2 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

2 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

ANADOLU Sayfa 3 Hi Almanya pi- yasasında. . Mahsuüllerimizin satış vaziyeti.. Almanya piyasasındaki mah- sullerimizin son hafta satış vaziyetleri hakkında Berlin Türk ticaret odası tarafından hazırlanınış olan - bir rapor, şehrimizdeki alâkadarlara gel- miştir. Bu rapora göre Ham- burgta mevcut üzümler ile konsinyasyon partilerin satışı orsada Üzüm satışla Ç. Alıcı K. S. 1359,5 Alyoti bira, 8 75 504 K. Kâzım — 8 25 486 M. |. Taran, 11 302 İnhisar ida. 6 25 180 D, Arditi — 10 50 177 H. Alyoti — 8 50 172 Albayrak 9 25 170 Ş. Rıza halef. 7 S0 147 Vitel 8 S0 129 Beşikçi z. M.10 127 A.R. üzüm, 10 115 T. Debas 6 75 Feci bir otomobil kazası oldu. Kamyonetin hıîrdalığı ve fren al oldu! | Zafer bayramı Memlekette çok büyük teza- hüratla tes'id edildi. bozukluğu 5 yaralıya İzmir-Kemalpaşa şosesi ü | rinde Kavaklı dere kö: devam etmiş ve bu hafta ya- pılan muameleler içinde Ham- burga varacak partilerin dahi alıcı bulduğu — anlaşılmıştır. Ayni veçhile yeni mahsulden muameleler de biraz daha ilerlemiştir. 1936 üzerinden yapılan işler memnuniyete de- ğer derecededir. Fiatlere ge- lince: Gerek eski, gerek yeni mahsullerin fiatlerinde bir haf- ta evelkine nazaran hemen hiçbir değişiklik olmamıştır. İzmirden rapor haftası içinde alınan tekliflerde eski ve yeni mahsuller için 100 kilo başı- na sif Hamburg istenen fiat- ler şunlardır: 1935 İzmir üzümleri derhal yükleme 7-11 numara arasın- daki üzümler 13,5-19 Türk lirasıdır. 1936 İzmir üzümleri eylül, ilk teşrin yüklemesi 7-11 nu- mara üzümler 13-20 Türk lirasıdır. İran üzümlerinden İzmir mal- larının 11 numaralısına muadil sayılan 1935 mahsulü üzümler itbalâtçılar tarafından 100 kilo başına loko Hamburg 31 mar- ka, yani takriben 15,5 liraya teklif olunmuştur. İncir: Hamburg incir piyasasında bir hafta evelkine nazaran söylenmeğe değer yenilik ve değişiklikler olmamıştır. Eski mahsullerin satışı güçlükle iler- lemektedir. 1936 mahsulünden ise henüz mühim işler kayde- dilmediği ve fakat bu mallara alâkanın yakında - başlıyacağı bildirilmektedir. Bu haftaki fiatler eski mahsul ekstrisma Cenovin İzmir naturel incirleri için 100 kilo başına sif Ham- burg gene 8,75-9 lira radde- sindedir. Yeni mahsulün muh- lr_lif kaliteleri üzerinden şu fiatlerle teklifler yapılmıştır. 100 Kilo başına sif Ham- burg: Ekstrisma cenevin kilosu 68-70 tanelik 9 lira, kilasu 66-68 tanelik 9,5 lira, kilosu 60-63 tanelik 10 lira ve hurda incirler 6 liradır. SS YU GAT T LNG HMA F Umum İzmir Tüccarlarının Nazarıdikkatine Fuar münasebetiyle ıpekfllm şirketinin sesli film makineleri şehrimi- Ze gelmiştir. Mallarını bu fırsattan istitade ederek Sesli ve Türkçe sözlü Olarak filme aldırmak ve Sinema perdelerinde bü- tün İzmir halkına son *Üdrece ucuz şartlarla Feklâm ettirmek arzu- Sunda bulunan müesse- Selerin bugünden itiba- Ten bir hafta zarfında .