19 Temmuz 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

19 Temmuz 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

19 Temmuz 1931 ' Cumhuriyet "" " Büyük Millet Meclisinde dün kabul edilen bütçeleri «Tarihin en yüksek san'atkârları tarafından üzerinde işlenmiş olan yüksek bir şaheser vardır. Ona ben Türk ordusu diyorum.» (Birinci sahifeden mabait) ırtık) seslerî yükselmiş ise de Rüştü B. sözüne devam ederek ihracat eşyasmın sevkiyatında memurların teshilât göstermeleri lâzım geldiğini, afyon vazîyetinin acınacak bir halde olduğunu, ticaret odalarının yanlış istatistik neşrettiğini, bunlann ismi var, cismi yok mesabesinde bulun duklarını söyledikten sonra: «İpekçilikte Japon'lann takip ettiği siyaseti takip edersek 3 sene, 5 sene, 10 sene, 15 sene sonra yüz milyon lira temin ederiz» demiştir. Matbuat kanunu Projenin sür'tle tetkiki için ihzarî bir komisyon teşkil edildi (.Birinci Sahifeden mabait) tihdam edeceği muhbir veya muha birlerin isimlerini mahallin en büyük mülkiye memuruna verir. Bun ların 21 yaşını bitirmiş en az Iise veya muadili bir mektepten mezun clması ve 3üncü maddede yazılı suçlarla mahkum olmamış bulunması lâ zımdır. Muhbir veya muhabirler en büyük mülkiye memurundan mu saddak bir hüviyet varakasmı hamil olacaklardır. zete idarehanesi; gazete sahibi ile yazı işleri müdürünün kanunî ika • metleri sayılır. Ağırcezayı müstelzim mevattan maada suçlann muhakemesi asliyede görülür. Mahkeme veya İcra Vekilleri Heyeti kararile gazete veya mecmua ları tatil edilip te haklarında taki • bat icra edilmiş olan gazete veya mecmua sahipleri haklanndaki ta kibat neticeleninciye kadar gazete çıkaramazlar. Hilâfına hareket 8 înci maddeye göre tecziyeyi muciptir. Mecliste intibalar Buhran hakkındaki bedbinane fikirler nasıl bertaraf edildi? Ankara 18 (Telefonla) Meclis bugün de İktisat Vekâleti bütçesi etrafındaki müzakere ve münakaşalarına devam etti. Perşembe günü başlıyan bu müzakere lerin az çok endişeli bir hava içinde cereyan ettiği malumdur. Vaziyeti karanlık gören ve buhrana karşı fevkalâde tedbirler alın • masını talep eden müteaddit ha tiplerin mütalealarından sonra hükumetin noktai nazarını söylemesi sabırsızlıkla beklenmekte idi. Perşembe günü söz almış olup ta vaktin darlığı hasebile noktai nazarlarını ancak bugün söyliyebi len bir kaç hatipten sonra İktisat vekili kürsüye gelerek mevzuun ehemmiyetine lâyık uzun ve mühim beyenatile hükumetin görü şünü anlattı. Bu görüş iki gündenberi ortaya atılan bedbinane fikirlerden farklıdır. Mustafa Şeref B. evvelâ buhra • nın menşeini, istihsalin fazlalığı ve noksanlığmda değil, muasır iktisadiyatın bünye ve uzviyetindeki noksanlarda araştırıyor. Buhra • nın şümul ve tesirini ise vakıalara ve adetlere istinat ederek zâhirî görüşlerin hilâfına olmak üzere daha mahdut bir dairede görü yor. Şeref Beyin izahatma göre son beş senelik ihracatımızın vasatisi 158 milyondur. Geçen sene 151 milyonluk ihracat yaptığı • mıza nazaran 7 milyon bir nok • san var ki yüzde beşe bile çık • mıyor. Bu vaziyete buhran denemez. Vakıa buğday mahsulü para etmiyor, fakat bu hal bütün millî daha iyi bilir ve yaparız. Lâburatuvarlarda ve istasyonlarda ve bir çok fennî sahalarda profesör olarak tanımış mütehassıları getiriyoruz» dedi ve devamla: Gümrük tarifesine gelince; bu tarife himayekârdır. Tatbikatta çok isabetli olduğu görülmüştür. Tekemmül edecektir. Mustafa Şeref Bey, maden kanununda ecnebileri tatmin edecek mevad bulunduğunu söyliyerek şimendifer hatlarına rekabet eden kamyonların dünyayı işgal eden bir mes'le olduğunu, kamyonları bu sahadan çıkarmanm kanun mes'elesi bulunduğunu zikretmiş ve beyanatı şid detle alkışlanmıştır. iktisat cihazına teşmil edilecek bir buhran mahiyetinde değildir. Mamafih İktisat Vekili buhranın bu derecesinin dahi millî bünye üzerinde yapmağa müstait olduğu tesirleri karşılamak için hükumetin tedbirler düşündüğünü ve bunlann tatbikatına da