4 Haziran 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

4 Haziran 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

4 haziran 1931 Cumhariyet [merakh şeylerj H i K AYE. Vahşiler diyarmda Gittikçe dünya küçülüyor. Amma büzülüp sıkışıyor zannetmeyin. Hayır.. Yalnız bizim için küçülüyor. Yani onu dolaşmamız gün geçtikçe sür'at kesbediyor. Meselâ son defa Alman balonu Zeppelin iki haftada devri âlem yaptı. Maamafih buna rağmen hâlâ bilmediğimiz, tanımadığımız noktalar var. Asya'nın ortasında, Brezilya'da, Yeni Gine ve Borne'o ada larında bizce meçhul kalmış yerler pek çok. MCMLCKETLERK Kazananlar ÇOCUKLAR. Geçen def aki bilmecemizin halli «yaz geldi» dir. Doğru halle denler arasında çektiğimiz kurada İstanbul birinci ilk mektepten Nebahat Hanım birinci çıktı. 5 Hra mükâfat kazandı. Matbaamıza müracaat edip hediyesini ahnasmı ve bir resmini getirmesini rica ederiz. Birer ipekli mendil kazananlar: Remziye çok nazik ve iyi kapli bir kızdı. Yegâne kabahati biraz fazla muzip olmasıdır. Aklına bir muziplik gelince onun ne netice vereceğini düşün meden hemen yapar. Fakat geçende yaptığı bir mu ziplik ona çok pahahya mal oldu. Annesi sokağa giderken ona: Evde uslu otur, dedi, sakın büyük anneni üzme! Remziye de: Hayır anneciğim iizmem. Diye teminat verdi. Hakikaten bu sözünü tuttu. Lâkin masanın üzerine bırakılmıs büyük annesinin gözlüğünü görünce dayana • tnadı. Onu götürüp mutfaktaki raflardan en üsttekine koydu. Büyük annesi bahçedeki işini Onuncu ılk mektep 366 Nusrat, Bılecik ılk mektebi 9 Hediye Hamdi, 1 mcı mektep 144 Meserret, Kadıkoy'unde Şefık B. sokağı 5 Bedrettm, Feyzıati lisesi 292 Süreyya, Balıkesir ıkmci kolordu levazı mında kâtıp Bedrı Beyın oğlu Nejat Aksaray Huseym Ağa mahaîlesı Kulhan sokak 13 Suat Cemal, Izmit Yenı Turan mektebi sokağı 7 Melâhat, Çorum Gazı Paşa mektebi 106 Fazlı, Eyüp 37 inci ılk mektep 309 Muzaffer, Bursa Nalbant oğlu ılk mektebi Vedıa Sureyya, 38 inci ilk mektep Bakı Bergama Zubeyde Hanım ılk kız mektebi Gazale Omer, Aydm Gazı Paşa mektebi Nermin Cezmi, Havran ikincı mektep 131 Sabahat, Silifke mat baa muduru Hamdı Beyin kızı Jale, Mardm alay 40 yuzbaşı Burhan Bey kızı Hânka, Sıvas Fevzi Paşa ılk mektebi Hay rettin, Çorum orta mektebi Tank, Izmır Çıvicı Hamam Muftu sokağı 14 Zemın Kızoltoprak Kuyubaşı 28 numarada Re şit, Beyoğlu Rum lısesi ilk 5 inci sınıf Komilıyos, Pendık ılk mektepten Mus tafa, Kadıkoy kız orta mektebinden Şevket bitirip te: Gazetelerde ne var ne yok, bir göz gezdireyim! Diyince gözlüğünü koyduğu yerde bulamadı. Oraya baş vurdu, buraya baş vurdu. Ele geçir • menin imkânı yok. Remziye büyük annesini böyle aşaği yukan telâslı telâşlı koşar bir vaziyette gördükçe içinden gülüyor ve zevkleniyordu. O sırada kapı çalındı. Babası • nın yazıhanesindeki hademe bir mektup getirdi. Zavalh büyük hanım gözlüğü yok ki mektubu okusun.. Zarfı yırttı. Fakat içinde ne yazılı ol • duğunu bir türiü anlıyamadı. Tuhaf zarf ın içinde mektup kâğıdı ile beraber iki tane de kır Geçenlerde bir Alman âlimi profesör Vegener Amerika'da Bolivya ormanında şimdiye kadar hiç bilinmedik, görülmedik bir yerli kabile keşfetti. Bu yerliler