4 Aralık 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

4 Aralık 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

4 Kânunuevvel 193U # Müsabakamız 4 HİKAYEJ ın Malinî, Hindistan köylerinden bi | Aksi gibi üzerine hiç bir silâh alrînde Ganj nehrînden pek uzak olmı mamıştı. Artık hayatının son demleyan küçük bir kulübede ailesile bera rinin yaklaştığını hissederek titriyor ber oturan fakir bir Hint'li çocuktu. ve gücü yettiği kadar bazularile müvahşi Kalbi saf ve temiz, kendisi cesur dafaa etmek için hareketsiz du. Herkese iyilik etmekten başka bir hayvanın hücumunu bekliyordu. şey diişünmüyordu. ' Ansızın sık dalların arasından bir aslan çıkmış, kendini parçalamak üzere olan kaplanın üstüne atılmıştı. Mahini'nin aklına evvelâ şu fikir geldi: Anlaşılan bu aslan kaplandan daha aç.. Beni onun elinden almak istiyor. Üç dört dakika sonra iki vahşi hayvanın mücadelesi bitmiş, ihtiyar kaplan genç ve kuvvetli aslanuı yırtıcı pençelerine dayanamıyarak kaçıp gitmişti. Melini: E.. e.. h, şimdi sıra bana geldi! Bir gün ormanda gezerken uzakDiye düşünüyordu. Gözlerini katan bir takım inlemeler işitti. O tarafa doğru gitti. Baktı, bir yavru aslan padı ve feci akıbetini bekledi. Fakat yanına yaklaşan hayvan orüzgârın yıktığı bir ağaç gövdesinin altında haykırıp duruyor. Zavallıcığın nu parçalamaktan ziyade yaltaklanır bir ayağaı kırılmıştı. Çok ıztırap çek gibi bir vaziyet almıştı. tiği yüzünden belliydi. Hemen yanına yaklastı, ağacın âltından onu çıkardı ve evîne götürüp yarasını temizledi, sardı. Aslan yavrusunun îyileşmesi pek uzun sürmedi. Kendisinin hayatını kurtarana alıstı. Malini, ona Boğo ismini verdi. Fakat hayvan büyüdükçe yavaş yavaş doğduğu ormanı ve arkadaşlarını aramaya başlamıştı. O zaman Malini müteessir oldu. Fakat kendi kendine de söyle düşündü: Boğo tabiî böyle bir kulübe içinde yaşamak îçin dünyaya gelmeO vakit Hintli çocuğun zihninde bir tniş. Ona ormanların hudutsuz genişşimsek çaktı: liği lâzımdır. Oraya gitsin ve mes'ut Sakın bu Boğo olmasın!. olsun!.. Evet oydu. Korkusu geçip dikkatAslanı tuttu. Tekrar ormana salıli bakınca derhal tanıdı ve eski dostuverdi. Aradan iki sene geçmişti. Bir gün nu okşamaya başladı. Boğo, Malini'ye ormanı geçip köye Malini ormanda ngeçip civar köylerden birine giderken yakınlarda deh gidinciye kadar arkadaşlık ve muhaşetli bir homurdanma duydu. Başını fızhk etti. Sonra minnetle ellerini yaçevirince biraz ilerde bir kaplan ken Iayıp veda etti. Boğo, kendisine vaktile yapılan iyidisine hücum edecek gibi bir vaziyet liğin mukabelesini göstermişti. almış olduğunu gördü. Şu aşağıki şekilde gördüğünüz boş hanelere öyle harfler koyunuz ki her sıra soldan sağa okundılğu zaman tam ve manalı bir kelime çıksın. O koyduğunuz harfler yukar dan aşağı okununca da sizin bir çoklarınıza benziyen biri olsun. MCMLCkCTL»»C Kazananlar Bey ÇOCUKLAR. Tacettin oldu binnci Geçen