21 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

21 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

demede Kapiten Yorgaki de dahil olduğu halde çete kamilen mahvolmuştur. Esnay-ı müsademede asakir-i Osmaniyeden üçüncü nişancı taburuna aid Ağuş çavuş ile diğer bir nefer mecruh düşmüştür. && Geçen hafta Manastır'dan Erkan-ı Harb kolağasısı Onur bey maiyyetinde Bodemirce'ye geden bir müfreze-i askeriye üzerine Kapiten Apostul kumandasında bir çete hücum eder. Vuku' bulan müsademede asker çeteyi muhasaraya ve müahharan kamilen mahva muvaffak olmuştur. && Siturta Kasabası garbında iki Bulgar bir Rum müessesesini berhava etmek içün dinamit koyacakları esnada mahalli jandarmaları tarafından yakalanmışlardır. && Selanik'den iş'ar edildiğine göre Makedonya'da candarma tensikatını düvel-i mu'azzama memurlarından evvel icra etmeğe ibtidar eyleyen Belçika ve İsveç candarma zabıtlarının müddet-i memuriyetleri hitama erdiğinden onların yerine İtaltan, Türk ve Avusturya zabitleri tayin olunmuş imiş. && Ağustosun otuzunda Murihovsku havalisinde Setarvina karyesinde asakir-i Osmaniyye ile bir Rum çetesi arasında vuku' bulan müsademede, eşkiyadan sekiz kişi itlaf ve bir kişi de hayyen derdest edilmiştir. && Makedonya'da vuku' bulan Semilevu vak'ası bura muhafil-i siyasiyesinde pek ziyade tesir ve şiddet göstermiştir. Her ne kadar bu babda konsolosların resmi raporları henüz daha vürud etmemiş ise de vak'anın zuhuru haberi hayli tesir gösterdi. Bu vak'ayı müte'akib polis idaresinin Makedonya Bulgarları hakkında takip edeceği hatt-ı hareketin Türkiye ve Bulgaristan münasebat-ı siyasiyesini bir kat daha gerginleştireceğini zan ve tahmin edilmekdedir. Kısa söylemek lazım gelirse vaz'ıyet-i hazıra taht-ı tehlikededir. İngiltere sefareti ateşemiliteri Makedonya'da derdest tatbik bulunan ıslahat ile Rum çetelerinin ibraz edegeldikleri fa'aliyetin derece ve mikdarını yakında tedkik ve müşahede etmek içün mahall-i mezkura müteveccihen hareket etmiştir. --------oOo-------- TÜRKİYE GÜMRÜK RESMİNİN TEZYIDİ ve İNGİLTERE HÜKÜMETİ 5 Eylül, İstanbul: Türkiye gümrük resminin yüzde üç tezyidi hakkında hükümet-i Osmaniyenin i'ta etmiş olduğu notaya düvel-i mu'azzama süferası tarafından cevaben verilecek olan notayı yalnız İngiltere sefiri imza etmekten imtina' ediyormuş. İngiltere hükümeti bazı şeraiti dermeyan ederek gümrük resminin tezyidine muvafakat edecekmiş. Rivayete nazaran şerait ve tekalif-i mezbure kendisine bazı hususi imtiyazın i'tasıyla Makedonya'nın ıslahatına aid olacakmış. --------oOo------- DAHİLİ VARNA'DA MİTİNG 6 Eylül, Varna: Pazar günü burada icra olunan mitingde tahminen bin kişi hazır bulunmuş ise de ictima'ı müte'akib hiç bir küna nümayiş ve uygunsuzluklar vuku' bulmamıştır. Mitingde söz söyleyen hatibler yalnız Deragolof ile Fareşfler'dir. Şehre isal eden köy şoseleri daha ales-sabah askerler tarafından işgal edildiğinden köylülerin mitingde bulunmasına ve bu vechile karışıklığa meydan verilmemiştir. Polis, vakt ü zamanıyla kilise kampanalarını taht-ı nezaretine aldığı gibi asker de Rum metropolid hanesini muhafaza ve vikaye eylemiştir.