20 Ocak 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

20 Ocak 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

20 Kânumsani 1931 Pek yakmda çıkıyor Gazeteciliğin en son terakkiyat ve tekemmülâtı Yevmî, Müstakil Gazete Defterdarlık ilânları £azanç vergisi mükelletininin nazari dikkatıne Kazanç vergisi kanununun 27 inci maddesi mucibince icra bedeli üzerinden vergiye tabi mükellefine icra beyannamesi tevziine başlanmiştır. Kânunusani nihayetine kadar kendilerine beyanname verilmiyen mükellefinin mensup oldukları şube kazanç tahakkuk memurluklanna (kazalarda va1 idat i aıelerhe) müracaatla icap eden beyannameyi alıp doldurduktan sonra ayni idarelere makbuz mukabilinde vermeleri ve şubat nihayetine kadar beyanname vermiyenlerin veıgilerine %15 zam yapılacjgı ilân olunur. Her sahifesi, her sütunu, her satırı karilerinde bînbir alâka uyandıracaktır 1 I Tenvirata ihtimam elmek göze ihtimam elmekfen daha kolay ve daha ucuzdur. Iktisat Vekâletinden: Ankara ziraat mektebi civarında inşa olunmakta bulunan Ziraî veBaytarî Enstitülerin (Tavukçuluk enstitüsü hal riç) kalorif er tesisatı, sıcak su kazanl merkezi (şebeke hariç) scuksuhidrof erleri, bir talibe ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya çıkarıl mıştır. Müddeti münakasa 12 kânunusani 1931 tarihinden 12 şubat 1931 tarihine kadar bir aydır. Evrakı fenniyesi ve projeleri Vekâlet muhasebesine ve rilcek 25 lira mukabilinde telsiz telgraf civarında enstitüler inşaatmdaki heyeti fenniye taraf mdan verilmektedir. Zarfların 12 subat 1931 günü saat 16 da İktisat Vekâleti Ziraat Müsteşarlıği kısmmda komisyon tarafmdan açılacağı ilân olunur. Urfa Vilâyeti Daimî Encümeninden: Miktar Mikyas Cinsi Eb'adı, markası 9000 Kilo Telefon teli Uç milimetre kutrunda 2500 Adet Maa demir fincan (10 santim irtifaında) 100 » Pil takımı (A.D.) marka (13 S. irtifaında) 1000 » Avrupa zengi 150 Kilo Nişadır (îngiliz) 6 Adet Mikrofon zarfı (Simensi) 40 » Graf ik levhası 2 » Onluk santral makinesi (Simensi) 3 » Beşlik » » » 14 » Telefon makinesi (Tarto) Evvelce 15 kânunusani 931 tarihinde ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle münakasaya konulan, yukarıda cins ve miktarı yazıh malzemenin münakasa müddeti görülen lüzum üzerine 24 kânunusani 931 tarihine kadar temdit edilmiştir. Taliplerin şratnameyi görmek ve daha fazla malumat almak üzere Vilâyet daimî encümenine müracaatları ilân olunur. İstanbul Belediyesi ilânları îstanbul Belediyesinden: Sebze hâlinde 1, 3, 4, 5 numaralı barakalar kiraya verilmek için ayrı ayrı açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün Levazım müdürlüğüne müzayedeye girmek için ihale günü olan 221931 çarşamba günü Encümeni daimiye müracaatları. *** Eminönü Belediyesi şube müdürlüğünden: Mahmutpaşada kürkçü hanı önünde bir miktar evrakı nakdiye buunarak daireye teslim edilmiştir. Sahibinin daireye müracaat eylemeleri ilân olunur. * ** İstanbul Belediyesinden: Oktruva tarifesinde yeniden resme tabi tutulan eşya tarifesi 61931 tarihinde intişar eden 2442 numaralı Vilâyet gazetesile neşir ettirilmiş olmakla alâkadaranın malumu olmak üzere ilân olunur. * •* İstanbul Belediyesinden: Işlek caddelerde kâin açık arsalara beldenin zarafetini ihlâl eden tente ve çardak gibi manzarası çirkin şeyler kurarak veyahut masa, sediye, fıçı ve kova gibi kirli ve ıslatıcı mevat koyarak satıcılık etmek memnudur. Belediye zabıtası talimatnamesinin 10 nuncu maddesine yukarıdaki fıkra ilâve edilmiştir. Işbu fıkra ahkâmı hilâfına hareketi görüleceklerin