June 6, 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

June 6, 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

aa Burnava'da İç Ma- Siyaset Ve Aşk Edebi, TEKLEDEERİEEENER * BN — ——— Üçüncü Nopolyon, iki dirse | de elim bir şekilde anlıyacak. Rini koltağun kenarına dayamış, çenesini elleri Içine almış oldu gu balde, bir müddet düşündü, bu sayede belki de harb biran için gerl kalacaktı. Ve: — Viktor Emenoel, bundan birkaç gün evvel İle İt a kalkışmak suretile bana karşı nabkörlük yopmıştır. Size şimdiden haber — vereyim ki müsellâh bir Ihtilâf çıktığı tak dirde, feci surette Ve bu da ona lâyık bir cezadır! Bize gelince: Amucamın seker lerl İçin de: Oolara yeşil, kır mizi, Sarı, ne renk . İsterseniz elbise giydirlniz, bu elbiselerle sekerlerimin harb kudretl deği şecek değildir! Demişti. Ne de bir milletin kırk sene içinde cebgâverliği değişmemiştir! Dedi Hariciye Bakanı gevap ver medi, düşünüyor gibi Idi. Üçün tü Napolyon tekrar söze baş ladı : — Prawya gelince, oDun da müuyaflak olamıyaca ğını tabinln ediyorum. Avasturya ordusu, her türlü zan ve tah miolerin hilâfına olarak kuv- vetli bir ordu bunu ben bizzat Moyento ve Solferlno mabare- belerinde takdir ettim. Bunun için her halde bana da müra eaat edilecektir. Ve ben İtalya kralının hatasını bahalıya öde- teceğim! Diş işleri bakanı, tini okşiyerak: — Haşmetmeâb bazrelleri fazla nvikbin görücüyorlear. Vakın; Ttelya ordusunun bir. ehemmi yeti yoktur. Faket Prusya or düsa böyle değildir. Bu ordu, harb ve zaler İçin terbiye edil miş ve bezırlanmışlır! Bütün Baksolar, Erkâni herbiye he yeti yapılacak barb ve kazanı lacak zaler besabına — çalışmak- tadırlar, Ba vaziyet kendi he vebıma endişe babştır! Dedi, — Sizce Prusya Avusturya'yı yenecek mlidir? — Mnalesef Sir, ben vaziyeti böyle görmiyorum. Prosya'nın zaferi takdirinde, Ttalya'cın — bezlmeti — kabkari olacakcır. Fakat usll dava Avos turya'nın buşında kopacaktır. Ve Bismark, evvelâ Prasya'nın Almanya dev letleri - özerinde — hükimiyetini temin edecek ve sonra.. Fransa üzerine yüklenecektir. Napolyon bu sözler üözerine ilddetlo bağırdı. — Ya.. Böyle mil. Fakat bu defa kiminle karşılâştığı ANADOLU - Günlük Siyasal Gazete Prusya ezilecektlr. krabına Favorl'le zafer — neşvetlle, kem Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarebanesi: İzmir İkinci Beyler © Hükk Partisi — binan "Ğ—",ı. ” Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 » Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yallığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone öcreti 27 liradır. Heryerde L Kuruştur. ANADOLU BASI! MATBAASINDA Zâti S tarihf macera,romanı tır! Biz, burada en büyük bir samimiyet İle sulhu İstiyoruz! Hiç bir klmsteye tasrrur biyeti beslemiyoroz. Fakat... Bize ta- arroz — edilirse... Müdafsa ne | demektir bildiğimizi gösterece: ğiz Buna rloa ederim siz de Orüyn gözlerini indirdi ve: —Buna zerrece şüpbem yok- tor Sir, Dedi. Fakat benim kansatımca va- kit kazanmak — mecburiyetinde yiz. Mareşal Niel şu anda or- dünün islâhi HHo — meşgüldür. Betlim