ı"“vün Elhamra sinema- ha müracaatları. Tz aa aa ümleri mektebi karşısındaki Belkahve yokuşunum virajında bir oto- mobil kazası olmuş, beş kişi yaralanmıştır. kısmının sıhhi vaziyetleri teh- likelidir. Kaza, kamyona fazla yük yolcu alınmasından olmuştur. Araba Parsa bele- diyesinde — kayıtlı olan 2 nu- maralı — kamyonettir. Parsa- dan - İzmire 2210 kila kuru üzüm ile 18 yolcu getirmekte idi. Şoförü Cemaldir. hurda halinde bulunan, fren- leri bozuk ve bir buçuk ton- luk olan kamyona üzüm ve yolcularla birlikte 3,5 ton yük yükletilmişti. Belkahve yokuşundan aşağı inerken şoför Cemal, kamyonu virajda edemiyeceğini şoöförün yanında oturan dört kişiye söylemiştir. Yokuştan aşağı inerken şoförün yanında oturan dört yolcu, kamyonun kazaya uğrıyacağını anladık- larınden derhal kamyondan aşağı alılmışlar ve kendilerini kurtarmışlardır. Şoför vaziyete hâkim olma- ve ten idare | ga çalışmış, fakat frenlerin bozukluğundan virajın yanı- başından uçarükk döğrü mek üzere bulunan kamyonu durduramamış, çevirmek iste- miş, bu hareket -yüzünden kamyon sağa yatmış ve dur- müşlür. Neticede şoför de git. Yunanlı Em- —— lâkinin Satışı... Vergiler mese- lesi halledilmelidir. Yunan'lı emlâkinden olan Kordondaki merkez postane binasının, posta, telgraf ve telefon umum müdürlüğü mmma istimlâk muamelesine teşebbüs — edilmişti. Binaya 26,000 lira kıymet takdir edil- miş, fakat bu kıymetin az ol- duğu ileri sürülerek gayri mü- badiller cemiyeti tarafından itirazda —bulunulmuştur. Bu yüzden istimlâk meselesi, mah- kemeye intikal, etmiştir. Milli emlâk müdürlüğü, gayri mübadiller elindeki bonoların itfası için müzayedeye çıkar- mak üzere bazı Yunan'lı mal- ları üzerinde tedkikler yap- maktadır. Fakat Yunan'lı mal- larının satışa konmaları - için vergilerinin gayri mübadiller takdiri kıymet komisyonu ta- rafından ödenmesi hususi mu- hasebe müdürlüğünce- isten mekte ve komisyon ise bu vergileri vermiye — yanaşma- makta olduğundan satışlar ya- pılamamaktadır. İzmir'de sa- tılacak mühim miktarda Yu- sa da yukare daki mani yüzünden - satışlar sür'atla yapılamıyor. 5 Eylülde Milli emlâk mü- dürlüğü Dikili kazası dahilin- de bulunan — Yunan'lılardan metruk Makaron çiftliğini sa- tıcıku; nan'lı mah va Yaralıların bir | | rafından Sıhhi imdad etomobili ya Memleket has- miştir. Yaralılar, ralıları a'lara tanesine geti Fatuş adında genç bir kadınla Mehmed oğlu İsmail adında bir kişi ve henüz adları tesbit | edilmemiş - olan diğer iki <r- kektir. Kamyonun, rında devrilmesi bir mucize kabilinden olmuş ve bu saye- de yolcuların hayatları kurtul- muştur. Tahkikatı müddeiumumi mu- avini Orhan Köni idare etmek- tedir. Frenlerin bozukluğu, birçok vidaların da mevcut olmadığı, hattâ vida yerine telle tuttu- rulmuş oldukları görülmüştür. Hata mal sahibi ile şoför- dedir. Müddeiumumi Orhan Köni, hâdise yerinden İzmir'e dö- nerken İzmir'le Kemalpaşa, Kasaba, Salihli ve Manisa arasında işliyen dört kamyonu durdurmuş ve beraberindeki makine — mühendislerine bu kamyonların - vaziyetlerini tet- kik ettirmiştir. Bu kamyon- ların da kazaya uğrayan kam- yon gibi hurda ve frenlerinin DOZUK uhluklafı; Yasak Ulduğu halde şoforün yanına - üçer, dörder yolcu almış oldukları görülmüş ve belediye ma- kine mühendisi —Hurşit ta- bunların — tabelâları ile şoförlerinin ehliyet — vara- kaları alınmış, makineler - se- ferden menedilmiştir. Meslektaşlarımız Panayır münasebetile mes- lektaşlarımızdan Tan gazete- sinden