geçil diğini anlattı.. İhracat maddelerimizîn kemmiyet ve keyfiyet iti barile tezyit ve ıslahı çarelerinin malum tatbikatı bu tedbirler cümlesindendir. Şeref Beye göre vaziyette fevka lâde tedbirleri icap edecek bir sebep yoktur. Bilhassa Sırrı ve Halil Beyler tarafından ileri sürülen istikraz tedbiri bizim îçin çok na zik ve tehlikesi büyük bir ted birdir. Lozan'da kapitülâsyanla rın, bilhassa iktisadî aksamını elden bırakmak istemiyen mütte f iklerin bugün bu imtiyazların ilgasını kabul ettirirsek bile, yarın para bulmak zaruretinin, elde ettiğimizi kendilerine geri vermek mecburiyetinde bırakacağmı söylemiş olmaları bu bahiste hatır lanacak bir sözdü. Bînaenaleyh haricî istikraz, esas itibarile faydalı olmakla be raber bizim vaziyetimiz hususî bir dikkat ve hassasiyeti müstel zimdir.. İşte hükumetin buhran hakkında düşündüklerinin çok umumî bir hulâsası. Meclis, İktisat Vekilini uzun ve devamlı alkışlarile takdir ederek bu fikirlerin hitabesini teyit etti. larımızın ihtiyacını ve tedbirleri tertip olunan programlar dahilinde yapmakta devam edecek ve tasarruf esasları bu programların hututu e • sasiyesinde tebeddül vücude getir miyecektir. Milletin şerefini taşıyan ordula • rımızın ihtiyacatını hiç bir zaman ihmal etmiyeceğiz.» Meclis icabında bütün bütçesin) orduya verebilir Zekâi Beyden sonra Mazhar Müfit B. tekrar kürsüye gelerek Millî Müdafaa Vekilinin izahatını tat minkâr bulduğunu icap ve lüzu munda bu Meclisin bütün bütçeleri sıfıra indirerek müdafaa bütçesine milyonlar ilâve edebileceği ve bunu bu Meclisin tarihinde görmek kabil olduğunu ilâve etmiştir. Orduya teşekkür ederek kürsüden ayrılan Mazhar Müfit Beyden sonra bütçenin fasılları okunarak reye kon muştur. Mezkur vekâlet kara bütçesi 44,026,363, hava bütçesi 3,456,814 ve deniz bütçesi 7,860,451, askerî fabrikalar bütçesi 3,367,417, harita U. M. bütçesi 647,417 lira olarak kabul edilmiştir. Meclis yarın toplanarak bütçe ile müzakeresi icap eden bazı kanun Iâyihalarımn müzakerelerini yapacak ve ondan sonra bütçe müzakeresine devam edecektir. Müşterek suçlar Bir suçta müşterek olanlardan bir veya bir kaçı hakkında dava açılması izin almağa bağhdır. İzin alınması veya her hangi bir suretle tebligat icra edilememesi sebebile geçecek zaman; matbuat vasıtasile irtikâp edilen suçlann muhakemesi için bu kanunda yazılı sür'ati tehir edecek mahiyette görülürse muhakemenin muvakkaten tatiline karar verilir. Mütekabil davalardan biri izin almağa mütevakkif olduğu takdirde birleştirilmiş olan davalardan birî nin veya bir kaçının, mes'elenin mahiyetine göre muvakkaten tatiline karar verilebilir. Giimrük himayesi doğru değil mi? tsmail B. (Karahisarışarkî) Sıvas meb'usu Remzi B. giimrük hi • mayesinin daha fazlalaştınlması lüzumunu söyledi. Halbuki bence giimrük himayesi kâfi ve hatta lüzu mundan fazladır. Himayenin fazla olması sanayiin lehinde değil, bilâkis ona güvenerek inkişaf edeme memleri yüzünden aleyhine netice verir. Sanayide yalnız kredi noksanı vardır. Bunun temini lâzımdır. Bundan sonra Hacı Mehmet B. (Kütahya) Düyunu Umumiyenin bir tarihçesini yaparak fena şeraitle yapılan istikrazlann doğurduğu fenahkları izah etti ve bu sebeple Sırn ve Halil Beylerin fikirlerine iştirak etmediğini söyledi. Hariçten gelecek gazete Yabancı memleketlerde çıkan gazete veya mecmuaların Türkiye'ye sokulması ve dağıtılması İcra Vekilleri Heyeti kararile menolunabilir. Dağıtılan nüshalar karardan evvel İcra Vekilleri Heyetinden müstace • len emir alınmak şartile Dahiliye Vekilinin emrile toplattırılabilir. Menolunmuş gazeteleri memnuiyeti bilerek Türkiye'ye sokan ve dağf • tanlar 300 liraya kadar ağır ceza ile tecziye olunurlar. Muhakemeler sür'atle neticelenecek Matbuat vasıtasile irtikâp edilen suçlardan dolayı Cumhuriyet raüd deiumumilerince yapılacak hazır Iık tahkikatının nihayet bir hafta zarfında ikmali lâzımdır. Mahke meler maznunun ikametgâhı itiba rile mahkemeye