2 Temmuz 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

2 Temmuz 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ondra, 30 (A.A.) — Bu- LFransız para buhranı ir dikkatle takib olun- dir. Gazeteler frangin surette düşmesini bek- orlar. Daili 'Telgraf gazetesi üçler laşrı n - tadili lâzımgele- çünkü Fransız kambiyo vazeneakçesinin İngilizlere iş olduğu mütaleasında nuyor. — Daili 'Ekspres gazetesi de IFransız Maliye Nazırının ol- dukça açık bir tarzda mem- Heketin iflâsını Fransız milleti- e bildirmiş olduğunu büyük başlıklarla yazmaktadır. mancial Times Fransanın “bir senedenberi mütemadiyen — borçlu yaşadığını ve artık bu- gün öd nmez bir hale geldi- ğini ehemmiyetle kaydetmek- tedir. — Paris, 1 (AA.) — Dünak- / şam B.Lebrunun başkanlığın: /(da toplanan Nazırlar konseyi tarafından kabul edilen karar- »name hükümlerine göre, fran- gin yeni altın kıymetini tesbit eden kararnamenin intişarına kadar frankla yabancı döviz- ler arasındaki para temevvüç- — Jleri bir takas sermayesile tav- — zih edilecektir. — Roma, 1 (Radyo) — Fran: — sız hükümetinin, (Bank Dö Frans) dan on beş milyar frank istikraz edeceği söyleniyor. Siyasi mahafil, B. Leon — Blum kabinesinin bir senelik — mevcudiyet ve tecrübesi, Fran- — saya doksan milyar franga — Mal olmuştur. k Hava Kurumu ;_'Yır ürünleri kongresi bitti Ankara, 1 (Hususi) — Bu- rada toplanan Türk Hava — Kurumu, Orta Anadoluda yer — Ürünleri kongresi bugün da- gılmıştır. Kongre, Edirne ve Marmara mıntakalarının mu- — karreratını aynen kabül - et- — Miştir. — Akşam üzeri kongre azala- rına bir çay ziyafeti verilmiş, — bu ziyafette Naha Vekili B. Ali Çetinkaya, Milli Müdafaa müsteşarı hazır. bulunmuştur. Türkkuşu — müfettişlerinden B. Şakir Hazım, Türkkuşu fa- aliyeti hakkında bir konferans vermiş, müteakıben — büyük meydanda gösteri — oyunları yapılmıştır. Azalar, akrobatik harekâtı, büyük alâka ile takib etmiş- ler, sonra tayyarelerle şehir üzerinde bir gezinti yapmış- lardır. İzmir İkinci Hukuk Mahke- mesinden: İzmir Kâtiboğlu Mustafabey tarlası birinci sokak 24 No, da Osman kızı Hasibe namı di- ğer Habibe tarafından kocası Birinci Sultaniye M, Şabaniye — S. 9 sayılı evde oturan Mah- mut oğlu Ali aleyhine açılan ihtar davasına mütedair dava — arzuhal suretile davetiye vara- kası müddeialeyhin tahakkuk eden ikametgâhının meçhuli- yetine binaen 23/6/937 gün ve 1034 sayılı Ulusal Birlik gazetesile ilânen tebliğ edil- diği halde müddeialeyh Ali tayin edilen günde mahkeme- ye gelmemiş olduğundan da- vacının dileğile hakkında mu- ameleyi giyabiye icrasına ve muhakemenin 15/7/937 Per Kırkındğn sonra azan... Bizim Bayan Saime Sâdinin, dünkü sayıda, bir kadının, zayıf iradeli erkekleri çamur- dan çamura nasıl atabileceğini anlatan güzel bir yüzısı vardı. Arkadaşımız, misal olarak en yakın hâdiselerin siması olan şu Seyid Rıza mel'unu ile genç ve dilber karısımı gös- " teriyor. Herif, bu kadina 'abayı iyice atmış, şamdaânı iyiden iyiye yakmiş. Beşi denilen o şeytan da onun kahraman Mehmed- ciklere teslim olmasına müma- naat edermiş. Yediği nane, ha- kikaten nanedir kadının.. Şu öküz ve vahşi Seyidin ise daha büyük.. Kırkından sonra azanı te- neşir paklar, Yetmiş yaşına post atıp yirmi yaşında kanı alanı da işte böyle dağdan dağa sürüklerler... Böyleleri artık erkeklik haysiyetini kay- bederler, Gözlerinin önünde canlanan taze, toz pembe renkli ahım şahim genç kadın, on- ların boynuna bir yular takar, kendilerine her marifeti işletir. İhtiyırlıııın aşkı ve