif edilmiştir. Hakkındaki — tahki kata mevkufen devam — oluna caktır. Genemi Define? Menemen Yolunda Define Aranacak! Karşıyaka'da Menemen ced deslade bir deflae gömülü olduğa — Milliemlâk — müdürlü güne İbbar — edilmiştir. Yarın bir heyet definenin bulandoğa habec verllen yorde araştırma yepacaktır. Burada — külliyetli miktarda altın para ve mücev- herat varmış. Genç Bir Kadın Yüzün- Düt gece İkiçeşmelik'ii Ka- ramen sokuğunda genç bir ka dın yözünden bir vak'a olmuş, Hisar camll yanında terzi Ca. bid'in yanında çalışan Cemal oğlu Necib; Hüseyin oğlu Ah. med tarafından bıçakla karnın. dan ağır sürette yaralanmıştır. Ahmed; Balcılar'da Abbas Hil. mi'nin şapka mağazasında çalı- şıyordu. — Yaralanan — Necib'in karısı Tbsan da ayni yerde ça- Tışmaktadır. Yirmliki — yaşında olan Necib son zamanda karısı İhsan'ı takib ediyordu. Ahmed otüzbeş — yaşındadır. Dün akşam Ahmed'le karısı İhsan'ın birlikte gitmekte ol. daklarını görmüş, — Karaman sokağında arkalarından — yetişe- rek Ahmed'e; — Benim karımı nereye gö türüyorsun? Demiştir. Bu mes'eleden No- cib'le Ahmed arasında çıkan kavgada Ahmed biçeğini çek. miş Necib'in karnına — rapla: mıştır. Ahmed vak'a yerinden kaçmışıa da Abbas Hilmi'nin dükkânında Kemeraltı komnlseri Safa tarafından yakalanmıştır. İhaan adındakl kadın - verdiği iladesinde: — Kocamdan bugün meah keme kararile boşandım, Demiştir. — Yaralı kaldırılmıştır. Mektebliler Likleri Halkevi himayesinde — orta mektebler lik maçları dün baş Tamıştır. Likler her baf'ta ikişer maç yapılarak ondört haftada bitirilecektir. Tlk maçı Lise, Kurşıyaka or: tamektebi yaptı ve Lise Iyi bir oyunla 60 kazandı. İkloci ma: çı Karataş örtamektebi Ve Zi raat mektebl yeptılar ve Kara taş 10 kazandı. Saha çok kalabalıktı. Oyun- lar, mektepliler arasında çok alâka görmüştür. hastaneye Bugün Bn-;lılk Bir San'atkârın — — Yıldönümüdür... / calibtir. ğ Sayfa 8 | İ . :. Spor CT Bugün Yapılacak Lik Muar Bugön Alsancak — sahyi liklerin dördüncü hafta bakalarına devam ediler Fikistör. mucibince gün mühim karşılaşman 8. K. takımlı resndi müsabaka esat onaltıda caktır. Her ikl takım genç manlarla oyundlera İştirek & lerine nazaran müsavi bir B vet teşkil eder gibi old kla dan oyunlar ayrıca ze çecektir. Günün birlaci bakası tast onda ve Temli Hle Demirspor tekımları dadır. Bu oyunda D takımının Altınordu korgı çıkardığı hdıoyo" faza ettiği takdirda iyi bile tice İle rahadan — ayrılış İl mali vardır. Bu oyun da çetin ve zevkli olscaktır. da İzmirspor'on kezanması Umali fazladır. Saat on ik Altınordu - Şarkspor takımal karşılaşacaktır. Ayal rin (B) takımlarına — gelli Maçlar, Halk — sahasında, eat tam dokuzda Buca K takımlarının kargılaşmastle | byucaktır, Şimdiye kadar y tığı muçlarda mağlap olmuy Baca (B) takımının kuv rakibine karşı ti berkes merakla beklemi Sant 11 de — Altınordu - spor ve 12 de İzmirspor mirspor (B) takımları şacaktır. 4 Güreş — Izmir'de Inkişaftadı On gündenberi, Salepçi camli altındaki mıntaka — bo güreş ealonunda Altay, Dem skor, Göztepe, İzmirspor kuli amatörlerini çalıştırmakta milif takım — göreşçili Nuri, bugün İstanbul'a — gi cektir. Önbeş gün, biray son dönmesl beklenmektedir. İsı amatörleri müsteld ve di görülmüştür. Bir sene mlili takıma İzmir'den reşçi verilmesi üömldi a Nurl gelinceye kudar re lerle boksörlere, güreş den Nurl Koparal nezaret cektir. M Bugün Fenlândiyanın en mı ruf kompozltörlerinden I Sibelyüsün yetmişinei - dönüm senel devriyesldir; bu betle İstanbal — radyosu, — bi nelmilel müzik şöhreti büy olan bu kompozltörün hakkında malümat verecek v en gözel parçalarını da caktır. Jean Sibelyüs 8 — Teyeli 1865 de doğmuştar. Pek çok ve — mühtellf met solar üzerine eserleri vardü eserlerinde bayal ve his vi retl büyük olduğu kadar san'a İ incelikleri — nazarıdikketl ei Ce bayotı