15 Eylül 1939 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

15 Eylül 1939 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

15 Eylül 1939 CUMA — Di (ANADOLU) “Sulh mü, fakat.. — Baştaraf; 1 nci sando etilmemiştir. Halka, Almanyanın yakında Polonya ile 1914 teki şark hududları ösasına müs- tenld bir sülh imza edebileceği ve bu takdirde İn- giltere ile Fransanın harbe devam etmekte bir men- ati aşılanmak İstenmek- faatleri olmiyacağı ka: tedir. Alman propaganda nezareli bütün gâyretlerini İnglitere aleyhinde sarfetmekte ve F bahsetmektedir. Fransız cephesindeki kât ehemmiyoetsiz bir takım hudud hüdiseleri şek- linde gösterilmektedir. Londra, 14 (ALA,) — İstihbarat nezareti bil- diriyor: İyi haber alan mahfellerde muühtemel sulh tek- akkında Mmuhtelif mahallerde dolaşan şa. yizlâra kargı büyük bir alâka gösterilmektedir. lifleri Sahifede — kerelerine başlı memleketlere k. kip eden Hitler imkân şoktur. sadan ax skeri hare- fikleri ve diğer kesce malümdur. Bu vaziyet sarahaten ve tama- miyle izah edilmiş bulunmaktadır: İki hükümet de. tikbale emniyetle bakabilmek için antak sözüne güvenilebilir bir Alman hükümeti ile sulh müza- yabilirler. Halbuki Alman olmuyan drşı hoyratça Lecavüz vekniğlini ta- ile büyle bir müzakereye girmeğe Almanyada sözüne inamlır bir hü- kümet teessüs ettiği zamuan İngiltere hükümeti, şim- diye kadar mükerreren söylediği veçhiyle, mütta: dest devletleri birlikte Avrupada hakiki ve âdilâne bir sulh nası) teessüs edebileceği meselesini tetki takdirde bütün rinden İstifado Na gibi isiâhat İngiliz ve Fransız hükümetlerinin vaziyeti her- Paris-Londradan —Baştarafı linci sahifede— zakere edilmesi muhtemeldir. Siyasi mahafilde bu meselenin Amerikaca Va-| yangınlar çıkmıştır. him addedilmekte olduğu söylenmek-i todir. Parla, 18 (ALA.) — 13/9/989 ak- şarmı tebliği: Kıtaâtımız, dün ve evvelkt — günler| zarfında zaptedilen mevzileri takviye etmektedir. Deniğ kuvvetlerimiz düşmân doniz altlarına karşı şiddetle harekette bu-| lunmaktadır. Havanın muhalefetinden dolayı tay- yare fatliyeti az olmuştur. Lüksemburg, 13 (A.A.) — Alman- ların Sehengen karşısında treves-Metz demiryolunu havaya atmışlardır. De-| mir parçaları Sehengendeki Lüksem - burg mevkilerine kadar gelmiştir. Amatardam, 18 (AZA,) — İlk İngi- liz kıtağtının Fransaya muvasalâtın - dan bahseden Algemen — Handelsblad| yazetesi diyor ki: Bu sefer vatiyet 1914 deki gibi de- iildir. O zaman İngilizler tehlikeli Al- man akinını durdurmak alelacele Belçikaya asker göndermeğe meebur kalmışlardı. Şimdi ise Fransız ve İngi- lizler huzur içinde ihtimamla ve hiç bir kuvvet israfına mahal kalmadan askert hareketlerini hazırlamaktadır - lar. Polonyadaki son hâdiseler batıda cereyan etmek Üzere olan şeyin ancak bir muküddemesidir. Amsterdam, 18 (ALA.) — Alige - mecn Handelsblad gazetesine göre, Achenin tahliyesi bugün öğleden son- ra başlıyacaktır. Gazetelerin Alman - Hollanda hu- düdundaki muhabiri şunları ilâve