11 Ocak 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

11 Ocak 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

Cumharıyet SON TEtGRAFLÂR Kırklar hey'eti topiandı Fırka teşkilât heyeti dün Başvekil Hz. nin riyasetinde topîandı İçtimada, bazı Meb'uslar söz alarak tetkikat neticelerini bildirmislerdir Ankara 10 (Telefonla) Halk Fırkası teşkilâtına memur edilen kırklar heyeti bugün saat üçte fırka binasında Başvekil İsmet Pş. nın riyasetinde toplanarak saat sekize kadar müzakeratta bulunmuştur. İçtimada, teşkilâta memur edilen meb'uslardan bazıları, tetkik sahalarında yaptıkları tetkikat ve edindikleri intibaları bildirmislerdir. Bu me yanda Ali Bey (Afyon), Hasan Bey (Trabzon), Mahmut Celâl B. (İzmir) beyanatta bulunmuşlar, memur edildikleri mahallî fırka teşkilâtı hakkın da izahat vermişlerdir. Mecüsfe Muallim maaşları nasıl verilecek? Vîlâyetlere ikraz salâhiyeti veriidi Ankara 10 (Telefonla) B . M. M., saat 14 te Refet B. (Bursa) nın riyasetinde topiandı. Düyunu umumiye meclisinde münakale icrası kabul edildikten sonra, ücretle müstahdem memurların ecnebi kadınlarla evlenip evlenemiyeceklerine dair tefsir tezkeresi okundu. Encümen, memurin kanununun bu memnuiyeti yalnız memurlara hasrettiğini ve ücretlilere cevaz verdiği ni ve binaenaleyh tefsire mahal olmadığını kararlaştırmıştı. Süleyman Sırrı Bey (Yozgat), memnuiyetin ücretlilere de teşmili lehinde bulundu. Sabri Bey (Cebel Bereket), ücretliler arasında bir çok mütehas sıslar bulunduğunu, bunlardan bazılarının evvelce ecnebi kadınlarla evlendiklerini, eğer memnuiyet ücretlilere de teşmil edilirse bu gibilerin ihtisaslarından istifade mümkün olamıyacağını öyledi. Neticede, encümenin tefsire mahal olmadığına dair lâyihası kabul edildi. Müteakıben muallim maaşları için vilâyetlere ikraz salâhiyeti veren lâyiha, birinci müzakeresi yapılarak kabul olundu. Lâyihanın birinci maddesinde «muallim maaşlarını vaktile veremiyen vilâyetlere, münhasıran bu maasların tediyesine karşılık olmak ve iki senede ödenmek üzere 843 numaralı kanunla açılmış olan fasıldan 30 bin liraya kadar ikraza mezuniyet verilmiştir» denilmektedir. Celse, persembe gününe talik edilmistir. Gencligin heyacanı Ziraat Ankara hukuk ta Kongre dünkü içlebesi dün bir miting timadan sonra mesaisini bitirmiştir yaptılar Ankara 10 (Telefonla) Umumi ziraat Ankara 1$ (Telefnla) Ankara hukuk kongresi bugün ikinci umumî içtimaını mektebl talebesinin tertibi ve binlerce halkın iştirakile Menemen'deki irtica aktederek encümenlerden gelen çiçekraporlarını müzakere bâdisesini tel'in ve bunun kurbanlan çilik, gülcülük eylemiştir. Çiçekçiliğin inkişafını temin Kubilây ve arkadaşlarının hatırasını taziz için bugün öğleden sonra hâkimiyeti maksadile encümen tarafından teklif üzerinde ve bilhassa milliye meydanında miting aktedilmiş olunan esasları Çiçekçilikte kullanılması için funda tir. toprağmın müsait bir resimle çiçekçileMitingde ilk olarak söz alan hukuk re verilmesi ve hariçten ithal edilecek mektebi müdiirü ve hukuku düvel mii çiçek soğanlarının gümrük resmlnin derrisî Cemil