30 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

30 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

ilm-i dini var kılmağa çalışanlara, var kılmağa çalışan ümmetlere "makber", kıyamen, sükun ve sürur tevazu' ibraz ve ibzal kılar tevazu'... Kalellahu Te'ala :- Ya eyyuhen nasu inna halaknakum min zekerin ve unsa ila indallahi etkakum. . .ilh(*) Hoca Meşrık ----- ⫷O⫸ ----- DAHİLİ § Bu ayın onuncu günü Varna Rum mektebleri mu'allimlerinden (Aspasya?) nın hanesinde hususi bir Rum mektebi, polis tarafından meydana çıkarılmıştır. Bu hususu Rum mektebinde on beş talebe mevcuddur. Mu'allim ifadesinde böyle bir mekteb açması içün Varna Mutasarrıflığı Katibi tarafından müsa'ade verildigini bildirmiştir. Her şakirdden üç frank aylık alınmakdadır. Mu'allim hakkında zabıtaca akd yapılmış ve Varna'da böyle hususi Rum mektebleri daha mevcud bulunduğu me'mul bulunmuştur * * * ŞEHİR HAVADİSİ § Filibe eşraf-ı İslamiyesinden sa'adetlu Behlül Efendi hazretlerinin kerime-yi iffet-i vesimeleri hanımefendiyle, Mekteb-i Mülkiye-yi Şahane me'zunlarından sabık Beşire Kaimmakamı Filibeli Süleyman Beg'in emr-i mesnun izdivacları dünkü gün icra idildi. Cenab-ı Hak tarafeyn hakkında müteyemmin ve mübarek itsün. * * * Bundan bir hafta on gün evvel Filibe evkaf-ı İslamiyesi tarafından bir ilan yapılmıştı. Bu ilan hulul eden yıl başında kontratoları müddeti hitama iren evkaf dükkanlar müzayedeye vaz' idilecekdi. Muhterem kari'lerimiz eyi bilürler ki, biz evvelki nüshada Müfti-yi hazır Şükrü Osmanavof ve hempalarının birçok vicdansızlıklarıyla beraber İki Kapulu Han vakfı hakkında da yapmak istedikleri hainane irtikabları teşhir etmiş ve eger bu adamlar iddi'a eyledigimiz alçaklıkları yalana çıkarmağa muktedir olabilirlerse, mahkeme kapuları açıktır demiştik. Vakf-ı ilahiyi me'kel edenlerin, kanun gibi, şeri'at gibi bir adüvv-ü ekberi olduğumuz içün biz bu hainlerin her rezaletini adım adım takipden hali degiliz. Birkaç günden beri Müfti dairesinde vaki' olan irtikabları muahharan birer birer teşhir idecegiz. Ta ki evkaf-ı İslamiye Filibe'de hukuk-u İslam nasıl eziliyor cihan anlasın ve merci'lerin de nazar-ı dikkatine çarpsın. ----- ⫷O⫸ ----- TELGRAF HAVADİSİ Fehim Paşa ve Bomba Meselesi 15 Teşrin-i Sani, İstanbul'dan : § Begoğlu'nda atılan bomba meselesinden dolayı Ermeni mahallelerinde birçok taharriyat icra idildi. Ve bugün Avrupa treni gibi bütün trenlerde de taharriyat icra idildigi içün trenler te'hire uğradı. 14 Teşrin-i Sani, Viyana : Dersa'adet'den "Korespondans Bütro"ya bildiriliyor: Ahyolu'da vuku' bulan uygunsuzlukların müşevviki olmakla itham ve tevfik idilan Rum Metropolidi (Vasili) nin kurtarılması içün, (Sen Sinod) kararı üzerne Rum Patriki, Rusya'nın Dersa'adet Sefiri (Zinovyef) vasıtasıyla Çar'dan istirham etmiştir. Bab-ı Ali Yunan Kralı'nın Roma'ya ziyaretini ehemmiyetle takip etmekdedir. ------------------- (*) Hucurat Suresi 13. Ayet