August 1, 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

August 1, 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

p | L | b t "- İzmir — ANADOLU M rm'l'”' - Pesta kutum 405 " Bu haberin de verilmiş ol- | ku uyumuş, yorgünlük ve haf verilmiş ol- masına göre, endişe edecek hiç bir şey yoktu artık! Dük'ü- nün hastasını tedavi eden dok- tordan da şüphe edemezdi ya! Casus Stuber: — Karnınız aç mı ? Diye sordu. — Kendimde halsizlik his- sediyorum. Hep uyumak isti- yorum. Casus, genç kızın arzularına muhalif hareket etmek istemi- yordu. Pibulet bir tarala ka- çamazdı. Elinde esir demekti. Kız da endişe ve itimatsızlık uyandirmakla hiçbir şey elde edemezdi. Kendisine metres ittihazına karar verdiği bu kı- zı, mülâyimet ve zamanla elde edeceğini kuvvetle tahmin edi- yordü. Bunun için: — Size rahat bir karyola hazırla'ayım. Bu — koryolada yarın öğliye kadar mücemmel surette istira' at edebilirsiniz! Dedi. Ve Şanç'ı züle çağırdı. Şanç sınki kapı n önücde imiş gibi hemen içeri girdi. Stuber: — Şanç, dedi: Matmazeli birinci kattaki yatak odasına götür! Dev azmanı herif, bir çeyrek saat sonra, casusun yanına döndü ve: — Matmazel uyuyor! Dedi. — Pekâlâ. Sen burada her vakitki yerinde — yatacaksın. Yemeği de sen pişireceksin. Ne şekilde olursa olsun ağ- zindan bir kelime bile kaçır- mıyacaksın. Dedi. İıteıı ubılı ıut ycdıyc doğru casus Stuber uyandı. Alt kata endi ve iş odasına geçti; burada dün çalınmış olan dosyanın mühim kısımla- rını kopya edecekti. Bu iş odası, geniş bir camlı kapu ile binanın Klod Loren — caddesine bakan - salonile bi- tişmekte idi. Gerek salon ve gerek iş “odası gotik uslübi ile süslen- ; miş idi. © Stuber sa>t 10 da, sabah- tanberi do .A eden çalışma- larının bira: istirahat hak et- tirdiğine hükmelti. Bir puro — yakarak bahçeyeye gitmek için kalktı. Fakat bitişik odaya gelince, merdivenden — ayak sesleri duydu. Bu ayak sesleri Pibulet'in ayak sesleri idi. Genç kız gece rahat bir uy- Sabip ve hqm Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yam işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi, ” İzmir İkinci sokağı C: Halk pınii'.:’lı_ içinde “ABONE ŞERAİTİ Yıllığa 1200, ı.lı ıylıçı 700, üç aylığı 500 kuruştur Yakancı memleketler için senelik aböne ücreli 27 liradır Hler yerde 5 kuruştur Ünü Fîl"r ıuılıılu 2.. kwu hADUI v IATBMSI'NIIA BASILMIŞTIR Siyaset..Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı | Düi EeSöÜr ö ae İ ak ee vça t irüğ Nn G eczaneleri açıktır., 83- kü uyumuş, yorgünlük ve hal- sizliği kalmamıştı. Bunun için salona enmek, doktor sandığı ev sahibiri bulmak ve konuş- mak için yukarıdan aşağıya | inmekte idi. Stuber genç gızi görünce: — Siz dündenberi hiç bir şey yimediniz, her halde kar- nınız acıkmış olsa gerek! Dedi. — Evet.. — Şuhalde hizmetçiye kah- ve altı hazırlamasını söyliye- lim... Casus çıktı ve pek az bir zaman sonra, ellerini oğuştu- | rarak dondü; genç kızın ya- | nına oturarak sıhhatı hakkında | bazı sualler sordu: Dün gece- | ki muterizin gırtlağına vurdu- ğu yumruğun halâ acısını his- sediyor mu idi? Başında ağrı var mı idi? Üyürken - sıkıntılı ve korkulu rüya'ar görmüş mü idi ? Pibulet: — Çok iyiyim. Hiç bir 1s- tirabım yok. Rüya da görme- dim! Dedi. Bu cevap, casusu tatmin et- til Ve: f — Biraz yiyecek. biraz isti- rabat ve neşveli hayat ile bun- ların hepsi de unudulacaktır! Dedi. | Şanç, kahve altının hazır- landığını haber verdi. Stuber, | genç kızı büyük bir nezaketle yemeğe davet etti. Pibulet: — Gösterdiğiniz büyük ne- zakete nasıl teşekkür edece- ğimi bilemiyorum. Dedi. Ma- mafih sizi bundan fazla rahat- sız etmek istemiyorum. Bunun için gitmek. istiyorum. Stuber'in yüzü buruştu. Bu haber hiç hoşuna gitmedi, — Fakat, bu büyük bir ih- tiyatsızlık olacaktır. Bugün de mutlak bir sükün ve istirahata hem de şiddetle muhtaçsınız! Dedi ve, genç kızım muha- lefetine kulak asmadan ilâve etti : — Çünki size vurulan dar- benin tesirleri henüz geçmiş değildir ve vahim vaziyetler ihdas edebilir! — Beni hayret içinde bıra- kıyorsunuz, çünki ben kendimi çok iyi hissediyorum! — Fakat bana itimat edi- niz. Bir doktor olmak itibarile tecrübelerim çoktur, siz oda- nıza çıkınız ve istirahat edi- niz. Hizmetçim esasen madam Kura Pearl'ın bugün öğleden sonra sizi burada ziyaret ede- ceğini de haber verdi. Sizi yarın sabah madamın beraber götürmesi bence çok muva- fıktır! —Sonu var — orsada Zahire satışları: | Ç, Alıcı KAS. K SI 273 Buğday 5 50> 6 50 280 Bakla 41875 41875 485 Kumdorı 4 50 525 41 B.pamuk — 42 — 44 iNöbetçı eczanaer p Bu akşam Bış(unk'm Sılıhzl. Karantina'da Eşref, Kemer'de Kamer, Eşrefpaşa'da Eşrefpnşa Köyceğiz — orman yangını —— .. -—— | Verilen emirlere dik. kat gerektir. Denizli, (Hususi) — Köyce- ğgizle Acıpayam mıntakası ara- sındaki orman yangınını bil- dirimiştim. Köyceğiz, hâdiseye muttali olunca - derhal Acıpa: yamı haberdar etmiş, fakat termediği için yangın bir müd- det daha uzamıştır. Bu me- yanda kanuna uymıyan bazı hâdiseler de olmuştur. Acıpayam kaymakamı bun- dan malümattar olduğu ge- cenin sabahı jandarma daire- sine giderek evelâ Kadirza- deye aid bir kaptı kaçtıyı ki- | ordu ralamış, müteakiben posta nak- * liyat müteahhidi tücear Ah- med'in şoförünü davetle, pos- | tanın hayvanla sevkedilmesini ildirmiş ve otomobili memu- rin ve jandarmaların nakline vermesini istemiştir. Şoför, Acıpayam'dan saat on birde postayı alarak saat onbeşte Denizli postanesine teslim et- mek mecburiyetinde bulundu- ğunu, mukavelenamenin bunu icap ettirdiğini, maamafih bu- a kat'i zaruret varsa kanuni ve hukukt vaziyetinin kurta- rılması iç'n bir zabıt varakası tanzim edilerek kendisine ve- rilmesini istemiştir. Kaymakam; — Buna lüzum yoktur. Sizi jandarma ile cebren sevkede- biliriz. Cevabını vermiştir. Saat on birde şoför posta hamulesini teslim ettikten ve ben de da- hil olduğum halde yolcularını aldıktan sonra yola çıkmıştır. Otomobil Kızılhisar nahi- yesine gelince müsellâh bir jandarma neferi otomobili ka- rakol önünde durdurmuş ve nahiye müdürü gelerek şoföre: — Otomobil şimdi Acıpa- yam'a geri dönecek ve me- murlarla jandarmaları alıp yan- gin mahalline götürecek! Demiştir. Şoför gene posta teslimi mecburiyetini ileri sür- müştür. Nahiye müdürü de, jandarma onbaşısına dönerek: — 'Otomobile müsellâh bir jandarma koyunuz, cebren geri götürünüz, emir budur! Demiş ve yolculara da, baş- ka bir otomobille geri döne- bileceklerini - söylemiştir. Bu aralık nahiye müdürü, tele- fonla resmi bir emir almak lüzumunu anlamış, fakat bu defa, kaymakam, — Hayır, buna ihtiyaç yok- tur. Cevabını verince otomo- bilin serbestçe yoluna deva- mına müsaadc etmek mecbır- riyetinde kalmıştır. Yekdiğe- rini nakzeden bu- emirlerin ve bu süretle vâki teehhürün, şüphesiz bir mes'uliyeti olmak lâzımdır. Verilen emir kanuni ise kanunidir, değilse değildir. Bunlara dikkat etmek gerek- tir. Çünkü hükümetin otoritesi mevzuu bahstir. Denizli vali- liğinin nazarı dikkatini cel- bederiz. ID. Dcıılrıo!lın için memur| Devlet demiryolları istasyon ve ambar memurluklarına 60 memur alınacağından merkez- lerde olduğu gibi şehrimizde de Alsancak istasyonunda bir imtihan açılmış, bu imtihana 60 kişi girmiştir. İmtihan ev- rakı, mühürlü zarflar içinde devlet demiryolları umum mü- dürlüğüne gönderilecektir. SON HABER, YELEFON TELCRAF Asiler İngiltere'den tayyare almak istiyor- lar. Ecnebi tebaa durmadan çekilmektedir. Komünistlerin rolü ve Va-fjî' lânsiya hakkındaki haber! Acıpayam, istenen sür'ati gös- | TELS!ZLİ- 20 âsi kurşuna dizildi. İron'da bir Alman öldü. Asi kumandan neler söyliyor? Roma, 31 (Radyo) — Âsi başkumandanı general Franko, Popolo Di Roma mu- habirine beyanatta bulunarak: — “Akdeniz ve Okyanusta bulunan bütün limânları zap- tettik. Gemimiz kafi gelmedi- ğinden Fas'tan asker gönder- mekte müşkülât — çekiyoruz. Maamafih bunun için de başka yasıtalara malik olacağım... Demiştir. Paris, 31 (Radyo)— İspanya hükümetini- temsil eden büyük bir şahsiyet, Komünistlerin, asker gibi silâhlanmasını ha- talı bir harekel telâkki etmiş ve İspanya hükümelinin, bu noktada aldandığını — söyle- miştir. Bu zat, ellefine silâh alan İspanya komünistlerinin, Mad- rid'de ve civar şehirlerde ta- rifi imkânsız mezalim yaptık- larını, İhtiyar, alil, çocuk ve kadın olmak üzere binlerce kişiyi öldürdüklerini, kiliseleri yaktıklarını, yüzlerce mücsse- seyi yağma ettiklerini söyle- miş ve insan, Madrid'in bu- günki halini görmeyince, ko- münistlerin irtikâbettikleri me- zalimi anlıyamıyacağını ilâve eylemiştir. Cenova, 31 (Radyo) İspanya'dan 117 mülteci gel- miştir. Bunların ifadesine göre İspanya'daki vaziyet çok na- ziktir. Ecnebi memleketlerdeki sefirlerle ateşemilterler, istifa etmekte devam ediyorlar. Vaşington, 31 (Radyo) — Amerika'nın Madrid . sefiri, hükümetine çektiği bir telgrafta İspanya'nın, ecnebi tebeaları için hususi bir tren tahsis et- mek istemediğini - bildirmiştir. Roma' 31 (Radyo) — Âsi- ler, (Borgos) da yeni hükümet teşkil ettiklerini ve bu hükü- metin, general (Kayatcla) nın riyasetinde olup — İspanya'yı temsil ettiğini bütün devletle- re bildirmişlerdir. Londra, 31 (Radyo) — İs- panya'dan gelen bir heyet, âsiler namına tayyare mübayeca etmek istediğini bildirmiş ve teşebbüsata girişmiştir. Londra, 31 (Radyo) — İn- giltere'nin Dovansir kruvazörü Valansiya'da bulunmakta ve Madrid'den — gelecek - İngiliz tebeasını beklemektedir. Münakalâtın kesilmiş olması hasabile vaziyet naziktir. İspanya hükümeti Valansi- ya'nın âsilerin elinde olmadı- gını iddia etmektedir. Maa- mafih, Londra'da da Valan- siya'nın âsilerin elinde olduğu hakkında hiçbirhaber yoktur. Hükümet kıtaları kumandani sabık Sen Sabastten mevki kumandanı general Karato'yu ve diğer bazı zabitleri kurşuna dizdirmiştir. Paris, 31 (Radyo) — İspan- ya'dan gelen haberler, vaziye- tin henüz hiçbir tarafa müsaid şekil tedir. Bayon'dan gelen bir telgraf İron ve San Tander'de vazi- yetin, yayri kabili tahammül bir şekil aldığım göstermekte- dir. Buralardan Fransa'ya iltica etmiş olan mülteciler, bir ta- kım çetelerin hükümete taraf- tar olmıyanlar hakkında pek çok mezalim yaptıklarını bil- dirmektedirler. Dün İron'da yirmi hükümet muhalifi kurşuna dizilmiştir. Dün bir gemi şehri bom almadığını göstermek- Berlin, 31 (Radyo) — 1936 senesi beşinci olimpiyatları yarın ( bugün ) Alman Reisi cumuru M. Hitler tarafından iradolunacak bir nutukla açı- lacaktır. Berlin; 30 (A-A.) — 1896 senesinde AÂtina'da yapılmış olan birinci olimpiyatlardaki Maraton yarışının galibi Spi- ridon Louys memleketinden getirmekte olduğu bir zeytin dalını hamil olduğu halde bu- raya gelmiştir. Mumaileyh bu dalı on birinci olimpiyatların açılacağı gün M. Hitler'e verecektir. Berlin, 31 (A.A) — Olim- piyat komitesi başkanı Yunan veliahtı Prens Paul, hususi bir tayyare ile buraya gelmiştir. Prag, 31 (A.A) — Olimpi- yat meşalesi saat 23 de Prag'a gelmiştir. Meşale bugün öğle vaktı Alman hududunda bu- lunacaktır. Berlin, 31 (Radyo) — Ber- lin bugün propaganda bakan- Jığının emri ile baştan-başa ve resmi — surette lece şenlik halinde kalacaktır. Berlin bu müddet zarfında Alman ve olimpiyat bayrak- larından başka bütün millet- lerin bayrakları ile de süslen- miş bulunacaktır. Berlin, 31 (Radyo) — Bu- gün saat 11,45 te olimpiyat meş'alesi Çekler - tarafından ilk Alman atletine teslim edil- miştir. Güzergâhta şenliklerle karşılanmaktadır. Meş'ale yarın cumartesi gü- nü 12 de Berlin'e vasıl ola- caktır. Bu münasebetle büyük tezahürat yapılacaktır. Meş'ale, Yunanistan'da olim- piyad meydanından hareke- tinden tam 13 gün sonra Berline vasıl olmuştur. Meş'ale Lusgarten'de spor bakanı ve doktör. Gebels tarafından resmen kabul edi- lecek ve bu kabul merasimi tamam Üç saat sürecektir. Saat on beşe doğru olim- Nİ donanmıştır. | Berlin 15 ağustosa kadar böy- | bardıman etmiş ve obüslerden | birisile bir Alman ölmüştür. Rabat, 31 laftia sahillerine yaklaşmış ve hükümete mensub 36 komü- nisti sahile çıkarmıştır. Bu vapur, İspanya'dan Fas sahil- lerine 81 saatte gelmiştir. Londra, 31 (Radyo) — İn- | Fransızların — giliz hükümeti Bordoda tevkif ettikleri dört İngiliz tayyaresi hakkında he- nüz resmi bir teşebbüste bu- lunmamıştır. Olımpıyadlar bugün Hit- ler'in nutkile açılıiyor.. 'Meş 'ale'saat 12'de Berlin'de bulunacak- | tır. Almanya, bu münasebetle donandı. piyad stadına sevkedilecektir. Saat 16da meş'alenin stada girişi, Çan sesleri ve top ateş- leri ile ilân edilecektir. Bu suretle on birinci olimpiyat ta küşad edilmiş olacaktır. Berlin, 31 (Radyo) — İtal- ya matbuat ve propaganda nazırı (Dino Alfiyero), Olim- piyat oyunlarına iştirak eyle- mek üzere buraya gelmiş ve istasyonda karşılanmıştır. İtal- yan nazırının refakatinde, mü- teaddit filim operatörleri vardır. Aerlin, 31 (Radyo) — piyad oyunlarına iştirak etmek üzere muhtelif memleketlerden gelen atletler, beşbin kişidir. Seyirci olarak şimdiye kadar buraya gelenler, iki milyona baliğ olmuştur. Yunanistan'dan çıkarılan olimpiyad meş'alesi, yarın (Bugün) buraya gele- cektir. Meş'ale, yüz binlerce halk tarafından karşılanacaktır. (Un- terderlinden ) parkı, bayrak- larla donanmış ve bu bayrak- ların en yukarısına Yunan bay- rağı asılmıştır. Yarın ( bugün ), Berlin'in bütün kilise çanları mütema- diyen çalacak ve büyük şen- likler olacaktır. Berlin, 31 (Radyo) — İtal- ya veliahtı prens Önberto, bu gün (Şenpelof) tayyare istas- yonuna gelmiş ve Almanya hariciye nazırı Baron Von No- raht ile İtalya'nın Berlin se- firi Sinyor Atolito tarafından karşılanmıştır. İzmir tramvay ve elektrik sosyetesin- den: Şebeke ameliyatı dolayısile ccreyanın 2/8/1936'da saat 7 den 17 ye kadar vali Kâ- zımpaşa, ikincikordon ve bi- rinci kordonda Cumhuriyet meydanından Konağa kadar, Sağır, Şaphane ve Halimağa sokaklarile mücavir sokaklarda kesileceği — sayın — aboneleri- mizce bilinmek üzere ilân olu- (Radyo) — Bir | İspanyol balık vapuru *Kazab- — | 1 | İ