16 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

16 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

mmm Sayfa 2 ISIIH mmm Şehir Haydudu Mahke-FGünün Telyazı Haberleri mede Tevkif Edildi. Arkadaşları Olduğunu Söyliyen Ahmed ve Çoban Mehmed Mustafa Salıverildiler. Deri tüccarı Davi - Sidi'ye tebdit mektabu gönderen ve polislerle müsademede bulanarak — Yeni kavaflardaki telefon köşkünden, Hâkim — Mektubü mağaza komiser L. Burcuyu iki yerinden| kapusundan ne vakit attın? yaralıyan seferihisarlı Hayred din ile saç ortağı olarak tata: lan Kayseri'li Ahmed ve bam mal rolünü oymıyan — çoban Mehmed Müustafa — haklarında müddelumumilikçe yapılmakta olan hazırlık tahkikatı bitmiş ve muznunlar bhaklarında birer karar yerilmek üzere sülh ceza mahkemesine verilmişlerdir. Hâkim Muzaffer, suçlaları ls tHevap etmiş ve bunlardan Hay reddini tevkif ederek diğerleri salıvermiştir. Bâkim — tarafından — İsticvab edilen Hayriddin mahkemede demiştir ki: — Altı yıldanberi Şehitler'de tabak Ali'nin fabrikasında ta- bak olarak çalışıyordum. Yazın işler azalmıştı. Bir müddet Tuz la'da beşinci vinçte aşçı olarak kaldım. İş azaldığı vakit İzmir'e döndüm, Tabakhanede gene bir Mra gündelikle çalışmağa başla- dim. Üveyi babam tabak Mus- lafa adındadır. Bir de #snam vardır. Hâkim — Tehdid mektubunu niçin Davl Sidi'ye yazdın da başkasına yazmadın? — Evvelce, kendisinden beş yüz Hra alanştım. Kendisinin kaçakçılık yaptığımı hükümete İhbar edeceğimi söyliyerek kor- kutmuş ve parayı almıştım. Hâkim — Bu defu parayı almağa nasıl geldin? — Beşyöz Vira vermeği ka bul etti. İkibin lira yoktür de di ve ben kendisine esat yedi. de bir adam göndereceğimi, bir sepete sebze koyarak altına parayı koymanını ve aepetl bu adama teslim etmesini bildir: dim, — Peki? Diye cevsb verdi. Çoban Mustafa'yı Tepecik'de Musta fa'nın saman hanında buldüm. Eskiden kendisini tanıyordum. Bir hammal urkalığı hazırlama snı söyledim. — Pekli. Dedi. Oradan dönüşte Baş mahanede — Kayserli — Ahmede rastladım. Benimle beraber gel. mesini söyledim. Hava soğuktu, vakit te erkendi. Ben şarap içmeğe giderken onu — Mezar. lik başındaki radyolu kuhveye oturttam. Şarap İçtikten sonra evden tabancamı — aldımı. O sırada Müstafada gelmişti. Ah- medi kahveden elarak Şerif Remzinin (Benke) adile anılan mağazasının — karşısındaki Mey- veter sokağının köşesine dik tim. Orada gözcülük edecekti. Mustafayıda bamal olarak parayı almak özre mağazaya gönderdim. Kendim de gaza — karşısın daki dıvara dayanarak hammslı beklemeğe başladım. Fakat el Villerin etcafımı — sardığım gö tünce hayatımın - tehlikode ol duğunu sandım ve Mustafa ps rayı alıp mağazadan — çıkarken Davi Sidi'nin: — Çok yıllara! Diyen scsini daydum. Bundan korkarak epl ce şüpbelendim — ve vak'a da bildiğiniz şeklilde oldu. Hükim — Nereden telefon — Gece aat on sularında.. Hükim — Moüstafa bu vazi yetten ne vakit haberdar oldu? — Haberi yoktur. Sepette ptera olduğunu bilmiyordu. Hâkim — Abmed'in vazl- yotten haberi varmıydı? — Evet vardır. Mektub yaz dığımı