14 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

14 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

FAR AAA n ee n “niye'ye geleceğinden Türk'ler /— mişlar ve heyet azasile görüş- — Türk halka hücuma başlamış: — milisleri de iştirak etmişlerdir. j larını bildirmişlerdir. — lıklarına bakılırsa başlanacak — tıştırarak Sayfa'6 Vekiller, Atatürk'ün baş- Ingıltere tükümeti Avru- anlıgında toplanıyorlar pa'nıniki'tısıma ayrılma- sına tanftar değildir — Başı | inci sağfada — Müşahidler İkinci Kânunun | 10 uncu - günü ŞReyhaniye'ye g:lmışlerdıv Heyetin Reyha- haberdar edilmemişler, buna mukabil Suriye'lilerin — hazır- lanmasına çalışmışlar ve Sancâk hududü haricinden topladık- ları 300 Suriye'liyi Reyhani- ye'ye getirmişlerdir. — Fakat Türk'ler heyetin ge- leceğini on dakika evel haber aldıkları halde heyeti karşıla- müşlerdir. Halk bu sırada: — Hakkımızı istiyoruz, is- tiklâlimizi istiyoruz!. Diye bağırmışlardır. Bunun üzerine dışardan ge- tirilen 300 yabancı ellerinde sopa ve tabanca olduğu halde lar ve bu harekete hükümet Milis kumandanı Tük'ler üze- rine ateş açtırmış ve üç Türk | ölmüş, 8 Türk yaralanmıştır. Reybaniye'de müşahidler hey- etini ziyaret eden' Türk heyeti 'Türk, Kürt; Çerkez'lerden mü- — rekkepti. Kürt ve Çerkez'ler de, Türk olduklarını ve Türk'lerle birlikte- istiklâl -istediklerini, Suriye'lilerle — yaşıyamıyacak- Paris, 18 (A.A) — Anado- Tu ajansının hususi —muhabiri bildiriyor. Pöti Parizyen, Kahire mu- habirine atfen Türkiye'nin da- 4 uysal davranacağını, yarı resmi Ankara haberlerine na- zaran Sancak'ın — Fransa ve Türkiye —himayesinde — idari muhtariyetini taleb edeceği- Mizi ve fakat Suriye vahdeti- ne siyaseten ilhakına razi ola- cağımızı yazmaktadır. Bu mülhem neşriyata Fran: sız noktai nazarında bir te- beddül olmadığını gösteren dünkü Tan'ın makalesi ilâye edilib ve donanmanın — hazır- müzakeratın bir netice vermi- yeceğine şimdiden hükmedi- lebilir. Anlaşiliyor ki, maksadları vakit kazanmak, ayni zaman- da Antakya'da heyecanı ya- tahkikat komisyo- nundan müsaid rapor almaktır. Gazeteler Reyhaniye'de bir ölü birçok yarah — hâdisesini komisyonun gözü önünde si- lâh kavgası diye anlatıyorlar. Paris, 13 (A:A) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bil- diriyor: Örmesen, Figaroda Sancak ihtilâfını, Fransa'nın bu hava- Hiden çekiliyor sanilmasile uya: nan eski Türk Arab düşman- liğile izah ediyor. “Mubarrir Suriye'yi İtalya'ya devir, yahut Anadolu'da yeni- den nüfuz mıntakaları taksimi ibtimali gibi faraziyeleri gülünç bularak diyor ki: 1935 Kânunusanisinde Roma itilâfı Fransa ile İtalya arasında Avrupa harici bütün mes'ele- leri tasfiye etmiştir. Türkiye itirafından zevk duyduğumuz bir dürüstlükle faâl bir tadil- gilik politikası takıbediyor. Hit- 'in usulüne dostça müzakere yolunu tercih ediyor. Boğazlar zaâferinden sonra şimdi Sancak işini ele aldı. Ankara'nın sinirliliğinin sakin- laşeceği ümidini izhar - ederek diyor ki: Fransa taâhhüdleri ve mü- dafaasile — mükellef — olduğu umum? menafile kabili - telif tarzı halleri tetkikten kaçın mıyacaktır. Fakat bunu ya- parken - giriştiği taahhüdlerle haiz olduğu menafiden de fe- ragat edemerz. Cenevre'den Petit Journale bildiriliyör: Konsey içtimamnın tehiri iyi bir alâmet sayılıyor: Burada Türkiye'nin teşriki mesaisine çok ciddi ehemmiyet - veril- mekte, onu Cemiyeti Akvama danltacak herhangi kararların elim netayicinden korkulmak- tadır, Fransız tezinin doğruluğun- dan kimse şüphe etmiyor. Bir anlaşma temenni olunuyor. İstanbul, 13 (Hususi muha- birimizden ) — Buraya gelen haberlere göre, Fransız'lar, Sancak'a yeni kuvvetler gön- dermekte ve hudutta tahşidat yapmaktadırlar. İstanbul, 13(Husust mu- habirimizden) — Başveki- limiz İsmet İnönü, Cenev- re'ye giderek Sancak dava- imıı bizzat müdafaa etme- ğe karar vermiştir. Başve- kil İnönü, Hariciye Vekili Dr. Aros, Dahiliye Vekili Şükrü Kaya, Nafıa Vekili Ali Çetinkaya, bugün Istan- bul'a hareket etmişlerdir. Ankara istasyonunda diğer Vekillerle meb'uslar ve halk tarafından parlak bir şekilde — uğurlanmışlardır. Diğer Vekiller de İstanbu- la gidecekler ve Vekiller Heyeti Istanbul'da Cumhur Reisimiz Atatürk'ün - riya- setinde toplanacak — olan Vekiller Heyetinde hazır bulunacaklardır. Başveki- limiz ve Hariciye Vekili- miz, İstanbul'da Atatürk'le görüştükten sonra Cenev- re'ye gideceklerdir. Başve- met İnönü, Türk te- zini bizzat müdafaa ede- cektir. Fransa Başbakanı M. Leon Blüm da Cenev- re'gegiderek Fransa'yıtem- sil edecektir. Buna dair haberler gelmiştir. İki Baş- vekil, Cenevre'de Sancak mes'elesini konuşacaklardır. Göering'in Roma seyahati — Başı T inci sahifede — Messolini, general Göcring'le Venedik'e gidecek ve kendi- sile orada hususi bir surette konuşacaktır. Paris, 13 (A.A) — Roma: dan bildiriliyor: M. Göering'in Roma seya: hatı her iki hükümet için M. Ciyano'nun Berlin'i ziyaret ta- rihi olan 24 Teşrinievelden bugüne kadar ki Alman-İtalyan münasebetinin gözden geçiril- mesine bir vesile teşkil ede- cektir. Roma'nın siyasi müşahitle- rine göre İtalya, Fransız-Al- man münasebatında hukuki bir gevşeklik husulünü müsait bir nazarla telâkki etmiyecek- tir. M. Göerieg'in M. Musso- lini'ye Alman-İngiliz ve AlL man-Fransız. münasebetlerinin #NADOLU # 14/1/937 H, *Başı 1 inci sahifle - Tayıfı - kelimelerinden daha oğru bir düstur: bulamıyorum. Lumi bir çarei halli kolaylaştıracaloları maksadların takibinde — ve söyle bir çarci halle yardım edeceloları bütün — milletlerin — anlaşmatının temininde — sebat — gösterme Vâ- zamdır. Yeni senenin Avrupa iç çok endişe verici, hattâ — tebdilkr ua- surlarla başlamadığını iddia tmek pek gülünç olur. İapanya'daki vaziyet: Bütün dünya'da en şiddei bir endişeyi beslemiye devam ebekte- dir. Tetcih ettikleri hüküme sis- temini seçmek — işinin doğadan doğrüya İspanyol'lara ve anck İs- prnyollara aid bir iş olduğum zan- metmekteyiz. Bunun içindir I, İ« panyaya karşt her türlü enebi müdahalesine