ey- lemektedir: 19 yaşından aşağı erkeklerle bütün kadınlar şehirden ayrılmağa mecbür- dur. Bundan başka Aachende vücudla- TI elzem olmiyan erkekler de şehri terk etmekte muhtardırlar. İlkinei Alman denizaltı filosu Londra, 14 (A.A.) — Daily Ekspres gazetesinin deniz muharriri şöyle yazı- yör: «İkinej Alman denizaltı filosu At- lantik denizine girmektedir. Bu deniz Varşsova'dan — Baştaraf; 1 nci Sahifede — Bir çok Leh kasabalarında büyük Polonyalı ka- dınlar ve çocuklar hudud civarında toplanmışlarsa da Litvanyalı muha- fızlar bunların hududu geçmelerine mani olmaktadırlar, Varşöva, 14 (ALA.) — 12 numa- ralı Polonya tebliği: Şiddetli muharebelerden — sonra, Alman kıtaları, Varşova yakınların. dan geri çekilmeğe başlamıştır. Varşovaniın şimali şarkisinde, Mor- ti mıntakasında ve Varşova - Wilno detir yolu boyunca şiddetli ve kanlı muharebeler vukun gelmektedir. Polonya süvari kuvvetleri, düş- manı takibederek 10 tank ole göçir- Müştir. Düşman hava kuvrvetleri, Varşo- vanın şimâl varuğünu —ve hükümet merkezinin cenubu şarkisind, kâin Gropes bölgesini bombardıman et- miştir. Alman tayyareleri, demir yol- Tarını da bombardimana tübi tutmak- tadır, Poznan mıntakasında fualiyette bulunan Polonya kıtaları, müessir bir hücuma geçmiştir. Varşova, 14 (A.A) — Saat 22.80 da neşredilen 13 numaralı Polonya tebliği: Kutno ve Lowiez mıntakalarında Polonya kıtaları mücadeleye devam etmekte ve düşman kitalarına yapı- lan hücumlarda ciddi zaylata uğrat- maktadır. Düşman tayyarelerinden 30 tane- İ düşürülmüştür. Modlin - Zegreze hattı üzerinde kıtalarımız, düşmanın bir hücumunü geri püskürtmüştür. Varşovanin bombardımanı dövam etmektedir. Kalüszyn « Stodlce hâttinin cenu. bunda, kıtalarımız, düşmanın motör- lü ve zırhlı kuvvetleri karşısında şid. detli çarpışmalar yaparak geri çekil- mektedir. Annapal eivarında Vistülü geçen düşman kıtaları il, şiddetli çarpış- malar vukua gelmektedir. Lwow şehri, düşmanın bir motör- altılar gimdiye kadar ticaret gemileri- ne taarruz eden gemilerle nöbet değiş- tirmektedir. Muharrire göre ilk filotillâ ağusto- sun yirmisi ile yirmi sekizi arasında Kiel ve Vilhelmahavenden hareket et- miştir. Alman tadyosunun verdiği ha- berlerden anlaşıldığına göre daha a- igustos bidayetinde bir kaç denizaltı İn-| gilterenin (htiyat filosunu tarassut et-) mek ve bazı husüs! talimler yapmak üzere İrlandanın garp sahillerine doğ- u yola çıkmış bulunmaktadır. Paris, 14 (Radyo) — Paristeki Çe- koslovak sefiri Fransada teşekkül eden Çekoslovuk ördüsuna dalr şu beyanat. ta bulummuştur: — Şimdi Almanya ile harpte altı devlet var. Altıncısı Çekoslovakyadır. Biz, hârbe, dünyadan hâak ve hürriye- tin kaybolmiyacağı kanaati katlyesiy- le giriyoruz. Bizi teşriki mesaiye sevk €den sebepler asildir. Biz bu korkunç harbe İngiltere ve Fransa ile beraber, başkasının malıhı istemediğimizden komşu bir memlekete hâkim olmak ar- zusu dölayisiyle değil, Hitlerin garan- tLettiği Çekoslovak istiklâlinin Alman Ya