bilmiyordu. Fakat ne yapılacağından ma lümatı vardı. Zaten - onunla böyle birkaç' İş için konuş muştuk. İpekiş mağazasını soy mağı da bana teklif eden odur. Fakat ben reddetmiştim. Hâkim — Evolce Davlden para alırken neden Ahmet gibi bir gözcü koymağa lüzum gör: medin? — Telefanda şübhelenmiştim. Çünkü mütemadiyen şimdi ge lecek diye uzatmışlardı. Vak'a srasında — sarboştam ve itiraf ediyorum ki, batam vardır. Zabıta memurları; sivil bulandukları içla banları tüc carın adamları sandım. — Zabıta memurları — olduğunu — bilsey- dim derbal teslim olurdum. Pollse karşı gelecek kadar ca hil değilim. Hayreddin'den sonra Abmed e Mustafa da İstlevab - edil diler ve Hayreddin'in ifadele: rinla uydurma olduğunu, hâ- disede hiçbir. alâkaları bulun: madığını — göylediler. Hükim; diğer iki kişi hakkındaki de Hlleri tevkif Iİçin kâfl görml- yercek onları serbest birak: mıştır, Hayreddla de cezaevine gönderilmiştir. Tahkikata müs tantiklikçe doevam edilecektir. Kültürpark Ağaçlanıyor. Belediyece kültürparkın uğaç: Tandırılımasına — büyük bir sür: atle devam edilmektedir. Son hafta içinde geceli gündüzlü mesal neticesi yangın yerindeki boş saha hemen tamamen de- necek derecede ağaçlandırılımış ve molozlardan ibaret olan sa: hanın — görünüşa — değişmiştir. Kültürpark dıvarlarının İnşaatı da ilerlemiştir. —.. ——— Hul; Ulüslâr Sosyetesine Nota Mı Verdi? Vaşington, 15 ( Radyo ) — Italyan unsurundan — meb'uslar: M. Frank Koseto, diş — İşleri encümenine Amerika'daki İtal- yan'lar nammna bir - protesto vermiİştir. Bu tekrirde; Dış İşleri bakanı M, Kordel Hul, oluslar sosyotesine İtalyan Tara karşı yapılacak zecri ted birleri takviye eden bir. nota vermiştir. Bunun için Italyan lar bu notadan sönderece mü teessir olmuşlardır.,, Denilmek tedir. Bu protesto kongrede büyük gürültülere , sebeb — olmuy İtalyan unsurundan olan meb ostan — iddlemnı — isbat etmesi istenilmiştir. İtalyan — meb'osu üzerine protesto takririni geri alınağa mecbur kalmışlır. Ingiltere — —— Belçikanın Müdafaasını Düşünüyormuş Londra 15 (Radyo) — M. Baldvin'in başkanlığında top lanmış olan Togiliz kabineai, beynelmilel — siyasal duramu tetkik eylemiştir. Kabine yarın tekrar toplanacak ve Cenevreye gidecek olan dış işleri bakanı Lord Edene verilecek tallmatı hazırlıyacaktır. Londra 15 (Radyo) — İngl:- Hz kabinesinin sabahki toplan- tisi önemli olmuştur. — Siyasrl çevenler, Lord Edene verilmesi lazım gelen talimatın verildiği di ve fakat gizli tutalduğunu iddia ediyorlar: Ingiltere'nin Belçikanın hi- maye ve müdalaasnı — etrafında önemli tedbirler düşündüğü de söylemiyor. Afgan Hariciye Nazırı Avrupa'ya Geçiyor! İstanbal 15 (özel) — Şehrl- mizde bulunmakta olan Afgan Hariciye Veziri Feyia Muham med Han dün çehir tiyatrosunu, fabrikaları gezmiş ve malümat almıştır. Foyiz Muhammed Han yarın Avrupa'ya gidecektir. İstanbal 15 (özel) — Algan harlciye veziri Feyiz Muham- med han dün öğleden sonra mözeleri, Süleymaniye ve Aya tofya camilerini gezmiştir. Yeni Vali Vekili Tayinleri. Ankara, 15 (Özel) — Yeni teşkli olunan — Tünceli vilâyeti vali — vekilliğine — Elâziz vallal Tevfik, Bitlle valiliğine kayma- kam Yabya Ömer, Çoruh valli- lğine Artvin kaymakamı Hür- nü, Bingale valiliğine,Çepakçor keymakanı Recal vekil olarak tayin edilmişlerdir. Suriye'den Getirilecek Kürt, Haber Doğru Değil İstanbul, 15 (Özel) — Sul- kast işile alâkalı bir. kürdün Suriye'den Mersin'e getirileceği haberinin doğru olmadığı söy- leniyor. enkl Fransız Donanması Afri- ka Sularına Hareket Etti. 7 Parçadan Ibaret Olan Donanma Amiral Dövon'un Kumandasındadır Parls, 15 (Radyo) — Yedi parçadan ibaret olan Fransız do nanmasının ikinci ve dördüncü filosu, Afrika solarında manev- rzalar yapmak üzere bugün Prest - Hmanmdan yola çıkmışlardır. Bu filolar; amiral Dövon'un kumandası altındadır. Balkan Antantı Ekono- mik Konseyi Toplanıyor. Lstanbul 15 (Özel) — Balkan antantı ekonomik konseyi cuma günü Bükreş'te toplanacaktır. Konsey toplantısına İştirak edecek olan heyetimiz bugün Bükreş'e hareket etmiştir. Konseyla ruz- namesinde yalnız genel ekonomik siyasal mes'eleler değil, ayal zamanda Balkan — antantı devletleri arasında mübadele İşlerini İlgilendiren mes'elelerde vardır. Razmamede şunlar bulunmaktadır. 1 — Romanya, Türkiye, Yumnanlatan, Yagoslavya arasında emtea mübadelelerinin arttırılmasına matof bir plân hazırlanması. 2 — Demiryolları mes'elesi. 3 — Hava seferleri teslel. 4 — Turlzm işlerinin kolaylaştırılması.. ——— / .. Sofya'daki Muhakeme Maznunların Hadesi, Yeniden Bazı Zabit- lerin Tevkifini İcabettiriyor Roma 15 (Radyo) — Sofya'dan bildiriliyor: Son darbel hükümet fail nin muhakemesine devam edilmek: tedir. Maznunlardan bir kısmı, 1 Mayısta Toşef aleyhine yapılan barekete Solya kışlalarından bir çok zabitlerla de iştirük — ede ceklerini fakat General Zilotef'in müdahale ve nasihatı üzerine iştirakten — vazgeçüiklerlal söylemişlerdir. Ba ifade üzerine mahkeme tahkikatın tamikini uygan çıkarsa, pek çok zabit ve tekaüd za Bu iddla hakikate bitin tevkifi Icabedecektir. Çin-Mançuri Şimendifer Mü- nakalâtı Başladı Tiyen Çin, 16 (Radyo) — Mançarl ile şimali Çin arasında 4 senedenberi İakitaa uğrıyan şimendifer münakalâtının tekrar başlaması için — şimali Çin ve Japon süel memurları arasında anlaşma yapılmışlır. Bu kararı Nankin'in tasdiki beklenmek- tedir. Türkiye-lran-İrak Afgan Arasındn Misak İetanbal 15 (özel) — Tar- kiye-Ican Irak ve Afgan arasın- da bir ademi tecavüz misakı İmzulanacaktır. ELHAMRA SİNEMASI TELEFON: 92573 Bu Akşam Senelerden berl beyaz perde- nin kraliçelik tacımı eşsiz bir muvaffakıyatlo muhalaza eden Mâhi Kadın Beyoğlanda böyük takdirlere mazbar olap, senenin çok be- yenller, ı Peçe Fransızca sözlü Metro Goldvin Mayer Söper filminde Ayrıca Paramunt Jurnal'da en son dünya haberleri emretmiştir. Alman Gaze- teleri Uzlaşma- lar Aleyhinde.. Berlin, 15 (Radyo) AL man gezeteleri, Akdenizde bir- birlerine yardım İçin HFransa ve İngiltere arasında yapılan uzlaşmalara hücum etmekte ve bu uazlaşmanın lokarno andlaş- mausi Özerinde yapacağı tesirleri kaydeylemektedirler. Bir