29 Kasım 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

29 Kasım 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmlaltıncı yıl ERİ| — No. 7081 PAZAR 29 Er'|Teşrinisani 936 ;nıh l İ B> Lahaye 28 (AA) — Alman: — Japon anlaşmasını büyük bir dik- Kai bi eli Yeni muha- , bir evleri nere- lerde kurulacak . Buna dair talimat ve evlerin plânları " vekâletten gelmiştir. — Bu senc vilâyetimizde muvak- katen iskân edilmiş olan muhacir- ler için gelecek baharda yeni ev- ler inça ettirilecek ve muhacirler ba evlere iskân edileceklerdir. Sıhhat ve İçtimaf Muavenet Veküs letinden bu evlerin inşası için şimdiden hazıtlıklar yapılmam, lü- zim olan malzemenin satın alın- ması bildirilmiştir. Ayrıca güçmen evleri inşaat şartnamesi ile muhacir evlerinin ve in plânları da gelmiştir. a edilecek muhacir köy. leri yüz köyden az olmuyacak ve bu köylerin yerleri sıhhat için lâ: zım olan bütün vamfları ihtiva edecektir. Foça'da, Torbalı'da, Çeş mede, Kuşadası'nda, Alaçatı mahi: yesinin İldir mıntakasında yeniden tmubacir köyleri inşa edilecektir. Muhacir köylerinin yerlerini şim- diden tesbit etmek için bir ko- misyon teşkil edilecektir. Bu ko: misyon — valinin riyasetinde Dafta, sıbhat, ziraat ve iskân müdürlerin. den teşekkül edecektir. Bazı kazalarda — mevcud köy: lerde de muhacirler - için yeni ev- ler yaptırılacaktır. Bunlar Bergama ve Kemalpaşa kazalarının bazı köy leridir. Yeni inşaat mevcud k lerde İlâve suretile yapılacak evle- Tin adedlerinin teksifi ve köyün ötesine berisine dağımık olarak ya- yılmaktan ise toplu bir halde ya- yılması cihetine gidilecektir. Yeni kurülacak köylerin müm- kâün mertebe şimendifer hatlarına ve umuml çöselere, sahile müvazi sis olunması emredilmiştir. | Yeniden kurulacak Löyler için | köy plânile sıhhi şartlara aid tali matnameye göre — hareket - edile- cektir. Her tek ev bir dekar, her çift ev iki dekararazi üzerine inşa edileceğinden ev ve arsaları bu esasa göre taksim edilecektir. Köylerde yapılacak evler için 3 numazalı tek - iskeletli, alur, he- Ja bir odası döşeme, iki odası bağdadi tavanlı — olacaklır. Keza $ nomaralı iskeletli ahır, belâ, birer | adaları döşemeli ve ikişer odaları buğdadi tavanlı ve plânları oldu- gundan bu plânların da - tetkiki esas tatulacak her köyde yapılacak evlerin üçte ikisi çift olacaktır. Buna göre inceden inceye tetkikat ya- pılacaktır. ve iyi manzara verici yerlerde le- | ci Brmrmne, Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. —— o <—— Japon askerleri kotle takibeden Hollanda hükü- meti ba muahedeye gizli askeri abkâmın ilâve edilmiş olmasından korkmaktadır. Şimdi nazarlar İngiltere'ye doğ- ru çevrilmiştir. [Iııllıııdı bir unak ııık devleti olması itibarile Alman- japon — İtilâfinın ııı.ıı...a. Hindir- tanın — istilâsinin - tasarlanmasından endişe etmektedir. Valera Franko hükü- metini şimdi tasdik etmiyor. Dablin 28 (Radyo) — Irlanda serbest bükümet reisi M. (Dö Valera), vaziyet tavazza etmeden evel General Franko hükümetini tasdik edemiyeceğinin söylemiştir. Belfast 28 (Radyo) — Dayhe: ram (lrlanda millet meclisi) Gene- ral Franko hükümetini tasdik tek- lifini reddetmiştir. Uluslar Sosyetesinin toplanması isteniyor Almanya ve Italya elçilik- Vaziyet, zannedildiğinden çok fazla naziktir “Bütün nazarlar İn giltereye | ten etçisini dan “teveccüh etmiş bulunuyor -'aponya ile Almanya arasındaki son anlaşmadan Hollanda da korkmağa başlamıştır lngıltere kabinesi sık sık toplanıyor Tokyo, 28 (A.A) Resmen haber — verildiğine göre, İtalya ile japonya arasında bir ititâf yapıl. maştır. Ba - itilâfa göre japonya İtalya'ma Habeşistan — imparatorlu- tunu ve İtalya'da japonya'nın Man- çukodaki hâkimiyetini tanımakta- dır, İtilâfname — japonya'nın Habe- şistanda ticareti hakkım da tam- makta ve İtalya'nın Alman-japon | paktına — iştiraki Kusasonda hiçbir kaydı ihtiva etmemektedir. İtalya'nın Sovyetler birliği ve İngiltere ile çok nazik bi yette olan münasebetleri böyle pakta iştirakini şimdilik imkâasız kılmaktadır. Londra, 28 ( AÇA ) — İngiliz kabinesi fevkalâde bir içtima akte. derek beynelmilel mes'eleleri mü- zakere etmiştir. Hafta tatilinden istifade ederek Londra'dan hareket etmiş olan üç Bakan alelacele şehre dönmüşlerdir. Söylendiğine göre AlL- man «japon paktına merbut gizli alıkâm hakkında dış işleri bakanlı. Bına gelen bazı malümat da bu içti- ma esnasında müzakere edilmişlir. Japonya Ordu için kırk milyon tahsisat koydu.. Tokyo 28 - (Radyo) — Jo- ponya'nın 1937 büdcesi par- lâmentoya verilmiştir. Bu büd- ce, 177 milyon sterlingdir. Bu paranın kırk milyonu harbiye büdcesine tahsis edilmiştir. leri yağma edildi Barselon'un İıombardımanmda İtalya'nın ihtilâlcilere yardım Âsi askerler Cenevre, 28 (Radyo) — Uluslar sosyetesi - sekreterliği dün akşam, Valans'da bulunan İspınyı hükümetinin sosyete- nin içtimaa daveti hakkındaki talepnamesini almıştır. Bu taleb, İtalya ve Alman- ya'nın âsi kuvvetleri meşru hü- kümet olarak tanıması keyfi- yetile Aalâkadardır. Ayni za- manda bu iki devletin âsilere yardım ettiklerini ve bu tas- dikle âsileri teşvik ve teşci edeceğı söyleniyor eğleniyorlar etmiş - olduklarını da - bildir- miştir. Almınyı 'nın askeri ve İtal- ya'nın da hava kuvvetleri ci- hetinden âsilere yardım ettik- lerini de bildirmiştir. Largo Kabalero, bu mühim noktaların Uluslar sosyetesin- de; 4 Kânunuevel içtimaında tetkik edilmesinde teklif et- mektedir. Cenevre mahafili bu hâdise — Sonu Ginct sahifede — Sancakta Yeniden birçok kardeşlerimiz tevkif edilmişlerdir K— Atatürk kabul ettı Anlara, 28 (Hıısu!ı) — Reisicumhur Atatürk, rıe-d-lW lerinde Hariciye Vekili W rlişi Dr.Tevfik Rüşdü Aras bu- || | landuğu halde, İran bü- | yük elçirlat RöĞEL buğür || muşlardır. Elçi, Şehinşah * Bazretlerinin bir. mekta- bunu Atatürk'esunmuşlur. S Valimiz Yarın Anka- raya gidiyor.. Yavuzumuz ve bahriyelilerimiz Şanlı donanmamız dün Pire'ye geldi Bahriyelilerimiz hararetli .