mani olmıya çaştık. Ve çalışacağız. Bazıları dabil bi sönüüda İspanya'nın ya veya komünlst bir hükümete ahib | olacağını sanmaktadırlar. Biz Yöyle düşünmiyoruz. Ve bilâkis İspınya- dan çıkmış olmiyan - bu rejinleri hiçbirinin bu memlokette yaşınak iktidanını — baiz - olmayacağını yanı- | yoruz. İspanya, —zaman geçtikçe kendi hükümet sistemini iiki- şaf ettirecektir. B. Eden bundan sara 936 “Avrüpa'sınin; Avrupı'yı biribirine zd iki siyasi dök- trin şeklinde iki muhalif ta- râfa ayrmak suüretile tecelli eden endişe verici temayülüne işaret ederek demiştir ki: — Bu temayülün azalma emareleri vermekte -olduğunu ümid? ediyor ve sanıyorum. Meselâ İtalya ile Büyük Bri- tanya arasında yapılan teminat teatisi hiçbir memlekete kârşı müteveecih olmamış ve diğer Akdeniz devletleri tarafından müsaid bir şakilde karşılan- miştir. Büyük Britanya Avrupa'nın iki rakip ideoloji taraftarı ola- rak iki kısma ayrılmasına ta- raftar olmadığını ötedenberi müteaddid defalar izhar et- miştir. Bütün manevi ve siyasi kuvvetimizi bu inhisarcı dok- trinlere karşı sarfetmemizin sulh davası için elzem bir ha- reket olacağını sanmaktayız ve bunu söylemekle İngiliz lisa- ninı konuşan “dünya ekseriye- tinin noktai nazarına tercüman olduğumu sanıyorum. B. Eden bundan sonra İn- giliz demokrasi- sini müdafaa ederek demiş- tir ki: Bu demokrasi bütün ırklar arasında işbirliğinin dünyanın umuümi refahi için elzem ol- duğu kanaatındadır. Bizim bir muhasamaya değil, bir işbir- liğine imanımız vardır. Ve hiçbir milleti — bu - işbirliğinin çerçivesi haricinde bırakma- maktayız. B. Hitler'in Berlin'de Kor Diplomatiğe karşı yaptığı be- yanatı memnuniyetle okudum. B. Hitler'in tercih cttiği barış anlaşmasının yapılmasına ta- mamile taraftarım. Silâhlanma mes'elesini mev- zuu bahseden B.Eden demiş- tir ki: 1 pmgfımı büyük bir arlâmenter malümat verı ğı tahmin edil- mektedir. ee Roma, 13 (Radyo) — GCö- hız almaktadır. Bu proğramın diğer memleketlerde olduğu gibi milli finansımıza ve milli refahımıza büyük bir yük ola- cağı zaman da gelecektir. Fa:- kat -seri bir silâhlanma halin- de bulunan bütün dünya kar- | şısinda başka bir siyaset ta- | kibedemezdik. Mamafih bu yol tercih edeceğimiz yol değildir. Çünkü biz herhalde - tereya: ği toplara tercih etmekte ve ekonomik işbirliği yolu ile Avrupa'nın sükünü için çalı- şarak muhakkak surette topa muhtaç olmıyan dünyada öte: kilerin de tereyağına - sahip olmaları' için elimizden geleni yapmıya hazır bulunmaktayız. M. Eden milletlerin önünde açılan iki yola işaret etmekte- dir. Beynelmilel anlaşmanın | kuvvetlendirilmesi, milletler ara- sı serbest işbirliğinin temini, beynelmilel ticaret ve münase- betleri bozan engellerin - ber- taraf edilmesi, şu veya bu ide- oloji lehineeki hislere Hükim olmak için samimi olarak ça- hşilmasile dünyanım refahını ve saadetini arttırmak müm- kündür. Buna mukabil — kendimizi dünyadan tecrid eder, ekono- mik imkânlarımızdan müsaade- | sinden fazla