15 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

15 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl No. 6399 Birlacikânun 1936 Italy ——eatttüllğ -— >-4 4 -e Çü — Gazeteleri, Bugünkü Korkunc Buhranı Hal İçin, İtalya'nır —| ANADOLU Italyan'lar Aksum Şehrinin Habeş'lere Verilemiyeceğini Söyliyorlar Afrika'daki Menfeatlerini Tanımak Lâzımdır, Diyorlar. Roma, 14 (Redyo) — Neca şi'nin mühalefetine devamda ettiği takdirde Uluslar sosyetesi, kendisini hurbın de vamını mücib olmakla itbam edeceği söylenmektedir. Roma, 14 (Rudyo) — Ciyor nale İtalya gezetesi, Frumsız İ giliz teklifl bakkında yazdığı bir bentte: “Birkaç gündenberi Iki türlü tezahürat nazarı dikkate çarp maktadır. — Birlacisi: lagiliz teklifinin nikbinlik ih- das etliği, ikinclsi de zecri ted birlerin teşdidi Türuma kanaa tıdır. Fransz “İtalyan'lara gelince: Bu ki | moktalaazar tezahürü hakkında birşey söyliyecek değiliz; İrmlya ceyabını verdiği vakıt her iki cihete de cevap vermle ve bu hususta oasıl hareket edeceğlul bildirmiş olacaktır.,, Popolo D'ltalla gazetesl: *Haâlâ çok mühlim bâdiseler geçmekte ve bazırlanmakta, bu da cihan efkârıumumlyesinin önünden kaçmamaktadır. “Londradakl — deniz konfe ransı, Anglo - Sakson — irkına mensub devletlerin müsavat İs tememeleri basebile Japon mu rabbasının wrarı yüzünden bü yük bir müşkülütla kurşılaşmış demektir. Japonlar tarafından Cancuvg mevkiloin şiddetli bir harpten sonra zaptedilmesi Ulusler sos yetesinde hiçbir hayret uyan dırmamış, hatta sükütle karşı İanmıştır. Japonya Uluslar sosyetesinden çeklidikten sonra, menafilnin lcab ettirdiği herbhangi bir ba rekette, hiçbir. ciheti Htibara almamaktadır. Ulaslar sosyeteslol İtalya ve Almanya bülâ tanımaktadırlar, Fakat İtalya da bu hüsusta ka- rarını vermek üzeredir. «İtalya bugün istediklerini Habeşlstan'dan ordasu İle almış bir mevkide buolanmakta ve ancak haklarının — tanınmesını beklemektedir. bazarı «Cenevre, ya mralarda bü hal - için daki menaflini tanımalıdır... Demektedir. Roma 4 (Radyo) — Cibutl den bildiriliyor. Harar'dan gelen haberlere göre Necaşi Dagabur müstah- kem meyklinin ve Harar yolu nuo azami bir surette tabkimi emrini vermiştir. Roma 4 (Radyo) — Habe- şistanın İngiliz Fransız teklifini ademi — kabülü tahakkok et- tiği takdirde, İtalya hükümetl Aftika'ya çok büyük bir ordu seykedecektir. İagiliz "gazetele veren İtalya'nın — Amorika rinla neşriyatına cevab İtalyan gezeteleri: “İtalya'nın doğu — şarktaki küavvetleri, Habeşistan'ın şim diki kavvetlerinin ancak üçte birlaldir. İşi menabiln temlin ettiğine göre Babeşlstan'da bâlen bir milyon asker vardı bazı Avropa — devletleri — tarafından fevkalâde surette - silâhlandırı! makta ve Avrupalı sabitler ta rafından idere - olanmaktadır ,, demektedir. Roma 14 (Radyo) — Adla Ababadan bildiriliyo: Habeş bericiye bakanı M. | Herni, İogiliz sefiri Sir Baztun | ve Fransz sefiri M İtalyan kuvvetleri cebhede gidiyor Govar İle küm süören korkusoç bubramı ! İogiliz Fransız teklifi etrafında uzon bir mülükat yapmıştır. | İyi haber alan mebafil, Ha | beşletanın mühalefetine devam ettiği kanaatindedir. Adis Aba badan bildirildiğine göre, harb at zaman İçinde, tekrar buşlı- yacek ve İtalyan askerleri Ha- beş topraklarında bulı ndağa müdetçe devam edecektir. Papazlar bırakıldı: Cibutl! 