Bey çok heyacan veren bir tenzili temenniyatı etrafında leh ve anutuk söylemiştir. leyhinde bir çok murahhaslar söz söyleMüteakiben müderis Akçoraoğlu Yu mişlerdir. suf Bey irat ettiği nutukta müncisi olan. Bundan sonra gülcülük hakkındakl şehitleri ve azizleri olan bir idealin ya raporun müzakeresine geçilmiştir. En şayıp hâkim olacağını söylemiş beşeriyet cümen raporunda memleketin büyük bir tarihi bunu böyle gösteriyor, zira idealiservet membaı olan ve nev'i itibarile miz milliyet cumhuriyet ve lâikliktir. İ terakkisiz bir halde bulunan gülyağcı dealimiz yaşıyacak ve gittikçe genişliyelığınm muhtelif safahatından bahsedicek tarihî hayatta asılarca geri kalan lcrek bu gibi san'atlanmızın hangi es mazlum Şarkı aydınlatacak ve kurtarabap tahtı tesirinde gittikçe mevkiini caktır. Hatip sözlerini şu suretle bitir k4>ıı>aitiğuıı ızan v« İıuien lSparta TC uıı^uı. iiıcıvıcpıı rtnw<nı<l»laı vc uuıuu geoç vatandaşlarım son sözlerimi size, havalisinde 20002500 dönüm gül bu ileri karakol nöbet yerinde bizi değişti lunduğu ve bundan 18 bin miskal gül tzmit 10 (Hususî) Yarın gazerecek Türk istikbalinin evlâdına söy yağı istihsal edildiği zikredilmektedir. Encümen tarafından raporda, gülcülük tesi sahibi Arif Oruç ve MLsdiri mes'ulüyorum. Sizin büyük şerefiniz var. Gazi ve gülyağcılığının inkişafı için bazı te lü Süleyman Tevfik Beyler mahkemei Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini menniyatta bulunmuşlardır. Heyeti u size ısmarladı. Her türlü ahval ve şera mumiye bu temenniyatı kabul ederek iç temyize müracaatla kendilerinden davacı olan zatın mahkemenin cereyan it içinde dahi vazifen Türk istiklâlini timaa nihayet vermiştir. ettiği mahallin valisi olduğu ve ka ce Cumhuriyetini korumaktır. Sizin nesilden yetişen Kublây bu büyük ve ağır nunen bu gibi davaların başka vilâvazifeyi hayatile, ölümle ifa etti. Emiyetlerde icrası Iâzım geldiğini iddia Ankara 10 (Telefonla) Fırka nim ki sizin her biriniz brer Kublây'dır. etmişler. Davanın başka bir vilâyette Her türlü ahval ve serait içinde vazife mehafilinde teşkilâta memur heyetler rüyetini istemişlerdir. Mahkemei temni yapacaksın. Zira muhtaç olduğun arasında memurların halka hüsnü mu y:z bu talebi tetkik ve valilerin mehakuvvet damarlanndaki asil kanda mev amele etmelerine ve eshabı mesalihin kim üzerinde kanunî hiç bir guna nücuttur. işlerini sür'atle bitirilmelerine favka Müderris Veli Bey irat ettiği nutukta: lâde ehemmiyet verilmektedir. Halkın fuzu olmamasından dolayı davanm İnsan bünyesine arız olan hastalıklarm müracaat ve işlerini süründüren me başka bir yere nakline lüzum olmanasıl buvücutları zayıf buldukça hare murlar hakkında kanuna, mevcut ah dığına karar vermiştir. İzmit Müddekete geçerse cemiyetlere musaltat olan kâmdan başka daha şiddetli hüküm iumumiliğine tebliğ edilen bu karar mucibince davanın rüyetine devam emikropların da zemin ve zamanı müsait buldukça faaliyete geçtiklerine işaret ler konacaktır. dilecektir. ederek Türk'ü asırlardanberi şerait ve silirken lâkayt ve seyirci kalanların hadin namına terakki yolundan