kansatım, bu — slâhat bibayet bulmazdan — evvel bir barpten tevakki lüzumü mer- kezindedir. — Bu düşünce bence de yerindedir. Ben esaten — harbe beman girişmek değli, müm- künse hiç harb etmemek taraf- tarıyım. Bonun İçfo İşleri kendi seyrine terkedelim ve hiç bir taraf üzerine tesle yepmıyalım, bize tasrroz ettikleri aaman, her zamandan kuvvetli bulun- malıyız. Napolyon yerladen kalktı ve İş masasının önüne oturdu, ve: — Bana verdiğiniz babere gelince, bunun özerlae bir İş görüleceğini sanmiyorum İmpa retoran Venediği bu earetle terke razi olacağına eminmlel- niz? Bismark İse, Silezya'nın Avustarya'ya İlbakına — hiçbir yeçbile müsaade etmiyecektir. Ba eyalet 120 senedenberi Prus ye'nındır. Bu kadar zuman, Frensova Jozel'in bu eyalet üzerindeki baklarını silüp, vü- pürmüştür! Dedi. — Fakst, Venedik'i İtalya'ya vermekle biz, Viktor -Emano- el'in Blsmark peşlnde, macera perestliğe atılnasına manl ola: cağız! — Hayalât! Viktor Kmano: el'in tebessı, milli — vahdetloin İspatı için bir harbe lüözüm gör: mektedir! Kuzenim'in kaynatası toboasının bu İhtiyacını hisset- miştir, Banun için Avastarya Taparatoracun bu — teklifini kabol edecektir, Viyana seflri- mizla Fransora — jozefle — olan mükâlemesini bana bildirdiğiniz Için teşekkör edesim. Fakat bu habetin tatbik sahasına geçe- bllmesi Için alâkadar devletle- rin fikrini anlamak lâzımdır. — eııııu var — ungur Geliyor.. Elhamra #ineması tarofından davet edilen profesör Zârl Sun- gur pek yakında şehrimlize ge- lecektir. Bir ay evvel Amerl- kadan doğruca Tstanbul'a gele- rtek Beyoğlu'nda Franex iyat: roşunda gösterdiği akıllara mğ- miyan tecrübelerile İstanbul'a altüst eden bu Manyatizör El. hamra — sahnesinde — herkeslin gözü önünde tecrübeler yapa gak, ber kim İsterse onu sah Deye Çağırarak başından kese bacaklarını ve vöcudonu perça perça edecektir. Keşllen aat herkesl teheyyüce sevket meşlne tağmen kendisi ulak bir gıdıklanmadan — başka bir şey düymadığını söyliyecektir. Her birl bu ve bu üyarda şayanı hayret tecrübelerle dölü bir kaç savare verecektir. cek ANADOLO| hallelerde Pislik ve Parkta Ahır —— . — Burnava (Hususi) Büyük gaddeler, gözönünde olan yerler Allah için, hergüo süprülmekte ve temizlenmektedir. Fakat İç mehallelerde İse plslikten geçi lememektedir. Bu mahallelerde oturan balk acı acı gikâyet et mekte Gprüotü arabularıdın meahallelerinden ancak haftada bir dela geçtiğini söylemekte; — Acaba bizlm semiler ye hir bharlcı ml sayılıyor Demektedirler. Bu çikâyetler haklı ve yerindedir. Büyük caddeler gibi, mnahiyenin en ufak ve en ozak şokakları da #yol sürette temizlenmeli ve buraya muntaszam sürette — ara- balar gönderilerek söprüntüler toplanmalıdır. Çönkü söprüntü ler kuldıkça kokmakta ve kok tukçe maballeyi — ve gelen ge çeni rahatesız etmekte, bastulık tehlikesini de artırmaktadır. Park ve ahırlar: Park içinde ceki elektrik fabrikam — belediye tarafından s#öprüntü araba bayvablarının ehiri yapıldı. Baharın — güzel çiçek kokuları İle — ciğerlerini doldurmak İçla parka — gelen halk rüzgürin getirdiği hayvan gübresi — kokularını tenef füse mecbur kalıyor. Biri fosanların, diğeri de hayvanların latirabati için yepilan bo iki zıd şey, hicbir zamaa bir arada — birle şemez. Bü ahırların buradan başka yere kaldırılması lcabeder. Ekmek: Buroava — fırınlarında - çıkan ekmekler hakkındaki — neşriya tunız Özerlce Burnava beledi yesi harekete geçmiş ve evvelki gün — belediye momurları geç vakte kadar fırınlaadaki ekmek leri muayene dart mukla meşgal — olmuşlardır. Bu alâkanın devemlı — olmasını di leriz Halkevinde Dün gece mükemmel bir gösteri seyrettik.. İkinci bölge çocük korusu tarafından dün okşem — Hulk evinde verilen gösteri, fevkulüde gözel olmuştur. Damlupımnar, İstiklâal, Ülka, Zafer, Tinsztepr, Yasüt Riza okulları baş öğretmen ve öğret meblerinin samimi kuynaşma smndan doğan kuvvet sayesinde çocuk korasu müzik kolu, dün akçam bize sevinç verecek de recede bir muvaffakıyet göster miştir. Borsada Üzüm satışları: Ç Aba K. S. 145 Jiro ve şüre. B 50 89 5. Süleymano, © 12 S. Gömel 8 10 Kaptan Meh. 10 206 Bugünkü satış 614375 Dünkü satış 514581 Umum yekün Zahire satışları: Ç, Ciasi K. s. 68 M. darı 8 75 50 Çavdar 5 30 Ton bakla 4 25 620 B. pamuk — 41 75 13899 ki, yapağı 48 etmek ve Bu akşam Başdurak'ta Sıh hat, Karantine'da Eşref, Ke mer'de Kamer, — Eşrefpaşa'da Eştefpaşa eczaneleri açıktır. Heziren 6 N HABER 'İII.İFON L Yeni Fransız kabinesi Bugün beyanname TELGRAF dün; toplandı. i okuyacaktır. TELSiZLE Fransız Başbakanı Dün Akşamki Nutkunda Neler Şoyledı. Halktan, Ameleden Dısıplın Ve Sabır Bekliyoruz. Halk Cephesinin Zaferi, Mıllelm Bir İradesinin Nelicesidir. Parls, 5 (Radyo) — M. Blum bugün sast 12,30 da dahlit veziyete dair bir. mutuk söyle miş ve: —Halk — cephesl bükümetl tecssüe etmiştir. Yevi Bakanla rın İlsteel Cumur rels tarafın dan tasdik — edilmiştir. Yarın meclis huzuruna çıkacığız. Biz, bugüo balk ile - te baline — geçmiş — bulunuyoruz. Programsımnızı bulka erzediyoruz, Bunun İçin bherşeyden kanonlara rlayat ve hürmet ve sukün İsterlz. evvel bulmıdın evvel biz, 40 aaatlık hafta ve müşterek kontrat, ücreti keslil meden tatil bakkında meclise bir takrir vermiştik. Bundan mekset #emelevin bukükucun temini İdi. Şiodi balktan ve ameleden dlsiplin ve sübir. bekliyoruz Çünkü hükümet amelenin me- telibatını nazarı dikkate cektır. at muvaffak olmak için umumi yişin em küçük — bir vikayesi af emnlyet ve asa- balelden tıyıa, Fabrike: Birleşik Amerika | Harp Çıkmasından Korkuyor. Bu Takdirde Diktatörlük ve Faşizm Dünyada Genişliyecekmiş! Nevyork'tan bir manzara Londra 5 (Redyo) — Amele poert'sl sabık şeli M Lensborl birleşik Amerikadan dönmüştür. Gazetecilere verdiği beyanatta: — Birleşik Amerika'da en ziyada korkulan şey, barp Ihtima Hdi diktatörlük ve faşizm genlşliyecektir. yüzünden buhren kat'i surette melmilel bir konferans aktedilerek hakiki bir uluslar teslel Tâzımdır. Demilştir, Amerlkalılara göre çıkscak bir barp yözünden c!handa Vazlyetin böyle devamı geçmiyecektir. Bunun için — bey soayetesl Sovyet-lngil.iz Deniz Mü- zakereleri Devamda. Paktın Çin Denizindeki Donanma- ya Da Teşmili Isteniliyor. Lon 5 (Radyo) — Soövyet - lugiliz deniz müzakerelerine dün haritiye nezaretinde devam edilmişiir. Dünkü görüşmelerde birçok müşkiller — çıkmıştır. logiliz'ler, aktedilecek müstakbel mushedenamenla Baltık denizindeki Sovyet donanmasına olduğu gibi, Çin denizindeki Sovyet donanmasma da mektedir. Soryet'ler ize bunu kabul lkını etmemekte ve Japonya'nın arsu et Londra müabedesltal kabal etmediğln! hatırlatmaktadırlar, Habeşistan Madenleri Bir Alman Mühendisine Göre Çok Zengin Imiş Adis Ababa, 5 (Radyo) — On senedir Habeşistan'da —maden tetkikatı yapan bir Alasan mübendir Italyan — gözetecilerine be yanatındo; Habeş topraklarının maden İtibarile çok zeogin olda gunu, Gocam'da demir madeni damarları, tükenmez bahkır, kurşun, demir ve petrol bulunduğunu, Tiğre'd Ollena'da altın ve kömür, Diredone'da amyanı, Ankober'de kömür, Dallaponu — da. gında tüz medenleri meycut olduğunu söylemiştir. | Tetikbal | | örfi tdare ilânı lara biçbir. sarar - vermemek lâzımdır. Aksl takdirde muba Wflerimize fırsat vermiş olaca- gumz aşikârdır. Yevi bükü mete emin olmak ve bütün İ tekleri hükümete — bildirmek lâzımdır. Ba mes'elelerin helli İle uğraşmak esas İtiberile yeni bhükümetla vazifcsidir. Sükün ve asayiş her halde muhafaza edilmeli ve büküme- tin o mesalsl kolaylaştırılmalıdır. Patronların da ge bia büz nüciyet ile lulaf balle ça bışmaları ve vaziyetl İşkâl ede- cek hâdiselere meydan verme meleri memleketin asayiş ve ma vefli nanmna İâzımdiır. Memleket — baştanbaşa vazi- yetten emlo olmalı ve şaylalara kulak asmamalıdır. Yazlyetin nezaketioi melidir. Halk cepberlala 26 olsan ve 3 meayıstakl zaferi, milletin landesinin neticesidir. Hükümet, için ber — fedakârlı yapacaktır. Memleket bu hosusta emin ve müsterih olmalıdır. Parls, S (Radyo) — M. Da- ladiyo yarın hükümetln progra- mini üyatda oküyacaktır. M Blum da — meclise gidecek ve kabineslain beyannamesini biz zat okoyacaktır. Kablae İçtimes ssat 17 den 19 a kudar devam etmiştir. Bu içumada kabine programı tetkik edilmiş ve grev bakkında da müzakeratta bulunulmuştur. Da- hiliye bakamı M, Salnigro, me v0f bakanile uzun bir. mülükeat yapmıştır. Mecliste bugün büro tertibatı alınımı M. Heryo — meclis reli sifatile bir nutuk İrad etmiş vevutku şiddetle alkışlan- mıştır. Filistin'de ——— .—— örfi İdare düşün 'Hân Edildi.. Kudür, 5 (Radyo) — - Filis tin'de İsyen bureketlerinin de vamı hüsebile, bütün Filletiade karar veril mlştir. İsyan edenlere karşı gözyaşı verev gaz bombaları kullamıla caktır. Kudür, 5 (Radyo) — Mave rayı şerlada silâb kaçakçılığına mâni olmak için şiddetli ted- birler alınmıştır. Sir Samuel Hoar Zecri tedbirlerin lâğ- vını şart koşmuş. — Baştarafı 1civsahifede — leslal ve Assmale'cin — toplantı hazırlıklarımı — görüşmüşlerdir. Toplaotimın — tebhir edildiği ha- berli, üzerinde büyük teşir yapmıştır. Baldein yarın Londra'dan ayrılacak ve kabine öoümüzdeki hafta içlade top Tanmıyacaktır. Londra, 5 (Radyo) — Resmi bir tebliğe —göce, Sir - Samuel Hoar, donanma lordluğuna ta yin edilmiştir. rlar