4 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

4 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmialtıncı yıl No. 7184 PAZAR 4 NiSAN 937 eee Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Cumhuriyet, dev adımları ile ürüyor ve bize eserler veriyor Başbakanımız, dün Kara- bükte çok mühim nutukla- rından birini daha verdiler “Demir ve çelik fabrikası, Atatürk için se- nelerce ehemmiyetli bir mevzu teşkil etmiş- tir. Buna masrafımız 22,000,000 liradır..,, Fevkalâde ahvale karşı hazırlıklı bulunmağa dik- kat edeceğimiz şüphesizdir. Sulhçuyuz ve fırsat buldukça sulh yolunda uğraşıyoruz. Başbakanımız*nutuk söylerken lstanbul, 3 (Hususi muhabiri- Mizden) — Karabükte — kurulacak olan demir ve çelik fabrikalarımı- z temelatma —merasimi, — bugün İspanyada son vaziyet Milislere aid tayyareler faaliyete geçtiler Paris, 3 (Rad- 19) — General Franka, danlarını — topliyar Tak mühim bir kuman: T N T Başbakanımız General İsmet İnönü: nün riyasetinde yapılmıştır. Kara. büke İstanbul ve Ankaradan iki trenle Başbakanımızla heyet: leri hamil olan trenler saat 11 de Korabük istaryonuna vermıştir. Bü. tün civar vilâyetlerden, kasaba ve köylerden mühim miktarda halk gelmiş, — Karabükte — taplanmıştı. Fabrikaların temeli büyük balk kütlesi önünde Başbakanımız İsmet İnönünün çok mühim bir nutku ile atıldı. Uzun olan nutkunda Y L Atatirk, 'Çok eheminiyet verdiği bu müessenin temclalma merasimine bizi memur etti. Fab- rika, iki parçadan mürekkep ola- caktır. Bu fabrikalarda bin amele |. hine hareket eden hakem Şazi Tezcan Üçok sağ — Sonu 4 ncü sahı'!ede — içi Saidle beraber Küçük antant konseyinden sonra Ingiliz, Alman ve Fransız gazetelerin N Avrupada sulhu |te in neşriyatı —— Ne küçük antant ve ne de Balkan antanlı mine kâfi değilmiş dirler. Bilhassa ekonomik sa- hada bir canlılık vardır. Kon- sey, bütün meseleleri gözden uzak tutmamış ve bunların teşriki mesai ruhu içinde mem- nuniyet verici bir surette hal- ledeceğine — kanaat etmiştir. Bu ruh olmazsa, beynelmilel münasebetlerin devamlı halli- ne imkân yoktur. Hakemler Ankaradaki gollerin beşi ofsayddandır. Takı- mımız büyük bir haksızlık ve tarafgirlikle karşılaştı, Ankaralılar da şaştı!.. ) güzel oynadı. Hakem Şazi bir penaltıyı vermedi. Bugün hakem, Nihaddır Üçok İstanbulda ço—k İstanbul maçında İzmir aley- / Londra Bir harp vukuunda aç kalacak vaziyettedir TKHAUZ nüçı Aokara, (4 (Kafileyo refakal eden arkadaşımızdan, telefonlağ) — Bugün Doğanspor takımı, Genç- ler Birliği ile oynadı ve maalesef, hirinci haf tayımı 1-0 galib bitirdiği ve güzel bir oyun çıkardığı halde maatteessüf neticede 6-1 gibi büyük ve gayri tabit bir farkla mağlüb eldu. Ankara sahasında 10-15 bin kişilik büyük bir kalabalık vardı. ile Türk Spoa Kurumu ikinci baş- kanı Bay Halid Bayrak, İzmir meb- usları ve daha birçok büyüklerimiz bulunuyorlardı. Takımımız şu kad- ro ile sahaya çıktı ve alkışlandı: Mahmud, Adnan, Fethi, Nurul- lah, Hakkı, İsmail, Mehmed, Halid, Fuad; Ömer Osman, Abbas.. Hakem, Ankara mıntakasından ve eski Fenerbahçeli Alâeddindi. Oyun bizimkilerin akımı ile başladı ve bir aralık mütevazin ve bizim nisbi taryikimiz şeklinde bir vaziyot arzına başladı. Gençler Bir- Hiği müdafaasa akınlarımızı durdür- mak için eplce müşkülât çekiyordu. Ankara halkı, lehimize tezahü- rat yapıyordu. Müdafaamız gayet güzel oyauyordu. Fakat muhacim Adliye Vekili Bay Şükrü Saraçoğlu | Karabük Fabrikamızın Temeli Atıld Z GRZEEEAEENE A ETE MT ZL KAEREREEE AT ETE EE ÇŞ EEEZE ikinci haftayımda, stadyomdaki balkı — asabileştiren şayamı dikkat bir vaziyet oldu: — Sonu 4 ncü sahifede — gok Yakında Yi Arkadaşımız Bayan Saime Sâdinin gazete- miz için hazırladığı de- ğerli ve çok güzel bir edebi roman.. amdğkeös üeü Meçhu Korsan Tarı'lıî gazılarını ve tef- rikalarını zevkle oku- dunuz M. Ayhan arka- daşımız, ANADOLU karilerine büyük bir deniz romam bazırladı. Bu roman, evelce bu sütunlarda oku- töylev vermistir. Könseyin evelce —muhtelif | hattı, lâyıkile işliyemiyor ve - elde doğunuz “Hatım Hâkan,, ve şime ş Valensiya, 3 B beynelmilel meseleler hakkın- | ettiği fırsatları mütemadiyen kaçırı- (|| di de okumakta bulunduğunuz İ adyo) Harbi- da verdiği ka arlar, mutlak yordu. Bu devrede Evadin ayağın- (| “Fırtına —Ali,, tefrikasından çok Ye ve Bahriye Ve- rarlar, dan bir gol çıkardık ve devreyi üstün ve heyecanlıdır. surette muhafaza edilecektir. kületinin tamimi- Ç A 10 kalib bitirdik. İ 4 .İmıhî.,::.. K:.“,:If,: ” $— Sonu G ıncı sahijede -Ö ——— —— —— ——— Cenub hududlarımızda Sillerin çok sayis l vardır. 6 tayya- Suriyelilerin marifeti Te işkat edilmiş ve ilis tayyareleri Yarar ;Lîrmrı len Eny SIüy“dı."aUI.ç ü İ . : Tönmüşlerdir. F Belgrad, 3 (AA.) — Çe ŞöNEK Ü nıhayet Sur'ye aley — Şimal cebhe- finde Milis tayya- Teleri Ksyana asi Yuklasını bombala: Huşlardır. Kalaka- Ya garına da Ova torpili ata- Tik hararat iha et, Mişlerdir. koslovakya Dış Bakanı ve Kü- çük antant daimi konseyinin bu devre başkanı Bay Krofta, Belgrad müzakerelerinin neti- cesini şu suretle izah etmiştir: | — Gerek umümi - vaziyet, | gerekse küçük anlaşmıya aid işleri tetkik ettik. Üç devlet nazırı, son ayların hâdisele- rinde ve beynelmilel vaziyette bir salâh görmekte ve mevcud müşküllere rağmen en zor devrin geçirildiği kanaatinde- hine isyan hareketine başladılar İstanbul, 3 (Hususi) — Fransızların ve Suriyelilerin, cenub hududlarımızın alt kısmındaki arazide ve Hatay içindeki hareketleri, alâkadar mehafilce büyük bir has- sasiyet ve dikkatle takip edilmektedir. Bazı eşkiya çe- telerinin Suriyelilerin tahriki ile vaki faaliyetlerine karşı icabeden tedbirleri almak üzerze emniyetiumumiye müdürümüzün gittiğini bildirmiştim. Son gelen haberlere göre, Dürzüler, Suriye aleyhine isyan etmişlerdir. Ve Surigelilerin valisi, Sama firar etmek mecburiyetinde kalmıştır. Dürzüler, Suriye Baş- vekilinin bizzat gelip kendileri iletemasını istemişlerdir, General Franko lerdir. Asi tayyareler bütün bask mevzilerini bombalamışlardır. Ajans Havasın Avilla muhabiri bildiriyor: Sağ cenah — kuvvetleri 1500 metre yükseklikte bulunan bir dağı ve üç köyü işgale muvaffak ol. muşlardır. Apay Tİs, 3 (Radyo) — — Huvas Jansına göre, Bilbao cebhesinde Bi kuüvyetler Villarcal — mevkiini Beçmişler ve Durangoya 6 kilomet- 7€ yaklaşmışlardır. Ve Korbera da: Bla işgal etmişlerdir. Asiler bu sekiz kilometre ilerlemiy- Bay Krofta