çevirmek leti ruhiyesinin nasıl bir haleti ruhiye Konya'da zelzele istiyenlerin bugün de zemin ve zamanı olduğunu anlıyamadığını söylemiş ve Konya 10 (A.A.) Dün gece şehri müsait zannederek yolumuz üzerine çık demiştir ki: Orada bulunmak ve Kub tıklarını söylemiş ve milletin bunları lây'a kasttedenlerin boğazlarına sarıl mizde ikisi hafif biri şiddetli olmak ü imhada tereddüt etmiyeceğini ilâve mak bu canilerin boğazlarında Türk zere üç hareketi arz olmuştur. İnsanca eylemiştir. kadınının tırnaklarının izini bırakmak zayiat yoktur. Hukuk mektebi talebelerinden Rebia isterdim. Altay takımı İzmir'e döndii Hanım söylediği nutukta Türk kadını Merasime istiklâl ve gençlik marşla İzmir 10 (Hususî muhabirimizden) nın bu facia karşısuıda hissettiği büyük rile başlanmış ve aynı suretle nihayet Altay futbol takımı Atinadan bugün acıya temas ederek Kublây'ın başı ke verilmistir. avdet etmiştir. Yarın davası Nakli dava talebi reddedildi Halkın devairdeki işi Spor kongresi, geçen olempiyat he zimetinin yıllanmış mes'uliyetini, on beş futbolcunun omuzlarına yükletip işin içinden çıktı. Mahut antrenör bozuntusunun federasyon reisine yazdığı hafi rapor üzerine, on beş genci, bir daha millî takımda yer almak şerefin den mahrum etti. Bu on beş gencin se[Muhterem karilerimizin bi (tifa edemediği, senelerdenberi kıymet kizi Fener'li, beşi Galatasaray'lı, biri lumum vergiler hakkındaki lerinden pek çok gaybeden, alıcısı ol Beşiktas'lı, diğer biri de Süleymaniye'satılamıyan ve üzerine Hdir. Gene bu on beş gencin. on taneşikâyet ve mütalealarının u • madığmdan bilmecburiye bina yapılamıyan boş ar si faaldir, diğer beşi artık futbol oynamumî hulâsalarından bir kıs salardan vergi almak hiç bir zaman mıyorlar. Oynıyanlar arasında bazıları, mını bugün dercediyoruz. Di doğru olmamak lâzımdır. Arazi vergisi henüz yerlerine konulacak bir tek o ğer kısımlar hakkında tesbit çok ehemmiyetle tetkik ve tadile muh yuncunun bile yetişmediği yüksek futettiğimiz hulâsayı da yarınki taç vergilerin en başlıcalarmdan biridir bolculardır. Bunların yerlerini doldu rabilecek oyuncular yetişinciye kadar nüshamızda neşrederek an millî takımın, her yapacağı maç, mutketten neticelere nihayet ve 4 Meskenlerden alınan vergi laka feci bir hezimet olacajn icin, artık, receğiz.] Meskenlerden alınan ağır vergi, imara bir kaç sene müddetle millî maçlara 1 Müsakkafat vergisi Halkın en mâni oluyor. Bu vergi ev sahiplerini veda etmekten başka care kalmamıştır. ziyade şikâyet etiği «müsakkafat ver adeta bir kiracı vaziyetne düşürmekte Fakat mes'ele orada defil; olempiyat gisiî> dir. Bu vergi kadar nisbetsiz ve dir. hezimetinin hakikî mes'ullerinin ken adaletsiz tarhedilen bir vergi yoktur. Mesken vergisinin akaratın tabi ol dilerini kurtarmak için çocukları feda Müsakkafat vergisinin ağırlığında bü duğu nisbet derecesine çıkarılması çok etmeîerindedir. tün enılâk sahipleri müttefiktir. Bunun fena olmuştur. Evvelce bir aile reisinin, Bir ordunun zaferinden ve mağlu başlıca sebeplerinden biri, müsakkafat allesi efradını barındırmak için içinde