umum Belediye müteallik ahkâmı cezaiye kanununa tevfikan cezalandınlacaklan ilân olunur. * ** İstanbul Belediyesinden: Ekstra undan yapılacak müdevver ve tulânî şekillerde 250 gramlık pideler 3 kuruş 30 para ve 500 gramlık pideler yedi buçuk kuruşa satılacaktır. Yumurtalı olduğu bahanesile balâdaki fiattan fazlaya satmak memnudur. Arzu edenlerin yumurtayı fırıncıya vererek pide yaptırabileceği ve hilâfı harekette bulunan fmncıların tecziye edileceği ilân olunur. * ** İstebul Belediyesinden: Beşiktaş Hasfırın caddesinde 9 numaralı dükkân bir seneden 3 seneye kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün Levazım müdürlüğüne müzayedeye girmek için ihale günü olan 122931 perşembe günü saat on beşe kadar encümeni daimiye müracaatları. * ** İstanbul Belediyesinden: Aksaray yangın yerinde Mimar Kemalettin mahallesinde 218 ve 221, 232 harita numaralı arsalar arasında 24, 82 metro murabbaı yüzsüz arsanın metro murabbaına 250 kuruş kıymet takdir oulnarak satılmak için alâkadarı arasında açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün Levazım ı Müdürüğüne müzayedeye girmek için 5 lira muvakkat teminat akçelerile beraber ihale günü olan 122931 perşembe günü saat on beşe kadar encümeni daimiye müracaatları. . Pul tetkik memurluğu için müsabaka Maliye Vekâletinden: Pul tetkik Memuru Maaşı Miktarı Lira Adet 55 1 35 1 Yukarıda yazıh memuriyetlere tayîn için aşağıdaki şerait dairesinde müsabaka imtihanı yapılacaktır. 1 İmtihan, Ankara, tstanbul, lzmir, Adana, Trabzon, Samsun, Balıkesir'de olmak üzere yedi yerde yapılacaktır. 2 İmtihan 1 şubat 1931 tarihinde pazar günü öğleden sonra saat ikide yapılacaktır. 3 Imtihana girmek istiyenler ikinci kânunun 31 inci günü akşamına kadar Merkezde Varidat Umum Müdürlüğüne, Viâyetlerde Def terdarlığa müracaat edeceklerdir. 4 Imtihana girenler memurin kanununun 4 üncü maddesinde muharrer evsafı haiz ve mezkur maddede yazıh vesaiki ibraz eylemeleri lâzımdır. İmtihan aşağıdaki derslerden icra edilecektir: A Damga kanunu. B Ticaret kanunu. C Hesap. 5 Müsavi şerait altında bulunanlartHn âli mektep mezunu olanlar ile pul işlerinde istihdam edienlerden kıdemi fazla olanlar tercih edilecektir. 6 Daha ziyade malumat almak istiyenler merkezde Varidat Ummum Müdürlüğüne, Vilâyetlerde Defterdarlığa müracaat edebilirler. lzmir Mektepler Mubayaat Komisyonundan: lzmir Erkek lisesinin 15228 lira 12 santim bedeli keşifli kapalı teneffüshane inşaatı 15/1/931 tarihinden itibaren 20 gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. thalesi 3/2/931 salı günü saat 15 te Erkek lisesinde müteşekkil komisyonda icra edilecektir. Talipler şartname ve keşifnameyi görmeleri için hergün saat 912 ye kadar Erkek lisesine müracaat edebilirler. Münakasaya iştirak etmek için mühendis veya mimar olmak ye yahut bir mimann işi mes'uliyeti fenniyesini deruhde ettiğine dair muVidos kariyesi civarında vaki sekiz dönüm tarla üç sene müddetle saddak bir taahhütname bulunmak şarttır. İhale tarihine kadar bedeli icara verilecektir. Müzayedesi kânunusaninin otuz birinci cumartesi keşfin %7,5 nisbetindeki teminatlarımn İzmir Mektepler Muhasebe günü saat on dörde kadardır. Talip olanların İstanbul Evkaf Müdiriciliğine yatınlmış olması veya usulüne tevfikan bir banka mektubu yetinde Orman ve arazi idaresine müracaat etmeleri. temin etmiş olmalan lâzımdır. §Terkosta Elecik mandırasında ve Karasu mevkiinde yüz otuz dönüm tarla üç sene müddetle icara verilecektir. Müzayedesi kânunusaninin otuz birinci cumartesi günü saat on dörde