21 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

21 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

v | b | SALIN Türk güreş takımı gene Balkan şampiyonu oldu ——— — Başı 1 inci sahifede — kemleri tarafından takdir edil- mişlerdir. Bu güreşleri Beşinci Balkan güreşi olimpiyadı takib etmişlir. 56 kiloda Yunanlı Biris, Yugoslav Mo- golyak güreşmişlerdir. İlk gün- de Kenanı sayı hesabile mağ- lüp eden Biris, çevik bir genç olan Yugoslava yenilmemek için çok çalıştı ve bunda u- vakfak ta olarak, yirmi daki- kalık bir güreşme sonunda sa- yı hesabile galip ilân edildi. Böylece ilk defa olarak 56 da Balkan şampiyonluğunu Yuna: nistana götürdü 61 kiloda Yaşar, Antimovriç karşılaş- tılar. Bir gün evel rakibi Yu- nanlı güreşçiyi yenen AÂnti- movriç, Yaşarın oyunları kar- şısında fazla dayanamadı. 1,47 dakikada Yaşar, rakibini kü- nede aldı, kaldırdı, dikti ve sırtını yere getirdi. 66 kiloda Yusuf Aslan, acar bir genç olan rakibi Yugoslav Pangra ile çok uğraştı. Yugoslav, bü- tün oyunları önlüyor, Yusufun hamlelerine karşı duruyordu. İlk on dakika böyle geçti. Yusuf, üstte çalışırken aldığı iyi puvanla sayı hesabile galip geldi. 72 kiloda Hüseyin, Yunanlı Marko ile sert güreşti. Marko, kuvvetli hamleler krşısında dişarı ka- çıyor, kafa vuruyor, Hüseyinin oyun yapmasına meydan bı- rakmıyordu. 13, 14 dakika Hüseyin, çift kle tatbik ederek Markonun sırtını yere getirdi. Bu müsabakada Yunanlı Mar- ko nizamsız güreştiğinden iki ihtarla tecziye edildi. 79 kiloda sunan güreşçisi Kompakis, Yugoslav Kişe sayı ile galip geldi. 87 kiloda En zevkli geçen güreşlerden birisi de bu oldu. Yunanlı Lefakis, — Yugoslav Metsner karşılaştılar. Yunanlı, kuvvetli rakibine karşı kendisini teh:- likeye atarak tekkle tatbik et- ti ve rakibini 6,46 dakikada tuşla yendi. Ağır siklet Çoban Mehmed. genç Yu- goslav güreşçisile 9,14 dakika mücadele etti. Vesiçi burguya düşürdü ve galip geldi. Beynelmilel güreşlere ilk defa aolarak iştirak eden Vesiç, ge- lecek seneler için Çobanın en müthiş rakibi olmağa nam- zettir. —ü muhitin sıkıyor. Vakıa, insan burada bir muhite girmiş tepyeni ğıılınııyoı. Fakat bizim me- deniyet — şartlarımız altında bu yenilik bize uzun müddet tesir yapamaz. Ne kadar bık- mış olsak bir gün gelir bu medeniyeti hasretle ararız. — Sözlerinizden bir şey anlamıyorum. — Yakında çok şeyler an- İiyacaksınız — Rozl. — Neyse... Sen hemen bareket için hazır misin? — Hazınm. — Âlâ. Maamafih biraz Gizli Cihangir Nakleden: F.ğmııddln Bınlioılu havası insanı çok | yemek yesek.. * Müsabakalar hitama erdik- yük ile Mersinli Ahmet ara- sında serbest güreş gösteriş müsabakası yapılmış ve her iki güreşçimiz seyirciler tara- fından şiddetle alkışlanmıştır. Güreşlerin hitamından son- ra askeri bando saha orta- sında yer almiış Enterbalka nik güreşlerin kapanma mera: simi başlamıştır. Evvelâ Yu- nanlılar ve onları takiben Yu: guslav ve Türk takımları bay: rakları önde olduğu halde minder üzerinde yer aldılar. Vali muavini B.Cavid derece alan güreşçilerin madalyalarını tevzie başladı. Evvelâ 56 kiloda Balkan şampiyonluğunu kazanınış olan Yunanlı Birise madalyası tevdi edildi ve bando tarâfından Yunan milli marşı çalınarak Yunan bayrağı şerel direğine asıldı. Bunu altı birincilik ka- zanmış olan Türk güreşçileri- nin medalyaları birer birer tevzi edildi ve ahalinin coş- kun alkışları arasında Türk bayrağı şeref direğine ve İs- tiklâl marşımız sahada mev- cut ahalinin de iştirakile as- keri bando tarafından çalındı. Umumi tasnifte Türk takımı Balkan güreş şampiyonluğunu kazandığından, merasimle şildi verildi. Aynca Türk federas- yonu Balkan güreş birincilik- lerine iştirak eden Yunan ve Yugoslav takımlarına hatıra olmak üzere birer şild verdi. Müteakiben Vali muavini B. Cavid söz alarak misafirlerin memleketimize gelmekle şeref verdiklerini ve müsabakalar esnasında gösterdikleri centil- menlikten çok memnun ve mü- teşekkir kaldığını söyledi ve Enterbalkanik güreşlerin hita- ma erdiğini ilân ederek mera- sime hitam verildi. Enterbalkanik kongresi dün sabah belediye salonunda içti- ma etti. Ve Yunan, Yugoslav takımları arasında çıkan ikin- cilik ihtilâhmı her iki takıma beraberlik vermekle halletti. Kafile reisleri neler söylediler? Yugoslav Milli Güreş takımı kafile reisi B. Rihter, İzmirdeki müsafiretleri hakkında gazete- mize şu beyanatta bulunmuştur: — İzmir çok güzel bir şehir... Bilhassa fuarınızı çok beğen- dik. Bizim fuarlarımızdan daha güzel ve caziptir. İzmirde hertürlü kolaylığı ve yüksek bir misafirperverlik .. Kısa ve seri bir yemekten sonra bir otomobile bindiler ve mahud balıkçı köyünün yolunu tuttular. R Yol çok güzeldi. Baştan lık, yeşilli! İ AM Lidya ve Roz, bu güzel manzarayâ — rağmen — dalgın idiler. Beşer medeniyetinin bu iki en yüksek şahsiyeti, mad- de ve ruh itibarile büsbütün yeni bir hayata atılıyorlar, demekti, Otomobil birdenbire durdu, 6 yaşındaki çocuğa ten sonra büyük Mustafa bü- Hastalık aşılıyan vicdansız Karşıyakada Zafer sokağın- da 77 numaralı dükkânda çırak Fevzi, dükkâna şeker almağa giden 6 yaşlarında Mehmed kızı Faziletin ırzına tasaddide bulunmuş ve ken- disinde bulunan belsoğukluğu hastalığını çocuğa da - aşıla- mıştir. Fevzi yakalanmıştır. Gürültü Güzelyalıda Madenci soka- gında oturan Selânikli Şevket, sarhoş olarak rezalet — çıkar- miş kendisini meneden polis memuruna hakarette bu- lunduğundan yakalanmıştır. Sol omuzundan yaralamış Sahilpark gazinosunda Se- lânikli şoför Adem, kendisine Ali Serveri bıçakla sol omu- zundan yaralamıştır. Hırsızlık Mirali sokağında İbrahim kızı Ümmi Hamid kızı Naci- yenin odasından bazı cşya çalmıştır. Yankesicilik Fuarda Hasan oğlu Ahmed ve Mehmed oğlu Kâmil, mu- hasebeci B. Hayrinin yanke- sicilik suretile parasını çal- mağa teşebbüs ettiklerinden tutulmuşlardır. Karakola tecavür Kavaklıpınar caddesinde Ha- san oğlu Çiço Hüseyin ile Ali oğlu İbrahim, sarhoş ola- rak rezalet çıkarmışlar ve ken- dilerini yakalamak istiyen dev- riye memuruna İbrahim, bıçak çekerek hücum etmiştir. Ya- kalanan suçlu karakola götü- rülünce İbrahimin karısı Emine gelerek karakola tecavüz etmiş ve üç suçlu da adliyeye veril- miştir. ve Kıskançlık Sahilpark gazinosunda renç- ber Mehmet, dostu 30 yaşın: da Saniyeyi kıskançlık yüzün- den başından yaralamışlır. gördük ve ;;ık memnün olarak ayrılıyoruz. Yunan kafilesi reisi Bay Damyanos Vekosis te İzmir enternasyonal fuarını, Selânik fuarına nazaran daha güzel ve muvaffak olmuş bir eser olarak bulduğunu, İzmirden çok memnun olarak ayrılacak- larını, yüksek bir misafirper- yerfikle karşılaştıklarını söy« lemiş ve teşekkür etmiştir. Ankaraya gidenler Türkspor Kurumu genel sekreteri B. Nizameddin Kırı- şan ile beynelmilel güreş ha- kemi B. Sadullah dün Anka- raya hareket etmişlerdir. şoför nereye inmek istedikle- rini sordu. Durulan yer - ka- ranlıktı. Karanlığa rağmen iki gölgenin seri adımlarla ken- dilerine yaklaştıklarını gördü- ler.. Bir ses: — Bayan Lidya, Bay Roz! Diye seslendi. Lidya vaziyeti hemen kav- râdı. Otomobilin fenerlerinin ıııfı altında yerli şoför, Lidya ile Roza Boris tarafından geldiği- ni kısa iki cümle ile anlatlı. Lidya ve Roz otomobile bindiler, pek az sonra sahile vardılar. Az uzakta bulunan küçük gemiyi gördüler. Zaten gemi- den de kendilerini görmüştü- lür, İki yerli, hiçbir şey söy- lemeden bir sandalla gelip Daha da neler? Vapur batma şayiaları aldı, yürüdü Bu meyanda bir tahtelbahirin ya- kalandığı efsanesi de dolaşıyor Son günlerde, İspanyol harbi- vapur — olabileceğini düşünerek nin ve Akdeniz meselelerinin epey. | o ciheti de araştırtık. Acenta bize ce dedikodulu bir saf haya girmesi üzerine, şehrimizde akisler yapan bazı şayialar da almış yürümüştür, Bu şayinlardan birincisi şudur: Güya, Bozcaada karşısında bir meçbul tahtelbahir görükmüş ve karasularımıza — girmiş bulunduğu için üzerine ateş edilmiştir. Neti- cede piriskop ületi sakatlanmıştır. Ba üâleti tamir etmek için tahtel. babirin mutlaka süyun satlına çık- maaı lâzundır. ve mevzubahs - olan meçhul tahtelbahir de ayni suretle suya çıkmış ve yakalanmıştır. Bu şayianın uydurma olduğu muhakkaktır. Çünkü we resmi, ne de hususi bir haber gelmiştir. İkinci şayia, İzmirden hareket eden Hollanda bandıralı bir vapu: run batıtıldığıdır. Bu bandıra — ile İzmirden hareket edena vapurları sorduk. Şu malümatı aldık: Filhakika perşembe günü Hol- landa bandıralı Triton vapuru İ tanbula gitmek ve oradan da Var. na Ve Köstenceye geçmek üzere şebrimizden ayrılmıştır. Vapuran acentan diyor ki: — Böyle bir hâdise mevzubahs olamaz. Çünkü vapur İstanbula varmamış olsaydı. İstanbul acenta- bğı bunu bize bildirir, malümat isterdi. Bu cevab alındıktan sonra, bir isim iltibam düşüncesile karşılaştık. Bir hafta kadar evcl İzmirden Hol- Tandiya namı altındaki bir Yunan vapuru Selâniğo bareket — etmiştir. Şayiadaki ismi geçen vapuran bu ——— <<< Ribentrob değiştirilmiyecek Berlin, 20 (Radyo) — Lon- dra sefiri Von Ribentrobun değiştirileceği bakkındaki ha- berler tekzib edilmiştir. Lokarno meselesi Cenevre, 20 (Radyo) — Lo: karno meselesi, konseyin ruz- namesine ithal edilmiştir. Ma- mafih bu meselenin müzake- resi talik edilecektir. Belçika Hariciye Nazırı bu mesele üzerinde B. Eden ve Delbos ile bir mülâkat yap- miştir, iki misaliri aldılar. Gemide garib ve maviye yakın bir ışık vardı. Geminin iki adamından bi- risi Lidya ve Roza yaklaştı. Bu genç ve güzel bir adamdı. İpek elbisesi altında bir er- kek vücudü olduğuna kimse inanmazdı. Oldukça bozuk bir Ardenya dili ile: — Hareket etmek üzereyiz. Bize emredecek birşey var mı? Diye sordu. Lidyal — Hayır! Dedi, Delikanlı güvertede bulunan bir düğmeye ayağile bastı, hafif bir makine gürültüsü ve sarsıntı başladı. Delikanlı misafirlere: — İşte hareket ediyoruz. Eğer birşeye ihtiyacınız olursa şunu söyledi: — Bunlar, kümilen dedikodu. dan ibarettir. Gerçi bizim Yunan bondıralı Hollandiya — vapurumuz Selâniğe hareket etmiştir. Amma, berbangi bir kazaya uğramış ol saydı bize bir haber gelirdi. Vapa: run hareketi altı gün oluyor. Bun. lar hep uydurma - şeylerdir. — Nite: kim acentamızın Katina adındaki bir vapura bundan üç ay evel İs. panyollara satılmış ve bittabi artık Hmanımıza uğramaz olmuştu. Bu vapurun da torpillenip — batırıldığı söylendi. Görülüyor ki, şaylalar bir de- dil, çeşid çeşiddir. Hollanda Roterdam kanalını tah- kim ediyor Lâhey, 20 (Radyo) — Hol- landa hükümeti; Roterdam kanalını tahkime karar — ver- miştir. Mançesterde grev Londra, 20 (Radyo)— Man- çesterdeki grev devam etmek- tedir, Grevcilerin yekünu 12000 kişiyi bulmuştur. Zehirli mayi içmiş Karşıyakada Alaybey - Zafer sokağında Ali oğlu Mehmed Yılmaz, yanlışlıkla zehirli bir maâyi içtiğinden müdavatı ya- pılmış, hastaneye kaldırılmıştır. Bıçak — çekenler Evelki gün şehirde bu çekme vık':ıı gî:ıuıtıır. gi Dolandırıcılık Fevzipaşa bulvarında Hüse- yin oğlu Hasan, Eşref oğlu Hilmiye, bir lirahk saati 6 liraya satmağa teşebbüs etti- ğinden tutulmuştur. Kız kaçırma Temaşalık mahallesinde Meh- met oğlu Selânikli -Alâeddin İbrahim kızı Melihayı kaçırdı- ğından tutulmuştur. B. Mitat Dülge Şehrimizde bulunmakta olan Ziraat Vekâleti teftiş heyeti reisi B. Mitat Dülge dün İzmir vapurile İstanbula gitmiştir. yerdeki şu düğmeye başarsınız. Dedi ve güvertede bir de- likten aşağıya indi. Lidya profesör Roza: — Görüyorsunuz ki biz ye- niden Okyanus denizine açı: hyoruz. Fakat böyle bir sefer ve deniz için bu gemi pek küçük değil midir? Dedi. — Tabi.. Maamafih civar adalardan birisine gitmek te hesaba dahildir. Bundan baş- ka Borisin böyle şeylere lâzım gelen şekli vermiş olduğuna inanmak lâzımdır. — Borisın herşeyi ihtiyaca göre hazırladığına ben de eminim. Bu aralık gemide ileri doğ- ru bir hareket oldu. Lidya, yarım bir tebessümle: E;ı!;*'!axılâ:;reNan ni bombardıman edece Amerika sefareti tebaalarını nakletti. İngiliz Fransız amiralleri, Japon amiralinin notasını kü bul etmediler. Vaziyet fenalaşıyor Ğ Şenghay, 22 (Radyo) — & mehalili yeniden bir - Japi' taarruzundan — korkmak! Japonların Şimali Çindeki * ziyetleri icabı olarak Nanl? üzerine yeni bir hava hücul yapmaları muhtemeldir. Japonların hedefi ağlebi timal Nankini de işgalö Şan-Kay-Şek Çin müfritler tabi olarak Japonyaya rı harb ilânına mecbur cWt | tır. Çin müfritleri Amerikâ İngilterenin bu harbe - iştil edeceklerine kanidirler. — Şanghay, 20 (Radyo) —C martesi akşamı başlıyan fasılalı bir surette Pazara V dar devam eden hava mub rebesi, çok şiddetli olmuşt? Japon tayyare filolarının, * muharebede 32 Çin tayyat? düşürdükleri söyleniyor. Japon karargâhı, üç tayyaresinin — düşürüldü bildirmektedir. Bugün, elli Japon a sinden mürekkep bir filo, N? kine giderek, hükümet bin ve Harbiye Nezaretini Son gelen haberlere Amerika bükümeti, " sefirini — çekmiş - vesil emin bir yere nakletmeğe lamıştır. Çin efkân umumiy' Amerikanın bu hareketini ” yük bir infialle m dır. 9 İngiliz ve Rus sefirleri, # terketmemişlerdir. * Şanghay, 20 (Radyo) (| Japon Amirali Aşasmay, ” giliz ve Fransız Ami bir nota vermiş, Nankin nında bulunan gemilerini $E, melerini ve çünkü, yarın tayyare ile Nankini dıman edeceğini bildi: İngiliz ve Fransız amil Japon amiralinin bu nota$ kabul etmemişlerdir. 4 Nankinde çok ecnebi b duğundan bombardımana © saade edilmiyeceğini mişlerdir. Doktor Şaht Romaya vardı Floranse, 20 (Radyo)— " man bankası müdürü Do Şaht otomabille buradan " maya hareket etmiş ve üzeri oraya varmıştır. — Gidiyoruz. Cihana Ve edelimi.. — Eveti. 2 — Hatta hayata da ediyoruz, demektir. — Fakat bu kadar * binlik değil midir? 4 — İhtimal.. ğ e F f şekli değişti. Lidya ve pri mış gibi bir hal hissetti his o kadar sarih idi ki, fesör Roz: