24 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

24 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl No. 64311 kinci kânan 1936 Ras Desta Bedbin Değildir. Şimdi Dağlık Arazide Ovad kinden Daha Iyi Çarpışabılecegını Söyledi. 0 —a --00 — gae — — Ras Desta'nın Zayiatı 10000 dir. Mısır Hastanesi Gene Bombardıman Edildi. Tembien'deki Harekât çok Uzun Sürecektir. Çünkü Habeş'ler, Durmadan Baskın Yapıyorlar. Londra, 23 (A A) — Öğeden'de — generul Graozlani'nin ileri ha reketl dürmamış İse de yavaşlamıştır. Ras Desta tabiye müta leslarile ve ordusunu hava — bomburdıman latına maroz — birak mamak için çekildi- gini bildirmektedir. Temblen'de İtalyan ların başladığı - yebi hareket bakkında taf- sllât yoksa da - arazt. nin değlik olmsı ve Tiğre'nin diğer nok- talarında Habeş'lerin mütemadi baskınlarına - binsen boa barekâtın çok uzun süreceği tabınin edilmektedir. Italyan kaynaklarından gelen haberlere — göre, OÖgüden'deki von müharebelerde — Ras - Des- ta'nın uğradığı zaylat ölü ve yaralı olarah 10 binden fazla dır. Nogelli'nin geçen Pazar günü halyan'lar tarafından işgali Ras Desta'nın Kenya ile olan mü Üü | 60 İngiliz zabiti: Bir Habeş karargâhı.. vasalasını kesmiştir. Çünkü bu şehir Keoya'ya — giden yolunun üzerindedir. Şebir »i perlerle ve mitralyöz yavalarile | bimaye ediliyordu. İtalyan süvarisinin iHeri kol ları Pazar sabahı Habeş mev zilerinin önüne gelmiş ve şid detli bir. mltralyöz ve tüfek ateşile — karşılaşmıştır. Banlar tank ve girhli. otomobillerin gelmesini beklemişler ve tank kervan | lar gelir gelmez de hemen cep heden Habeş mevzileri üzerine | yürümüşlerdir. Bu csnada süva riler de yanlara hücüm etmiİş lerdir. Şiddetli bir mabarebeyi mü- teakib Habeş'ler — mevzllerini terketmişler ve İtalyan kuvvet leri de şehre girmişlerdir. Adis-Ababa'daki Royter Ajen sının bir telgrafına göre, Res Desta, Grazlanl — taarruzüunun Sre e ererALALALALALALALALA LA AA AA AAA MALAA A ALALALELALA LA AAA LAK. Italyan'lara Göre Vaziyet Eritre Cephesinde De Harpler Var! Italyanlar Dolo Bölgesinda Ilerliyor! H Ca n Ras Desta'nın Bir Taarruzu Püskürtüldü. Habeşlerde Dumdum Kur- şunu Bulundu. Iogiliz Uçakları Italyan Harekâtımı Takip Ediyorlar. O am Roma, 23 (Radyo) — Eritre gephesinde muhtelif — yerlerde muharebeler başlamıştır. Temlupes'te bir fırka —kara gömlekli İtalyan askeri harbe girmiştir. Gerol'da da 114 Ha beş'li silâhlarile İtalyan'lara il Uea etmiştir. Somali cephesinde Megeli'de general Graçyani İşgal - edilen yerlerde askeri ve müki İtal yan İdarcsiain tesisibi — emret- miştir. Mogsdisyo'dan bildiriliyor: Dola'da Italyan kıt'aları Bo roma'da ileri hareketine devam etmektedir. Maballi halk ve bazı relsler bilbassa Müslümeanlardan mü rekkeb kısım sefil bir halde: dirler. Halen — Meyeli'de buolu- nan genrel Graçyanı birçok rücsenin İlticamnı kabul etmiş tir. İşgal edilen yerlerin ellâh İardan tecridi — faaliyeti başla mıştır. Elde edilen ganalın — gayri kabil tadattır. Esirlerin de ade di pekçktur. Henöz kat'i su rette malüm değildir. Dam Dam kürşütlatı — elde edilmiştir. İtalyan — süvarileri ve mitralyöz kıt'aları taarruz etmek İstiyen birkaç Habeş kıt'asını da — dağıtımış — ve püs kürtmüştür. Merkezde, tayya relere letinat ederek İlerlemekte olan İtalyan kuüwvetleri Habeş leri şiddetle taeyik etmektedir. Halyan'lar Idaresindeki Müs lüman küvvetler de — şiddetli harpler yaparak İlerlemektedir. Meyell yekınında İtalyan kıt'a ları tabhkimat yapmaktadırlar. Zırblı. ve müsellâh otokarlar inzibatın teminine çalışmakta- dırlar, Ras Desta'nın bir. mukabil taarrazu reddedilmiştir. Tayya reler düşmadnın hareketlerini adım adım takib etmekte ve taasrozlara mani olmaktadırlar. Meyeli de yenl bir tayyare karargâhı vücude getirilmekte dir. Ayal zamanda bir radyo merkezi de kurulmuştur. General Graçyani Sinyor Mas golini'nin tebrik telgrafiım as- kere okumoştur. Dola, 23 (Radya) Ajacsı bildiriyor: İtalyan kuvvetlerinin Kuna ledorya ve Danaparma — mınta kasında devam Meri hareketleri entercssan bir arzediyor. — General Graçyanl ileri hareketini radyo ventasile takib ve bütün cep hede İdare etmektedir. Orman milis rejyonu yerli Habeş'lerin takip — bareketine devam — ediyor. Bu — hareket: Habeşistan'la İngiltere Idaresin dekli Kenya arasındaki arazl dedir. Kenya'dan hereket eden Togiliz uçaklerı; İtalyan kolla rinin serl — hareketlerini takip ve tetikşaf etmektedirler, Stefani etmekte — olan gruplarla Dolo, 23(Radyo) — Stefani Ajansı; İtalyan kuvvetleri İleri hareketine devamle — Ras Deş. ta'nın telsiz İstasyonunu zabt etmişlerdir. — İstasyon — Fransz malzemesi ile tesle olunmuştur. Tstasyon memurları bodrüm ka tında saklanmış oldukları yerde bulunmuşlardır. Bunların bera- berlerinde gez maskeleride var dır. Mogadisyo 23 ( Radyo ) — Stefani Cenub cebha iladeki İtalyan küvvetleri şimdi pek arızalı bir arazide ileri hareketine — devam ediyorlar. İterl kollara muntazam bir şe kilde su, mühlmmat ve yiyecek yetiştirilmektedir. Zrptedilmiyen arazide — otokurlarla müvakale temin — edilmektedir. Burada uçakların yere fnmelerlae mah.- »us sabalar yaptırılmak özeredir. Roma, 23 (Radyo) — Ge neral — Badoğli'nin — telgrafına göre bükümet Habeş barbı hak kında resmiğ bir — tebliğ meş tetmiştir. Bana göre cenup cephesinde Ralya, Oranav ve Ravaçya kabileleri Italyan'lara tesllim olmuşlar ve Habeş kuy vetlerile savaş İçin müsaade İstemişlerdir. Mekelii'de yığın larla silâh — Italyan'ların eline geçmiştir. Şimal cephesinde Tembiyen de yeni bir taarruz Dbpşlangıcı haber verlilyor. Habeş Ordu- sunda Çalışacak Mngililiz Uçakları Da Habeşistana Yardım Ediyorlarmış! Roma, 23 (A.A) — Mesagero yenides 60 İngiliz öübe- a ve Harat'daki Habeş idare etmek — için Habeşistan'a gitmek üzere Berbe- ra'da bulunduğuna dair olan — ha- berleri mevzuubahis ederek İngi- liz'lerin Habeş'lere yaptığı — yardı- mim umumi bir mahiyet aldığım ve esasen son Graziani taarruzun. da iki İngiliz tayyaresinin İtalyan kında malümat verdiğini yazmak: tadır. Bu gazete, İngiltere'nia ba hareketinin Milletler cemiyeti pok- tna uygun olub olmadığımı — va: ruyor. Mi isaliylanl 7 | bidayetladen beri Jik defa ola rak döün gece hükümet mer kezlle tolgraf