8 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

8 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

NNN a , KIZIL SULTAN AF —) TEELLLE * Deniz Konferaasında Itaya Ve Fran- sa'nın Tezleri Birbirine Uygundar. ÜLHAMiD Hayatı, Cariyeleri ve Sarayı ğ B Ağlayla, Sava'ya” karşı böyle / ten KATI dereerde aarbeş ada | Deknik Komite Bugün Toplanacaktır. Hazırlanan Raporda Gemilerin Hizmet Müddetleri, Top Çapları Hakkında Neler Var? hareket eder, fakat sonru gön: lünü yapardı. Zaten, güzel Ag Jalya küçük yaşındanberine sev diklerine akraba vo dostlarına böyle hareket ederdi. Babas, Aglayla'yı henüz üç yaşında Öksüz bırakmış Nikolu ki Masiyo isminde bir Kum'du. Nikolaki öldüğü zaman, Aglal- ya'nın annesl de genç ve gü: Beldi! Bu aile çok büyük sıkıntılar ve mahrumiyetler içinde Fener- de, Yenlişehir'de sürünmüş, dur- muş ve bu suretle Aglalya da... Güzel bir kız olmuştu. Bu za mandan İlibaren öksüz ve ser vetsiz Aglalya'nın peşinde bir sürü erkek vardı. Bunan İçin, biraz da genç yaşında kalan annesiüden gördüğü örnekler üzerine, Azlelya çok genç ya püda kendisini fahüş yoluna kaptırmıştı. Bandan sonra, Ag laiya ve annesl para elhetinden artık sıkıntı çekmemişlerdi. İşte bu sebepledir ki, Ağlal ya'da esaslı bir nezuket ve ter- biye yoktu; hotkâmdı, şımarık ve mütecaviz idi! Aglayla pekâz bir zaman içlade İstanbul ve Beyoğlu'nda her cins ve milletten pekçok erkeklerin kucağında zevk âleti fakat —Aglalya bunlar içinde sadece Sava'yı sevmişti. Sava Galasanato — İemindekl delikanlı da cidden yakışıklı idil, Sava, zevkine düşkün, ahlâk vıx bir külbanbeyi idi. Aplalya gibi Beyoğlu'nan, Fener'ln Rum kızlarından hemen bir düzüne sine kendisini sevdirmişti. Man mafih en ziyade bağlı olduğu Aglelya Idi; çünkü Aglalya, hem en gözelleri hem de... Ea iyi para kazananı iİdi. Sava'nın Hasan — paşayı kiz- kanması tade aşk salki ile de değildi. Hasan paşanın Beyoğla bebeğini büsbütün kapanarak kendisinin kârına ket vorma tından çok korkuyordu! . olmuş .. Yukarıda — yazdığımız ılbl. Sava ba akşam arkadaşlarını davet edeceğini Aglalya'ya söy lemişti. Eğlence güzel oldu; kadınlı, erkekli oynadılar, İçiller, eğ- lendiler. Bu bal saat 12 ye ka dar böylece, en küçük bir ma nlaya uğramadan devam etti. Beyoğlu bebeği, göndüskü büdiseyi unutmak için bu ak- şam, her zamandan neş'oli, uy sal ve güh göründü. Hasan paşanın konaktaki hiz metkârlarına da bu eğlenceler: den büyük bhlsseler -Hakkı sü köt olarak. verdiler! Konakta herkest memnon idi! Fakat... Gece yarısına doğ ra Aglalya, kendiaini yeniden endişelerine kaptırdı, — neş'e ve zevklol kaybetti. Yalnız kal mak İhtiyacını duyda. Çünkü.. Çünkü.. Matmezel Fratelli'den hâlâ bir haber gel memişti! Vadıne rağinen Fratelli — pa- şenin kızı hiçbirşey yepamamış demekti. Misafirler — glttikten — sonra, Ağlalya, sevgilisi Sava'ya: — İstlrahate kat'? Ihtlyacım var.., Yalnız yatacağım!. Dedi, Sava'nın hiçbir söz söyleme sine meydan bırakmadan yatak odasına çekildi, kendisini ol- doğu gibi karyolasına attı. Za- gundan hemen — derin bir uy- kuya daldı.., 6710 — Kader Bu gecenin sabahına yakın.. Henöz çafak sökmeden, Tak- tim'de “Sarı konak,, lemile ya- dolunan Ağlalya'nın konağına saraydan bir micalay ve ble tüfekçi geldi... Beyoğla beyinin konağının babhçesindeki bekçi köpek acı, acı havlamağa ve ulumağa baş ladı.... Miralay iİle tüfekçi konağın kapısını kolayca açtılar ve ilk iş olmak gürültü etmeden Ağ Talya'nıa annesinin yatak oda- una girdiler. İhtiyar kadın, bu iki saray adamının ayak seslerini düya rak uyandı; - odasında elbiseli İki saray adamını gö rünce “İmdad!,, diye bağırmak istedi. Fakat miralayın yanında tüfekçi, alışkın ve usta bir el le Ihtiyar kadının ağzını ka- padı, bağırmasına mani oldu. Tüfekçi, kadımı bir hançer dar: besile öldürdü! Köpek te sus müştu. İhtimal zebirlenmişti! Bötün bu hâdiseler o kudar az bir zaman İçinde ve o ka- dar sessiz. oldu ki, Beyoğlu bebeği hiçbirşey duymadı. ve uyanmadı! sırmalı Sarayın adamları, ayal usul lerl tatbik ederek Ağlaliya'nın da yatak odasım açtılar ve İçerl girdiler! Mirulay, lüks karyolasında yatan ve her zamandan fazla güzel olan Ağlalya'nın yanına yaklaştı; gözünü bile kırpma- dan bünçerini — kızın — göğsüne sapladı! ? Genç kadın, aldığı — biçak darbesinin — tesirile, — gözlerini birkaç defa uçıp kapadı, sonra, büyük bir müşkülâtla: — Beni ne için öldürüyor- sonuz?.. Diyebildi! — Sonu var — TT ER T AM A GFT D T ( Yeni neşriyat: Kültür'ü okuyunuz Üçüncü yaşına giren Kültür yeni bir programla resimli ve çok değerli yazılarlır çıktı. « Çocuklarımıza iyi buyları nasıl verebilirsiniz ? * makulesi bütün çocuk ebeveynleri İçin şeyanı — taveiyedir. Asım Kül- tüt'ün gözlerini kaybeden mü nevver, Sokrat'ın mühakeme deki müdafaastı, büyük Rus edibi Makalm Gııxkl'ı.ı_lı edebi hayatımın batıralarına ald ese- rinin tefrikası vardır.. Bu size büyük ediblerin ken- di kalemlerile yazılmış bayatla- rının İçyüzünü ve nasıl demir- den bir İcade ile kendi kendi lerinl — yarattıklarını — göstera cektir. Bundan başka doktor Necatl Kip'in İnsiyakın — terbiyesi adlı göüzel bir yazısı, İrfan Hazar'ın “Eşek babası* adlı bir hikâyosl ve aalr yazılar vardır. Kültür'ü okuyucularımıza bil hassa sunarız. nefis Çeşme mezbahasında Çeşme kazası mezbahasında 935 yılında 152 sığır, 181 dana, 263 koyun, 661 kozu, 207 kıl keçi, 464 oğlak olmak üzere 2018 baş bayvan kesll. mlştir. Londra, 7 (Redya) — Londra deniz konferansı İtalyan mu rabhas heyetinden amiral Reni. yesl'aln Fransız delegelerinden Vis amlral Rober'le yaptığı mü lâkatta, Fransız ve İtelyan fi kirleri urasında tonsj üzerine mütabakat olduğu anlaşılmıştır. Mahkemelerde 2100 Liralık Bir Sahte- kârlık Davası. M. Lui Mela Ie Muiz Çek Mes'ele- sinde Nasıl ——— Sahtekârlıktan suçla Müulzin mubakemesine düa ağırcezada başlanmıştır. — Mülz; tüccardan M. Hanri Bodolsmut'on — ya maoda kâtipti. Ticarethane ea hibi 933 yılında Fransa'ya git miş ve arkadaşı mühendle M. La M yazıbane - İşlerini görmesini rica etmiştir. M. Lül Mela; bu tlcaretha nöye devama başlamış ve ken disine para lâzim — oldukçan bankada kendisine ald cari he- saptan çek İle bir miktar pa almıştır. Fakat M. Lül Mela; bu çekleri Mulz'e yazdırmakta ve bankadan almak, kendisine getirmek Üözere onu gönder mekte imiş. M Banri Bodola mud; İşi başına döndükten eobra mübendis M. Lâl Mela da kendi İşine dönmüş, bir aralık ken disine 150 Hra lâzım olmuştur. Fakat yazdığı çek; bankada hestabının bitmiş olduğu ceva bile geri gönderilmiştir. Telâşa düşen M, Lul Mela, hesabını tetkik ettirmiş ve Molz vasıtasile yazılıp alınan parala ra uld çeklerin yüz lira yerine 200 ve daha (azla yazılmak süretile sabtekârlıkla Mulz ta rafından alınmış olduğunu an- Tamıştır. Banon üzerine Mulzi M. Hanri Bodolamut'la birlik. te sıkıştırmışlardır. Mu ba esurtle 2100 İlra fazla almış olduğunu ve bunun 600 lra- &nı Tarkuvaz barında yediği- ni, blr radyo, fotograf makine- , gramofon almış olduğanu töylemlş; — Böorcumu kabul ram, ba eçyayı elze yereylm, ber ay aylığımdan on beşer Hra vermek şuretile borcuma da ödeyeyim. Demiştir. M. Lol Mela; bu teklifi kabul etmiş, eşyaları al. miş, faket bir seneden fazla bir zaman geçliği balde noterden musaddak sened . yapılmasına rağmen santim bile verilme- yince zabtaya —malümat miştir. ediyo ver- Mulz; mahkome relsinin aa allerine verdiği cevaplarda; — Çekleri ben yazdım. Dip koçanlarına yazmadım. Kendi kalemimle İlâve edilmiş bir şoy yoktur. Banu zimmetlme ge Çirmiş sayıyorum. Zaten ken dlel de tazı olmuştur. Borçlan mış bolunuyorum. Hareketlmde bir suç yoktur. Demiştir. M Lul Mela tse: — Bana çeklerin mukabili olarak 438 lira getirmiİştir. Se net verdi amma santlm bile vermedi. Sahtekârlık yapmıştır. Dedi. Mulz; mahkemeden — ke- Anlaşmışlar? faletle tahliyesini İstedi, keme beyeti; beşyüz Ilra kefa lotlo asliverilmesini — mavafık gördü, Malz; bu parayı temin ederek dün Berbost — birakıldı. Çeklerin totkik edilmesine ka- rar verilerek muhakeme başka güne bırakıldı. Avanstan Çekil- miş Olan Para.. Celâl'in muhake- mesine dün başlandı. 1931 yılında Emvall metru keye alt davalar — için avanılardan 1500 lirasnı zim metine geçirmekle suçla bezine vekili kâtibi Celâl'in mul e mesine düo Ağırcesa mehkeme: elode başlanmıştır. Celâl: — Ben bazine vektli kâtibi değillm. Defterdarlıkta kâtüp- dim, zimmetime para geçir medim. Demiştir. Milli emlâk müdür- lüğü veznedarı Edib dinlenmiş ver — Celâl; lera veznesine yir miçer, otozar İlara para yatırıl. diğına dalr — tasdikli - bazı kâ gatlar getirdikçe « paradan kendisine verdim, bu sacetle bir yıl içinde 1500 —lira fazla alınmış ve bunun — İçin sahte kâğıtlar kallanılmış olduğu son radan moydana — çıktı. Yapan Celâl'dır. Demiş, Celâl İse bu - suçla hiçbir alâkası olmudığını tekrar etmiştir. Şabit afatile hazine vekillerinin çağırılmasına karar verilerek mubakemenin devamı başka bir ğüne bırakılmıştır. Amerika'da .D Yeni Bir Kanun Vaşington, 7 (Radyo)— Top- rak İstihsalâtını d giştirme hak- kındaki üç kanunu kaldıran yenl bir katun kurulca kabul edilmiş ve tasdik edilmek üzere M. Rozvelt'e verilmlştir. Lindberg'in Çocuğunun Katili Adiiye bakanı yeni tahkikatistemiyor Vaşlvgton T (Redyo) VAdliye bukam, Nov Jersey hü kümeti erkânımnin federal bü kümet tarafıadan — Lindberg'in çocuğunun — katili | hakkında yeni tahkikat açılması tel.b'ni kabal etmemiştir Bekan, mahkemo tarafından verilecek kararı reddedilmesini baklı gösteamek için yenl hâ- dise olmadığını söylemiştir. mah- Hautpanan İtalya ile Fronsa, hattıharb gemilerinin tonajını 35 bin tondan 2728 bin tonllâtoya todirilmesinde müttef iktirler, Yarın deniz konferansının birlinci teknik komltesi Klaring Havz'da toplanacaktır. Tell komltevin - bazırladığı repor bu toplantıda müzakere edilecektır. Bu raporda büyük barb se flaelerlala mladının 20 26 80 kruvazörlerin — 20 — sene, muhriblerin 16 sene, tahtelba birleria 13 rar verilmiştir. Ruporda teslihat ve topların çapı da mevzuubahs edilmiştir. Tonaj için yeni bir yoktur, Yalaız — şimdiye kadar kabul edilmiş — esasların Izahı clhetine gldilmiştir. Küçük harb sefineleri için yenli bir karar yoktur. Yalnız bu gibi sefineler kızağa kuru lurken - keyfiyetin konfıransa iştirak otmlş — dovletlere İhbarı mecoburi kılınmıştır. Komlte yarınki içtimaında raporun mihat ve kat'i şeklini tesbite — çalışacaktır. Eğer bu büsusta — muvafakat — edilirse, denlz kavvetlerinin tahdidi mü zakeresine başlanacaktır. Buz üzerinde Hokey Maçları. Kanada, Amerika ve Macar'lar galiptir. Guürmis, 6 (A.A) Buz üzerinde bokey maçlarının İlk netlcoleri şunlardır: 1 — Kanada'lılar Lehisten'ı 8- 1 yenmiştir. Bu eporda idl- raz götürmez üstat olan Kana da'lılar fevkalâde bir - oyun göstererek İlk devrede 5 gol yapmışlar ve nibayet maçı ku hir bir ekseriyetle 8 - 1 ka zanmışlardır. Yedikleri bir go lü de kendi kendilerine yap: mışlardır. 2 — Amerika sıfıra karşı milştir. Oldukça mütevazin cereyan eden bu maç, Amerika'lıların Kanada'lılara karşı muzaffo- riyet Iddla — edemiyeceklerini göstermektedir. 8 — Macaristan — Balgurla- tan'ı bire karşı 6 sayı İle yen miştir. Mütecanis ve seri olan Ma- car takımı, zayıf ve mukave metsiz bir takım kerşısında İstediği gibi oynumıştır. Garmiş, 7 (Radyo) — Buz özerinde hokey maçına bugün de devam edilmiş, Isveç takımı Jepoo takımını 20 yenmiştir. Garmiş 7 (Radyo) — Buz üzerinde hokey meçlarında Ka- takumi 52 1L sayi ile Letonya takımını — yenmıştır. Oyan tamamen Letonya kalcel önünde crreyan rtmlştir. Ble leşik Amerika takımı, İşviçre takimini 3- 0, Çekoslovakya takımı, Belçika takımımı 3 - 2 meğlüp etmişlerdir. Sovyet büdeesi Moskova, 7 (Radyo) — Sov- yetlerln 936 yılı büdecel 86 milyar 500 mlilyondur. De, sene olmasına ka kurar Almanya'yı bir sayı İle — yen- nada Şimalde Neticesiz Çaf pışmalar 0l o.f — Baştarafı ci Habeş mub resmi yapmışlar ve © ra cepheye hareket * Vellahdın yanında hesinde yeni bir. vasiifi edildiği sanddan B sabık Paris etçisi M ? bulunmakta İdi. lerce Dossi, 7 (Radyo) Tiğ y ojansından : şimalde ”| nin yakininde bulani kızılhaç - hastanesloit n Börs, smeliyst Üğ gelmiştir. Doktüfr VU çok skıntı çektiğlei aç kaldığını söylemit | lerin Tembiyen'de €?" | bir zafer kazandıklarifi yan'ların ağır saylti gİni, Makalle'de dol aekerle İni hustanı seyrettiğini ilâve © Adis Ababa T (RW3 Yabaocı ojunslara cephesinden dün H4 kıtaları gelmiştir. E leketlerden da 500 gelmiştir. Veliahd, tanklara karşı kalla topları gözden gedlti V Adis-Ababa 7 Ha ı Tiğre ozun müddet kalmif nebi bir müşahidlü re, Habeşler, Tiğre ue Sanei 'w* kiyete — maliktirlet: | beraber Habeş küf' kalle yollarını uze! İlerlememekte — ve yapmakla iktifa ©1? Böylece Habeş'ler b baskınları ile Tualytf yök zaylat verdirmt” Muharipler gülerinden sürünet ve İtalyan - İleri ânl baskınlar yap' Ayni müşahidi bu usül İle yakında ele geçireceklerini da Adaa'nın düşütt | edeceğini söylemleti” kızilbaç — teşkilatımdi Vadalin, Makatle'ni? elinde bulundoğun! fazaya çalışıldığıni P. Starheti” Fransız—YugoG"’ dostluğundan ” Parls 7 (Radyo) © riziyen gezetcelnlü yanatta bulupat £ hemberg, [?ı'ııını-Y nasebatının — döstef” dan memnuniyel söylemiştir. Zelzelt D Istanbul 7 (ösel) ssat 14,27,10 da gesinde bir harek' dilmiştir. Merkeğ safcel 200 illnmt:" ve İstanbul'da pt dilen — bü — badisetli üstünde şidderlice tahribat — yapact' bulunmadığı tabi tedir. Togiliz sefi- rine izahat VE Parla, T (R3dyo) Flande' dışbakam M. FİMSÜDİE logiliz. sefirini uzun mbdder kö Flânden, Bulgar kralları ve mubt' yapmış olduğu 17 fire malümat P