20 Mart 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

20 Mart 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

n ŞŞT AĞT TT PFT AA BERONE UŞA TRŞT A 4 Üzüm satışları: Ç. Ahbe PIT Y. L Taelât 14 25 15 60 97 8, Süleyma. 12 50 12 75 58 M. j. Taran. 10 75 132 95 5 Şınlak &. bi. 13 13 273 Bugüönkü satış 498892 Dünkü yekün 499164 Umum « İncir satışları: Ç. Alıcı K.S K. S 1278 N.A. Hay. 5 5 26 Zahire satışları: Ç. Cinsi K G K 8 1155 Buğdey 650 6 76 50 Arpa 450 4 50 10 Susam 19 19 17 H, pamuk 42 42 25 246 B. pamuk 42 42 50 1800 P. çekirdek 2 75 3 Si Yen 'a 275 3 700 Kilo yapak 43 43 112 Ka, cevis 11 50 18 5490 KI. ko. deri. 65 5b 164ü Ken. pala. 375 610 1727 KL.T. ba. içi 50 53 769 Ki. Acı “ * 40 47 Bugün şube kiteabetine not ettirllen ve honüz vizitası ya- pılmamış olan pamak satışları. 500 B. pamuk 42 50 42 60 San'at ve İnziva — Baştaraffi üçüncü sahifede — manlar dağı! Biraz da huzur ve refab payı İstiyecektinliz! Bunlar İinsana mistik biz Telsefenin eski cemiyet ve sanat hayı ald bir nazariye yap: rağını batırlatıyor. San'atkâr, kendi felsefe kül. türünü de yuptıktan sonra, ce miyot İçinde dalma İkinel ve asıl bir görüşle yaşamak suude tine ermiş demektir. O, kıya- met kopmasını andıran hüdise, ler kergemnda bile, tabli kışrı: mın şeffaflığı arkasından herşeyi görebilir, herşeyi kendi İç oca- ğina koyop eritebilir. Ve on lara en öz çeklini verebilir. Onuün asırlara bayrak çeken eserler verebilmesi de, -İnzivaya çekilmesi İle değli, sacak bu münasebet vo temasların sım tıkı devamı İle mümkündür. Bir musikişinası, bir beykel tragşı, bir ressamı, bir şalri, bir edibi, bir muharriri yepso, mu- hakkek ki kültürdür ve ondu müşterekiz. Fakat ona en ol gön şeklini ve en özlü eser verme kudretini getlren, inziva değli, realitedir, cemiyettir, bâ- diselerdir, yakından görülüp ted kik edilebilen, İnsanın İç eihaz larını herekete getiren unsür lardır. Ve bunun İiçindir ki, İrfan'ın ihtiyar dostu, Yaman: lar dağından inerek enginlerin dili İle konüşan bu hayatın içine, bu denizlerin sahillerine gelmelldir. Fransız-Sovyet Paktı Lahaye M Bdi Gidiyor —— .:4. ea — — Başı birinci sahifede — edilmesinin hâkimler üzerinde mücesir olacağımı İddia adiyor lar. Almanya; müshedenin Lâ beyde hukuki cepheden değli, siyasal cepheden tedkikini Jste- mektedir. Londra 19 (Radyo) — AL man delegesl Fon Ribentaop; Lord Kambon'la görüşmüştür. Soura M. Eden'i ziyaret etmilş- tir. M. Eden; Alman delegesile görüşürken Ren — meselesinde Alman'yanın ne gibi müsaade- körlkta bulanacağımı — İskandil etmiştir. Görüşmelere nazaran Fon Pibentrop; Sovyet-Fransız paktının Lokarno paktını İhlâl edip etmediğinin Lâbey adalet divanında tetkikini —Almanya nn kabul edeceğini, fakat ka TR mulavaat — edemiyeceğini söylemiştir. Künleberg 19 (Redyo) — M. Hitler burada dördüncü seçim nutkunu İrsd etmiş, milletlerin şeref ve hayalyetlerinden bahisle Versay müoahedesine bücumda bülunmuş: — Biz hukuk mosavatı İsta yoruz. Bugünkü — mücadelede #inirlerimi kaybetmiş bulunu- yorum, Fakat zararı yok. Fran sz - Sövyet paktı - Avropanın müvazenesildi bozmuştur. Ba müshedenin imza edil- mestinlo önüne geçmek İçin çok — çalıştım, Yakat — muvaf- fak olamadım. Fransa'ya bir gçok defalar elimi ozatıım, fa- kat mc olda? Savyet Fransız paktı yapıldı. Ben sulh taraf- tarıyım ve sulh İstlyorum. Hür- tiyet ve şeref bamına bana yardım edin. Demiştir. Londra 19 (Raedyo) — Lo karno devletleri — içtimaından sonra — gözetecilere şu tebliğte bulunulmuştar: Dört devlet murahhaslarının toplantısında — prenip — ihtllâlı başgöstermiştir. Bu Ihtilaf Sov yet - Fransiz paktı. / üzerinde olmuştur. Bu paktın; Lokarno paktını ihlâl edip etmediğinin Lâhey adalet divanına buvale edilmesi korar altına alınmıştır. Almanya — Fransa arasında daba ( 20 ) kilometre — genişli- glade gayri askeri blr mıntaka tesisl görüşülmüştür. Bu mın- stakada armulusal kavvetler bu- lundorulacaktır. Bü karar, v0 yete kararında kat'i — şekilal alacaktır. DATRİ TP LUETEEKETERRAND SERSRTTNLTARN Ve biz bugünkü san'at sevi. yemizle bana ne kadar muh tacız? İhtiyar “Yamanlar — dağı,, * hergöncü ,, ler hakkındaki fikirlerinde de lasala biraz yer vermelidi. Bona d« başka bir yezımda temas edeceğim. Çar'ın Mavi Şeytanı —35— > Fokatfele avuca sığınaz Katya polla âmlrlala sözlerini ağıında Çbrraktı : — Şu balde.. Dedi. Buraya İmparatorun gelmesinde tehlike varsa, polle İşleri çok Youm bir halde demektir. İmparatorun, bu kadar iyl ve gözel bir ada- mın Rusya'da bir. kısım kim- seler tdrafından nefret ve kin: le karşılanacağını ben — İnanıl mıyacak birşey addederim. Ben. €0, ortada bir kabahat, bir ku- sur vursa, bu da kötü müşa- virlerin kababat ve hatasıdır; imparatorun değil. Şövalof bayret içinde kaldı, hattâ bir müddet bu ani taar: ruz karşısında şeşaladı. Katya, başını, birlel arkadan saçların den tattüuş çekiyormuş gibi kaldırdı ve sözlerine devam etti: — Evet, kont Şövalof, Rus milleti İmparatoru takdis edi yor, siz İse bana, sulkasde ma- roz — kalabileceği için buraya gelemiyeceğini — söyliyorsunuz! Maamafih, o buraya gelemezse, OKN D OLUN Konseyde Tarihi Bir Gün —— 0 .a — Baştarafı Ici sayfada — karır daha yardı. Hepimiz, bü: töu devletler ellâhları tahdid edecektik, Fakat, bu karara müukabll, akıl hüdisa ve ted birlerle — karşılaşlık. — Fraoss, teslihat tefevyukunu elden bi rakmamak İiçin her hareketi göze almış ve hiç bir veçhile uzloşmak yoluna girmemiştir. Bu sebeple Lokarno paktı, doğuşundun —az zaman — sonru manasız, hedefsiz kalmıştır. M. Hitler Alman sekeri mev. cudunu 200,000 adedine İndir- meğe birkaç defa teşebbün etti; bir hava misakı teklif etti; ba maksad ve hedef dahillade 25 senelik bir sulh ozlaşmusı, yavl bir batın için sulh teklif etil. Bu tekliflere kulak asılmadık tan başka Fransız - Sövyet paktı ve sale devletler tarafın dan buna mümasil yapıldı. Blonenuleyh, biz kendi memleketimiz dabilinde hakuku hukömranimizi yarım — bıraka- mazdık. *“Almanya hükümeti bütün olbanla uzlaşmak, anlaşmak için müzakereye ve uzlaşmaya ba gardır. Çok yi bilişorum ki vaziye tin sulh ve Avropa'nın ihyası lehlode tasfiyesli ancak bu sa yede mümkün olacaktır. Ulaslar sosyetesi konseylvln şu anda vaziyetl müzukereye yakti olmadığını kabul ve tas dik ediyoruz. Fakat Almanya- mıin solha hazır olduğuna şüp he edilmesine meydan vere meylz. Alman teklifi, sarih ve te miz bir tekliftir. Ve bu süretle ne teklif eri- gimizi de çok iyi takdir ettiği mi, bu taribi vaziyeti konseyin de takdir. ettiğine bütün var- bğımla ümidvar olduğumu bil. diririm* demiştir, Alman murahhasının beyana tından sonra, konsey saat 11,5 da tatll etmiştir. Alman mprabhan nutkonu Almanca Irad etmiştir. Uluslar tosyetcel tarihinde İngilizçe ve Fransızça haricinde bir dille birinci defa olarak ba nutak irad edilmiştir. Alman murahhasının söz söy. leyişi sert — ve canlı idi; hatib ayakta, kolları göğsünde