muhaberesinde bulunmuştur. Ras Desta kurargâhını Alla ta'nın cenubi şarkisindeki dağ, hk araziye çektiğini ve bura dan harekâtı ovadakinden daha iyi idare edebileceğini — bildir mektedir. Ras Desta kat'iyyen bedbin olmadığını ve İmparatorun mü him meydan muharebeleri ver memek hususundaki emirlerine Alber Saro Yeni Kabinenin Teşkiline Memur Edildi. HRabeş çeteleri oygun olarak hareket ettiğini ve ağır ağır çekilerek düşmanı münesib zamanlarda üânl bü cumlarla yıpratmayı torcih ey Temekte bulunduğuna İlâve ey Temektedir. Şimal cephesinde İtalyan or doları nezdindekl Roytar mu habiri, Desta orduşunun Oga den'de uğradığı — meğlübiyetin Adls Ababa'daki resmi — maha filde derin bir yele uyandırdı gıdı bildirmektedir. Adle Ababa'dan — gayri resmi olarak bildirildiğine göre, dün- kü İtalyan hava taarroza ee pasında — Daggabur'daki — Miser seyyar hastenesi bombardıman edilmiştir. Adis Ababa, 23 (Radyo) — — On Sekizler Komitesiunde Zecri Tedbirler, Petrol Ambargo- Habeş kaynakları, mukabil taarruzla İtalyanların hezli uğratıldıklarını — ve — onlei külliyetli top aldıklarını ve ” İtalyan — tayyaresinin dü düğüncü haber veriyorlar, Ras Naslbu'nun da — yal bir taarruz yapacağı söylenl! Asmara 23 (Radyo) — yen kaynaklarından — gelen berlere göre, bu ayın 20 günü Tebyen baralisinde hyan muharebe balâ - de eylemektedir. İtalyan tayyareleri, - fanli lerine devam etmekte İmlt — Roma 23 (Radyo) — ral (Graçyani) nin zaferi, rada böüyük sevinç uyı mıştır. su Ve Akdeniz Mes'elesi. M. Eden, Akdeniz Devlell:riııin Bir Tecavüze Ka Vaziyetleri Flrafındakı Hattıhareketlerini qoruyofh Cenevre, 23 (Radyo) — sekizler komitesi eilıpular he- yetinin iİçtimsinı taleb etmiş ve komitenin alâkadar devletlerden uldığı cevapların dosyasını tet- kike lâzüm görmüştür. Bu su retle İtalya'ya kargı zecri ted birlere İştirak etmiş olan dev- letlerla tarzıhareketleri ve İtal ya'nın mukabil tedbirleri tetkik edilecektir. Petrol — üzerlne ambargonun müzakeresi İçin eksperler ko- mitesinin —raporları da tetkik edilecektir. Rols Vas Konselles'in kana ati, petrol ambargösunun mü zakeresladen evel potrol İhraç eden — devletlerin noktal bazar larının da tetkik edilmesi mor- keziodedir. M. Eden'in akdenizde müte kabll teavün — ve tesanüt hak kındaki memorasadumu da tet kik edilmiş ve müzakere edi- lecek mevzolar — etrafında bir rapor vücude getirmek üzere bir. tekalk komlitesi teşkiline karar verilmiştir. Roma 23 (Radyo) — Sabah gözeteleri M. Eden'in Akdeniz tesvün ve tessanüdü bukkındak! memorandomunun süretini neş retmekte fakat bu rapor Üze tine hiç bir mütalea dermeyau etmemektedirler. 4 Bu memorandoma .uıı.&" giltere hükümetl Akdeniz Ü letlerinin, Italya tarafındat tecavöz İhtimali — karşısınd " tihaz edecekleri hattı” Sesükakr ” T )!’* Rus-Ingiliz : Mükâlemeleri — TInkıtaa Uğradı;' ; Londra 23 (Radyo) — yet Rusya İle ticaret mut müzakerelerinin akiın kald Taymla gazetosdl yazıyor: Bulgaristan'da Komil Solfya 23 (Radyo) - met; milli u.ı..—aı.nyı #al fosh ve emlâkini j miştir. M tan'da yalaız kültür. ceml) 4 rinlü faaliyetine müsaade * lecektir. l A rr