14 (Radyo) — Tev KIf edilmiş olan İtelyan papaz ları serbest birakılmış ve hepsl buraya gelmiştir. Avrupalılar müşkil vaziyette imiş Roma 14 (Radyo) — Adi: Ababa'daki Avrupa'lıların müş kil mevkide bulanduklarımı ve Habeş'lesin — ecnebilere karşı şiddetli bir. busümet besledik lerinl yor. Ayni gaezeteler, Habeş'lerin erzak sıkıntısı çektiklerini bil diriyorlar. Htalyan Notası: Roms, 14 (Radyo) — Habeş bükümetinin, Desele'nin Uluslar kurumuna vermiş olduğu pro teşto notasına mükabil İtalya tükümeti de bir nota vermiş ve ellâbaız hiçbir şebrin, İtalyan tayyareleri tarafından bombar- dıman edilmediğin! bildirmiştir. İtalyan — gazeteleri yazı İtalya hükümeti, bu notasın da, Desslo'nin müstabkem bir mevki olduğunu iddla etmek tedir, Aksum Habeşlere verilemezmiş Roma 14 (Radyo) — (Jur D'italya) Ak Habeşlere verilmesinin kabul ceğini ve İtalya'nın nale güzetesi, sam'ün edilmiye bu yazmak- Ehiçbir zaman şehrl malâ — birakmıyacağını tadır. İtalya'nın cevatn Roma, 1â (Radyo) — İtalya hükümetl, ba ayın 18 zinden evvel enlh wotasına cevlip ver- miyecektir. Zira bu teklifleri müzakere etmek için faşist bü. yük kurultayı da toplanacaktır. . Habeş baylu Cevabi notanın, 18 — 19 akşamı Cevevre'ye verilmiş bulunması muhtemeldir. ordasunda en uzun neferlerden biri Beyaz kitab: Londra, 14 (Radyo) - İngi'iz bükümeti, İvgiltere'nin Rama seliri ile İtalya böükümell ara sında ve Haheş hükümeti ile Tagilterenin Adis Ababa sefiri beyninde cereyan eden konuş malara dalir bir beyaz kitab neşretmiştir. ve bu operanın baş mügabniyesi olan billür seslf güzel yıldız lle bezaz perdenin çok sevilen büyük san'atkârı Tarafından temsil edilen bu san'at harikamada heyecanlı bir mevzu ile beraber Karmen'den «Lamour eet enfant de Boheme» ile Traviat'dan Birindisi ve MADAM BUTTERFLY'in 3 üncü ve 4 üneü perdeleri Miki AYRICA: FOKS “DÜNYA King Kong ile Makine A HABERLERİ“- damın Boks - Maçı SEANS SAATLERİ — Hergün 10—17—19 — 21,15 Cumartsel 13—15 talebe seansı, Pozar 13 de ilâve seansı, Cebheye giden Dönüyor (A.A) Kont Ciyano 14 Hat'nin damadı, filolarından birinin kumandanı olan Kont Ciyano - İtalya'ya dönmek Musavva'dan vapura biotmiştir. İstanbul 14 (AA) — Boliv ya hükümeti; İtalya aleyhinde zeeri tedbirlere İştirâk etmiştir. Adla Ababa, 14 (Radyo) — Habeş'ler; — İngiliz Fransz sulh tekliflerinin Milletler cemiyetl tarofibdan — kabul kanaatındadı. lar. barb vaziyetlerini — değiştirme mek niyetindedirler. Habeş"- lerin şiindilik hurb - plânları; büyük İtalyan kuvvetlerini sara mak ve şaşırtmak için bu kuyvetlerin arkalarına akmuk, çabak Herlemelerine — manl ol mak ve şimdiğine nazaran daha küvyetli bir. şekilde silâblana rak barbi yağmur mevslmine kadar uzatmaktır. Uzluşma mü zakereleri geri kalırsa İtalyan" lar; Habeş'lerin bu plânlarını bildikleri içt6o büyük bir ordu (le acele barekete geçeceklerdir. İtalyanlara bir baskın: Adis Ababa İ4 (Radyo) Da'gfe cebhesinde kuüvvetli bir Habeş mülresesi büyük bir gece baskımı tertib ederek İtal yanları gerl çekilmeğe mecbur etmiştir. Bu baskında 65 İtal yan askeri olmüştür. Hubeş Romu, Muso üzetre editmiyeceği Ünün İçin Ktalyan uçak | Habeş süvarileri | lerden ne kadr zayiat a bader verilmemlştir Somali - cebbesinde — sül yardır. Bu — cebhede | tayyareleri keşif uçuşları mışler fakat bomba ata lardır. İmparatar ve petrol mes Adis Ababa 14 — (Rady: Necaşi; İngiliz Fransız sul lifleri hakkında kamanda uzan vzadıya görüşmüştü. beşler; teklifte Habeylata: zislain mühlm bir. kıs İtalya'ya verilmek — İstenn bayret etmektedirler, Amerikan petrol kamj ları namına M, Polson ti “Nle Desele'ye girmletir. Li torla görüşecek ve sonrı rtol kampanyaları İtalya'y rol verilip verilmemesi h da bir karar vereceklerd Roma, 14 (Radyo) teymiğ Ççevenlere — göre tekliflerine İtalya'nın vı cevab ayın 18 İnde toplı olan konseye - yetiştirlle Buna delr İtalya resn tebliğ neşredecaktir. İral tebliği meşretmeden Tagilı Fransadan mütemmim fetiyecektir. Laval Paris Parla, 14 (Radyo) - Piyer Laval, bu akşam dönmüştür. İzmiz'lilerin şiradiye kadar görmedikleri güzellikte bir şahester, Nevyork Metropolitan operasınınbâtün kadrosunun İştiraklle