kadardır. Talip olanların tstanbul Evkaf Müdiriyetinde Orman ve Arazi idaresine müracaat etmeleri. §Sayım ocağı arazisinden Harman altında (6) ve eski mandıra mevSürt Vilâyetinde inşa olunmakta bulunan Paşur köprüsüne neza kiinde (6) ve çiftlik mevkiinde iki buçuk ki ceman on dört buçuk döret etmek ve Vilâyette diğer nafıa işlerinde istihdam olunmak üzere nüm tarla üç sene müddetle icara verilecektir. Müzayedesi kânunusaşehrî üç yüz lira ücretle bir mühendise lüzum vardır. İnşaat üzerinde ninin otuz birinci cumartesi günü saat on dörde kadardır. Talip olanbulunduğu günler için ayrıca kanunî harcırah tesviye olunacaktır. Ta ların İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Orman ve Arazi idaresine müra Esas Mevki ve Nev'i Teminat lip olanların istida ile Vekâlete müracaatları ilân olunur. caat etmeleri. 149 Büyükada'da Mayandiros volisi 250 Türk lirası §Longoz vakıf çiftliği ormanlarının Sakapman ile Rapana kıt'ası Balâde muharrer voli bir sene müddetle icar edimek üzere şeraiti dahilinde iki senede katedilmek üzere (1200( metre Mikâp gayrima tediye dairesinde müzayedeye verilmiştir. mul kerestelik meşe eşcarı Şubatın on dördüncü cumartesi günü saat 1 Müzayede (kapalı zarf usuliledir.) on dörde kadar müzayedeye konulmuştur. Talip olanların İstanbul 2 Müzayede müddeti 2/2/931 pazartesi gününe kadardır. İhale Evkaf Müdiriyetinde Orman ve Arazi idaresine müracaat etmeleri. muamelesi yevmi mezkurda saat cn altıda icra edilecektir. Adet Nevî kap Cinsi eşya 3 Bedeli icar ilk taksiti ihaleyi müteakıp ve diğerleri üç aylık 105 Sandık Limon olmak üzere dört taksitte tesviye edilecektir. Mezkur limonlar 22/1/931 tarihinde Yemiş'te Gümrük bahriye 4 Talipler teklifnamelerini bir zarf derunüne koyarak işbu mazrufu teminat akçesi ile birlikte diğer bir zarfa vaz ve üzerini tahtim eyheyetinin bulunduğu binada bilmüzayede satılacağı cihetle yevmi mezledikten sonra ihale saatinden evveî şubeye teslim etmelidirler. kurda saat 13 te talip olanların mahalli mezkurda mevcut olmalan ve îstanbul Ithalât Gümrüğü heyetine müracaat etmeleri ilân olunur. Kapalı zarf usulile 25 ton çubuk kükürt almacaktır. Münakasa günü 9 şubat 931 tarihine müsadif pazartesi günü olarak tesbit edilmiştir. Taliplerin mezkur kükürt hakkındaki şartnameyi her gün Gajata'da 1 Müdiriyetimizde mahfuz ve memhur nümunesi gibi zabitanı Ramazanı şerife mahsus olmak üzere Beyazıt camii şerifi avlusun Karamustafapaşa sokağındaki merkezimiz levazım memurluğundan bahriye için 80 santim eninde pazarhkla 405 metre keten kumaş alı daki setler kiraya verileceğinden kânunusaninin yirmi dördüncü cu alacaklardır. Münakasaya iştirak edebilmek üzere mezkur kükürtJ nacaktır. martesi günü saat on bese kadar tafsilât alm?k ve talip olmak için için münakasa ve müzayede kanununa göre hazırlıyacaklan teklif • 2 Nümunesini görerek ve sereitini öğrenmek suretile isteklilerin İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Vakıf Akarlar Müdürlüğüne müracaat mektuplarını münakasa günü saat 14 e kadar komisyona vermleleri muvakkat güvenmelerile «teminat» birlikte 21 ikincikânun 931 çarşametmeleri ilân olunuri. ve mezkur saatte komisyonda bulunmaları ilân olunur. ' ba günü saat 11 de müdiriyette bulunmalar. Evkaf Dmum Müdürlüğünden; Nafıa Vekâletî Yollar Umum Müdürlüğünden: Emlâk ve Eytam Bankası tstanbul Şubesinden: Kirahk voli IstanbiJ Ithalât Gümrüğü Müdürlüğünden: istanbul limanı sahil sıhhiye merkezi Baştabiplıginden: Evkaf Umum Müdürlüğünden: İstanbul Gümriikleri ınuhafaza Müdürlüğünden: