19 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

19 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Y ıl : No. 6453 Çarşamba 19 ŞUBAT 19386 İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. aa Telef om 2776 Amerika Bitaraflık Kanununu Kabul Etti. 6 Bin Italşîan, Ingılız lere Te_shm_ Oldu. Habeşler Taarruz Bekliyorlardı. fatları Fazladır. Mulegeta -RasSeyyum Irtibatı Kaybolmamıştır, Yalandır ! Z a — ——— — Ç İtalyan tayyareleri faulıyeucdır. Ras Mulegem diyor ki; Italyan- yeti kurtarmak Londra 18 (A.A) — Royter Ajans muhabirlerinin barp ra Porlarından: İtalyanlar Mukallenin cena bunda son muzaf feriyetlerinden İstllade ederek çekilmekte olan Ras Mülügeta ordusuna mühim zaylat verdirmektedirler. Habeş'ler ağır zaylatlarını ve İtalyan ordusunun cecaba doğ Yü İlerlediklerini teslim etmek tedirler, Royter Ajansının İtalyan çi mel ordaları needindeki muba biri, Italyan askerlerinin Ara dam dağının tepesinde 20 ki lometre marabbar bir — saba | içinde muntazam — araştırmalar Lğın zaler nişenı da — bulan- yaptıklarını bildiriyor. Burada e. pekçok mağara ve — yarıklarda İtalyan uçakları — çekilmekte mübimmat, - tüfek; — mitralyöz, | olun Habeş'leri şiddetle bom yiyecek, içecek ve küçük sey yar bir hastane bulanmuştur. Bundan başka Ras Mülugeta'ya üld olduğu zannediler bir ol şyan koleksiyonu arasında kral Ingiltere, Silâhlanmasına 8 Milyon Lira Veriyor.. (4.4) — Deniz, ve hava - kuüvvetleri için Lbüdceye — ilâve edilen tahsisat miktarı bu sabah neşredilmiştir. Yekünu takriben 8 milyon Si suretle taksim edilmektedir: Deniz 4,850,000, ordu 1,350,000, hava 1,611,000 bu tahsisat "rllvmı-nııhg, anlaşmazlığı üzerine ittihaz edilen hususi ted Birleri istihdaf” etmektedir. bardıman etmişlerdir. -Habeş'le rin maneviyatı bozuk görünü yor. Çünkü gizlenmeğe lüzum görmedikleri gibi —tayyarelere steş açmak için durmıyorlar. Londra 17 kara İngiliz lirasına vükselen bu para Flanden'e nota - verildi Şam'da Geniş Mikyasta Tevkifat Yapıldı. Aralarında Amerika'lı bir gazeteci ve profe- sörler de var. Grev devamdadır. Şam, 17 (AA) — Askeri ) İiyetçiler, umumi grevin niha: Idare Suriye naeyonallat çef le yetlenmesine — kadar — mevkuf Tladen üc kişiyi daha tevkif | kalacaklardır. etmiştir. Bilinmiyen bir sebepten do Gerek bünler, gerek daha €Vvel tevkif edilmiş olan mil layı bir. Amerikalı gazeteci de tevkif olunmuştur. — Ayrıca iki übiverslte profesörü, greve mü zaharet — ettiklerinden azledilmişlerdir. Son karışıklıklar — esnasında Sariye adliye bakanı hafif su rette yaralanmıştır. Dündenberi ebemmiyetli tezahüret — olma mıştır. Grev hizini kaybetmek tedir. Halep hususi - komitesi M Flandine bir telgraf çekerek omuml grevin olbayetlendiril mesl İçin aşağıdaki şartları İlerl t#Örmü tür: Framsa Dışğbakanı M. Flânden | — Sonu 6 ıncı sahifede — dolayı lar bir mikdar arazi aldılar, fakat Makalle'yi tehdid eden vazi- gayelerinde muvaftak olamamışlardır. Sraçyani maiyeti ve yerli sultanlardan biri ile birlikte., R. Mulegeta'nın Beyanatı Parlı 18 (Radyo) — Amba Aradam'da mağlüb olan Habeş kumandanı — Ras — Mülegeta, Havas muhabirine şu beyanat ta bulunmuştur. — İtalyanlar son mubhare bede — şimal cephesinde — bir miktar urazi aldılar. Fakat telefatları fazladır. Bizlm ağır taylatımızı saklamam da doğ- ra değildir. Fakat şunu da söylemeliyim ki, — Italyan'lar son hareketlerile Makallenin çenber içinden kartulmasını istihdaf eden gayelerine vara mamışlardır. — Makalle, — el'sa muhasara altında — bulunmak tadır. Mekalle'den yüzden — fazla tayyare uçu'ak Habeş'leri Am ba Alagi'ye kadar bombaya tüt müştür. Bozulan Habeş — ordusunun İlk kıtaları Amba Alagi'ye var mıştır. Küçük bir Hubeş müfrezesi toplanarak birinci İtalyan ko lordusunun sağ cenahına bücüum etmek İstemişte de #üratle tar dedilmiştir. Muharebeye — İştirâk — etmiş olan bir İtalyan zablii, Habeş füniformalarının — kendilerinin kinden daha gözel oldağunn ve Habeş zabitlerinin ellerinde bölge barltaleri - bulundağunu söylemİştir. Royter ajansının Adis Ababa muhabiri . bildiriyor: İtalyan'ların, Habeş kıtantına #ğır zaylat verdirmeğe muvaf fak oldukları zennedilmektedir. Bu kıtaat çok mühim bir kuv vet balinde Makalle'nin cenub ve batı cenubunda toplanmıştır. Keza İtalyan haf 1f kollarının Makalle'ye 30 kilometre kadar mesafedeki * Antaloya . varınış — Sonu 6 ıncı sahifede — .u_[-)ış Bakanımız Tele: Atatürk'e Ta- zimatta Bulundu İstanbul 18, (AA) — Dış Wi İşleri — Bakanı Dr. T. R. Arse bu -sabah Av- , rupa'dan — şeh rzimize dönmüş — tür. Dr. Aras le tasyonda mutat T. R merasimle İras Pe karşılenmış ve rapalas oteline İnmiştir. Kstanboal 18 (Özel) — Dış bakanımız Tevfik Rüştü —Arme Avrupa'dan dönmüş ve Atatürk tarafından kebul edilerek tazi matta bulunmuştur Kongresi. nasıl kavuşabilecek?. Verem mücadele — kurumu Bun senelik kongresi, dün öğ- leden sonra saat 17 de kuramun| W Eden'den Lokarno Beyler — sokağındaki bioasında toplanmıştır. Kongrede - Vali Fazlı Güleç, mevki müstahkem kumandanı general — Kirameddin, — Denizli saylavı Haydar Rüşdü ve cemi yetlo bütün Öyeleri İle gazete eller hazır bulanmuştur. Kon: gre başkanlığına vali Fazlı Gü leç, kâtipliklere de Roma ban. kası ikinci direktörü Muzaffer ve İbrabim Özdel seçi!mişlerdir. Bundan soura kurum relel Dr Mitat, cemiyetin bir yıllık ça lışma raporünu - okümüş — ve İzahat vermiştir. Dr. Mitat'ten sonra — Çifiçi Necatl tarafından — murakipler raporu okunmuş ve besablar üzerinde incelemeler yapılarak kabul edilmiştir. Cemiyetlo yeni sene büdcesi üzerinde de - durulmuş ve bası mütalcalar yürütülmüştür. İz mir'de bir sanatoryom teslel mes'elesi görüşülürken birçok solübiyettar zevat söz ularak sanatoryom — zaruretini — salat mışlar, bunun biran evvel ya pılmaşı ve İzmir'in bu büyük İhtiyacına cevab verilmesi — te- mennislode bulunmuşlardır. Kur'a netlceslode heyetl Ida- reden çıkan üç aza şeçimi yeni lanmiş ve-gizli olarak yapılan seçimde, gene eski- azalar en fazla