tamamile bir vah çet devrinde yaşıyorlar. Silâh olarak 3 metre uzunlu • ğunda yay ve oklarla bazı hay • vanlar vurup yiyorlar. Aralannda muharebe ettikleri zaman da îste size çocuk filimlerinin en meşhur artistlerinden gene bunları kullamyorlar. Yalnız ates yakmasını ve top • daha yalancıktan olduğu halde bakın ne güzel ağlıyor. raktan çömlek yapmasını biliyorlar. Ormanlarda yapraklardan yaptıklan tenteler altında yatıyor lar ve elbise namına hiç bir sey giymiyorlar. En merakh olan nokta nere • sinde biliyor musunuz? Bunların aralarında konustukları bir lisan mevcut değildir. Ne anlatmak arzu ediyorlarsa onun hakikî sesini çıkararak ve taklidini yaparak anlaçıyorlar. Bu suretle insanlardan ziyade hayvanlara yakın bulunuyorlar. Birer tarak kazananlar: Dort yol alay 41. tabur 3 bmbaşı Ibrahım Bey oğlu Yavuz, Malatya Nafıa daktılosu Muzeyyen. Menavgat hâkuni Kâni B kızı Fahire, Burdur vilâyetı evrak memuru beym oğlu Huseyın, 42 inci ilk mektep 485 Semiha Osman, Kandilli kız orta mektebi NerminKeramettm, Bursa Cumhuriyet ilk mektebi 115 Lutfı Çorum Adliye hukuk hâkimi Necıp B. kızı Me liha, Sıvas kız muallım mektebi 214 Durmuş Ismet, Çapa tatbıkat mektebi 65 Sıtkı, Izmit posta müduru kızı Makbule , Beyoğlu 5 ınci ılk mektep 259 Halil Sa dık, Beyazıt 5 inci ılk mektep 337 Hasan Ferit, Kadıkoy Gazı Paşa ilk mektebi Suzan Yaşar, Uskudâr.3&«ci ılk mektep Remziye Mehmet, Bayramiç hukumet doktoru Ethem Bey kızı Mefharet, Bursa muhtelit orta mektep 294 Azml, Çorum orta mektebi 1 Rıdvan, Ankara Mimar Kemalettın mektebi Vedia Saffet, Be yazıt 5 inci ilk mektp 278 Behçet Çetvr.. bir tanesî OYUNLAR t< Birer yontma makinesi kaza • nanlar: Hayrıye lısesi 51 Zeyyat, Tutun Inhisarı Cıbalı fabrıkasmda Osman Vahdettın Efendı kızı Dılşat, Amasya Yeşıl Ir mak mektebi 63 Şukrıye, Orhangazı ilk mektep 215 Arıf Kastamonu Çay ılk mektebi 33 Melâhat, Izmit Yenı Turan mektebi 259 Necmi Hilâl, Malatya orta mektebi 428 Suheylâ Tevfık, Elâzız orta mektebi 556 Salâhattm, Değirmendere Uk mektep 15 Rezzak, Gumuşane'de Kara Kelle zade Mıthat, Elâzız bırıncı mektep Muzaffer Turgut, Gelenbevi orta mektebmde 284 Salâhattin, Dıyarbekir kız orta mektebi 6 Nihal Sıtkı, Mersin Tarla mektebı 10 Fıkret, istanbul kız orta mektebi 166 Beria Hakkı, Kutahya Derviş Pasa mektebinde Salâhattin, Çanakkale Ba>ramıç ilk mektep Haşım, Diyarbekir kız orta mektebi 14 Iclâl, Çatalca kız mektebmde Fatma Abdullah, Beyoğlu Sen Pluşerı mektebi Despina Bena mızı pusla vardı. İkisi de bir kenara attı. Remziye fındık ağaçlanmn altında oynadığı için hiç bir seyin farkında değildi. Fakat akşam olup ta babası eve döndüğü zaman iş meydana çıktı. Meğerse babası yalnız evde canları sıkılmasın diye Remziye ile annesine sinema bileti gön • dermemiş mi? Küçük kurnaz bu haberi duyunca büyük annesinin gözlüğünü sakladığına dehsetli pişman oldu. Hiç manası olmıyan bir muziplik Remziye'yi tatlı bir filim görmekten ahkoymuştu. E..e.. eden bulur!. 