ihtirası, bir nevi hastalık, bir nevi ku- durganlık Eşeklinde başgös- terir. Çünkü o, bir daha gel- miyecek olan bir zevk ve haz- zın tepmesidir. Hantallaşmış, pörsümüş, gebeşleşmiş, rengi bozulmuş, damarları fırlamış, vücudlarında — muvakkat bir dirilik, bir canlılık başgös- terir. Dimağ muvazenesi na- mına ne varsa, pılıpırtıyı top: sar ve orladan Bıy lur, İhtiyar yalnız şunu bilir: Ölüm artık kapıya yanaş- mıştır. Başına konan devlet kuşu, yani dişsiz ağzına yak- laşan taze tavuk göğsü, ona lâyık değildir amma, Allah öyle istemiştir (!). Binaenaleyh her ne pahasına olursa olsun bu kısa günlerden tam bir zevkle, tam bir aşkla istifade etmek gerektir ve ondan sonra ihtiyarın aşkı, gülünç, maskara bir şekil alır... Seyid Rıza denilen herif te şimdi bu vaziyettedir: Beşi namındaki genç kadı- nin Aaşkına yanmiış, ondan ayrılmaktansa candan ayrıl- mağı tercih ediyor. O herifi, Dersim dığlıîıım bir noklıı: sında, dilber karısının yumu- şak dizlerine başını koymuş, süpürge sakalını sıvazlıya sı- vazlıya, kart bir sesle: — Ah, seni seviyorum, öy- le ki, uğrunda burnum - halt- tan halta karışıyor. Öyle di- vaneleştim ki yedirdiğin halt bana amber gibi geliyor. Derken tahayyül ediyorum, kahkahadan - katılacağım ge- Tiyor.. Ne güzel söylenmiş haki- katen: Kırkından sorra azanı tene- şir paklar.. Çimdik verilerek usulen tanzim kılınan giyab kararnamesi mahkeme koridoruna asılmış olduğun: dan müddeialeyhin tayin olu: nan gün ve saatte mahkemede bizzat hazır bulunması veya bir vekil göndermesi aksi tak- tirde bir daha mahkeme cel- selerine kabul edilmiyerek gı- yabında hüküm verileceği teb- liğ makamına kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. KB — 2194 ANADOLÜ İzmir Komutanlığı ilânları İlzmir Müstahkem Mv. Sa, Al.'Ko, nundân: 1931 N1 — Her bir kilosuna tahmin 'edilen 'fiat 208 Büçuk kuruş olup müteahhit namn Ve hesabına alınacak olan 21 yirmi bin 'kilo sarı “sabunlu 'kösele açık eksiltme ile alınacaktır. 2 — Şartnamesini 210 kuruşa almak ve örneklerini görüüek istiyenler gergün Ankâra M. M. V. satın almmâ ikomis- yonuna müracaat edebilirler. 3 — İlk teminat parası 3127 üçbin 'yüz yirtni yedi lira 50 kuruştur. g 4 — İhalesi 5-7-937 pazartesi günü saat 15 de Ankara M. M. V. satın alma kömisyonunda yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesikaları ilk teminatlarile birlikte tam ihale saatında Ankara M. M. V. sat. al. komisyonuna vermeleri. 16 30 20 2 İzmir Mst. Mv. Sa. Al. Ko. dan: 1 — 174688 Yüz yetmiş dört bin altı yüz seksen sekiz lira 4 dört kuruş keşif bedelli Eskişehirde yaptırılacak yol inşaatı kapalı zarfla eksiltmeye konu!muştur. 2 — Eksiltmesi 19 / Temmuz / 937 Pazartesi günü saat 15 dedir. | 3 — İlk teminat 9984 lira 40 kuruştur. 4 — Şartnamesi 874 kuruşa M. M. Ve. satın alma komis- yonundan alınır. $ — Eksiltmeye gireceklerin kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle idari şartnamede yazılı vesikalarile birlikte teklif mek- tupları ihale saatından behemehal bir saat evel M. M. Ve. satın alma komisyonuna vermeleri. Zi 63 W İzmir Mst. Mv. Sa. Al. Ko. dan: 1 — Beher metresine biçilen ederi 300 kuruş olan yüz elli bin metre kaputluk kumaş kapalı zarfla eksiltmeye 2181 konulmuştur. 2 — Eksiltmesi 19 / Temmuz / 937 Pazartesi günü saat 11 dedir. 3 — İlk teminatı 21750 liradır. 4 — Şartnamesi 2250 kuruştar. M. M. V. satın alma ko- misyonundan alınır. $ — Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektuplarını ihale saatından behemehal bir saat evvel M. M. V. satın alma komisyonuna vermeleri. 2—10:/195- 16 72160 İzmir Mst. Mv. Sa. Al. Ko. d İstanbul komutanlığı birlikleri hayvatı için 280000 iki yüz seksen bin kilo yulaf kapalı zarfla satın alınacaktır. İhalesi 21 Temmuz 937 Çarşamba günü saat 16 da yapılacaktır. Mu- kamman tutarı 1AXNO İiradır. Sartnamesi her yün öğleden evel komisyonda görülebilir. İsteklilerin 1260 liralık teminat mak- buz veya mektuplarile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3üncü mad- delerinde yazılı vesikalarla birlikte ihale saatından en az bir saat evveline kadar teklif mektuplarını İstanbul komutanlığı satın alma komisyonuna vermeleri. — 2 7 11 17 2179 İzmir Mst. Mv. Sa. Al. Ko. nundan: 1 — Ankara gamrizonu hayvanatı için bir milyon altmış altı bin kilo arpanın 19-7-937 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Arpaniın tutarı 38376 otuz sekiz bin üçyüz yetmiş altı Hra olup muvakkat teminatı 2878 lira 20 kuruştur. Şartnamesi 192 kuruş mukabilinde komisyondan verilir. 3 — İsteklilerin kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki ve- sika ve teminat makbuzlarını havi teklif mektublarını yazılı gün ve saattan bir saat evveline kadar Ankara levazım amirliği satın alma komisyonuna vermeleri, 2199 *2 6 10 14 İzmir Mst. Mv. Sa. Al. Ko, nundan 1 — Ankara garnizonunun birlikleri hayvanatı için 961800 dokuz yüz altmış bir bin sekiz yüz kilo kuru otun 19-7-937 pazartesi günü saat 11 de kapalı zarfla ek- siltmesi yapılacaktır. 2 — Otun tutarı 31739 lira 40 kuruş olub muvakkat te- minatı 2380 lira 46 kuruştur şartnamesi 159 kuruş mukabilinde komisyondan verilir. 3 — İsteklilerin kanunun 2.3 cü maddelerindeki vesika ve teminat makbuzlarını havi teklif mektublarını yazılı gün ve saattan bir saat evveline kadar Ankara levazım amirliği satın alma komisyonuna vermeleri. 2198 26 10414 İzmir Mst. Mv. K, Sat. Ko. Rs. den: 1 — Balıkesir kor merkez birliklerinin ihtiyacı için 23 bin kilo sadeyağı kapalı zarf usulile 20 Temmuz 937 salı günü saat 15,30 da ihale edilecektir. 2 — Mezkür yağın muhammen bedeli 23 bin liradır. Mu- vakkat teminatı 1725 bin yediyüz yirmi beş liradır. 3 — İsteklilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve eksiltmeye iştirak edeceklerinde eksiltmeyi açma saati olan saat 15,30dan bir saat evveline kadar - teklif mektupları ile Balıkesir kor satınalma komisyonu baş- kanlığına müracaatları. 2200 2 6 11 16 İzmir Mst. Mv. Sa. Al, Ko. dan: 1 — Beher metresine biçilen ederi 278 kuruş olan 150.000 yüz elli bin metre elbiselik kumaş kapalı zarfla eksilt- miye |konulmuştur. 2 — İhalesi 20 Temmuz 937 Salı günü saat 11 dedir. 3 — İlk teminat 20430 liradır. 4 — Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sa-ıh kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektuplarını ihale saatından behemehal bir saat evvel M. M. V. satın alma komisyonuna vermeleri. 2 10 13 16 2178 ç $ —a DZO O T.H. lığından: Erkek Lisesi direktörlüğünde kıymetli mobilyaları müzayede suretile satılacaktır. nında fevkalâde kıymetli 7 parça kadife kaplı kanepe ta- kımı ve kadife perdeleri, yeni bir halde (Römkiedp Beimar) markalı Alman piyanosu, Ame- rikan kadifeli bir kanepe iki dinosu, aynalı dolap, iki adet iki- şer — kişilik — nikel — kesme ' — Şinik, Tel İzmir Mst. Mv: K. Sat. Al. Ko, Rs.den: 1 — Ankart garnizonu birlikleri için 2640 iki bin altıyüz kırk ton levamarin kömürünün 20-7-937 — salı günü saat 15te kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Kömürün tutarı 50688 ellibin altıyüz seksen sekiz lira olup muvakkat teminatı 3784 üçbin yediyüz seksendört lira 40 kuruştur. Şartnamesi 254 kuruş mukabilinde komisyondan verilir. 3 — İsteklilerin kanunun 2 ve 3üncü maddelerindeki ve- sika ve teminat makbuzlarını havi teklif mektuplarını fnıılı gün ve saatten en az bir saat evveline kadar evazım amirliği Sat. Al. komisyonuna vermeleri, 2201 2 6 10 14 EE /, hastalıkları mütehassısı Dr. Celâl Yarkin İzmir Memleket hastanesi dahili hastalıkları seririyyat şefi İkinci Beyler sokağında İnhisarlar tütün satış deposu kar- şısında 65 No.lı muayenehanesinde hastalarını kabule baş- lamıştır. Telefon, 3956 Evi: Göztepe tramvay caddesi Göz- apartımanı karşısında Wo. 1018 Tele. 2543 K. Aydın Şubesi Paşkan- Piyangoya konan motosiklet (582) numaraya çıkmıştır. Bu numarayı, Söke köy kâtibi Behçet İncekaranın aldığı ve bile- tini kaybettiği bildirilmektedir. (582) Numaralı bileti, başka birisi hamilse, bir ay içinde şubeye müracaatla ibraz etmesi ve motosikleti alması İâzımdır. Bu müddet geçtikten sonra, motosiklet yukarıda adı geçene verilecek ve başka müracaatlar kabul edilmiyecektir. 29 2 5 İzmir vilâyeti Defterdarlığın- dan: Sahibinin vergi borcunun temini tahsili için Hasan hoca mahallesinde Osmaniye sokağında 74 sayılı mağaza tahsil emval kanununa göre haciz edilmiş ve tarihi ilândan itibaret 21 gün müddetle müzayedeye çıkarılmış olduğundan bu ker€ yeniden taktir olunan kıymet üzerinden almak pey sürmek v€ müzayede şartlarını öğrenmek istiyenlerin Defterdarlık tahsilât kalemine müracaatları. 2529 No, 2062 Devlet Demiryolları lşletmç. .. .. ** w we ı umum müdürlüğünden ; Idaremiz Maliye ve Muhasebe - işleri dairesile işletme mü” | dürlükleri muhasebelerine müsabaka imtihanı ile memur 81" | nacaktır. - B Müsabaka imtihanı 20 Temmuz 937 salı saat 14 de i€ff | olunacaktır. İmtihana girmek istiyenler ne gibi şartları haf | olmaları ve ne gibi vesika vermeleri lâzımgeldiğini Ank: Maliye ve Muhasebe işleri dairesinden İstanbulda Hayd şada birinci işletme, İzmirde - sekizinci işletme mes'ul n sipliklerinden öğrenebilirler. 269 1835/2184 4 Lisemiz kampa 8 temmuz perşembe günü sabahı çık†' | tır. Öğrencilerimizin hazırlık yapmak ve kendilerine verile? malzemeyi almak üzere eşyalarile beraber 6 ıncı salı günü 8 de okulda bulunmaları gerektir. 23 2175 . .. 1t İzmir Inhisarlar başmüdü” $T di ** v ee lüğünden: Alsancaktaki depolarımızda mevcud 10855 kilo kull kalın çul ve 4206 ıskarta çul ve kanaviçe parçaları paz satılacaktır. Muhamımen fiatleri kilosu 15 ve 7 kuruştur. * lilerin 144,20 lira teminatlarile 13-7-937 günü saat 15, t€ müdürlükteki komisyona gelmeleri. 26 «f Müzayede ile | Şd zaa somyaları fevı ın de bü' lır dört köşe yemek £ yük satış 6 adet iskemleleri, avizeleri, yeni bir hi parça hasır takımı, ceviz 4 Yolculuk dolayısile 4/Tem- | siyelik, yeni bir halde muz/937 Pazar günü saat 10 | Prıbat markalı Türkç€ da Birincikordon Gazikadın- lar sokağında 7 No, lu evde maruf iki aileye ait fevkalâde ç ŞK PU N CU makinesi, dosya dolabi. sahibinin sesi salon nu 35 plâkile, Amerit var saati, şömine ayn cuk — arabası, markalı 8 lâmbalı Ü€ radyo, bir çok A mek iskemleleri, l)'nlıı yeler, iki kadile kol masası, pöker masa$lı sehpaları, ceviz modinolar, bir çok Satılacak mobilyalar meya- koltuk, yatak odası cevizden | şabaklar ve bir çok mamul şifinyeralı aynalı dolap ah Kü e tuvalet Amerikan — brons kar- i 'e lnkaktar yola maa somya iki komo- EKĞMİAR DS tekrar tek kapulu (Fırsatı kaçırm Fırsat artırma $