12 Haziran 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

12 Haziran 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Mi hemen 'zındana atınız! Emri tatbikten başka çare | Arkadaşı, onun tereddüdü- dü anlamıştı. Omuzundan tu- İup onu sarstı: — Anti, ahmak ahmak ne "lkııııyumın? Babanın oğlu Veya sevdiğin değil ya?. Hal- b'lkî. bu fırsatı kullanırsak, Sevgiline bol bol drahoma min edebileceksin. O da famurlar, taşlarla uğraşmaktan lacaktır. Beraberce cennet hayatı - süreceksiniz.. Haydi, Ver şu çantayı! indeki paralar senin olsun, ı'nı. meseleyi isbat için şu fantadaki marka ile içindeki .tktuh lâzım, tçi kız, arkadaşının Sevab vermesine imkân bırak- — Rüdan, çantayı onun elinden ekip aldı. Paraları çıkardı, inin kucağına döktü: S AL, işte, bir lnnğını dokunmadım.. Öbür işi ğ Bııı bırak, çünkü senin Af budala tarafların vardır, — idare edemezsin de fırsatı hPluııı oluruz. Göreceksin, en aşağısı 3000 Venedik t— getireceğim. Çok değil, » iki saat sonra ikimiz de — Üüzin olacağız. Sevdiğin koy- ğ girince, bana dua da ksin... ğînnm arkadaşı, başka hiç ;ıy söylemedi ve sıçrıya hpıdı kayboldu. Anti '4-— yerde kalmıştı: — Herhalde, çok - vicdan- b" iş amma, ne yapalım? mırıldandı. İ . L.ı" İııdıulu cereyan eder- —' beri tarafta Venedik şe- —’ Muhafızlığı da fevkalâde qnh ve asabi bir hava bulunuyordu. Çünkü » şehir muhafızı Almie- huzuruna çağırtıb, onu etmişti. Bundan başka namındaki genç, güzide, “.._ndın yeni çıkmış - bir apoletlerinin sökülüp dana atılmasını emretmişti. ıııııuu kumandanını İr ızıl -diye bağırmıştı- , aile şerelimle ve n hıyııyetı ile oynu- » Meçhul Korsanın, ye- Kiyaranın — sarayında ısrarla iddia ettin.. pek — güvendiğin tesbit etmiş. Eğer Lüıyeleıııı. zabitlerin —. kendini bir köprü: alıp geber.. Bütün boşı çıktı, — şimdi 'g' fçfgffi/ğ ğ ”î" # Mmuhıluı tecrübeli, bir - şahsiyetti. ; Vâziyet, şimdi Dokanın .'*'el: söz söylemesine “ermiyordu. Çünkü saray- Tase lıvlıııııııııııııtı An- Tuhafız iyice kanaat u ki, Mafio aldanma: Mh“ işin içinde bir ı h okfn"l karşısında mü- te düşünürken, g:"d'" cesaret alarak: ©n -diye ilâve et- Onu elbiseden — tecrid atınız. Mu- ça ,Iı * o g S yoktu. Kumandanlık dairesine dönünce, genç zabiti çağırmış, büyük bir teessür içinde ka- rarı tefhim ederek: — Oğlum -demişti- ben de çok müteessirim. Fakat ne ya- palım ki, taharriyat bizi tekzip etti.. Genç zabit, duramamış, ba- gırmışti: — Taharriyatı yapan, biz değiliz. Doka hazretleri, bu işi niçin bize havale etmedi?. Ben, ısrar ediyorum: O bherif, oraya girmişti. Ben, Dokanın yeğeninin namus ve şerefile oynamadım. Sadece Meçbul Korsanın oraya girdi- ğini tesbit ettiğimi bildirdim.. Maamafih, böyle bir Dokaya zabit olmaktansa, Meçhul Kor- san gibi bir adama uşak ol- mağı tercih ederim.. Ve genç zabit derhal apo- letlerini, nişanlarını koparmış, kılıcını - çıkarmış, kumandanı selâmlıyarak: — Buyurun, hazırım. Demişti. Kumandan da onu alnından öptükten sonra: — Git evlâdım -demişti- kendi ayağınla git, zındana gir. Yanına muhafızlar vermeği, senin şerefine yakıştıramam.. Filhakika Mafio biraz sonra kendi ayaklarile zındana git- miş ve demir parmaklıkları üstüne çekmişti.. Şehir muhafızı, odasında bir deli gibi dolaşıyor, yumrukla- rını sıkiyor, kendi kendine ho- murdanıyordu: — Zavallı genç.. Herşeyimle eminim ki, Mafio aldanmamış- tır. Şimdi, onu nasıl kurtara- cağım?.. Nasıl bir hâdise çık- malı ki, o, kurtulabilsin. Aksi takdirde bütün gençliğini zın- danda geçirecek, çürüyüp gi- decektir. Yarım saat geçmişti, emir zabiti içeriye girdi, bir