28 Mayıs 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

28 Mayıs 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

yie Kiyara o geceyi büyük bir I.kâbus içinde geçirdi. Rüyasın- oda! büyük kavgalar, kılıçla çar- ;pışanlar, >vaveylâlar duyuyor yve görüyordu. Meçhul Korsanı ayakalamış, iplerle Bağlamış, ibacaklarını zencirliyerek Vene- — dik sularına atmağa götürüyor- Yardı. Uykusunda: — Yapmayın! Diye bağırdı ve sesinin ak- sinden kendisi de uyandı. Bü- tün vücudu titriyordu.. Yazık, onu yakalarlarsa ölüm muhak- kaktı. Gece yarısından sonra Ro- zitayı çağırdı: — Gel, yanımda otur, çünkü fenalaşıyorum. Sabahla beraber kalkmış, bahçeye çıkmıştı. Kahvaltısını yapayalnız yaptı. Pek az birşey yidi. Saray müdiresi gelmiş, bazı malümat vermek istemişti. Fakat dinliyecek hali yoktu: — Sonra bakarız. Demişti. Müdire de gâyrita- büliği seziyordu. Fakat cesa- ret edemiyor: — Genç bir kız -diyordu- belki de birisini seviyor.. Kiyara odasına çıkmış, hafif bir elbise giymişti.. Kapı ça- hadı ve Rozita içeriye girdi: — Geldi Sinorinal, — Salona alınız.. Kendini toplamak istiyor, fokat muvaffak olamıyordu. Yüzü sapsarıydı. Bütün vücudu titriyordu. Ağır adımlarla sa- lona doğru yürüdü. Doka, bu- gün büyük üniformasımı giy- mişti. Çok mültefit ve müte- bessimdi. Kiyara, salon kapı- sından girince, Doka ona doğru yürüdü: — Nasılsın kızım?. — Teşekkür ederim haş- metpenah, sayenizde şok iyiyim. — Estağfurullah yavrum, sa- adet senin hakkındır.. Doka düudaklarını uzattı, Ki- yerayı alnından öptü. Karşı- hıklı oturdular. Doka, Kiyera- nın fena bir gece geçirdiğini anlamıştı. Çünkü gözlerinin etrafında ince siyah bir gölge toplanmış ve hakikatte bu gölge, ona daha başka bir güzellik vermişti.. — Beni dinle yavrum.. Sen benim yeğenimsin ve benden başka kimsen de yok. Büyük ve şöhretli bir aileden dün- yaya geldin. Bütün Venediğin muhabbetini kazandığın gibi Avrupanın bütün saraylarında, en tanınmış hükümdarlar bile seni uzaktan uzağa takdir edi- yoılır.. Zengin, güzel ve asil- sin de.. Meziyetlerini takdir etmiyen yoktur ve ben de, kendimin Doka — oluşumdan ziyade senin gibi bir yeğene malik olduğum için mağrurum. — Teşekkür ederim muh- terem Dokal. — Fakat niçin gözlerin yaşlı yaşlı?. — Benim mi haşmetpenah!. Hayır, bir şeyciğim yok.. Halbuki Kiyara kendini tu- tamamış ve gözlerinden akan iki damla yaş, iki inci tanesi gibi yanaklarının üstünden dü- genç, güzel ve zekidir. Doka bunu ıııütııılnb ye- rinden kalktı, Kiyaranın ya- nına geldi, onun 'büyük bir ipek dılgııını “andıran saçla- rını okşiyarlk devam etti: — Mütanet lâzımdır. Kak bin, bir yanlışlığa düşmek Üüzüre idi. Bereket versin ki tart zamanında yetiştim. Yok- sa herşey mahvolacak ve şöh- Fetimiz, tarihin üstünde kap- kara bir çamur halinde kala- caktı. Sen bu hususta henüt tecrübesizsin kızım. Nasıl bir tuzağa düşebileceğini tahay- yül edemezsin. Düşün, seni seviyor görünen bir serseri, senin kalbini çaldıktan ve hatta senia bütün varlığını emdikten.... Kiyara, gayri ihtiyari: — Rica ederim Dokal Diye bağırdı. — Sözümü kesme kızım, hakikatlerin konuşulması belki biraz ağırdır, fakat aynı za- manda faydalıdır. Sen şimdi bir uçurum kenarından, yeni- den hayata dönen bir insan- sın, Kalbini, istikbale aid emellerle tertemiz yıkamalısın. Ben de sana bu hususta ma- nen muzaheret edeceğim. Ha- yatının yeniliği, — izdivacınla