14 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

14 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Seayfa 2 v.';ı Ih Projesinin Metni- ni Neşrediyoruz.. il Ulgtarafı 1 inci sahifede — y î Ayni mıntakada deniz r mahreç alucaktır. Ralşa Somalisindev baş- Ingiliz Somalisine nl- bulan Genya mıntakası, nehrini de ibtiva etmek Ididola'ya kadar — olan Gorahay da dahil olda- y şimalen — Oranda'ya $ İtalya'ya - verllecektir. | Somalisinde —ikamet bü mantakalardan İeti | n bayvanat - sahipleri, Ö gibi bu araziden istifade lecekler ve — bayvanlarımı otlatacaklardır. Habeşlstan, Eritre'nin o mıntakasında — kendisini İeal edebilecek dar bir tır. Bu yerin bir ucu, & Somalisine kadar da e. jeyi tanzim eden İogiliz ız hükümetleri, Habeş tmetinden kölelikle — silâh — kaldırılmasını — isterler. ir var ki, Hubeşlstan'a edilecek olan sskert el mahdat bir balde kala ve köntrol — altında ithal tır. iki hükümet, Habeş alora —nezdinde tesir ya Habeşlstan dabilinde ko- ön için İtalyan'lara bir ayrılmasını temin et- amı muhafaza ederler, hükümeti, ba mıntaka inde İtalyan'lara hukuku Hiye bahşedecek ve ma ormanları işletmek hu Ttalya'nın İstediği im memezlik etmiyecektir. , bu mıntaka — dahilinde t hiçbir. mükellefiyet tah- İyecek, yalnız Idari bir iktifa edocektir. İmparatoruna bütün Ttalya'ca tanınacaktır. İaslar kurumu, Adla-Ababa- delege nasbedecek ve bu ber İşte Italya'nın hak- 4 tercihen mazara almak hükmedecektir. Bu de tan'ın — dabili ısla | |bükümetlerin, partilerinin, oldukları banger grab direktif lerine göre ma- yazabilirler, amma... Bir yıldızların — söyledi (en başka birşey yazamaz! T için size — vereceğim 1 ayni hakikat olarak W etmenizi rlca ederim! müceccim olmak itiba le zerre kudar alâ: hu sene 1935 senesl için (l den daha berbad ve felâ- | birşey olacağını söylemekle imiş olmadım; 1936 mın ı olacağını da maa: Möylemek mecburlyetinde- sene Nisanında — sulh ece daha — sağlamlaşmış, ik buhran iyliğe doğru pol almıştı değil mi?.. Streza sını bütün cihan mat: “Yeni ve mes'nd bir sulh baslangıcı,, olarak te- | etmişti! l ben 20 nisanda neş bir makalede; “Mat sevinçle — selâmladığı konferansı, yıldızların İ gi Hakikata göre mu- " ; mes'eleleri halletmiş, ol. çok — uszaktır; bilâkle qü buhran ve mes'eleleri Iıııııuuı Streza Kut hatımı temin hasusunda vâsl velâhiyete sahip olacaktır.,, C nevre, 13 (Radyo) — Ha- beş hükümeti, bugün uluslar kurumu genel — sekreterliğine âtideki —protosto notasını ver- miştir: 1 — Habeş hükümeti, İn- giliz Fransız sulh projesini al mıştır. Bu nota, Habeş - top- raklarına tecavüz eden İtalya'yı himaye etmektedir. 2 — Hebeş hükümeti, bun dan — evvel de — sulbperverliğisi fabat etmiştir. Fakat İtalya'nın tecavüzüne marozx kaldığı İçin mukabele etmek mecburiyetini hissetmiştir. 8 — Teklif olanan salh şart: ları, yalmz Habeşistanı — değli, uluslar kurumunu da alâkadar ediyor. 4 — Habeş hükümetine ve- rilen botada, Habeşletan'ın yurısı İtalya'ya — veziliyor. İtalya'nın, Habeşlstan'ın ç işlerini kontrol etmeesl, istikbal- de İtalya'ya ayrıca lbak bak- kını bahşeden bir keyfiyettir. 