26 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

26 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Anadolu'nun Anketi 1936 -37 Izmir Şampiyonluğunu Hangi Takım Kazanacaktır? Bi Tn Izmir'de spor İşlerinde bü yük vakuf va selâhiyeti olan arkadaşımız avakat Narl Sıdkı da fikirlecini şöyle anlalıyop: Geçen sene - heyetlerin “bazı defalar külüpeo!”L hisleri al tındz almaları ve keza hakem lerin de doğru dürüst hakem Hik yapmamaları yüzünden el tadyoma ancak bir kerre git miştim. Basene parti başkanı miz Avni Doğan'ın yaraya par mak basarak bü İşle uğraşması netleesinde apor İşlerlain yolan da gittiğini gördüğümü söyle meği bir vezifa bilirim. Buseneki maçları her ne ka- dar muntazaman takip etmedi Wem do gözde kulüplerin oyun larımı seyretilm.. Umümlyetle diyebilirim ki, İzmirde eski fot bol küvvetini* göremediğim gi bi mütecaola bir takım da gö remedim. Yani demek İsterim ki, İlerliyeceğimize geriliyoruz Elde mevcat Vahap, Salt, Fuat, Hakkı değerinde yeni eleman Jar yetiştiremiyoruz. Yalaız şük ranla gördüğüm — birşey varsa ©6 da Altınordonun tek tük genç yenl oyuncular, Keza Al tay'ın du Basrl gibi, Enver gi bi iyi öoyuncusu olmıya nem zed gençler yetiştirebilmesidir. Fakat bunlar yeter mi? Verile cek cevap tebli “bayır,, olabi. lr. Şampiyonluğa gelince: Bu seneki şampiyonluk bence bir zer oyunudur. Büyük atan ka zandığı gibi küçük atan da kaybedecektir. Çünkü Karşıya © sahada değll, nizamna- me sahifesinde keazaopdığı üç ponu, hesaptan çıkarılacak olar- ta, dört büyük kulübün puan ları hemen hemen müsayi gi- bidir. Bu müsavat bu takımlar sranonda büyük bir fark olma dığını açık evrette göstermek tedir. Altay Şükrü'sünü, Meh med'ini kaybetmekle beraber teknik İtibarile diğer kulüplere falktir. Vabap ayağını İşlettiği gibi takım tertibinde kafasını da İşletirse şampiyon olabilir. Altınordu, ber vakıt söyledi glm gibi, değil yolnız İzmir'in, bütün Türkiye'nla en enerjik bir takımıdır. Bu takımın mu yaflfakıyetlerini, enerjlelle Ida yecilerinin — gayretlerine med- yondar. Bana kalırsa ( Zor oyunu bozar) olduğundan Altı- nortda'cun — şampiyonluğa —da mevzuoubabatır. Karşıyaka'ya ge lince: For hattının beceriksiz liğl dolayısile bir netice elde edemiyeceği kansatindeyim. Her vakit — yetiştirdiği oyancaları kaybeden bu kiymetli takımın devre şemplyonlağu ile İktifaya mecbur kalacağını zannediyo Avukat Nuri Sıdkı rum, — İzmirapor'da da tecrâ beli oyunca olarak ancak iki üç kişi kaldığına Dazaran mu-) vaffakıyetini sona erdireceğine aklım kosmlyor. Bununla beraber bize yep yeni bir takım veren İdarecl- lerloin — çalışmaları da - takdire değer. Göztepe'ye gelince Fuad, Hakkı, Mozaflfer gibl eleman. lara mülik olmasına rağmen müdafan hattının hiçbir İş yep maması bu takımı her — vakit olduğu gibi busene de çampi yonlaktan uzaklaştıracaktır. Burnava iderecilerinden Ba ha Sakatürk söylüyer: —İzmlir şampiyonu için anket açılmış. Ben ber halde kendi kulübümü ilerl sürerek Burna va şampiyod olacak demem. Çünkü buna imkân yok. Karşıyaka'nın şampiyonluğan dan da bahsedenler ver. Eğer karşısındaki takımlar bugünkü vaziyette zayıf kalırlarsa ve Karşıyaka çok çalışırsa belki şampiyon olur. Fakat şunu dü şünmek lüzimgelir ki — birinel devreye aksak çıkan takımların #yol vaziyette kalmıyacakları ve