çaprast olarak söz söylemlştir. M. Flanden de Alman mu rabhasının — sözlerini mot et milştir. Nutkun — hitamından — sonra metnl sekreterliğe verilmiş ve tercüme edilerek Almanca bil meyen özaya dağıtılmıştır. Nutkun tercümesine kadar, ben bulunduğu yere gideceğim. Kendisibi muhakkak görmek Jetiyorum, dedi. Şövelof, tebessümünü saklı yarak : — Ben de size bunu teklif etmek İstiyordum. Sizl İmpara torün himaye ve sevglslnden uzaklaştırmak beniin aklımdan bile geçmez. Müsaade ederseniz oturalım, bü husüsta konüşa hm, Görüyoram ki, hükümetin en mübim mes'eleleri üzerinde noktal Dazarı bulunan bir genç kızla karşılaşmış bulunuyorum. Yalvız sözlerimizden hiçbiri slala yengenizin kulağına git metini istemiyorum. Sizi bilen- lerden diğerleri de bunları bil memelldir. Nasıl anlaştık mı, madmazel? Katerin : — Nasıl arzu buyurursanız. — Baştarafı 1 inci sahifede — ve kabinonin tetkik ettiği plân: 1 — Dörtlerin Alman'ların iddiası veçhile Rus — Franşız misakının Lokarno'yu ihlâl edip etmedigği — tetkikinin TLâhey'e bhavalesi, 2 — Yeni bitaraf mıntaka nın 30 kilametro genişiiğinde, bunun 10 kilometrosunun Fran- sız, 20 kilometrosunun da Al man topraklarında — olması ve bu mıntakada İugiliz ve Htalyan polla kuvvetlerinin bulunması. 3 — İngiliz ve Fransız Er- kâmı barbiyesloln — toplanarak Fransa'ya garantl babışetmeleri, yeni tecavüzlere meydan veril memesil, Esaslarından ibarettir. M., Eden, bu plânı, mahud Laval Hoar — büdisesi gibi bir ükibete maruz bırakmamak İçin kabineye arzetmiştir. İogiliz hartciyo bakanlığı ile teması olan Tresmi mehafli, dörtlerin dün gece 22 den sa bahin aat İkisine kadar bu mes'ele etrafında çalıştıklarını bildirmektedir. Buna reğmen bazı noktalarının değişmesi h tlmali gene mevcuttur. M, Eden, İngiliz kabine meclisine Fransa ve satr lo- karno devletlerinin bir uzlaşma esası bulmak için bütün gece fevkalâde mesal sarfettiklerini de bildirmiştir. Dörtler, İngiliz -kablaesinin kararını öğrenmek için bogün tekrar toplanmışlardır. M. Elânden bu kararı öğre mİr Öğrenmez tayyare ile Parle'e hareket edecektir. Sast 18 de Paris'e — vasıl olacağı tahmin edilmektedir. Parle'te, Fiânden'in bareket saatını haber alınca, M. Saro cumurreksine giderek Elize'de fevkalâde ble kabine Içtimaını YESA SND EROYE YOT ue Loksrno devletleri murahhus- ları 11,35 de lonuma geçerek hususi keratta bulunmuşlardır. M. Flan en ve M, Vanze- lân'ın muahedelere tecavüz ol duğu esasında israrları - devam etmekte ve koönseyin ba bu süsta karar vermesini İstemek- tedirler. Konseyde M. Flânden'in ye- rinl Pol Bonkur almıştır. Tercüme bittikten sonra re: 186 verilmiİştir. Rols, celsenin saat 15 de başlıyacağını âzalara bildirmiştir. Nüatkun Fransızcası — bü cel, sede okunacaktır. İlk celse saat 12,5 de hitam bulmuştur. kraliçe An sa: müza- Dedi. Şövalof kendi kendisine : — Bu söz anlamaz kızın İm peratora wesi boşuna gidiyor.. Bilmiyorum! Diye röylendi ve zahiren de : — Maamafih.. Dedi, Yatın Çarla buluşmak İmküânını bera berce arayalım.. Dedi. — Ben kendi başıma bu ça reyl bulacağım. — İmparatorun yanına ka dar nasıl geleceksinlz? — Bilâkis.. İmparator benim yanıma kadar gelecektir. Şövalof kendi kendIisine : — Cidden şeytanın tâ ken disl! Dedi. Kalya'ya da : — Pekâlâ, Ben babanız ma. kamındayım. sizi himuye mec: buriyetini kendimde hissediyo rüm, İmparatora karşı büyük Ingiliz ve Italyanlar da Alman Lokarnoyu bozduğunu söyledi temin edecektir. Bu — içtimada M. Flünden den Laondra meselsi bakkında izahat alınacaktır. Belçika ve Fransanın usrarı: Londrs, 19 (Rudyo) — Fran- va barlciye bakanı M. Fliaaden ve Belçika başvekili M. Vanze land, Alman murahhasının kon söydeki nutkuna cevab vermiye: ceklerdir. Fransa ve Belçika, noktalnazarlarında şiddetle ıarar etmektedirler. M., Flanden — tayyare — İle Paris'e gitmek üzeredir. Cumar tesi günü yeni talimat ile dö neceğl söylenmektedir. Konseyde müzakereler : Londre, 19 (Radyo) — Mil. letler cemiyeti konseyinde M. Eden, Togiliz noktal nazarını izah etmiş ve demiİştir kl : — Ren gayri askeri mınta kasının İşğalile Versay muahe desl açıkça iblâl — edilmiştir. Lokarno devletlerinin vazifesi vaziyet karşısında doğan gergin llgin önüne geçmek, ortalığı teskin ve aslâh etmektir. Bu. Bun İçin İkl yol vardır ; 1 — İhlâl tam bir şekilde yupılmıştır. Bona karşı alına cak tedbirleri solhu ihlâl et meksizin almık. 2 — Vaziyet vahimdir. Bize bu vehametin öcüne geçmek için vakit bırakılmıştır. — Pakt: ların — mühteviyatını — tatbik tosyeteye üld bir vazifedir. Bi naeoaleyh bu vazife yapılma lıdır. Salha koramak ve harbı defetmek esattır. Orta — Avru- pa'nın büyük devletleri; maroz kaldıkları ağır darbeye rağmen emniyet ve Itimadın - temibi içta el birliğile çalışmalıdırlar. İtalyan murahhası söylüyor: M. Eden'den sonra söz alan İtalya delegesi M. Grandi; yal- nız hlssiyatla değil, makul dü- şünerek hareket etmek lâzım geldiğini söylüyerek demlştir ki: — Versay ve Lokurno moa hedeleri ihlâl edilmiştir. Iblâl hareketi; modeniyetce yüksek bir devlet tarafındaü yapıldığı için büdise daha büyük ve mü himdir. Italya bükümeti; ulus lar sosyetcsl paktına göre kon- disine düşen vazileleri yepma- ga bazırdır. Habeşistan barbı münüsebetile — İtalya'ya karşı tatbik edilen zecri tedbirlere nazarıdikkatl tekrar — celbede- rim. — Uluslar sosyetcel; — zecri tedbirler kararlarile kendi mev: cudiyetlal zayıflatmıştır. Hal- buki Habeşistan harbı; — bir müstemleke İşi idi, M. Grandi; mazide Avrupa bir meyil ve saygınız var, bunu görüyorum. Banun için de size yardım edebilirim, Fakat buna mukabil sizin de bana yardım etmeniz Jâzımdır. Şiz, bazı, bazı yaloız olarak dişeri çıkı- yorsunuz? Yani, bir mürebbiye veya bizmetçi İla birlikte, Dedi. — Hayır.. Hiçbir zaman yal nız dışarı çıkmadım. Yalnız diş doktoruna yalnız giderim. — Şu hâlde, yarın dişinizi bahane ediniz ve çıkınız! — Saat kuaçta? — Tam öğle vakti. Yazlık bahçeye gelirsiniz. — Pekiâlâ Fakst yanımda fam dö şambrım bulunacık. Ya bu de bir tedhişçi tso. — Siz onunla meşgul olmu yınız. Bu İşi pollslerim iyi bi lirler. — Kendisini hapsetmiyecek | nın mühtelif ieleri Ö mın ne şçekilde ! ederek; ğ — Millatlerle Üa Uyaçlarının milletin medevi *” mest lâzımdır. Demiştir. Londra, 19 Ribentrop uzun müddet Hitler'den yeni ve aldığı 6ÖY Londra 19 ( çika başbakan! Lokarno dev yaptığı tekllfk kanı M, F de İogilia du henüz tasvib ** yor. İagilislerı dün İkl ” Tagiliz askeri & yapılmasında Italya- — £ Habeş Ht — Başı 1 in BN kerleri me' tedir. Yeniden P meaktadır. arasında çok çi sabası 'lld'"*v » eyaleti başlaf , cam IM-':A ölle dağılmit VÜ LN den Ioplll-": Alborgele dakt mıntakadi miş ve ol0 lamış'ardır. BA pamuk Incir V ; Iktısat ve çRedr car bolanmadığın! | şehrimiz Emniyet mall rimizdekl bAtt larını duısı":ıq"l:j rülâcezeyi siniz egi SÜ ça Kont $ verdi : * M Umumi bir park iske Martıf yar lâpa 'Y"' » yenklk Neva hd S<Esasyr