vey alarak beyetl idarede kalmışlardır. Yedek azalıklara Osman Norl ve Mozaffer mu rakipliklere de — Çifiçi — Necati ile - Alâlyeli Cevdet — seçilmiş lerdir. Kongre - tiyasetimin — teklifi üzerine Büyük Önder A'atürk'e Kumotay başkanına, başbakana ve Sağlık işleri bakamoa tezi mat tolgrafları — çekilmesi ka rarlaştırılmış ve koöngreye son verilmiştir. Fransa - İtalya Parls, 18 - (Radyo) — M Flanden dün İtalya'nın Parla sefirini (kabul . etmiş — ve bir müddet görüşmüştür. Verem Mücadele Izmir bir sanatoryuma ZXZ Lokarno Muahedesi Hak- kında Söylenenler. M. Eden; Gizli Madde Yoictur, De- dı. Ambargo Hakkındaki Suale Cevap|;Vermedi. gizli bir maddesi — olmadığı ve çıkarılan şaylaların asilaz ol duğu cevabını - vermiştir. Zecri tedbirler ve Amerlika- nın vaziyeti hakkındaki suale de M. Eden Bua İşle ulâkadar — bütün esasları beyaz kitabla neyşrede: eceğiz Bu hususta hebüz tesbit edilmiş bir tarih Ve en bu mes'ele İngiltere'den yoktur. ziyade uluslar — sosyetesini alâ kadar eder, demlştir, Ambargonun — konüp konüm. yacağı hakkındakl süsle — M, Eden cevab vermemiştir. M, Eden Londra 18 (Radyo) Se. Londra, 18 (Radyo) — Avam | kizinci Edvard. Poklugun sara- kamarasında, bazı — meb'uslar | yında bir resmi kabal yapmış müka velesinin gizil aekeri maddeleri oldap olmadığını sormuştar. M. Eden bu mukayelenin | Muğîıîia Kocasını öldüren Kâdın Asıldı.. Cani Kadın, Son Dakikaya Kadar Hidalini Muhafaza Etti.. tır. Bu resmi kabul, Beşinci Corc'un ölümü dolayuslle geri kalan yeni rütbe ve nlşan erbabı İştirak etmiştir. Muğla (özel) ceza — mahkemesinde — yapılan 933 — senesinde duruşmalarda . ba üç canlden Müağla'nın. Ku Ummaan'ın — ölüm — cenasınua rakayu köyün: çarptırılmalarına, diğer iklsinin de çok acıklı yaşları küçük olduğundan 24 bir. kıya — ol der yıl ağır hapse -konulmala: muştu. Köyden mına karar — verilmişti. -Ölüm Doğru par ma k oğulların dan Mehmed — oğlu Caninin evelce Ömer — karımı çekilmiş bir geaç ve oldukça —— fotoğrafı cezası kamutayca onaylandığın- dan Umman, Kurşunlu alanın- da atılmak — süretiyle — cezasını çekmiştir. Ölüm ceozası Perşem: be günü gece samt 3 te taptan mıştır. Umman ceza - evinden ahıamış ve divi oydam — yapıl- dıktan sonra — İbret sehpasmına çıkmıştır. Cani kadın son de- mioce kadar Jüdalini muhafaza etmiş, orada bulunanlarla he- lallaşmış, enudalyaya sükünetle çıkı Cesed gündüz. sast 11 e kadar ibret yerinde kal. * Ölüm yerinde — genel savman Ragıp Can da — bülun: muştür. Hukuk Fakültesi Kültür bakan- liğının emrile ders- lerini tatil etmiştir. Perls, 18 (Radyo) — Köl- tür bakanı; bukuk fakültesinin derelerlni tatile. karar vermiştir. mıştır. Cani kadın ibret sehpasında gözel 320 doğamlu Ummazı İle kadının bir. âşıkı ve — Aşıkının arkadaşı birleşerek zavallı Öme- ti çok acıklı bir. sürette boğa rak öldürmüşlerdi. Muğla Ağır- Nazi Propagandası Parls 18 (Redyo) — Taviç: redeki Nazl talebesi, Güslofun ölümünden sonra şiddetli bir propagandaya başlamışlardır.