—— 'General Metaksas, denizcilerimiz | şerefine mükellef bir ziyafet verdi İstanbul, 28 (Hususi muha- birimizden) — Şanlı donan- mamız, bu sabah saat 8,30 da Yunanistan'ın Faler limanına gelmiştir. Konsolosumuz, Fa- ler limanında denizcilerimize Yunan hükümetinze tayin edi- len mihmandarları takdim et. miştir. Amiralımız Şükrü, ev- velâ Atina'daki Türkiye büyük elçisini ziyaret etmiş, sonra elçi ile birlikte Yunan bahriye nazırını ve Yunan — amiralını ziyaret eylemiştir. Yunan baş: bakanı general Metaksas, do- — Sonu Gıncı sayfada— Valimiz Fazlı Güleç Valimiz Fazlı Göleç, yarın ekspresle Ankara'ya gidecek ve vi- lüyetin umumi işleri üzerinde ve- kâletlerle temaslarda bulunacaktır. Bu seyahatin bir hafta sürmesi muhtemeldir. Ankara 28 (Hususi) — Birinci kânunun beşinci günü, Ankara'da toplanacak olan valiler konseyine iştirak etmek üzere İstanbul valisi Muhaceret siyasasına ” e . ." ASAT e| ehemmiyet veriyoruz Fransa Bulgaristan'la Romanya'dan gelecek mu- Yeni -—I hacirler için hazırlık yapıyoruz. eni gemiler Ankara, 28 (Husust muhabirimizden) — Gelecek sene hü- : * kümetimiz Romanya ve Bulgaristan'la diğer ba: leketli yap mak mec | den getirip iskân edeceği Türk muhıcirler' için"ıi':ıe:ildeen lî buriyetindedir. zırlıklara başlamıştır. Sıhhat ve içtimai muavenet vekâleti, bu üüüi muhacirlerin iskân mıntakalarını şimdiden tayin etmekte ve Paris, 28 (Radyo) — Fran- sa deniz bakanı M. Gazine Döpark, yeni harb gemilerinin inşası için parlamentodan tah- sisat istemiş ve bunun zaruri iskânları için lâzım olan evleri inşaya başlamaktadır. İngiltere-Fransa müna- olduğunu bildirerek, aksi balde Sebatlnda ittihad dünçü dereceden altıncıya dü- 'M. İvan Delbos, dün! hariciye encümenin- şeceğini beyan eylemiştir. de mühim beyanatta bulundu duğünu ve bu- ittihadın sarsılmıya cak kadar küvvetli bulunduğunu ilâve ettikten sonra, Fransa'nın, kü: çük antantla da "dost olduğunu ve ç Fransa'mın, Rusya ile olan ittifaka Vaşington, 28 ( Radyo) -— da eekisi gibi riayetkâr bulundu. Mançuri ve Habeşistan'ın | gunu beyan eylemiştir. Japonya ve İtalya'ya ilhak- | larının tanınması münase- betile İtalya - Japonya ara- sında yapılan anlaşma, A- M. Antenesko merika siyast mahafillerin Yakında , de iyi karşılanmamıştır. Ankara ga gelecek Böyle bir anlaşmanın ha- Varşova, 28 ( Radyo ) — kiki bir tesiri olmıyacağı manya hariciye nazırı Müsyü kanaati mevcuttur. Fakat, Antonesko, gazetecilere beya- bu anlaşma, tehlikeli ola- natta bulunmuş ve çok yakın: bilir. Siyasi mahafiller, bu da Ankara, Atina, Paris ve anlaşma münasebetile iki Londra'ya gideceğini söyle- noktai nazar üzerinde du- miştir. ruyorlar : Bükreş, 28 (Radyo)— Bütün 7 — İtalya-Japonya an- Romanya gazeteleri M. Anta- Taşması, emperyalist emel- nesko'nun Varşova ziyaretin- lerini genişletmek tehlikesi den ehemmiyetle bahsetmek- gösteriyor. tedir, 2 — Sovyet lehtarı ve Vitorül: aleyhtarı memleketlerde bu- * Karakovi'den sonra M. nun şiddetli aksülâmelleri Antonesko ve Romen - ricali beklenebilir. — Sonu G6 ınct sahifede — M. Delbos Parik, 28 (Radyo ) — Fransız Dış Bakanı Müsyö (İvon Delbos), bugün parlâmento Hariciye Encü- meninde dış siyasa hakkında beya- natla bulunmuş ve bilbassa İngiliz- Franmz — münasebatından bahseyle- miştir, Müsyö (İvon Delbos), İngil- tere İlariciye Nazırı M. Eden'in son nutkunda söylediği ? veçhile iki devlet arasında tam bir ittihad ol-