tarafından ihlâl edilmesi yüzünden Biriyoruz. Sarbruk ihata edildi — Paris, 14 (Radyo) — Garp cephesin- — Ge harekât Sarbruk şehri civarında in- — kişaf ediyor. Fransız kuvvetleri bt tehri iki taraftan ihata etmis bulun- Maktadırlar. Fransızların yeni ilerle- lü kölla yaptığı hücumu tardetmi, tir. Güynia mımtakasında, Kepada ve Okaywskada muharebeler devam et. mektedir. Varşova, 14 (A.A.) — Havas ajan gı, gece yaris; verdiği bir telgrafta, Varşövünın mükavemete devüm etti- gin! bildirmektedir. — ©c050—— Keal Dük Dö Vindsoru kabul etti Londra, 14 (Radyo) — İngiliz| kralı, buğgün Fransadan gelen kardeşi Dük dö Vindsöru kabul etmiştir. İki İkardeş üç seneye yakın bir zamandan İberi âyrı bulunüyorlardı. metöri kaydadiliyor. Parls, 14 (Radyo) — Fransız ordu- sünün ileri hareketi devam etmektedir. Çarpışmalar şimdi Alman Sarbruk şehrinin bir kaç kilometre mesafesin- ide cereyan etmektedir. Satbruk Alman lar tarafından tahliye ödilmiştir. Al - manlar Ahen (Eksla Şahel) şehrini de İtahliyeye başlamışlardır. 19 yaşından aşağı erkeklerle hütün kadirlar şehirden ayrılmağta mecbur-| dür; Aakerlik çağında — olmıyan yaşlı arkekler şehri terk etmekte muhtar- dhırlar. s k etmeğe hazır bulüunacaktır. Bu memleketlerin dünya zehnginlikle- edebilmeleri için iktısadi şartlarda vücuda getirilmesi lâzım geleceği meselesi de ayrıca tedkik edilecektir. Yerinde ihtar —- Baştaraf; 1 nci Sahifede — beşkil ederek mutaarrızlarına — hü- €üra etmişler, 1914 senesinde de Al- manlar Bolçikadaki bazı ifratkârane hareketler'ni mühik göstermek için böyle bir bohâane İleri sürmüşlerdir. Hakikat halde ingiliz kuvvetlerinin Künün birinde açık şeh'rleri bom- barfıman etmek mecburiyetinde ka- labilmeleri endişesi, siviller kadar İaskerleri de düşündürecek bir şey- dr. Lorâ Halifaks, bizim itidal siyase: itimizin mütekabiliyet esasına müste. nid olduğunu söylemekte haklıdır. Mukabele'bilmisle maruz kalmak korkusu ve bu korkunun Alman hal- kının maneviyatı Üzerindeki tesiri, insanf mülâhazaların kâfi gelmeme- si karşısında, gelecektir.> Times diyor ki: «Şayed irtikâb — edi ktö olan Mezalime devam edilmezde, ingiliz ve Fransiz hükümetleri düşmanları; tarafından da ayni vechile hâreket Ulmak şartiyle B. Ruzvelte münha-| oran askeri hedefleri bomburdıman edecekleri süretinde vermiş — olduk- ları sözü tutacaklardır. Lord Hallfaks, çok açık bir ihtar- da bülunmuştur: B. Ruzvelte yapılmış olan bü vaid, şarta muallaktır. Eğer düşman, ay- ni veehlile itida! da'resinde hareket etmiyecek olursu, biz do hareket ser bestimizi tamamiyle Istirdat edece- Ruzvelt Kazanacaktır — Baştarafı 1 inci sahifede — |dırması Amerikânın menfaati ieabin- dandır. Nevyork Herald Tribune diyor Amerika için matlnb olan en esaslı. yey, İngiltere ve Fransanım mağlüb olmamasıdır. Yalnız bilinmes; lâzım gölen esaslı bir nokta vardır. İngilte- re ve Fransaya yardım etmek giy timizi tadile kalkışırken bazı muhte- mel ihtilatlar karşısında kalmamız tehlikesj