1 Haziran bulmacası Bebek eşyası İnce bir tahtadan oyma testeresile 25 santimetre eninde iki raket kesiniz. Genişçe bir masanın üstüne tülden tıpkı tenis pileleri gibi ağlar geriniz. Fazla ağır olmaması ve gürültü çıkarmaması için selloloit toplar kullanmalıdır. Şu gördüğünüz boş hanelere öyle harfler koyunuz ki soldan sağa her hane okunduğu zaman birer manalı kelime olsun. Bu konan harfler yukardan aşağı okunduğu vakit te şimdi başınızdan geçmekte olan bir sey meydana çıksın. Doğru halledenler arasında çekilecek kur'ada birinciliği kazanana beş Hra hediye takdim edilecek ve resmi gazetemize basılacaktır. İkinciden yüzüncüye kadar muhtelif hediyeler. Cevapları haziran sonuna kadar «Cumhuriyet çocuk sahifesi muahrriri» adresine göndermelidir. Bu adrese gönderilmiyenler ve geç gelenler kur'aya sokulamazlar. \ Hakikî tenısteki gibi top mu • ayyen yerlere düştüğü zaman oyunculardan her biri topu hasmına ayni şekilde iadeye mecbur dur. Topu muayyen yerlerden harice diişürenler her defasında bir sayı kaybeder. Bu suretle en çok sayı kaybedenler mağlup addo lunurlar. Birer kitap kazananlar: Galatasaray lısesı 629 Ethem Dış Ta bıbı Rıfat Bey vasıtasıle Bedrıye, Eskişehır tapu memuru Cavıt B kızı Sabiha, Sıvas lısesi 311 Nadır Şması, Çorum Gazi Paşa mektebi 293 Salâhattm. Ankara musikı mektebi 142 Tayyar, Ankara kw lısesi Fahrıye Handan, Çanakkale orta mektebi 273 Davit, Denızlı orta mektebi 269 Orhan Seyfı, Dıyarbekir Gazi mektebi Adıle, Beyoğlu 2 mcı ılk mektep 161 Turgut, Kadıkoy ılk mektebi Ahmet Fadıl Denızlı Kâtıp Çeiebı mektebi 138 Osman, Konya Ermenak ılk mektebi Nafız Uğuz, Bafra Enderunızade Rifat Bey kızı Melıha Manısa Dıkış yurdunda 21 Ismet 11 mcı ılk mektep 135 Nejat Se dat, istanbul kız lısesi 638 Hediye. Be >oğlu 27 mcı ılk mektep 40 Suheylâ Ce vat, Mersin Çankaya ılk mektebi 115 Sabahat Yazısız hikâye: Yaylı şapka Onar kartpostal kazananlar: Gelenbevi orta mektebi 348 Ahmet, 1 mcı ılk mektep 262 Mecdettın, Hereke ilk mektebi Saadet Galıp, Perteniyal lisesı 74 Enver, Izmır Bornuva kurs mektebi 183 Servet Ankara musikı muallim mektebi 138 Ismaıl Trabzon ilk mektebi İskenderpaşa ilk mektebi 21 Ferrın Şevket, Konya orta mektebi 515 Nazmi, Yozgat Cumhu • ı e mektebi 315 Tacettın, Tarsus Duatepe •v t mektebi 275 Mehmet Celâl Adapazar orta mektep 137 Cıhat, Gedikpaşa Amerikan mektebi Suat Şması, Davutpaşa orta mektep 102 Faruk, Darıca ilk mektep 214 Se mıha Beyoğlu 5 mcı ılk mektep 257 Husnu Naım, Bandırma bınncı mektep 220 Fevzi, Geyve ılk mektep Nafiz Musevi Lısesınden Jak Papo, Kuleli askeri lısesi 734 Recep Ikınci ılk mektep 199 Basn Yaşar, Beyler ve Hanımlar Istanbul'da bulunanlarm pazartesı gununden itıbaren matbaamıza müracaat edıp hedıyelerını almalarmı rıca ederiz Diğer yerdekıler tarafımızdan gonderilir. VCZD 1 İçte bebek çamaşırı ve eşyaları için size bir kaç nümune. Gömlek, külot, pantalonlu kombinezon, beyaz, pembe batist, nansükten yapılabilir. Ayni renkte dantellerle süslenir. Eteklikli kombinezon da ba • tisten, nansükten yapılabileceği gibi krepdöşinden de olur. Etekli' pliselidir ve ekseriya alt ta • rafı dantellerle nihayet bulur. Gece kombinezonu beyaz veya renkli batistten ve krepondan yapılır. Ropdöşambr da kreton, musIin, imprime yünlüden olur. Pijamaların fanilâdan yapıl ması müreccahtır. Pantalonla ceketin tabiî ayni renkte olması farttır.