başlıyacaktır. Doka, yumruğunu vurmuş demekti.Kiyaranın boynu bükü- lüverdi, — İzdivaç seni çok değiş- tirecek.. Şu küçük hatayı nasıl olup ta işlediğine hayret ede- ceksin.. İzdivaç, çok şeyler unutturur. kızım.. Nişanlın da Çap- İzmir sicilli ti- caret memur- dan: lağun Tescil edilmiş olan (Akseki Ticaret Bankası Türk anonim şirketi) nin ödünç para ver- me işlerile uğraşacağına mü- tedair beyannamesi 2279 nu- maralı kanun hükümlerine gö- re sicilin 2004 namarasına kayt ve tecil edildiği ilân olunur. İzmir sicilli ticaret memur- luğu resmi mührü ve F. Tenik imzası 1 : Beyanname İzmir valiliği yüksek makama 2279 numaralı ödünç para verme işleri kanununa tevfi- kan beyannemedir. 1 — Bankamızın İzmir mer- kezinde, esas nizam- namizde yazılı yapa- bileceği muamelât ve ikrazattan dolayı borç- lulardan alacağı faizin en yüksek haddi * 12 dir. Başka şehirler üzerine olan iskonto ve ikraz senetlerinin tahsil mas- râfı müşteriye aittir. ne alınacak tahsil se- nedatı. ve havaleler- den asgari 75 kuruş olmak üzre lira başına para ücret alına: | Yazan: M: yAhan 'kın olduğu söylenir amma, hangi erkek bu ithamdan uzak kalmıştır ki... Benim için bile söylüyorlar a kızım. Hal- buki beni sen pekâlâ bilirsin. Kiyara: — Bilirim, bilirim, kocah kadımların sarayından dönsuz kaçan, edebsizliğine papâzları âlet yapan bir âdamsın, Dememek için kendini zor tottu. Kıranta bir adam olan Doka, Venediğin en meşhur kadın avcılarından biri idi. Güzel hizmetçi kızlarının oda- larına girdiğini de görenler çoktu. Bir defasında, meşhur bir zengin, karısının çorab bağlarını, Dokanın cebinden çıkarmıştı, fakat skandal baş- tırılmıştı. O, işte böyle bir marifetti. Doka, söylediği sözün gü- lünçlüğünü bizzat anlamıştı, fakat aldırış etmedi: — * —Ya -diye devam etti- İşte böyle.. Hem, ben buraya ni- çin geldim biliyor musun? — Hayır, haşmetpenah! — Aym zamanda seni alıp götüreceğim. Bana ve hemşi- reme misafir olacaksın. Dü ğün, yarın akşam benim sara> yımda olacak. Kiyara yerinden fırladı: — Yarın akşam mı? Yan- liş anlamış olmiyayım? Çok acele değil mi? Zavallı Kiyara soğuk soğuk terliyordu. Ağlamak, bağrımı döve döve ağlamak istiyordu. Ölüm bile çok kereler bu kadar çabuk - ve gırtlak sıka- rak iş görmek istemezdi. — Sonu var — 4 — Borçlu hesabı cariler faizleri her üç ayda bir hesap edilerek re- sülmale ilâve edile- cektir. Posta, damga pulu gibi masraflar müşteriye aittir. Komisyonla mal sa- tışlarında araba, ham- maliye, kantariye, nav- lun, ardiye, sigorta, borsa, satış komisyo- nu, simsariye gibi pi- yaça teamülü muci- bince masraflar müş- teriye aittir. Kanunun üçüncü maddesi hükmüne tevfikan üç nusha olarak tanzim ve taktim kılı- nan işbu beyannamelerin bir nushasının İktısat Vekâletine, nushasının malmüdürlüğüne ve üçüncü nushasının da kayt ve ilân edilmek üzre ticaret sicil memurluğuna gönderilmesini yalvarır ve bu vesile ile say- gılarımızı sunarız. Akseki Ticaret Bankası İzmir Merkezi 15 kuruşluk damga pulu 1 kuruşluk tayyare pulu İzmir Tramvay ve Elektrik şirketinden: Şebeke ameliyatı dolayısile cereyanın: 1 — 29/5/1937 de saat 13ten 15 € kadar İkincikor- donda Alsancaktan Cumhuri- yet meydanına kadar, Mesu- diyı _vı'_Bınnlvı;ıddeleıinde mi ANADOLU Tayyar Evin H. Serter |Millt küm edeılzmırın ' son vaziyeti.. £ eĞ — Doğrusunu söylemek ve tek- nik denilen şeyi hâkim ve ha- kem tutacak olursak, bu