vardır. Acaba Amerikanın menfaati bu tehlikeyi göze almamızı amir mi? Eğer müzakereler, bu m seleye inhisar edecek olursa bazı fai. deli netayie elde edebilecektir. Nevyork Times gazetesi de am- bargonun — kaldırılması — zarüretine işaret ederek diyor ki: Şimdiki bitaraflık, bizi ananevi bitaraflığımızı ihlâle icbar etmekte ve nüfuzumuzu tahrik eseri olmıyan bir taarruza mukavemet eden millet- lere karşı kullanmak iztirarında bı- rakmaktadir. ayındır Bele encümenine müracaatları ilân olunur. Bayındır belediyesi için (804) lira (84) kuruş bedeli keşifli bir mez- 'baha arabası pazarlık suretiyle satın alınacaktır. Talip olanların şartna- mesini görmek Üzere nihayet 5 teşrini evvel 939 akşamına kadar boledi:'e İzmir Tramvay ve Elektrik Türk Ano- nim şirketinden: Nafia vekâleti izmir nafin şirket 've müesseseleri başkomiserliğinden alman 9-9.989 tatihli ve 1098-1246 sayılı talimata tevfikan $imdilik ye- ni hat ve yeni abone müameleleri yapılmıyacağı muhterem halka ilân olunur. Zayi 937/82 sırâ ve 1118/7234 mua- mele No. sunda maluleyin maaş cüz- danıma istinaden almakta olduğum maaşimda — kullanmakta — olduğum maaşımda istimal etmekte olduğum mübrümü zayi edip yenisin; hak et- tirdiğimden eskisinin hükmü bülun- madığının gazetenizle ilüna tavaasu- tunuzu dilerim, Menemenin Seydi Nasslullah mahallesinden Hasan oğlu Şerif Ali Çinkil Ahkâmı Şahsiye Sulh Hukuk mahkemesinden: Ölü Avram Yeroşalminin mütes sarrıf olduğu İzmirde Ahmed ağa maballesi Çorçi oğlu sokağında 3 nu- maralı mağazanın açık artırma sü: retiyle satılmasına karar verilmiştir. | Bu mağazanın tapudaki evsafı kay: diyesi İzmir Ahmed ağa mahallesi Çerçi oğlu sokak yeni ve eski 8 pafta 44 ada 276 parsel 47 numara ve 85 metre murabbaında Hacı Hüseyin vakfından mukatealı olarak göste- rilmektedir. İki katlı ve deriir kepenkli olan bu mağazanın ehli vukuf raporuna nâzaran halihazır kıymeti yediyüz liradan ibarel ve mahkemece 1 ma- yıs 939 tarihinden 1 mayıs 940 tari- hina kadar 150 lira mukabilinde ki- aya verilmiştir. Bu evsafı haiz olan mağazanın birinci artırması 17 teşrini evvel 939 *arihihe müsadif Sah günü saât 14 te İzmir Alıkâmı Şahsiye Sulh Hukuk mühkemesi başkâtiplik dalresinde yapılacak ve bu ihtlede muhammen kiymetin yüzde yetmiş beşini buldu- #u takdirde kat'! ihalesi fera oluna- caktır. Bu gayri menkulü alacak olan şahıs yalnız yüzde iki buçuk beledi- ye resmi ve ferağ intikal harcı ile sa- tıştan sönraki evkafa ait para mik- tarını verecek sair vergiler satıcıya &it olacak ve alıcı satış bedelini ta- mamen peşin olarak ödeyocaktir. Bu ihale gününde muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulma- dığı takdird, en çok artıranın hakkı mahfuz kalmak şartiyle 15 gün son- ra yani 2 teşrinisani 989 perşembe Egtinli saat 14 & talik olunacak ve o gün kati ihalesi yapılacaktır. Üze- rinde kati ihalesi yapılan kimse 'hale bedelini ödeyemediği takdirde on beş cün sonra tokrar yapılacak müzaye- (de neticesinde satışın dun vukuu ha- linde bir hükme hacet kalmaksızın gayri menkulü almaktan vaz geçen- den tahsil olunacaktır. Salılığa çıka- a0 Ve şartları yukarıda gösterilen gâyri menkul üzerinde bir hak iddiasında bulunanlar varsa ilân ta- rihinden itibaren 20 gün içinde vesai- Xi ile berahber ve daha fazla izahat almak istiyenler de mahkeme baş kâ- tipliğine müracaat etmeleri ve gü- nünde müzayedeye iştirak edecek olanların da muhammen kıymetin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey ak- Vilâyet daimi encümeninden — Menemen Şehit Kemal okulunün oharılması nafıa müdürlüğündeki — keşifnamesi veçhile 918 lira 63 kuruş bedelle ve 18 gün müddetle açık ek- siltmeye Konulduğundan isteklilerin 2490 sayılı yasa hükümlerine göre hazırlıyacakları teminatları fle birlikte 2 ilk teşrin 989 pazartesi günü — Bsaat on birde vilâyet encümenine baş vurmaları. 15 24 3416 Bayındır belediyesinden Bayındır belediyesi için kâfi yedek parçaları ile beraber beberi on dört lira muhammen bedelli (25) aded su saatı pazarlık suretiyle satın almacaktır. Talip olanların şartnamesini görmek Üzere nihayet 5 teşrini evvel 939 akşamına kadar belediye encümenine müracaatları ilân olu - nur, 1184/3896 Kok Satışı Türkiye demir ve çelik fabrika- GKL DUR ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Aagari bir vagon olmak üzsere 10.000 tona kadar olan siparişler. do Mües&esemiz fabrikaları sahasında vağonda teslim kok kömü- rümüzün bebher tonu 18,5 liradan satışa çıkarılmıştır. 2 — 10.000 tondan fazla #ipürişlerde müessesemiz fabrikaları saha: sında vagonda teslim tonu 18 liradan satılmaktadır. 8 — Alükadarların doğrudun döğrüya Karabükte müessesemiz mü- dürlüğüne müracaatları ilân ölünür. 15 17 3409 İstanbul belediyesinden Keşif bedeli 29.$98 tira 90 kurüş ölan vali konağı taddesi Ve Şiştinne Mevkilerindeki çocuk bahçeleri inşaat ve tesistiti kapalı zarf eksiltmesine konulmuştur. lik teminat 2242 lira 5 kutuştur. İhale 2/10/939 pazartesi günü saat on beşte İstanbul belediyesi daimi entümeninde yapılacaktır. Şartname 150 kuruş Mmüukabilinde İstanbul belediyesi fen işleri müdürlü- ğünden alınabilir. Taliplerin 89 yılına ait tienret odası ve ihaleden sekiz gün evvel fen işleri müdürlüğünden âlacakları fenni ehliyet vesikaları ve ilk teminat makbuz veya mektupları ile 2490 numaralı kanuna göre hazır- hyacakları kapalı zarflarını ihâle günü saat on dörde kadar İstanbul be- lediyesi dalmi! encümenine vermeleri. 15 20 25 29 7161/3857 İzmir Emlâk ve Eytam ban- kasından; Esas No, Yeri Nosu Nevi D. 6 Ödemiş Camii C-did 7 No. Sinema Aziziye Sokak sine- binası ma binası ve müşte- milâtı Apare dairesinde projektör makinası ve Ernemon Zayeko ve koltuklar satışa dahildir. Yukarda izahatı yazılı gayri menkulün satış bedelinin dörtte biri peşin gerisi *© 8.1/2 faize tâbi olarak tiç senede ve üç müsavi taksitte ödenmek üzere 18.9.1939 tarihine müsadif Pazartesi günü saat ON- DA açık artırmaya konulmuştur. İstekli olanların depozito akçesini