Suad Derviş, Cumuri- yet gazetesinden Fuad, Acık Söz gazetesinden Nizameddin Nazif, Tan gazetesinden Mecdi Sadreddin Tahir şehrimize gelmişlerdir. üçürüm — kena- ve ressam - Ratip Dr. M. Alkin İstanbul'dan şehrimize gel- miş olan Türkofis reisi dok- tor Mecdet-Alkin, dün Türk- ofis İzmir şubesile Ticaret ve Sanayi Odasını ziyaret etmiş ve İzmir'in muhtelif — iktısad işleri üzerinde tetkiklerde bu- lunmuştur. Doktor Mecdet Al- kin, bu seneki İzmir fuarı üzerinde de tetkiklerde bulun- maktadır. Gelenler İktisad Vekâleti umum saneyi müdürü Reşad ve Sümerbank umum müdürü Nurullah Sü- mer, dün fuar münasebetile İzmir vapurile şehrimize gel- mişlerdir. Asım Üs Kurun gazetesi Başınuharriri ve saylav Asım Us, dün İzmir vapurile şehrimize gelmiştir. Hasan Fehmi Kaçakçılık işlerine bakmak üzere İzmir adliye kadrosuna ilâve edilen — müddeiumumi muavinliğine Dikili sulh hâkimi Hasan Fehmi tayin edilmiş ve gelerek yeni vazifesine başla- mıştır. Aydın vali vekili Aydın, (Hususi) — 30 Ağus- tos bayramı hararelle kutlu- landı. Sabahleyin ilbay vekili, kumandanlığı tebrikten sonra Şehid anttı alanında askeri tören yapıldı. Söylevler veril- di. Bir subayın nutkunu, kü- çük bir mektepli kızla hava kurumu başkanı Ahmed Emin Arkay'nın nutku takib etti. Ahmed Emin, fedakâr Aydın- hların Hava kurumuna geçen yıl 34 bin lira bir varidat te- min edeceğini ve bu yıl bu rakkamın elli bine çıkacağını söyledi, Şehir donatılmıştı. Âbideye muhtelif çelenkler kondu. İl- | Urlada 'nrı'r’prı'mı'zin vaziyeti Urla'da 1936 — senesinde açık artırma ile satılan bağ ve bahçelerden satın almış olan 1880 kişi, şimdiye kadar bu bağ ve bahçelerin nısıf bedellerini hiç ödememişler- dir. Urla Mal vaziyet karşısında bu Sağlitdan. İsbbsdl, edilan &- zümlerden bir kısmını haciz altına aldırmıştır. Bunun üzeyine bağ sahiple: ri, vilâyete ve partiye müra- caatla hacizin kaldırılmasını istemişlerdir. Keyfiyet yetçe tetkik edilmektedir. Adliye yaz tatili Adliyenin yaz tatili 5 Ey- lüde-sona erecek ve tatil mü- nasebetile iş görmemekte olan mahkemelerle hâkimler, bu ta- rihten itibaren açılacak ve işe başlıyacaklardır. Sanayi müesseselerimiz İktısad Vekâleti sanayi mü- fettişlerinden Nazım, şehrimize Müdürlüğü, bu sene gelmiş ve İzmir'deki sınai mü- | esseselerin vaziyetlerini tetki- ke başlamıştır. Nazim, fuara iştirak eden sanâyi mücssese- lerimizin vaziyetleri ile de alâ- | olmakta 've tetkikler | kadar yapmaktadır. Mazhar Yuca Bir ay mezuniyetle İstanbul ve Kayseri'ye gitmiş olan C. müddeiumumiliği başmuavini Mazhar Yuca, şehrimize dön- müş ve dünden itibaren vazi- fesine devama başlamıştır. Ali Rıza Temyiz mahkemesi tapor- törlüğüne tayin edilmiş olan İzmir eski Hukuk mahkemesi azasından Ali Rıza, mezuni- yetle şehrimize gelmiştir. | bay - vekili, | bilen üyelerin rozetlerini rozetleri dağıtığyor. hava tehlikesini tevzi etti. Gece fener alayları yapıldı, Halkevinde müsamere verildi. Akhisar, (Hususi) — Bay- ram çok parlak geçli, Kışla meydanında binbaşı Avni, parti namına Dr. Ziya Ali Gülüm, Tayyare cemiyeti namına Ah- med Ürael bugünün büyüklüğü hakkında birer nutuk verdiler. Talebeler manzum parçalar okudular. Geçid resmi yapıldı. Gece fener alayları, müsame- reler, davullu zurnalı eğlen- celer tertib edildi. Ödemiş (Hususi) 30 Ağus- tos zafer bayramı parlak şe- tebrikât — yapıldı. Düğüs S Kisleeeeel « landı. Yarsubay Hüseyin, hal- kevi başkanı Muharrem Baran, Cumuriyet rer değerli söylev verildi, bu- nu mekteblilerin nutukları ve geçit resmi takibetti. Meh- metçik âbidesi selâmlandı, davullar, zurnalar çalındı; bü- yük bir bayram nildi. Halkevinde bir gecesi tertip edildi. dı, söylevler verildi. Avni Doğan ve 'Lütfü Kırdar.. vilâ. | xvni Eski parti başkanımı: Doğan'ın Kastamooü vâliliğine Manisa - vali tekarrür ettiği haber alınmıştır Gelen saylavlarımız Manisa saylavı Doktor Saim ve Yaşar fuar münasebetile şehrimize gelmişlerdir. Bir cinayet davası Eşrefpaşa'da berber Alanyalı Hüseyin'i öldürmekle maznun marangoz - Salih'in mesine dün ağırcezada devam edilmiştir. Vak'ayı görenler- den Münir adında bir çocuk aranmaktadır. Münir'in, İkiçeş- melik caddesinde Cemal oğlu Ali'nin evinde bulunduğu an- laşıldığından Münir'le Ali'nin mahkemeye celplerine karar verilmiş, mahakeme, | bir güne bırakılmıştır. Feci bir cinayet İstanbul, 1 (Hususi) — Kü- çük pazarda bir adam karısını | yatakta öldürdü. Hâdise kıs- ! kançlıktan doğmuştur. 1110 Ali Hay. 7 743 İzzi ve Ali —1 317 Tütsü ile te. 169 H. Şeşbeş — 9 167 F. Pakers 8 kilde kutlulandı. Sabahleyin | Hamdi Akman tarafından bi- | günü yaşa- | halk | Sazlar | e F, çalındı, ulusal oyunlar oynan- | arasında Modüs Vivendi üi | zalanmıştır. Alman nazırı İtalya'dan döndü. Kütahya saylavı Lütfü Kırdar'ın | ne tayinlerinin | | halk tarafından heyecanla Kütahya saylavı Lütfü Kır- | kışlanmıştır. dar, Dün İzmir vapurile İstan- | | buldan şehrimize gelmiştir. muhake- | başka , | ya'lı sporcular da İzmir spor> — 106 S. Gomel — 8 50 99 S. Emin 9 625 67 J. Kohen 8 25 61 Ş. Remzi 9 52 Talât Erman 9 28 H. Alberti 7 25 22 A. Papagne 9 21 Uzüni kuru. 18 78 P. Klark 9 50 3 Gevgilil Ab. 6 S0 2 Kadıoğlu M. 14 4407,5 41206,5 45614 İncir satışları: Ç. Alıcı K. S. oR7 a 7625 86 B. Franko 7 75 47 Ş. Riza halef. 7 25 45 Binmayor T 22 E.R. Roditi 9 2706 İ ©8 Go d A - 20364 123070 Zahire satışları: 3 Ç. Cinsi K.S. KŞ 522 Buğday 5:50 Ğ Avelino, 1 (Radyo) — İtal yan manevralarında hazır olan ecnebi mümessit ve ataşemik — terler İtalyan harbiye -bakan: | lığına bir teşekkür tı:lgrıh. çekmişlerdir. İtalya-Çekoslovakya j Roma, 1 (Radyo) — Kant Çiyano ve Çekoslovakya seliri Berlin, 1 (Radyo) — Dak- | tor Göbels Venedik'ten Al-" | man'ya dönmüştür. ğ M. Mussolini 4 Avelino, 1 (A.A) — Muüs- | solini bugün tayare ile Roma> — ya hareket etmiş ve kıtaat ve — Yeni İtalya elçisi Viyana, 1 (AA) — İ“'yî y " pin yeni Viyana elçisi Salâla — bugün buraya gelmiş ve he- l men vazifesine başlamıştır. — Amiral Horti 4 Budapeşte, 1 (A.A) — Na: b Amiral Horthy Avusturyas ıdı yaptığı av seyahatinden dönmüştür. — Kâzım Dirik |Ve Trakya'lı 4 '"Sporcular geldiler.. 'Trakya mıntakası umümi — ıııüfernişyi General Kâzım Dırılı.ı dün İzmir vapurile İstanbul- dan şehrimize gelmiştir. Trak- cularile müsabakalar yapmak 4 üzre gelmişler ve İzmir'li spor | cular tarafından karşılanmışe — lardır. Kâzım Dirik, dün ge | gene İzmir vapurile şehrimiz- den ayrılmıştır.