genç kızın mühim bir mesele için derhal kendisini görmek iste- diğini söyledi. Kumandan çeh- resini buruşturdu: — Tam sırasında -diye ho- murdandı- huzura çıkabilmek için en adi şeyi, mühim bir mesele olarak göstermeğe kal- karlar.. Çağırın onu.. Fakat dediği gibi mühim bir hâdise yoksa kendisini nasıl kovaca- ğımı da görürsünüz. Yanm dakika sonra, Anli- nin arkadaşı içeriye girdi. Ku- mandan ona bir göz fırlattı: — Çabuk söyle, ne var?. — Muhterem — kumandan.. Herşeyden evel, konuştuğu- muz şeylerin aramızda kalma: sını şart olarak ileri süreceğim. Kumandan — hayretle ona baktı: — Anlamadım.. — Evet, bu esrarı benim tevdi ettiğimi kimse bilmi- yecek. — Peki.. Söyle bakalım, sen kimsin, adın ne? — Dük Dongienin hizmet- çisiyim. Adım Gismonda... —Devam et, çünkü vaktim yok.. — Meçhul Korsanı yakala- | Doka, ımıhafıza bağırdı:' Bu zabıtı | Vızın. M. Avhan ( $ Kumandan, bir yerine iğne Ebatmış gibi sıçradı ve genç kızın üstüne doğru yürüdü: — Tekrar edin bakayım, ne dediniz, Meçhul Korsa- nı mı?, — Evet, ta kendisini muh- terem kumandan.. Biraz evel onu gördüm. Elimde, iddiamı isbat edecek herşey var.. — Fakatı, makatı yok... Çabuk söyle.. Genç kız, oturduğu yerde doğruldu. — Benim de fakir bir kız olduğumu düşünmekliğinizi ri- ca edeceğim. — Anladım.. Anladım..Para istiyorsun galibal, Yani, sırrını satacaksın.. — Müsaadenizle, öyle ay- pacağım. Bu teklif, dırmıştı. — Gözlerini genç kıza dikti: — Fakat biliyor musun ki, ben, bunu sana zorla da söy- letebilirim. elli kamçı kâfi mi, değil mi?. Gismonda bütün metanetini takındı: — Yanlışsınız, söyletemez- siniz. — Yüz kamçı atarım öyle ise, ) — Sonu var — ETEEENAAMA KAKE A ALYUMYLA UY Dü İzmir ikinci icra memurlu- ğundan: 1871 Gayri menkul kat'i satış ilânı Selâhattinin Ahmet Mürsel ve Ayşeden alacağı olan 983,5 Tiranın temini istifası için ipo- tek ve borçluların uhdei ta- sarruflarında mukayyet bulu- nan Bayraklıda Muradiye cad- desinde sağı Dramalı Hüsnü hanesi, solu Tahir zevcesi ha- nesi, arkası sokak, önü Mu- radiye caddesi ile mahdut alt katta iki oda, bir mutbak, yukarı katta tekrar iki oda ve oradan tekrar bir merdivenle yukarı çıkıldıkta bir odamev- cut 2000 lira kiymeti mu- bammeneli yeni S0 numaralı bir bap hanenin açık artırma ile satılmasına karar verilmiş- tir. 15-7-1937 perşembe günü saat 15te birinci artırması icra kılınacaktır. Bu artırmada tahmin- olunan kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı tak- dirde en fazlaya artıranın ta- ahhüdü baki kalmak - şartile müzayede ön beş gün temdit edilecektir. 30-7.1937 cuma günü saat 15te ikinci artır- ması iera - kılımacaktır. Bu ikinci müzayedede bedel her ne olursa olsun gayri menkul satılacaktır. Bu geyri menkul üzerinde her ne suretle olursa olsun hak talebinde bulunan- lar yirmi gün zarfında icraya müracaatları lâzımdır. ' Aksi takdirde hakları tapu sicilince malüm olmadıkça paylaşma- dan hariç kalacaklardır. Şart- name 2-7-937 tarihinden itiba- ren herkese açık bulunduru- lacaktır. Müşteriden yüzde iki buçuk dellâliye ve tapu har- cından maada masraf alınmaz. Satış peşin para iledir. İstekli olanlar yüzde yedi buçuk nis- petinde pey akçesi ile İzmir -ikinci icra dairesine 937/2132 nıunı;ıh doçyıyp ve münadi- Bibi kumandanı - kız- hiddetle a ANADOLU İzmir 1 inci icra me. dan: Mehmet Emin Piyalenin emlâk ve eytam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İz- mirde Göztepe tramvay cad- desinde 615 No.lı tramvay caddesine nazır bulunan de- mir parmaklıklı bir kspıdan bahçeye girilir. Bahçe tahmi- nen 1400 metre