6 — Habeş hükümeti, ulus lar kuramu heyeti umümiyosi nin toplanmasını ve ba teklif leri muvafık görüp görmediğini tosbit eylemesini talep eder. Cenevre, 13 (Radyo) — Ulus. lar kurumu nesamblesi başkanı, assamblenin toplanmasına taraf- dar değildir. Yalmız gelecek bafta konsey toplanacak ve o vakte kadar verilecek olan ce vabi notaları tetkik edecektir. Habeş hükümetinle, notayı kâ tayı etmemek hususun: daki haseketi vaziyeti müşkül leştirecektir. Dessle 13 (Radyo) — İmpa rator teklifleri tetkik etmiştir. Bütün saray mehafili hayret içindedir. Hiattâ — birçok kim- #eler, bu tolgraf Hlabeş ordu sunun — küvvel — maneviyesini kırmak için — İtalyanlar — tara fından uydurulmuş baber san. mışlardır. lııpınıoı böyle bir teklifi kat'i olarak kabul et- miyeceğini bildirmiştir. konferansının güneşi. Merihlo, Zubalin — tesiri altında kaldığı bir serada doğmuştar. Ba va ziyet en fazla elektirikle ma: mul bir hava demektir ki biz zavallı İnsanlar, böyle bir hava içinde ef'alimizi kontrol kud rzetinden mahram kabırız!,, Demiştim! Fakat ba yazıla: rım, o zaman çok — gerib ve bedbinane görülmüştü. Fakat bugünu... Tam bir ha- kikat olduğu aolaşılmıyor mu? Bir müddet sonra, 27 Tem- muzda İtalyan-Habeş ihtilâfının beynelmilel Yesad — tohumları serpmeğe başladığı sırada gene ben, İtalya - hükümetinin tesla tarihi ile yıldızların ilmi nü- eüm mucibince hareketlerinin, bu müddet için hem dabili hem de harlci ve,.. Içtinabı gayri kabil hüdiseleri mucib olacağını bildiren bir makale yazdım, Ve, Slayor — Mussolini nin doğum elmasının — tetkiki beni daha karanlık neticelere vardırdı: Makalemde: “Eger harb başlarsa, daha iptidasından İtibaren evvelden tahmini mümkün olmıyan ih- tlâflar büyük — müşkülâta ma raz kalacaktır.,, demlş ve: “Asıl tehbdid bence bu nok. wııdıı değildir; çünkü tam bir Birincikânant14 lılıllıllll GününmnTelyazı Habeırlern Kamutay toplandı Muhtaç Köylüye Tohumluk Verilecek. Ankara 13 (özel) — Kamu- tay bugüa Nurl Camtez'in baş: kanlığında toplanmış, göçmen lere ve muhtaçlara yardım içla tobumluk — dağıtılması bakkın daki kanunun ikinci müzake- resini yapmışcır. Kamotayın bugünkü toplan sında Keçiören'e su teslentı yapılması için 250 bin ve şe- hirde yapılacak bazı imar İşleri için 600 bin Hiralık tahalsatı ayrılması hakkındaki! kanunun birinel müzakeresini yapmış ve kabul etmiştir. Bina — vergilerinde — tenzilât yapılması hakkındakl ve yüzde 2026 tenzilât yapılması bak- kındaki kanonun da - birinci müzakeresl yapılmıştır. Kamu tay salı günü toplanacaktır. Habeş'ler Bir Ital- yan Karakoluna Hücum Etmişler Adisababa, 18 (Radyo) Makalle — güneyinde ilerliyen Habeş askerleri — bir — İtalyan ileri karakoluna bücum etmlş- lerdir. Kısa bir çarpışma şo- nunda 7 İtalyan ölmüştür. Italyan'lar Afrika'ya Uçak Gönderiyorlar ... Portsalt, 13 (Radyo) — Ma- ralip vapara, buradan Masav- da'ya hareket etmiştir. İçinde asker taşıyacak 4 büyük uçak vardır. Fransa - Ispanya Paris 13 (Radyo) — Ticaret Bakanı M. Bonne, Fransız ls- panyol tHosri münasebetleri hak. kında parlâmento erkânından mürekkeb bir hey'eti kabul etmiştir. Bu hey'et Fransa'nın cennbi şerki kısmındakl zirai — vaziye: Hal, Fransa ile Tspanya n da ticari münasebetlerin kenlş- lemesini Ioabettirdiğini bildire- cektir. Bir Musevinin Aleyhimize Ter- tib Ettiği Filim Istanbal, 13 Çözel) — Mu: seviler, bugün toplanmışlar ve Amerika'da bir Masevl tara- fından aleyhimize çevrilen &ine- ma filimi hakkında protestoda bulunmuşlardır. -— İtalyan — zaferi görünmemekle beraber, bir muvaf fakiyotsizlik te görünmemektedir. —Hayir, tehlike başka cihetten görünü- yor: İtalya'nın dahili veziyeti, ani ve korkunç şekilde btr boh ran — tehlikesine — marazdur. ,, bükmünü de ilâve etmiştim. Günde bir. milyon İvgiliz liran olduğu söylenen harb masrafları yüzünden İtalya'da büyük bir sıkıntı vardır; bu buhramı, zecti - tedbirler bir derece daha teşdid etmektedir. Fakat, yıldızların söylediği bir çok safhalar daba vardır ki bunlar da birer, birer tehak: kuk edecektir. — Soııı var — Dış Bakanımız Cenev- re'ye Hareket Etti İstanbul 13 (özel) — Cenevre'ye gitmek üzre bugür Ankara'dan gelmiş hareket etmiştir. Dış Bakanımız. Bolgrad'da 24 saat ekepresliyle ış İşleri Bakamı Tevfik Rüştü Arus, ve akşam kalacak ve Yugoslavya ricalile konuşacaktır. Hava Taarruzuna Karşı Korunma Çareleri.. Isıanbul Halkına Hitaben Neşredilen Beyan- namede Neler Tavsiye Olunuyor.. İstanbal, 13 — (özel) — Bey oğla kaymakamlığı, Kaarmpaşa, Beyoğlu, Şişli, Hasköy halkına hitaben şu beyanmameyi neşret- miştir., 1 — Hava tanrrosuna karçşı deneme 20 Birlncikânun 935 Italya Kralı Dün Teftişlere Başladı. Ayân Mec- lisi Müzakerededir ... Napoli, 13 (Radyo) — Kral Viktor Emano.l, bugün Kop na'ya gitmiş ve Tenere (fırka- sını teftiş etmiştir. Bu fırka ec nebi memleketlerden gelen İtal- yan gönüllülerinden mürekkeptir. Bu firka arasında sebik mü. haripler, talebeler ve — hattâ barb malülleri de vurdır. Roma 13 (Radyo) — İtal. yan meclisi tevdi edilen kurar natmeleri tetkike devam et- miştir. Bir çok hatipler söz alıışlar ve beyonatta bulunmuşlardır. Kararnamelerden — bir kısmı kabul edilmiş ve meclis 16,46 de mosalsini bitirerek müza kerelere Salı günü tekrar baş- lanmasına karar — verilmiştir. Ayan meclisinde de meclisin tevdi ettiği kaenun ve kararlar tetkik edilmiştir. Müstemlekât ve finans bakanları da hamr bulanmuşlar ve ayanın mubarib sekerlere karşı gösterdikleri te- veccüh ve hürmete İştirak et- mişlerdir. Ispanya'da Kabine Buhranı Devamda Madrid, 18 (Radyo) — En kuvvetli parti olan çiftei partisi relei; “küvvetli bir. bükümet teşekkül etmedikçe İspanya'da sükün ve asayiş Hade edilmiş eddedilmez. Büdeenin çekli ha. zırı, meclisin dörtte ÖÇ üzamı tarafından — beğenilmemektedir. Bunon için, meolisin ekseriye- tüne mensub bir kabine teşek. kâl etmelidir.,, Demektedir, Sağ cenah —matbuatı da ka bineyi ancak Çiftel partisi mensublarının — teşkil — edeblle. ceği kanantındadır. Eden Tam Salâhiyet Almış Loudra 13 (Radyo) — Lord Eden İtalya-Haboş — enlaşmazlı- gn sonüçlandırmak için hü- kümetten tam salâhiyet almış tır. Eden hareketlerini sosyete kararlarına uydurmağa çalışa caktır. Hasta Italyan Askerleri Portsalt, 13 (Radao) — Nar- mardi vapnru, Eritre'den bu- raya gelmiştir. İçinde 60 yarolı || _miı-. Cuma günü akşamı yapılacaktır. Deneme sant 21 de başlıyacak ve yarım sast devam edecektir. 2 — Denemenin başlangıcı mıntakelardan fabrika düdükleri çalınmak suretile İlân — edile- cektir. Blttiği de gene aynl şe- kilde bildirilecektir. 3 — Işıkların maskelenme- sivden maksad, düşman tayya:- relerinin geceleyin muhtemel bir bücümda şehri görmemeleri içindir. 