tehrir heyetlerinin emlâkin gayrisafi oturmakta olduğu evlerden, akarlardan biyetinden daima ve herkesten evvelâ Zaferin şerefi varidatmı pek yüksek takdir ve dük alınmakta olan verginin nısfı alınıyor kumandan mes'uldür. kânların kıymetini çok fazla tahmin ey du. Bu pek mantikî bir şeydi. Ahiren evvelâ onun, mağlubiyetin mes'uliyeti de gene evvelâ onıındur. Halbuki bizim lemleridir. Müsakkafat vergisinin tarmesken vergisinin akar vergisi nisbe futbol kafilesinrte iş başka türlü oldu. hmda emlâk ve akann getirdiği icar bir çok yerlerde nazari dikkate almma tine çıkarılması mesken sahiplerini çok Kumandan yani federasyon mes'uli mıştır. Emlâk ve akann kiraları nıs mütezarnr etmiştir. Binaenaleyh hü vetten yakayı kurtardı ve askerler yani altına gittiler. fından aşağı düştüğü halde vergisi kumetçe mesken vergileri üzerinde de futbolcular okkanın bundan bir kaç sene evvelki verglnin çok esaslı ve mühim tadilât yapılması Anlattıklarına çöre, federasyon ve bll bir kaç mislidir. Müsakkafat vergisinin bugün için bir hak ve zarurettir. Hü hassa kafile reisi lehinde bazı esbabı tarhında emsali müsakkafat arasında kumet ailelerin ikametlerine mahsus muhaffefe olmasına raemen kendini hatta kurtarmak icin, düşmeğe başlıyan bir bir mükayese yapılmamış ve vergiler meskenleri şimdiki gibi değil. bundan evvelki nisbetten daha asgarî balondan safra atar gibi, futbolcuları yekdiğerine nisbet edilmeksizin tarheatıvermiştir. dilmiştir. Bizde müsakkafat vergisinin bir vergiye tabi tutmalıdır. * tarhında mükellefin vereceği vergi, bu On beş futboîcunun böylece cezalan vergiyl takdir ve tarhedecek memurun 5 Muamele vergisi Muamele dırılmasmdaki esbabı mucibeyi ve bu insafma kalmıştır. Bu verginin âdilâne vergisi sanayie verilen primi sıfıra in esbabı mucibenin doğru olup olmadığım tarhı için elde hakikî bir mikyas ve mi diriyor. Muamele vergisi fabrikaların bilmiyoruz. Fakat gençler, cidden ka yar yoktur. ayağında tarakkiye mâni bir engel, bir bahatli olsalar bile hakikati halde, manevî mes'uliyet gene federasyonun Her şeyden evvel bu yüzden vuku bu bağ halindedir. Fabrikalar mamulâtmdan yüzde altı dur. Prağ gibi her türlü eğlencesi ve lan haksızlıklara meydan vermiyecek bir tedbir bulmak hem hazine, hem gibi ağır bir resmin muamele vergisi safası bol bir Avrupa sehrine, 18 20 namlle alınması mamulâtımızın baha yaşında bir bölük delikanlıyı, sözünü millet için çok faydalıdır. Müsakkafat tahririnde düşünülecek lıya mal olmasını ve bu yüzden sarfiya geçirmekten âciz bir idareci ile liyakatmühim noktalardan biri, bu işin hakikl tın gittikçe azalmasını mucip olmakta sizliğinden dolayı bir uşak mevkiine mütehassıslanna tevdi ve ifa ettiril dır. Bu vergi bilhassa, otomatik surette, düsmüş bir antrcnörün eline tesllm edip maklnelerle çalışan müesseselere has haftalarca orada bırakmak, o çocukları mesidir. redilmlştir. Bu yüzden son zamanlarda kabahat işlemeğe âdeta teşvik etmekle teessüs etmiş olan makine ile mütehar müsavidir. 