silâhlanmıya de- vam edersek şimdi bizi mus: | tarip eden dertleri devam et- tirmiş olacak ve dünyayı he- nüz kurtulmaya başladığımız felâketten daha büyük bir fe- lâkete sürüklemiş olacağız. Bu ise cinnet yolu olacaktır. Yaratan Kuvvet *Başı 2 inci sahifede - ha büyümüş ve daha kuvvet- lenmiş bir halde hayat yölun- da ilerliyecektim, yahud, bu gün olduğu gibi mağlüb ola- rak, işe' yeniden, gfirdat baş hyacaktım. Talih, ikincisini çe kardı. Herşeyim kayboldu, fa- kat birşeyi ve en elzemini kay- betmemiş bulunuyorum. O da kendime itimadı. Hayatta insanı yıkan o, yük- selten odur. OÖ, serveti ben kazanmıştım, ben kaybettim. Bugün otomobil temizleyicisi, yarın belki tekrar milyonerim. En son olarak ta şu> sözleri söyledi ve gülerekten, bir plâjda kendini dalgalara terk eden bir sporcu sevinci ve heyecanile işe koyuldu: — Bence insan için hayatta kaybedilmemesi icabeden iki şey var: Sıhhat ve kendine itimad. Hayat yolunda perişan olanlar, mahvolanlar servetle- rini yok ettiler değil “Ken- dilerine — itimatlarını, kaybe- denlerdir. Kaybolan ve elde edilmesi artık güç bulunan birşeyin ar- kasından.. Ah çekmekten ise çalışmak, işin heyecanım duy- mak çok daha iyi değil mi? Birincisi hem vücudu hem ruhu paralize eder. Diğeri ise her ikisine birden gıda verir.,, .x Ben de ' bu-bikâyenin; bu hayat kahramanlığının ve bu büyük “Nefse itimadın,, var- lığına inandım. — Arkadaşımın ve |Anlaşmasına büyük lehemmiyet veriliyor | Avrupa içtimai nizamını alâ- | Yugoslavya İtalya | | —— .6 . a— Belgrad, 13 (Radyo) — İs- telani ajansı bildiriyor: Yugoslavya - İtalya anlaş- masına büyük sehemmiyet at- fedilmektedir. — Bu anlaşma, kadar eden mühim bir mes'e- Te ;seyiliyor. Mussolini Askeri pilot İmtihanını kazandı Roma, 13 (A.A) — Musso- askeri - pilot vermiş ve hava müsteşarı Val- let kendisine pilot diplomasını tevdi etmiştir. imtihanını Birlikten istiyorlar İşçi, Esnat kurumları baş- kanlığından: Birliğimizin bir müstahdemi hakkında Basmahaneden im- zasız bir mektub aldık. Mek- tubu yazan arkadaşın Birliği- mize kadar — gelmesini rica ederiz. İşçi - Esnaf kurumları başkanı : Galib Sezer Çeşme İcra — memurlüğun- dan: 104 İzmirde ikiçeşmelikte - tuzcu sokağında 85 sayılı evde otu- ran Mustafaya 200lira itasına ve ayrıca masrafları vermeğe borçlu Çeşmenin uzun kuyu köyünden değirmenci makinist Kemalin işbu borcundan do- layı mezkür — köyde kâin un fabrikası derununda bulunan 7431 sayılı ve on beş beygir kuvvetinde Gümbel —markalı ve mazotla — müteharrik bir adet motorun satılmasına ka- rar verilmiştir. Bu makinaya vukuf ehlince 300 lira kiymet takdir - olun- muştur. — Birinci artırma ilân tarihinden itibaren- bir ay ni- hayetinde yapılacaktır. İhale günü 15-2-937 tarihine müsa- dif pazartesi günü soat 14 te- dir. Bu iş hakkında icra ve iflâs kanununun gayri men- kullerin satışındaki — ahkâmı tatbik olunacağı gibi dellâli- ye resmi de müşteriye aittir. Fazla malümat almak istiyon- lerin Çeşme icra memurluğu- na