defaki bilmecemizin halli (Çanakkale) dir. Çekiln kurada Yozgat Cumhuriyet mektebinde 143 Tacettin Bey birinci gelmiş ve 5 lira mükâfat kazanmıştır. Mükâfatı kendisine posta ile takdim edilecektir. Bir resmini göndermesini rica ederiz. Diğer mükâfat kazananlar arasında da kur'a çekip yirmi kisinin resmini basacağız. İsimlerini bu listede görenlerden arzu edenler birer resim göndersinler. Salihli esnaf ve Ahali bankasında Daktilo Nadire, Kadıkoy orta mektebinde Cemalettin, Merzifon ilk Irfan mektebinde 306 Nezihe, Konya Aksarayı Cumhuriyet mektebinde Fahriye Âdıl, Eskişehirde Arifiye mektebinde 28 Sabahat, Şisli Terakki lisesi 482 Faruk, Çorum Ziraat bankasında Refia Emel, Bergama Hukumet civarında tütün bayii Zehra Hanım oğlu Nihat, Kasımpaşa'da Ulvi Kâzım. Beyoğlu Füruzağa Defterdar yokuşunda Amelya, Eskişehir Istasyon civarında Fahri Celâl, Erzurum hükumet konağı civarında Feyzi Daim, Bakırkoy Cevizlikte Fazilet Muammer, Kızıltoprak'ta Fazıl Nusret, Hadımköyünde Necmiye Umran, Fatih tramvay caddesinde Nazh Aptürrahman, Edirnekapı Feyzipaşa caddesinde Naim Zühtü, Balıkesir Belediye civarında Nazım Fuat, Erenköy Sahrayicedır Faize Turhan, Sofya Çarşisman sokağında Kerim Sabit, Hasköy'de Muşulâm. I H K H M B K K K K İngiliz'ler yalnız Londra'da farelerin senede bizim paramızla 150 milyon liralık zarar yatığını hesaplamıslar. Onun için hükumet ve millet fareleri yoketmek için el birliğile mücadeleye girişmişler. Sade geçen hafta Londra ahalisi bir haftada tam 25 milyon fare öldürmüsler. Yukardaki resimde bu mücadeleye istirak eden çocukları ellerinde farelerle gösteriyor. Ne tuhaf! tngiliz çocukları bu hayvandan hiç te korkar tiksinir görünmüyorlar. Birer ipekli mendil kazananlar: Doğru halledenler arasında çekilecek kur'ada birinciliği kazanana beş lira mükâfat takdim edilecek ve resmi gazetemize basılacaktır. İkinciden yüzüncüye kadar muhtelif şık hediyeler verilecek ve içlerinden kur'a ile yirmi kişinin resmi konacaktır. Cevaplar birinci kânun sonuna kadar «Cumhariyet çocuk sahifesi muharriri» adresine gön derilmelidir. Bu adrese gönderilmiyenle ve geç gelenler kur'aya sokula[ mazlar. Şık birer ce p tarağı kazananlar:' Resimde gördüğümüz veçhile eski taki resimlerin boyu kadar bir delik bir gramofon plâğı alınız. Tıpkı onun deliniz. Resim yaptığınız gâğıdı plâğın üibi bir kâğıt keserek üzerini muhtezerine yapıstırınız. Yahut ta kenarla!if kısımlara ayırmız. rından tutturarak tesbit ediniz. Ondan sonra plâğı gramofonun yuvarlak tepsi üzerine koyunuz. Onun üstüne de kutuyu yerleştiriniz. Gramofonu kurup ta plâğı döndürmeğe başladınız ve ince deliğe gözünüzü uydurup baktınız mi, resimler harekete gelir, siz de tıpkı bir sinema hissini bırakır. Maamafih bunu çevirmek için mutBirer tuvalet sabunu kazananlar: laka gramofon lâzım değildir. Eğer Çorum orta mektep Ridvan, Gelenbevi orevde gramofon yoksa küçük bir manivelâ yaparak ta elle döndürebilir ta mektebinden 127 Cemal, Adapazar Akyasınız! * * f füOYUNLAR Çukur oyunu rfaç oyuncu varsa, bir duvarın dibine , o kadar çukur kazınız. Muayyen bir uzaklıkta da oyuncuların durması çin bir yarım daire çiziniz. Sonra taş tutup yahut kura çekip birinci, ikinci, üçüncü ilâ... seçiniz. Nişantaşı Teşvikiye karakol sokak 86 yaralı kuş, Muallım mektebi tatbikat kısmından 83 Fatma Şermin, İsparta orta mektep 152 Kâmil, Kadıkoy Cevizük yoğurtçu Park sokağı 91 K. Selinı, Kabataş lisesi 752 Cemal, Bolu orta mektebi 364 Kemal, Adapazar Taşlık mektebi 198 Idrls Mustafa, Sen Jorj Avusturya mektebinde Sadiye, Ayvalık orta mektebi 76 Leman, Bursa Çekirgede Feridun, Fener yolunda Şadiye Fikret, Çenberlıtaş Dizdariye'de Hikmet Abbas, Beşiktaş Valdeçeşmesinde Hüseyin Needet, Uskudar Şemsipaşa'da Bahriye İsmail, Moda iskele civarında Feyyaz Ali, Haydarpaşa, Yeldeğirmeninde Fikri Tevîik, Aksaray Cellâtçeşmesi Ali Necat, Kırşehir'de Suada İbrahim, Konya Istasyon civarında Mahmut Saim. Dünyda kaç nüfus var? Bu iş te bitti mi, soldan itibaren birinci, ikinci, üçüncü ilâ.. çukur birinci, ikinci ve üçüncü ilâ. oyuncunun olmuş olur. Şimdi her oyuncu küçük bir lâstik veya meşin topu yerden yuvarlayıp kendi çukuruna sokması lâzımdır. Eğer top hiç bir çukura girmezse o oyuncu bir sayı kaybeder. Yok eğer top başka bir oyuncunun çukuruna girerse çukur sahibi bir Köpeklerin şimdiye kadar bir çok hizmetlerde kullamldığım gorüp işi sayı kazanmış olur. tiyorsunuz değil mi? Avda, zabıta iş lerinde.. Sonra bazılarımızın evlerinde de bin türlü marifet yapanlar var.. F akat hiç müvezzilik edip gazete satanını duydunuz mu? İşte bu resmini gördüğünüz köpek Amerika'da gazete müvezziliği edenlerden biridir. Amerika'Iılar yaman adamlar doğrusu! Büyük işieri makinelere, küçük [şleri de hayvanlara gördürüyorlar. mıııııııııııııııııı ııııııııııııııııııııııııııııııııııııımm ı ııııııııiHiııvıiiııııııııııııımıııııııııııııııııııııınııııııııııııııııııııııı ıııııııııııııı Her kısma bir hayvan veya insanın muhtelif hareketlerini gösteren resimler yapıntz. Sonra bu plâğı içinde serbest döndürebilecek kadar büyükçe bir kutu alınız. Üstünde muayyen bir noktasından eni dar, boyu tekerlek kâğıt Son yapılan bir istatistiğe göre dünya yüzünde tam 1,950,000,000 insan vardır. Bunun yarısı Asya kıtasmda, sekizde biri Amerika'da, on ikide biri Afrika'da, gerisi de Avustralya'dadır. Bu istatistiği yapanlar dünya niifusunun dört sene sonra 2 milyara baliğ olacağını söylüyorlar. Çünkü doğum gittikçe artıyormuş. MIIIIIIIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIİM1IIIIIII1IIIIIIIIIIIIIH1MIIIIIIIIIIMIIIIIIIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII zı Dızdarzade Salih Sabri kızı Nevzat, Kumkapı Sen Jan Fransız mektebinde Anastazi, Konya ilk mektep 65 Mueyyet, 28 inci ilk mektep Beraat Hayri, Üskudar 20 inci ilk mektep 364 Nerıman Zuhtu, Eyüp orta mektebi 274 Suat, Nişantaşı kız orta mektebi 167 Gulsum, Bursa Çekirge ilk mektep 121 Avni, Aydm 7 eylul ilk mektebi Feridun, Fatih 19 uncu ilk mektep Nadir, Erenköy lisesi 6 ıncı smıf Halide Hulusi, Muallim mektebi 40 Bedia, Kadıkoy Aramyan ilk mektebi Sona Gülbenkyan, Edirne Erkek muallim mektebi 68 Fehmi, Jandark mektebi Tiraje Sabri, Bakırkoy ikinci mektep 191 Nermin Mecit, Oordu orta mektebi 69 Mustafa, Beyoğlu 13 üncu ilk mektep 193 Suzan, Söke ilk mektep son sınıfatn Rüştü, Erenköy Amerikan Kollejinden Rauf Hayri. Yazısız hikâye: Vahşinin şemsiyesi Birer kitap kazananlar: Beyoğlu 20 inci ilk mektep 24 Aytekin, Ankara Etlik ilk mektep 60 Gültekin, Edirne Gazi ilk mektebi 36 Salvator, Bursa Namazgâh ilk kız mektebi 24 Perihan Hakkı, Feyziâti lisesi 413 Sara Sabri, Halıcıoğlu lisesinden 1654 Nihat, Nafıa Fen mektebi Sait, Çatalca Hadımköy ilk mektep Hayri Murat, Bilecik ikmal mektebi 125 Sabri, Maltepe A. lisesi 2883 Osman, Darıca ilk mektep 159 Fethi Remzi, Ankara San'at mektebi 36 Abidin, Darüşşafaka 111 Selâmi, Mersin Çankaya mektebi 316 Muhittin, Kutahya orta mektep sınıf 1 Gıyas, Darende Cumhuriyet mektebi muallimi Tahir Bey kızı Nilufer, Dörtyol Gazipaşa mektebi 206 Hasan Yıldırım, Hayrabolu Hukumet doktoru Sedat Bey kızı Neclâ, Mardin Doktor Inayet B. oğlu Suphi. Onar tane kartpostal kazananlar: Bu suretle oyun devam edip gider ve 30, 50 gibi muayyen bir sayı yapanlar sırayla oyundan çıkarlar. Sonuncu kalana geçen hafta tarif ettiğimiz cezalardan biri verilir. Konya Erkek lisesi sınıf 6 Ekrem Nadir, Şibinkarahisar malmüdür vekili oğlu Selât, Ankara Albayrak mektebi 58 Meliha, Menemen İstikamet Eczanesinde İzzet Beyin kızkardeşi Mübeccel, Yeşilköy ilk mektep 53 Kâmran Rauf, Muğla ilk mektep 133 Ali Fuat, Sıvas Ismet Paşa mektebi 110 Pervin, Heybeliada ilk mektep 45 Suheylâ, Maltepe 2 inci mektep 56 Vahdetitn Ahmet, Ordu orta mktep 70 Sabri, Sıvas lisesi sınıf 3 Bedri, İzmir Alsancak mektebi Sabahattin, Sen benebrit mektebinden Ester Kolma, Aydın Bozdağan hukumet doktoru kızı Bihret Füruzan, Erzurum İsmet Paşa mektebi 7 Ferhan Akif, Davutpaşa ilk mektep 38 Orhan Zihni, Yozgat Sakarya mektebi 142 Şükriye, Karamürsel ilk mektep 49 Osman Hıfzı Beyler ve Hanımlar. Amerika'da kaç milyoner var? Amerika'da senede kazancı ve iradı bir milyon doları yani bizim paramızla iki milyon lirayi geçen tam 290 kisi vardır. Bunlardan 138 inin iradı bir buçuk, 56 sının 2 milyon, 55 inin 3 milyon, 22 sinin 4 milyon, 8 inin 5 milyon ve 11 inin 5 milyondan fazla I Oğlum eğer iki dakikaya kad ar susmazsan yemekte sana yemiş varidatları vardır. Bunlar içinde 26 kadın ve 3 gençj vermem.. Bu akşam ne yemiş var, anne! kız vardır, I İstanbul'da bulunanların hediyelerini pazartesi günü Öğleden sonra matbaamızdan gelip almaları rica olunur. Başka yerdekiler tarafımızdan gönderilecektir.