mevcodiyetlerini toparlıya cakları çok tabildir. Tik dev rede çok fena takım çıkarıb Altay Ikinci devrede tam kad ro ve hakiki kuvvetile sahaya çıktığı takdirde — şampiyonluk bu kulübümüzden beklenebllir. Çünokü üç pusn gerl kalışı Çar'ın Mavi Şeytanı -l — çekmekte, zabit ve İnzibat me- murlarının — kızakları da uzak- tan İmporatoru takibe — çalış makta idi. Bekçilerin düdük ve boruları İmparator kızağının geçeceğini ilân etmekte ve köylülerin kı- zakları hep kenara çekilmekte idi. Köylüler kızaklarından İnl yorlar, şapkalarım ellerine alı- yorlar ve başlarını, vücutlarını öne eğerek hürmet merssimini yapıyorlardı. İmparator : Dedi. Kızağım edecek kadar — Katya.. seni memnun seri kayıyor mu? Katerin, ik! elini birbirine yurarak : — Daha çabok. Duaha seri kaysak.. O kadar ki atlar çah lanarn!. Dedi. İmparator gülda : — Bütün Rasya'nın impa ratorunu devirmek İstiyor. Dedi. Bu delice sür'atle Ebjiner yolonu geçmişler artık Mişel sarayı — babçesi — İstikamretinde Yugoslavya Tuna havzası işinde el birliği yapacak mı? Viyana, 25 (A.A) — Viyana siyast — mahfelleri — Belgrad'da yapılan Yugoslavya-Çekoslovak- ya görüşmelerinin Yügoslavya nin Tüna huvzi n ökonomik teşkilâtının yenileştirilmesi işin de el birliği etmeğe karar ver- miş bulanduğunu — gösterdiği mütaleasındadırlar. Sofya'da Tev- kifat Yapılmadı Sofya 25 (Radyo) — Bul gar kubinesi aleyhine bir kom plo koşfedildiği ve ba mübu- tebetle bazı kimselerin — tevkif edildiği hakkındaki — haberler yalanmaktadır. Sir Lâmson Baş Murahhas Kabire, 25 (Radyo) — İn giltere fovkalâde komlseri Sir Lâmson, Misir-İagiliz - müzake- relerinde birinel murahhas ola rak bulunacaktır. ilk devredekl Iyi olyan va ziyete göre büyük bir fark değildir. İzmirspor da aybi puanda ve ayni yolun yakın yolcusu, Bugünkü kuavvetini muhafa za ettiği ve Göztepe maçındaki fena oyun — slstemlerinden ka çındığı takdirde bu kulübümüz den de şampiyonluk beklene bilir. Fakat benim şahsi kunaatl me gelince Altay ikinci devre de iyl sürprizler hazırlamak su rotlle — şempiyonlağu — kazana- caktır. o'ı Şarkapor'dan Hasan — Cemll gönderdiği mektopta — şapları söylüyor: “Dört takımın bir poan Öze: rinde durması bugünkü müna kaşalara yol açmıştır. Bunlar- dan daha yüksek puantajı olan K.8.K. bugünkü vaziyet'ne rağ men, oyün sistemi Hibarile di gerlerinden — zayıftır. — Birinei devreyi şampiyon olarak bitl rmesini, diğer takımların nok- san kadrolarla çıkmalarına med yundur ve binsensleyh, K S.K için şampiyonlak - tehlikededir. Alay takımı, — kadrosundaki nokseanlığını telâfi ederse ga ranti olarak şampiyondar. Tashih Tayyure cemliyeti muhusebe- elel Altay İdarecilerinden Fah ri'nln anketimize verdiği ce- vapta (Gayri muntazır) - tabirl (Gayel mantıki), (Zatf) kelimcel (Hafif) olarak çıkmıştır. Dü zeltiriz. Kutuluk Keresteler Me-Graçyani'ıi Cicika'yı Ald selesinde hakiki Vaziyet. 