veznemize yatıratak artıtmaya girmeleri ve yanlarında birer fotoğrafla nüfüs tezkerelerini getirme- leri, 3265 Kırkağaç belediyesinden: Kırkağaç kasabasına isale edilecak olan koca suyun şehir şebekesinin ilk yapılacak kısmınım 2508 lira keşifli tesisat işçiliği 4-9-989 tarikin- den 18-9-939 tarihine kadar 15 gün müddetle âçik eksiltmeye konul Muştür. İhalesi 18-9-089 pazartesi günü saat 10 da Kırkağaç belediyo dairesinde yapılacaktır. Muvakkat teminat miktarı 188 lira — 10 kü- ruştur. 6-9-12.15 8812 Ş ĞAMA ae a l BN ÇAS ÜS SA A SD Izmir Nafia müdürlüğünden: (0454) Tira (4) kürüş keştf bedelli olup yapılan tenzilâtın lâyık hade de görtülmetesinden dölayı 16 gün müddetle eksiltmesi uzatılmiş olari Di. kili hükümet kon. ikmali insaatına bu kere istekli çıkmadığından mez- kür iş 9/Eylül/939 dan 9/1, inci teşrin/989 za kadar bir ay içinde pağars lığa konulmaştur. İsteklilerin bu müddet içinde 2490 sayılı yasa hükümle- tine göre hazırlıyacakları teminatlariyle birlikte Nafia Mi iğündeki komisyona baş vurmaları. 9 15 (83344) İzmir Emrazı sariye hastaha- nesi başhekim'iğinden; : Anadolu gazeti h 5/9/1989 tarih ve 7981 sayısında açık eksiltme ile alhınacakları ilâa edilen miktarları aşağıda yazılı erzak ve kok kömürü eksiltmelerinin bitiş tarihi olan 11/9/989 tarihinden itibaren bir ay için- de pazarlıkla alınacaktır. İsteklilerin her pazartesi günleri emrazı sariye hastanesinde eaat on birde toplânan komlayona muvakkat teminat mak- buzları ile birlikte müracaatları. Kıymeti — Depozitosu T. h. NL 10.000.— 2.000.—— çası vermeleri lüzim geleceği İlân Muvakkat h olunur, teminatı Miktarı Tutarı Ş ğ Cinsi Kuruş Kilo Kuru; iyesinden a : Koyun ett 14220 4BO0 189600 Tosya pirinci 4200 2000 56000 Urfa sadeyağı 4478 600 59700 7189/8394 Sömi kok kömürü 11550 70000 154000 Izmir Lise ve Ortaokullar satın alma komisyonu başkanlığından: Cinsi Azı Çoğu Beher kilosu — Mühammen bedel İlk teminat Ait olduğu Kllo Kilo Kuruş Lira Kr. Li Kr. Okul Birinci nevi ekmek” 17500 — 21000 10 2100 00 157 50 Kız öğretmen ak. Koyun ve kuzu eti 3000 — 8600 89 1404 00 108 830 Kız öğretmen ok. Dana eti 2000 2400 28 672 00 50 40 Kız öğretmen ok. Dana eti 1500 — 2000 28 580 00 42 00 Buca örtaokulu Dana eti 8400 — 106500 28 2940 00 220 850 Kız, Erkek Liseleri, San'at ok. Yoğurt 4200 55800 16 880 00 66 00 Buca orta, Kızılçullu öğ, Yoğurt 7300 — 9000 16 1440 00 108 — 00 Kız, Erkek Liseleri, San'at ok. Süt 6900 8000 18 1040 00 78 00 Kıt, Erkek Lisalari, San'at ok. Süt 8481 48351 18 568 68 42 438 Büca orto, Kızılçullu öğ. Yukarıda &ins, miktar ve muühamimmen fiatleri yazılı yiyecek ihtiyaçları açık ekslitmeye konulmuştur. İhaleleri 26/Eylâl/939 Salı günü aat 14 ten itibiren ayrı ayrı yapılacaktır. Şartnameleri hergün Kültür Direktörlüğünde görülebilir. rivle hirlikte hükümetta Kültür Diraktörlüğünde toplanacak olan komlayonumusa mürsesatları ilün olumnr. İsteklilerin — yukarıda yzıli gün ve saatte temina: makbuzla. 6 10 15 22 ; (3315)