murabbaında olup içinde ön kısmında 4 hurma 2 limon çiçeği 1 firenk elması ve bazı muhtelif ağaç- lar mevcuttur. Arka tarafında ise iki asma, portakal, şeftali ve bir ayva ağaçları bir su kuyusu ve bir fiskiyeli havuz, bir tavuk kümesi ve bir mut- bak ve çamaşırlık ve helâsı vardır. Mutbakta kumpanya suyu ve elektrik tesisatını ha- vidir. Hane ise mezkür bah- çenin tam ortasına mebni olup ön ve arka kısımlarında cümle kapısı mevcuttur. Arka cihe- tindeki kapıdan içeri girilince zemeni mermer taşla mefruş bir salon ve solda iki oda mevcuttur. Bu iki odanın ara- sından basamak merdivenle yukarı kata çıkılınca dört oda ve birde sandık odası ve bü- yük bir salon mevcet olup ve cephesinde ve bina boyunda üstü açık etrafi demir par- maklıklı bir balkon da mev- cuttur. Hanenin damlar kıs- mi yağlı boya ve tevanları bağdadir. Tramvay caddesine nazır bulunan cümle kapısına çıkmak için beş ayak mermer merdiven mevcut olup etrafı demir parmaklıklıdır. 15000 lira kiymetli olan bu evin geçen sene — yapılan — satışı 2280 No.lı kanuna tevfikan tecil edildiği halde iki sene taksit borcu ödenmediğinden bu hüküm ortadan kalkarak yeniden mülkiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı em- lâk ve eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile 16/7/937 cuma günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde sa- tış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — meriyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasabile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Satış 844 — numaralı Emlâk ve Eytam bankası ka- nunu hükümlerine göre yapr lacağından ikinci artırma yok- tur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde iki- buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak bakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu: sile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlıikte me- mMüriyetimize bildirmeleri ica- beder. Aksi halde hakları tapu sicilince malüm — olmadıkça paylaşmadan hariç — kalırlar. SİT/1937 — tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedi buçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/1019 dosya — numarasile İzmir 1 inci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. 129 Emlâk ve Eytam bankasından: 37/1019 icra doaya numa- rasile satılan, yukarıda evsafı yazılı gayri menkulün - alıcısı isterse, bankamızca bu gayri men kule konulacak kıymdın yüzde ellisine kıdır umumi nnlırı mız dahilinde ikı bilir, 7 Sayfa Izmir Komutanlığı ilânları İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den: M. M. V. ine busene muhtelif yerlerde yaptırılacak büyük askert? binalarla hastanelerin kalorifer, mutbah, çamaşırhane, etü, temiz ve pis su alektirik, banyo gibi sıhhi tesisatın plân ve projeleri yaptırılacaktır. En muvalık olan ve beğenilen proje ve plânlara M. M. V. letince 500 lira verilecektir. Yapılacak işlerin bina; plân ve projeleri M. M. V. inşaat şubesindedir. İhtisası olanlarla istekli firmaların Ankarada M. M. V. inşaat şubesinden izahat almak üzere mütahassıs mühendislerle mütahassıs firmaların mezkür şube müdürlüğüne müracaat etmeleri. 6 8 10 12 1785 İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den: 300 lira ücretli bir mühendis, 200 lira ücretli üç mimar, — 140 lira ücretli üç inşaat fen memuru ve 90 lira ücretli iki daktilo ve teksir memuru alınacaktır. Mimarlardan biri İstanbul ve diğeri Ankarada çalıştınlacaktır. Talip olanların her gün Ankarada M. M. V. inşaat şubesi müdürlüğüne müracaat etmeleri, 6 8 10 12 1784 İzmir Mst. Mv. sat. al. ko. rs. den: 1 — Ankara garnizon kıt'a ve müessesatı için kapalı zarf- tan pazarlığa çevrilen 200 tou koyun etinin tekrar pazarlığı 18 /6/ levazım âmirliği sat. al. ko. da yapılacaktır. 2 — Koyun etinin tutari 70,000 yetmiş bin lira olup mu- vakkat teminatı 4750 liradır. 3 — Şartnamesi 350 kuruş mukabilinde Ankara levazım âmirliği satın alma komisyonundan alınır. 4 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde ve şartnamelerinde yazılı vesikalarla birlikte teminat makbuzlarını ihale gün ve saatında Ankara levazım âmirliği satınalma komisyonuna vermeleri. 1880 İzmir Mst. Mv. sat. al, ko. rs. den: 1 — Müstahkem mevkiin İzmir körfezi iç ve dışmdaki nak- liyat ihtivacını temin etmek üzere seyrüselere kabili- yetli bir motör altı ay için pazarlık suretile kirala» nacaktır. 2 — Motöre tahmin edilen altı aylık ücret ve masraf be- deli 2010 lira olup muvakkat teminat parası 150 lira 75 kuruştur. 3 — İhalesi 28 Haziran M.st. Mv, sat. al. ko, da yapılacaktır. 4 — Şeraitini görmek ve motör hakkında izahat almak is- tiyenler her gün Mst. Mv. sat. al. ko. nuna müracaat edebilirler. 5 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde ve şartnamelerinde yazılı vesikalarla birlikte teminat makbuzlarını ihale gün ve saatında Mst. Mv. sat, al, ko. nuna vermeleri. 12 17 22 26 1886 İzmir harici askeri satın alma ilânları Burnava Tümen satın alma komisyonudan: 1 — Sökedeki suvari alay hayvanları ihtiyacı için 18000 kilo yulaf pazarlık suretile satın alınacaktır. 2 — Pazarlığı 14/6/937 pazartesi günü saat 11 de yapr — lacaktır. 3 — Umum tahmin tutorı 900 lira olup muvakkat ıem!— M natı 68 liradır. 4 — Şartnamesi komisyonda görülebilir. $ — İsteklilerin muayyen vaktinde Burnavadaki askeri sa- tın alma komisyonuna gelmeleri. 1858 İzmir Memleket Hastanedi a yese Baş Tabibliğinden; Memleket ve Eşrefpaşa hastaneleri ihtiyacını karşılayacak (5100) kilo ve (4080) lira muhammen bedelli sadeyağı temi- natı muvakkatlası (306) lira ve (1600) kilo ve (800) lira mu- hammen bedelini zeytinyağı muvakkat teminatı ( 60 ) lira (6200) kila sabun (1984) lira muhammen bedeli ve (149) lira * muvakkat teminatı (300) kilo yeşil sabun (63) lira bedeli (5) Tira muvakkat teminatı Soma maden kömürü (90) ton (720) — ; kaşar —— Hira muhammen bedeli (54) lira muvakkat teminatı, peyniri (435) kilo (239) lira (25) kuruş muhammen bedeli (24) lira muvakkat teminatı, toz şeker (9700) kilo (2716) mu- hammen bedeli, (203) lira muvakkat teminalı, pirinç unu (700) kilo (126) lira muhammen bedeli ve (10) lira muvakkat teminatı, ve (150) teneke yani (2160) kilo gazsuyu (510) lira muhammen bedeli (40) lira muvakkat teminatı 20 gün müd. detle ve açık olarak ilân edilen eksiltme neticesinde istekli çıkmadığından 11/6/937 tarihinden 21/6/937 tarihine kadar — 10 gün müddetle temdiden açık eksiltmesi uzatılmıştır. İstek- — Kilerin yukarıda yazılan *57.5. nisbetinde teminatı muvakkata- — larile ihale günü olan 21/6/937 tarihine rastlıyan Pnuzartesi günü saat ondan on ikiye kadar Vilâyet Daimi Encümenine müracaatları ilân olunur. 1875 İzmir Kadastro müdürl iîğiin- den: Hasanhoca mahallesinde Kızlır ağası hanında 25/38,25/44 '— kapı sayılı odalar mübadil Rumlardan metrük olarak hazineye intikal ettiğinden o yolda hazine adına tescili istenilmiş ise de 4 bu yolda bir belge gösterilememiş olduğundan bu odalarla alâksı olanların iki ay içinde Kadastro müdürlüğüne başvur: ni 937 cuma günü saat 15 te Ankara — 937 paşariasi günü aakk 1üde l maları 2613 sayılı yasanın 42 inci maddesine göre ilân olu: —