gazete, İngiliz basına Almanya'ya karşı okşayıcı sözler sarfediyor, Ber- Ha'lo endişesini yersiz göster- meğe çalışıyor, demektedir. Londra, 15 (Raedyo) — Yarı retmi çevenler, Fransız - İngiliz erkânıharbiyeleri arasında Ak- denize dalr yapılan itilâfnameye bir mukeddeme olmak — üzere Ren bavzasının sekerlikten tec- rid edilmiş olan — mıntakasının İşguli bakkındak! Alman mutale- batının esaasız olduğunu, yapılan anlaşmanın hiçbir veçhile Lö karno ihlâl demek olmadığını beyan eylemektedir. Aynl mebafli, bu uzlaşmanın Milletler cemiyetinin zecri ted birler bekkındaki kararı — kal. dırıldıktan sonta bir. kiymet Wfade etimiyeceğini de Hâve et mektedir. Müflis Bir Banker Ortadan Kayboldu Perla 15 (Radya) Frsn sanın tanınmış bankerlerinden M. Adler, birçok açıkla — iflas etmiş ve ortadan kaybolmuştur. Zabıta evinde tabarriyat yap mişan da kendisini bolama- Muşlır. İkinci kânan 16 Italya elt ga gaa Ingiltere'ye Taarruz Etmiyeceğine Dair Teminat Vermiyor. İstanbal, 15 Çözel) — Pe rola ambargo konduğu takdird' İtalya'aın, İngiltere'ye tecar bulunmıyacağını temin etmem! tedir. Bu cihet, benüz — tami mile anlaşılmış değildir. Kamutayın Kış Tatili Ankara 16 (özel) — Kamif tay gelecek bafta kış tatili İçif karar verecektir. Eden, Pet- rol Ambargosu için Salâhiyet Ald Londra, 15 (Radyo) — Kf bine — toplantısında — dış İ mevzaobahsedilmiş — ve petrol/ ambargo memelesi — İçin Eden'e — salâhiyet - verilmişti” Eden'in Cenevre'ye hareketif dem evvel tekrar kabine toplat” tısı yapılmıyacaktır. M. Eden, petrola derhal «0f bargo konmasını taleb etmiyt? cek ve fakat bu İşin tekolk cibetinl tetkikten sonra bir kt rar verecektir. Irak Hükü- metinin Dileği Cenevre 15 (Radyo) — Irak bükümeti, milletler cemiyetit arzettiği dileğinin ba sene mü zakere edilmesini ve rozmamt den çıkarılmasını oluslar 106 yetesi genel sekreteri M. Avt nul'dan ricu etmiştir. Bunde? başka, İran iİle arasındak! bi düd ihtilâfının salhan balli içif verilen mühletin de — uzatılmi” ana M, Avetul'an tavassatnt? lstemiştir. e ğ 4 Yunanistan'da Saylav Seçimi hazırlıkları Parle 15 (Radyo) — Ati dan haber verlliyor: İç işleri bakaslığı, — sayla' seçimi bakkında geniş tedbirlef almış ve seçimin, tam bir eef bestl içinde cereyan — etmesii” temla eylediği gibi, neticenlii soçlr günü —akşamına kadif tamamen anlaşılmasına yardıl edecek derecede — tertibat —" maştır. Staviski Davası Juri heyeti Sabaha Kadar Meşgul Oldu. Parle, 15 (Radyo) — Staviek! davası, bugün başlamıştır. Je' beyeti, bu gece sebaha kı'( bir taraftan sorgu soracak ** diğer taraftan da kararları V© rocektir. Kararların, cama ( Yarzın ) tefhim olunacağı 60X leniyor, Düzeltme — Pakta Suriye E Değil, Irak Dahildir | İstanbal 15 (A A) — AF | barlciye veziri Feyz Muhammt' | banin dün verdiği beyanatit | dört devlet arasında — parstf | edildiği blldirilen edeml tecavi' paktı Türkiye, İran, Afganlett” ve İcak erasındadır. Dön y&? lışlıkla Türkiye, İran, Afgenistt” ve Surlyo arasında parafe edi” miştir, şeklinde İntlşer etmişt!”” Ba yanlışlığı düzeltiriz. 4