4 — Ba mıntakalardaki ışık söndürülecektir. Evler de, dükkünlar da ve mücaseselerde dışarı sızımıyacak şekilde siyah bezlerle örtülecek veya mevi küğıdlarla — kapanacaktır. Bu şekll olmazea söndürmek lü zundır. Ticatethaneler, — müceseseler, herkes kendi evinin dışarısını kendi kontröl edecek ışık sızıb gzmadığını tetkik edecektir. Denemeden sonra bu bez hakiki bir bava hücumnna karşı saklanacaktır. 5 — Vitrin ve mağaza ten viratı söndürülecektir. 6 — Her türlü nakil vası. taları ıçıklarını söndürerek yo- lan kenarına çekileceklerdir. Sokak ağızlarında dürmaek ya- saktır. Tramvaylar da elektirik. lerini söndürerek olduğu yerde duracaklardır. 7T — Hastaya hekim veya hastayı hekime götürecek olan- lar en yakın bir karakoldan bir polla alacaklardır. Bunları taşıyacap otomobli, ziyasını mavi veya siyah bezle örtecektir. 8 — Allo relsleri ve müer- sese müdürleri bu kayıtların tatbikinden mes'aldürler. Ban- lsra rTinyet etmiyenler cezalan: dırılacaklardır. 9 — Herkes, deneme sında bakikt bir bava — taarru- zana uğramış gibi devranacak- tır. Caddelerin ortasından yü rümek yasaktır. Dalma — kaldı rımjardan gidilecektir lar Hükümet Af Lâ. yihası Hazırlıyor. Ankara 13 (Özel) — Hü- kümet, dördüncü genel mü fettişlik mıntakası — için bir af lâyihası hazırlamakla meşguldar Atatürk'ün —.. .— Ankara'ya Ayak Bastığı Gün. Ankara 13 — (özel) — RBu ayın yirmi yedisinde Atatörkün Ankaraya giriş günü yapılacak ve o gün, büyük törenle kut- lalanacaktır. Aynl gün, Kubilay Ibtifali de yapılacaktır. Edirne'ye Yeni Göçmenler Geldi İzmit 18 (özel) — Kazım vapuru İle 1750 göçmen Derin: ce'ye gelmiş, buradan trenle İzmit'e — geçmişlerdir. — Bunlar mlsaf iranelere yerleştirilmişler, kendilerine sıcak yemek veril- miştir. Yarın Camhuriyet va- puru ile de 1400 göçmen Tuz- ladan Derince'ye gelecektir. Yunan Zabitleri Başbakanımıza Teşek- kür Telgratı Çektiler. Ankara, 13 (özel) — 1 mart Yunan isyanında bize (ltica eden asi zabitler Atina'ya dön- müşlerdir. Ba zabitler adına bir general Başbakanımıza gön- der miş olduğu bir - telgrafta, Türkiye'de gördükleri muame- leden dolayı teşekkür — etmek- tedir. Baldvin Müzaheret Birliğini Kabul Etmiş Londra 13(Redyo) — Bald. vin Milletler cemiyetine müza- heret — birliğinin bir. heyetini kabul etmiştir. Heyet arasında Östen - Çemberlâyn ve Lord Sesli de bulunmakta idi. Heyet bükümetten — zecri tedbirleri mücesir bir netlce slıncıye kadar devam etmeşini ve — İtalyan - Habeş — ihtilâfına müteallik herbangi bir tellâf mütecavizin muvafık olmadı. ğını açıkca göstermedikce mü- zaheret etmemesini letomişler- dir. Birlik bu sabahki toplan- tısında beyetin dileğini uygan bir karar suretini kabal et miştir. Gelecek Sene Ilk Mekteplerden 45 Bin Talebe Çıkıyor Ankara, 13 (özel) — Gele- cek sene İlk mekteblerden çı- kacak 45 bin talebenin, orta mekteblere — yerleştirilmesi için şimdiden tertibat alınıyor. Su Tarifesi Tarife Yakında Son Şekli Alacak.. Sa tarifesinin formüle uygun olarak hazırlanması için Nafıa vekâletinden gelen emir üzerine Bo şirketl hesapları üzerinde yapılmakta olan tetkikler biti. rilmek üzeredir. Tarife komla- “yonu Pazartesi günü yapacağı içtimada su tarifesine son şek. Uni verecek ve tasdik İçin ta- rifeyl vekâlete gönderecektir. Şöhreti Dillerde Dolaşan Büyük Sinema Romanı Esrarengiz hane Bugün ASRI Sinemada Başladı AYRICA Yer Titredi 10) Kısım Heyecan Filmi.