2 Yol vergisi Yol vergisi dilen rik fabrikalar kapanarak el ile ibtidal Disiplin bozulduysa, disiplin tesis eciden tutunuz da zengine vannciya ka bir tarzda çalışmağı tercih ediyorlar. dar ayni derece üzerinden tarhedil Btittin fabrlkatörler Teşviki sanayl ka decek âmir yok demektir. Eğlenceye kapılmak tehlikesl baş mektedir. Bu vergi fakir ve zengin için nununun mefhumuna taban tabana zıt çösterdise bu tehlikeyi sezip o muhitten müsavidir. Diğer vergilerin tarhında olan muamele vergisinin kalkmasını nazari dikkate alınan kudret ve kabi istiyorlar. Teşviki sanayi kanununun uzaklaşmağı idrak edecek baş yok de liyet esası yol vergisinde hiç nazari lti muafiyetlerl, prim usulü, muamele ver mektir. Kafile idaresizliğe uğradıysa, bîr bara alınmıyor. Bir köylü, bir rençper gisi bakl kaldıkça faydasızdır. Buna tek kafile reisinin kırk genci idare ebir fakir amele ile bir milyoneri ayni (sağ el ile verilen bir şeyin, sol el ile, demiyeceğini bile anhyacak kadar dürmiktar vergi ile mükellef tutmak doğru verilenden ziyadesile ve kat kat alın binlik ve idarecilik meziyyeti yok de mektir, değildir. Meşhur iktisatçılarımızdan ması) derler. doktor Celâl Muhtar Bey bu verginin Bir demir elin yokluğu yüzünden kaağırlığından bahsederken diyor ki: file içinde anarşi bas gösterdikten son«Yol vergisi pek ağırdır. Bir köylü 12 ra, gençlerin kendiliklerinden kuzu gibi lirayı kolay kolay veremez. Çünkü ar mutı, melek gibi uslu olmalarını iste panın okkası 5 kuruştur. Köylü tarik mek ve beklemek insanları ve insan bedeli vermek için 240 okka arpa sat ruhlarını tanımamak demektir. malıdır. Bu mes'eleleri inceden inceye Hezimetin ve hatanın başı Prağ'da tetkik etmek lâzımdır.» haftalarca oturmağa karar verilmiş olmasındadır. Bu kararı ise millî takımda Ankara'dan Avrupa gazetelerine oynamak hakkından mahrum edilen o 3 Arazi vergisi Karilerimizin verilen bir habere göre Camiyeti Akmütalealarına göre «arazi vergisi çift vam Türkiye Maliye Vekiline, Ttirki on beş genç vermiş değildir. çiye aşari aratmaktadır. Bugünkü arazi ye'nin malî vaziyeti, vergilerin mahi • Kongrede, federasyona düşen vazife beraet temini icin, safra atar gibi, ço . vergisi 5 sene evvelkine nisbetle 60 misll yeti ve elyevm mevcut vergiîer hak cukları feda edeceğine civanmerdane fazladır.> Bu vergi de, yapılan tahrir tizerine kında bir takım sual silsilesi gönder bir haraketle «kabahatin başı bizdedir» kendilerini de köylünün, çiftçinin bütün arazisi ekil mistir. Türkiye Cemive»; Akvama da demekti. Bu hareket, miş, mahsül idrak edilmişçesine çok hil olmadığından, hükumet bu sual yükseltir ve kurtarırdı. Maalesef böyle yapılmamış, hatta manasız bir tahmine lstinaden tarhe leri cevapsız bırakmağa karar vermişkendilerini kurtarmak için, bütün kudilmektedir. Halbuki bir çiftçi ne kadar tir. sur ve kabahati futbolcuların sırtına sermayeye sahip, bir köylü ne kadar vükliyenler bile bulunmuş! araziye malik olursa olsun bunun hep «Garp cephesinde bir şey yok» Fikrimce bu tecziye kararımn en feci sini ekemez. Halbuki ekilmiyen bu yerFilmi Viyana'da menedildi tarafı, Tut Bellâ belâsmın gizli ve kirli ler için de vergi almmaktadır. Viyana 10 (A.A.) Dahiliye