müracaat eylemeleri ilân olunur. G GFU aA Fakat onu kullananların sa- yısı ne kadar azdır. Hayatta felâketimiz daima kuvvetleri- mizi iyi kullanmasını bilme- memizden ileri geliyor. sar Akhisar icra memurluğun- dan: Akhisar tütüncüler banka- sına 150 lira borçlu beyzanın akhisarda hükümet - caddesin- de 35 metre — murabbanda 245 lira - kiymetinde >sağı tü- tüncüler bankası deposu, solu Süleyman mağazası, — arkası mezarlık arası, önü hükümet caddesi ile-çevrik bir arsanın bir ay müddetle açık artırma ile satışa çikarılmıştır. İhalesi 18-2-937 tarihine müsadif per- şembe günü saat 15 'te akhi- icra dairesinde yapıla- caktır. O gün işbu gayri menkule konulan kıiyınetin yüzde 75'ni bulursa ihale edilecek ve bul- madığı takdirde artırma 15 gün temdit ile ikinci artırma 4-3-937 tarihine müsadif per- şembe günü saat 15 te akhi- sar icra dairesinde kıymete bakılmaksızın her kaça çıkar- sa ihalei kat'iyyesi yapıla- caktır. Bu gayri menkul üzerinde bir hak iddiasında bulunan- ların vesaiki ile birlikte 20 gün içinde icra dairesine mü- racsatları aksi takdirde hak- ları tapu sicilince sabit olma- dıkça paylaşmadan hariç bi rakılacaktır. Harcı, tellâliyesi aherya ait satış peşindir. — Müzayedeye iştirak için alıcıların muham- men bedelinin yüzde yedi bu- çuk nisbetinde pey akçesi ve- ya teminat mektubu getirme- leri şarttır. Artırma 20-1-937 tarihinden itibaren icra dai- resinde alıcılara açıktır. Fazla izahat almak istiyenlerin ak- hisar icra memurluğuna baş vurmaları ilân olunur. 115 BORSA Üzüm satışları Çuü, Alıcı .. 112 Alyoti 13 53 Esnaf ban. 13 51 M. J. Tara. 17 49 H. Alberti 14 25 36 P: Klark 13 50 33 ). Taranto 13 75 23 J. Kohen 13875 20 D. Arditi 14 25 15 H. Alyoti 15 25 10 Vitel Ş 15 402 389864 390266 Zahire satışları Çu. Ginsi K.S. 9/0 Buğday 6 15 191 Arpa 5 225 Akdarı 4 50 411 Susam 18 A. İ. Kültür 96 10 tenzilât yapılacaktır. a 319 B. pamuk 49 Ucuz Satılık Fidanlar Taema En iyi damızlıklardan aşılanmış meyva fidanları (15-10) çok iyi bakılmış aşısız ve gürbüz Tidanlar (5) kuruştan satılmaktadır. Toptan mübayaa olunduğu taktirde ayrıca İstiyenlerin İzmir'de Başdu- rak'ta İmam hanında Sebze ve Meyva satış köoperati- EERRAAEEARI — fine müracanlları. İZMİR Pamukmensucatı Türk Anonim Şirketi Şirketin merkez ve fabrikası * Yerli pamuğundan At, Tayyare, Köpekbaşı, Değirmen, Ge- yik ve Leylek markalarını havi hernevi kapot bezi imal & İzmir'de Halkapmardadır. ering ve zevcesi, buraya gel- mişlerdir. Göering, Kont Ci- anlatışını da -çok samimi tabii buldum. Herşeyi yaratan yano ve diğer İtalyan ricali | bu tükenmez hazinenin anah- tarafından karşılanmış ve (Vil- | tarı herkesin elinde ve kalbin- eylemekte olup malları Avrupa'nın üyni &p mensucatına faiktir. Teli No. 2211 ve 3067 Çarlastkn ılraladndB yrak İzmir —— e Te Ki v veddi ç aü Muharrir Cenevre ve Paris müzakeratını anlatırken Cemi- yeti âkvamın esas mes'eleye halihazırdaki — vaziyeti ile Al- manya'nın İspanyol işlerindeki müstakbel leyhtar-