nazar noktasının tamamile yanlış öl- duğunu kavrıyabilirit. Topla berâber koğmâsını, şüt çekmesini, paslaşmasını, Yani futbolu bilen oyuncuların bir antrenör elinde, on beş günde, muayyen bir sisteme sahip olabileceklerini gerine gerine iddiâ edebilirim. Çönkü tekniğin ifâdesi budur. “Anla- şamıyorlar ve anlaşamazlar,, diye yürütülen bir iddia olsa olsa, bu işin tekniğine hiç is- tinad etmiyen ve ancak hissi mahiyette kalan bir iddiadır. Daha esasına girecek olursak, bizim takımlarda yerli bir sis- temden başka hiçbir şey ol- madığını da söylüyoruz. Biri biraz daha enerjik, diğeri bi- raz daha tempolu.. Sisteme sahip olmak için, futbol hocası elinde yetişmek lâzımdır. Aksi takdirde bir çarık'ılık olur ki, bizim vaziyetimiz de bundan ibarettir. Bunları konuşurken, bir de hoca ve sistem meselesi ile karşılaşıyoruz: Bizim çocuklar, fizik ve ha- yat şartları ile hangi sistemi tutabilirler? Bana öyle geliyor ki, İzmir- li gençler bir İngiliz - sistemi yürütemezler ve bunda muvaf- fak olamazlar. Çünkü İngiliz futbolu, çok - serettir, muka- vemetlidir, fazla enerji, fazla sürat ister. Bütün - bunların tahakkuku —için ise, kuvvetli bünyelere, esaslı bir atletizm terbiyesine ve lâkırdı götür miyen bir kaloriye bağlıdır. Halbuki bizim için, bunları bir arada başarabilmek imkân- sızdır. Bu böyle olduğuna gö- re, kabul edebileceğimiz — ye- gâne oyun sistemi, orta Av- rupâ sistemidir. Bu sistem, bizim gençler için daha elve- rişlidir. Çünkü şiddet, sertlik ve enerjiden ziyade tekniğe istinad eder. Binaenaleyh, bi- zim yapacağımız şey böyle hakemler getirtmektir. Hem de, benim bildiğime göre, şimdiki antrenöre verilen ma- aşla iki ve hatta biraz ekle- mek suretile üç hakem getirt- mek bile mümkündür. 90 lira maaşla koşa koşa gelecek ha- kemler muhakkak vardır. Fa- kat getirilecek — hakemlerin, mutlaka sporcularımız arasın- da yerleşmesi, yaşaması da bir şart olarak koşulmalıdır. Haftada iki defa yüzü görü- len bir hakem olamaz. Bundan evel eski Karşıyaka kulübünün — getirdiği hakem Her Şivek, çocukların muhiti içinde yaşardı ve öyle çalışır: dı. Nitekim güzel bir takım yetiştirmeğe de muvaffak ol- muştu. 4 — Benim görüşüme göre, kulüb birleşmelerinden sonra TT URYAMR DU Ç TLEYLLR 2 — 30/5/1937 de saat 7 den 17 e kadar Eskimahke- me, Kuyumcular, Ütücüler, Ke- resteciler, Taşçılar, İkinci Be- lediye, Çekmececilerde ve mü- cavir sokaklarda; Kesileceği sayın aboneleri- ğ ilın_ yapılacak işlerden hiç biri ele almmamıştır. Eski kulüblerin tetrafından dağılanlar, yenileri Üzerinde — işlenilmediği — için, inzivaya çekilmiş gibidirler. Artık ne merkezlerde ne de lokerl olarak - kullanılan eski kulüb binalarında bir faaliyet vardır. Beri taraftan ne eski kulüblerin — kongreleri davet edilmiş, ne yekilerinde bir teşekkülün icab ettirdiği şart- Târın tesisi, tescil muâmelele- rinin yapılması vesairesi cihe- tine gidilmiştir. Bu sebeble- dir ki, menfi mukavemetler. cesaretsiz ve sinsi bir haleti ruhiye ile vaziyeti istismar et- mektedirler. Bu davaya inan- dık, ya inanmadık, Ya alâka vardır, yahud yoktur. Tered- düd ve atalet ve dedikodu, yavaş yavaş oyuncuların ka- fasına bile sokulmuştur. Be- Bim Aanlamak istediğim şey şudur: — Bu iş yürütülecek midir?. Yürütülecekse, ne duruluyor?, Kim, ne bekliyor?. İşe kat'i bir sarahat ver- mek zamanı gelmiştir, hatta geçiyor bile.. S — Milli küme maçlarının Ppeşine düşelidenberi göze çar- pan diğer bir nokta da bu maçlara iştirak edenler hari- cindeki oyuncuların artık ta- mamile ihmal edilmiş olduğu- duür. Bundan bir ay kadar evel (B) takımları arasında turnova usulile maçlar tertibi düşü- nülmüş, fiküstürü bile matbu- ata verilmişti. Halbuki ne tat- bik edildi, ne de edileceği var., Bu vaziyeti gören çocuk- lardan bir kısmı, pek haklı olarak artık fudbolu bile terk- etmek tasavvurundadırlar. Çün- kü fudbolcunun ruhu ve vü- cudu, uzun atalet devrelerine mütehammil değildir... İşte, içine girdiğimiz milli küme maçlarının ve bulundu- ğumuz şartların hulâsası... Görülüyor ki, İzmirde spor meselesi, üstüne parmak kon- makla beraber henüz çok ça- Tiışmıya ve esaslı tedbirler al- mağa ihtiyaç gösteren bir vazi- yet içindedir. Bence, işe, kulüb birleşme- lerinin Parti, Türk Spor Ku- rumu ve federasyonu ile olan alâka ve telâkkilerini kat'iyete dökmekle başlamak icab edi- yor. — Anlaşılmalıdır ki, artık hakiki ve kat'i vaziyet şudur. Ondan sonra da kongreleri toplamalı, kulübleri ve spor teşkilâtım faaliyete geçirme- lidir. Eski bir sporcu İzmir Milli Emlâk Müdürlüğünden: Satış No. 795 796 A0 799 800 805 806 807 810 14 taj No. Ev. 811 Salhane Şetaret S. 2 eski 30 kapu No. h Ev Kıışıyıb Bahariye eski arka yeni afitap S- 26 eski 18 taj No.lı 125 metre Arsa. Karşıyaka Bahariye karakol S. 8 eski 27 No-, tajlı 60,20 metre Arsa, ü Burnava Türkmen S. 59 eski 31 taj No. lı Ev Karantina Mahmudiye S. 7 eski ve taj No.lı Ev Reşadiye Erik ve Teceddüt S. 38/40 dan müf- rez 3 ve 4 parsel No.lı 176 metre Arsa. 1. ci Karataş Ruhi baba - İbişağa S. 7.7/1 yel" Karataş İslahane S. 23 taj No lı ev 3/4 hi Yukarıda yazılı emvalin mülkiyetlerine haddı çıkmadığından on gün müddetle temdidine W a İhıleıı 7/6/937 pıunuı gımu saat 15 lediı Tali Uınm satışları K.S. K 49 A R Üıuııı 12 12€ D Ş.RızaH. 1375 15 17 M. ). Tara. 13 14 14 Suphi Ergin 17 50 17 7 Alyoti 16 16 3 İnhisar 650 7 107 — Yekün 438012 Eski satış 438119 U. satış Zahire saltışları Çu. Ginsi KS K 136 Buğday 5875 58 S0 Ton Arpa 350 3 7123 Kilo Yapak 50 50 53 Belçikada Umumt af meselesi yer salhaya girdi Brüksel, 27 ( Radyo ) - Mmumi af projesi, yeni safhaya girmiştir. Parlâmel toda tam bir ekseriyet has olmadığından, projenin müzi keresi geri kalmıştır. Adliye Nazırı, proje kında yeni bazı şartlar göste miştir. Bu şartlara — gört umumi harbde Almanyaya & raftarlık gösterenler afledi cek ve fakat bu gibiler, u! hizmetlere seçilmiyecek, memuriyetlerinde — kuli yacaklardır. Londradan Amerikaya altın gbn' derilecek. Londra, 27 (Radyo) — tın kıymeti, dün kayde şa j bir tereffu göstermiştir. dan Amerikaya altın gön' rilmesi mutasavverdir. rilecek altın miktarı, bir çük milyon İngiliz Jirası * ğerindedir. B. Sandler Moskovaya gldec.' Stokholm, 27 (Radyo) Rusya Hariciye Nazınm B. V vinof, İsveç Hariciye B. Sandleri Moskovaya © eylemiştir. B. Sandler, ranın üçünde Moskovay&8 — decektir. | Japon Amirdb-' B. Hitler tarafından " bul edildi g Berlin, 27 (Radyo) — kaç gün evel Kil limanıtf | / len Japon zirhlisi amli gün B. Hitler tarafındat — bul edilmiştir. Amiral şerefine mt” bir ziyafet verilmiştir. — — İtalya asker! / Habeşistandan 09" ( Roııîı. 27 (Radyo) / kezi İtalyadan Habef' | gitmiş olan bütün hıb' | taatı, tamamen dönmü$ | nuyor. Halen Hab kalan kuvvetler, mü askerlerinden ibaret! » 17 taj ai ğEN