Nazın bir raporunda ağır ve çirkin hiç şüphesiz Bir az arazisi fazla olanlar İçin bu emirname ile «Garp cephesinde bir şey nef«anî ve mübalâijalı ithamların topgün arazi vergisi aşara rahmet okuta cak derecededir. Çünkü aşar vergisi e yoktur.» filminin gösterilmesini menet tan kabul ve tasdik edilmiş oîmasıdır. Sporcu gençliğin bu hâdiseden ala kilen ve idrak edilebilen mahsül üze miştir. Bu emirnamede men tedbirinin bir kısm halkı teskin ve yeni hâdiselere cağı muhtelif ibret dersleri arasmda bir rinden alınırdı. Bugün ise öyle vaziyetlere şahit oluyoruz ki bazı rençper ve meydan vermemek için almdığı beyan tanesi de şudur: Bundan sonra, kendi reylerile başla çiftçi arazi vergisini verebilmek için olunmaktadır. Filmin gösterilmemesi için Viyana şehreminine evvelce vuku rına geçirdikleri kimseleri, sıkıyı gö bütün mahsıılâtını bile satmağa mecbur bulan ricanın is'af edilmesi üzerinedir ki rünce safra eibi, ilkönce kendilerini atkalıyorlar. Diğer taraftan boş arsalardan arazi Dahiliye Nazın ynkariki emirnameyi is mıyacak metin insanlardan inthap etmek... vergisi alınıyor. Halbuki eshabmın ln dara mecbur kalmıştır. Hangi vergiierden, niçin şlkâyet ediliyor? Müsakkafat, yol, arazi, mesken ve muamele vergileri hakkında umumî mütaleaîar Umumî bir hu'asa Zavallı çocuklar! Gemiyeti Akvam vaziyeti maliyemiz hakkında sualler mi sormuş? Tayyare piyangosu bugün Darülfünun konferans salonunda çekiliyor Azaplı uzun seneler geçti. Be cariyesi!.. Heyeti Tahkikiye Baş oda.. Yahnkat bir döşek.. Gözleri oda bir çarkıfelek gibi sür'atle dönmeğe başlarken Gülöz'ün kol nim yaştm ilerledi. Siz de btisbü kâtibi Ahmet Bey!.. Geçen hafta çukura kaçmış.. Rengi limon küfü kıyıîan nikâh! Ve bu perşembe bir hasta.. İşte asıl Ahmet odur! ları çözülüp sarktı. Gözleri sancı tün ihtiyarladınız. Bugün eski it Bu duvarda kara kara gülümsiyen yarak kapandı, ve cansız bir sayha hafm manası kalmadı. Onun için girilecek gerdek!... duyuldu. resim başka Ahmed'indir. Başını biraz kaldırmak, yazıyı bu sefer, eserimin tamamını, insanYazan : AKAGÜNDÜZ okumamak istedi, başı da taş ke* Çerkeş Beli'nin pınar obası.. Çeş Genç kadın olduğu yere bir dü lara ithaf ettim. silmişti. Gözü duvara ilişti. Duvar menin şırıltısı.. Çam dibinde Ah rülmemiş salaşpur halinde yığıh Vural Ahmed'in bu sürprizi genç kadıDiye haykıracak. Gülöz'ün bu da Ahmed'in fotoğrafı ona bakı med'i okşıyan kadın.. Bitik köyün verdi. nı kalbinin en derin yerinden ya umulmaz zevk ve saadeti içinde * yordu. Galiba biraz da gülüyordu. deki çay kenarı.. Fakat bunlar ne? Bir varmış, bir yokmuş kalamıştı. Sonra düşündü, paketi kâğıdı tamamen açtı ve okudu: Bu roman burada bittı. Bunların hepsi şu küçük odanın Ve galiba şunu diyordu: olduğu gibi yerine koymak ve bunBu bir, (İnsanların masalı) dır. (Geçen persembe günii akitleri dan haberi yokmuş gibi davran • icra kılınan küçük kerimem cari İyileşen veremlinin egoist ol duvarma mı toplanıp istif edilmiş Hayır! Bu roman bitmedi. Evvel zaman içinde iki genç vardı. * mak.. Madem ki Ahmet böyle bir yeleri ile Heyeti Tahkikiye Başhâ duğunu bilmiyor miydin? Niye pe lerdi. Bir mahallede doğmuşîar ve bir Keçiören, Çamlıca, Ada'lar bu sürprizden büyük bir zevkalması tibi Ahmet Beyin velime cemiyeti şime düştün? Temiz bir etin vardı, Asıl (Onların romanı) şimdi, memeden emmişlerdi. Çünkü ikinnı istiyordu. O da sevgilisinin bu önümüzdeki persembe günii akşa şehvetimi besledin. Temiz bir ser ölü renkli duvara nasıl yapışabilir buradan başladı: ci gencin anası loğusa döşeğinde vetin vardı, sıhhatimi doyurdun. di? zevkini bozmıyacaktı... tnt için mukarrerdir. Bu vesile ile ölmüştü. Birinci gencin adı Hasan, Gülöz'ün gözleri büyüdükçe büBuna karar verdikten sonra o tertip olunan ziyafeti huzurunuzla Temiz memelerinle temiz bir kal yüyordu. Bütün mazi büyüyen gözikincininki Hüseyin idi. kumak merakına düştü. öyle va, şereflendirmek için çarşamba gii • bin vardı, son damlasına kadar O zaman çocuklar voleybol, futlerinin küçülen bebeklerine top Genç romancı Vural Cim Paşaya sonunda olduğu gibi sarıp bıraka nü gecesi ezanî saat on ikide ben emdirdin. Artık bir posa kaldm? ithaf edip te uzun zaman neşrine bol bilmezlerdi. Asık, çekirdck, lanmıştı. Bırak beni! Ben zindeyim, sıhhatcak ve öteki odaya çekilecek ol dehaneyi teşrifiniz rica olunur.) Kolları gene açılmıyordu. Başı cesaret edemediği bu romanı bu birdirbir, güvercintaklası, hamamliyim, demir gibiyim. Bırak beni! duktan sonra... İmza: Pederi eşraftan Irmaklı oğlu rada bitirmişti. Fakat neşrine im Biraz da Hafız Muhsin'in küçük gene kımıldamıyordu. Artık beyni kân bulur bulmaz, asıl (Onların kızdı, uzuneşek oyunlar ve genç Elini uzattı, içi saadetle dolu, Hafız Muhsin bendeleri ler ciride çıkarlardı. Hasan, Hüsegözleri parlak, dudakları tebes Gülöz'ün iki büyük kolu birden kızı ve büyük servetini kemire de işlemez olmuştu. romanmı şu romanla bitirdi. yin kardeşler de bu oyunlarla büDuvardaki resim gene gülüyorsümlü.. Bir tanesini aldı. Yavaşça bire tutuluverdi. Kâğıt parmakla yim... yüyorlardı. On sekizine bastıkları Bir mektup açtı, açarken hayali, istikbalin rının arasında kaldı. Kolları aşağ» Gözlerini zorla açtı, Ahmed'in du. Rengi gelmiş, ensesi kalmlaşzaman ciride çıkamadılar. Çünkü Müîga ve mefsuh Âyan azasından mes'ut manzaralarile dolmuştu. sarkamıyordu. Kâğıda bir daha fotoğrafına bir daha baktı: Hayır! mış, vücudü boğalaşmıs bir ada Şehzadebaşı kuruldu kurulaîı ciril Cim Paşaya: Zannediyordu ki davetnameyi a baktı. Yaldızlı satırlar bulanık, bu Bu, Ahmet değildi. Gözlerini ka mm gülüsü ile gülüyordu. Eserimîn birinci ve ikinci fasltm değil ya, hızlı yürüyen sürücü beyTavan biraz geriye gitti. Duvarçar açmaz içinden yumuk yumuk, îanıktı, okunamıyordu. Yalnız ba pıyınca sahici Ahmet karşısma giri bile görmemiştir. lüle saçlı bir bebek çıkıp: zı kıvılcımlı kelimeleri pek iyi se dikildi. Çarpık merdivenli Çankı lar biraz yerlerinden oynadı. Sec size ithaf etmiş, fakat neşredeme | Mabadi var Anne! çiyordu: Irmaklı oğlunun kerimesi rı hanı.. Tahtaları gıcırdıyan bir cadeli tahta biraz kaydı ve bütün mistim. «CUMHURİYET» TEFRİKASI : 53 ONLARIN ROMANI Üçüncü fasıl