'haberler yal! — Baştarafı 1 inci sahifeda şeklinde bir yazı yazmıştır; (Katuluk — keroste, imtiyaz, meliyet flatlerinde tesirler, İz mir'deki kereste — fabrikaları) gibi dallı budaklı görüncu bu mevza, hakikaten İzmir mubi tini alâkadar öder. Fakat haki kat, hiçbir zaman, bu gazetonin yazdığı gibi de değildir.. Bu sene üzüm ihracatı epeyce fazla olmuştur. Buna ilâveten, Zingel çirketi, tashhütlerini za- manında yapamamıştır. Gerek bunları, gerekse kulu — satış muamelâlnin berbangi ihtikâr oyunlarına meydan vermemesini düşünen Ekonoml bakanlığı, ihtiyaca daba esaslı şekilde ce- vab vermek arzusu İle İlmited şirketl fasliyete geçirmek zaru- retini daymuaştur. Vo şirketi, kmtiyaz vererek değil, adeta tav- zif ederek Romanya'dan kutu- lok kereste almak mevkline geçirmiştir. Eğer bo diğer müessescler zararına, on larınkinden kârlı olarak şirkete bir menfaat temin etmiş olsaydı, belki o tukdirde ticaret saha sında müsavat dafansı mantıka uygün gelebi lrdi. Fakat çirket, kutuları maliyet fiatine satmak veya bizzat kullanmakla da takyid edilmiştir. Yavi Romanya'dan getirilen ve İzmir fubrikelarında kmal edilecek kutalar kaça mal olarsa, kuram bunları o flatla mevcud İhracat müesseselerine vazife, eraslarının mü satacak, ayni zamanda kendisi de kollanacaktır. Bivnenaleyh, şirketle, kendi katularının daba vcuza mal edilerek bundan İstifade ile dış piyasada diğer Ihracatçılarımıza kota başına yirmi otuz paralık bir rekabet açması ve tenzl- Tâtlı ölerto yapabilmesi ihtimali ve Imkâmı da yoktür. Yani böyle me. hbum (mtiyazın muh temel rekabetli de mevzauubahs değildir. ve binsenaleyb meşri- yatın ba cephesl do çürüktür. İzmir fabrikalarının himaye sino gelince, bunda da hakikat iğlâk edilmiştir. Filbakika Zin. gal şirketi, daha ucuza mal olmak — şartile kutuları İmal edilmiş şekilde teslim etmek istemiş ve bakanlık, İzmir fab. rikalarını himayeten buca mu kat etmmemiştir. Ortada de- Elşen hiçbir. şey yoktur. Ro manya'dan gelecek olan keres teleri, gene İzmir fabrikaları işliyeceklerdir tabildir ki, ve birçok vatandaşlarımızın büyük sermaye ve uzun mesal Barle- derek kurdukları bu eserlerin İmparatorun kızağı bütün sür'etile buzlar üzerinde kayıyordu . ilerliyorlardı Katya ellerini birbirine vur makta devam ederek : — O kadar çıbuk gidiyoruz ki kazakların atları bile biza yetlşemiyor! Dedi. İmparator, Smolui enstitösü: Bün, Katerin'in İlk günden beri çok hoşuna giden tablatini değiştiremediğini anladı. Aleksandr arabacıya : — Bizi adalara götür! Dedi. Ve mütemadiyen gülüyordu. Bo yol, Petresburg kibarla: en çok sevdikleri bir yoldu. Paris'in Bolonya orma: pini andıracak çekilde vücüade getirilmişti. —Ğti yaşamanı, bepimizin en ilerl dileklerindendir. Şirket, keret- tesini, makal, meşra — flatler ve esvelar dahilinde gene bu fabrikalarda iİşletecektir. Ancak, malüm olan esas ve şartlar ha- ricinde dileklerd.. — bulunulma- ması da tabildir. Meselâ, eski den biz kutunun İmaliye mas rafı bir kuroş ikeo, İşia şir kete İntikali ile birbuçuk ku ruş, yahud elli para İstenmesl tablintile tasvib olunumaz. Çün kü maheolün maliyet flatine taallâk eden bir keyf İyettir bi buna karşı ve devlet, we mat baat ne de müstahal lâkayd kalabilir. Fabrikalar, kendi İş kabiliyatleri nispetinde — eskisi gibl çalışacaklardır. Hatta ha: ber aldığımıza göre, Romauya keresteleri daha ucüzu — mal edildiği için fabrikatörlere Tma liyede küçük bir zem yapmak imkânı du araştırılacaktır. Ha lâra, ortada hükümetçe bir ta rafın İlzam edildiği ve rın zarara sokulduğu şeklinda gösterilen tamamen yukarıda toaplt ettiğimiz şekll. dedir. Üzüm kurumunun bu sene, İzmir piyasasında oynadığı fay dalı rolü, gu veya bu şekilde sarsmak İstemek hatalı bir. ha- rekettir. Düşünmelidir ki, bu şirket, sermayesini İş ve Ziraat bankalarından tedarik etmek tedir. Buzan piyasada bazımılık yapabilmek için yüksek fiat da vermektedir. Yanl yesini müstahsıl ve memleket hesabına tehlikeye bile yaklaş tırmaktadır. Bir sermayenlo, kârımı düşünmesi zarartı olmua- BDa rtağmen, çirzket, meselâ ku ta başına on paralık bir İsti fade ile bu gibi zarar tehlike lerinl karşılamak cibetine bile yanaşmamıştır. Bunu — takdir etimek gerektir. tücca vaziyet, Ingiltere Millt Müdafaa Kanunu — Başı birinci sahifede — muştor. Londra 25 (Radyo) — Ka bine; bu sabah yeniden bir toplantı yaparak — imparatorlu ğun müdafaası proğramını tet kike devam etmiştir. Londra 26 (A.A) — Avam kamarası, deniz, kara ve bava orduları — İçin — İstenllen — fazla tahsdlsatı kabul etmiştir. Banan yekünu donanma için 4,850,000 orda için 1,350,000 ve hava kuvvetleri için de - 1,611,000 İngiliz Hrasıdır. İmparator : — Katya.. Bak, Atlarım dö nemeç yerini o kadar sür'atle dönecek ki, pollalerin hepsl de kızaklarile yuva Katye, kahkahalarla gülerek: — Güzel bir bulüş. Şişman pollein ayakları bavada alacağı vaziyeti görmek İstorlm! Dedi, Bu sırada, kızağın fevkalâde sür'ati basebile Katya'nın ba gındakl kasket uçto; Katya : — Durdarmayınız! Diye hay kırdı. Çok eğleniyoram, böyle. Sür'at © kadar müdhlş bir hal almış Idi ki imparator, mühtemel bir tehlikeye karşı muhafsza maksadile — Katya'yı belinden tutto, Arkularında neler - cereyan ediyordu. Zabıta, düşen kasketl almış mıydı? İmparator, Katya'nın küçük acaklar, Dedi. — Baştarafı 1ci s0) Roma 25 (Radyo) D'ltalza gazetesi, | larının yeni bazı ettikleri baberlerin gunu ve Anbaradatı ratın İşşalinden — btf l :Lıdııııu habef Desle, 25 (A.A) kaynaklarından bildir re Rus İmru; Adut İtalyan karargâbına hücumda yeni bir mıştır. — İtalyan'lar, bırakmışlardır. & beri, Ras İmru'nap 5 verdirdiği ölü sayif! Habeş'ler, gece Y& gelli'deki — İtalyan baskın yapmışlar, bir mubarebeden #0 dağıtmışlardır. B ölü ve 4 yaralı yan'lar, pek çok mat ve copbane bir8? Adis Ababa, 26 Ras İmrunun bİr Marebin 20 kilo banda Adus — yolu Ramada — bir. Hebe kaytedilmektedir. mükavemet — edemli onlıyarak kaleyi rek çekilmişlerdir. — ( Adls Ababae'da döÜÜL lara göre, Rama civarda Habeş kı! masından İstifade nizon mevcadunul öldürmüş ve müblmt sanu ateşe vermiştİr P Bu bücam tafsilât —mevcat tarihi de — bildirili de 16 şubat yal buldııg:u ınlı:ılııl" Adts-Ababa 26 (Ai İmra'dan Amba yat yolu özerinde son muharebeler alınan — malâmattö, — kıtaatının birkaç ; müblm miktarda kâm malzomesi elt bildirilmektedir. İtolyan'ların mMÜ poları - borhava işe atılan Habett” v parça parça olmut D Lu darı da — yaralan rTağmen Habeşler bü akibetini gör” iafilâk etmiyen berhava — etmeğe * lerdir. n Ras Naşibu'nu0 zelerinin İtalyan vetlerinin hücuml! bücumla — defetii İtalyan kolları Fafif Ç 201 Bahili boyan0t — teşebbüs etmişl - kolunun de Kendieiel n sıkı, sıkı sardığıt" Şehirden — dişaf? | Fenlândiya, — körlet ga şddetli rüzgâr 3" » konuçmalarına MAĞ Katya, impsrt madan evel bu hatıras ni almsk l Kütya, fırsnllt N rek, Çar'ın kendlelüiçd mubafazaya çeltt ditine mahsus ük makası C8 çc...ıı kürkündef — — hatıra olarak Çarın emrl kazakların âdeti ların - kulaklarıt! kızaktan iodi. Katerin : K — Körlezlin şant !