getirilmesi lâzım gelen müddeti nazari dikkate ala rak duruşmaları ceza usulü muha kemeleri kanunundaki müddetlarle mukayyet olmıyan en kısa zamanı tayin ederler. Duruşma araları 5 günden fazla olursa sebepler kararda tafsilen izah edilir. Duruşmanın sonunda Cumhuriyet müddeiumumisinin hemen iddiasını serdetmesi lâzımdır. İşin ehemmiyetine göre müddeiumumilikçe evrakın tetkikine ihtiyaç hasıl olursa bunun için 3 gün mühlet verilir. tddiadan sonra maznunun müdafaasını hazırlamadığı anlaşılırsa 5 gün mühlet verilir, müdafaayı takiben 3 gün sonra da karar tefhim edilir. tstinabe yolile dinlenmesine lü zum görülen şahitler bulundukları yer nazari dikkate alınarak en kısa zaman için davet olunur. Müstehcen neşriyat ve meslek mecmualart Adaba münafi ve müstehcen neş • riyat müddeiumumilerin emrile toplattırılabilir. Kesri niifus cürtnü Münhasıran edebî, fennî ve spora ait mecmualar bu kanunun ikinci maddesi hükmüne tâbi değildir. Devlet ve hükumet veya bunlann şubeleri ile diğer âmme müesseseleri veya buralarda otoriteyi temsil eden makamlarda bulunanlar hakkında halk efkârında yanlış takdirler vücude getirilerek bunlann nüfuz ve itibarlarını kırmak maksadile neş riyat yapanlar 6 aydan aşağı olmamak üzere hapse ve 30 Iiradan Ö O O liraya kadar ağır cezayî naktiye mahkum olurlar. Ras'larla ticaret Emln B. (Eskişehir) Rus'larla yapılan ticaret muahedesinde Rus'ların memleketimize gelmek suretile mal almaları hususuna itiraz etti ve dedi ki: « Rus'lar hakikaten dostumuz iseler dostça muamele yapsınlar. Rus'larla alınacak verilecek mallar listesinin memleketimizin ihtiyacına göre şimdiden hazırlanması lâzım dır.» Remzi B. (Sıvas) kürsüye gele rek Ismail B. (Karahisarışarki) nin gümrük himayesinin kâfi ve hatta fazla olduğu hakkındaki beyanatına işaretle bu noktai nazarın doğru olmadığı ve himaye usulünün takviye edilmesi fikrinde bulundu. Mülhak bütçeler Meclisin çarşamba günü mesaisine nihayet vereceği anlaşılmaktadır. İnhisar müdürleri bugün buraya geldiler. Devlet Demiryolları, Tuz, Tütün, Müskirat tnhisarlar; v: '"tjyrisefain idaresi bütçeleri Meclis ruz namesine alınmıştır. Iki Amerika gemisi ( Birinci sahifeden mabait) Narfolk limanına mensup olan bu gemilerden biri 2950 tonluk Müttehidei Amerika sahil muhafazası gambotn Mendota ile 2700 tonluk Seahago gambotudur. (Mendota) nın kumandanı kap • tan (Finly) dir. Her iki gemi bahriye zabit namzetlerinin tatbikat görmesine tahsis edilmştir. Her ikisinin mürettebat ve zabitanı 325 kişidir. Gemiler, İstanbul'dan avdet eder ken en son uğrıyacakları liman Kanarya adalarındaki Las Palmas li manı olacaktır. 18 ağustosta New London limanına avdet edecekler ve bahriye akademisi talebesini burada karaya çıkaracaklardır. Gemi zabitanından Mister Frank kendisile görüşen bir muharririmize ihtisasatını berveçhi ati anlatmıştır: Resmî gazeteler müstesma! Devlet daire ve müesseseleri iaraf ından neşredilentffesangazete veya mecmualar, bu kanunun matbuat vasıtasile irtikâp edilen suçlar hakkında ve neşriyattan kendini mutazar rır addeden eşhasın göndereceklerf tavzihleri neşretmek mecburiyeti hususunda kabul ettiği hükümler haricindeki mükellefiyet ve şartlardan müstesnadır. Bu gazete veya mecmualar vasıtasile irtikâp edilen ftuçlardan dolayı gazetenin doğrudan doğruya mes'ul oianlarile beraber suç mevzuu olan yazı veya resim sahibi müştereken mes'ul olurlar. Bu hususta Memurini Muhakemat ka nunu ahkâmı cari değildir. Bu kanunun mer'iyete girdiği tarihte çıkmakta olan bütün gazci3 ve mecmualar kanunun neşri tari hinden itibaren bir ay zarfında bu kanun hükümlerine uymağa mecburdurlar. Matbuat kanunu neşrinden itiba • ren mer'iyete girecektir. AUSÜREYYA ^^^^^^^^^^ konan tahsisatı müdafaa etti ve kabulünü rica etti. Bundan sonra cemiyete konan tahsisat reye kondu ve kabul edildi. Bu suretle İktisat Vekâleti bütçesi kabul edildikten sonra Millî Müdafaa Vekâleti bütçesi müzakere sine başlandı. Mazhar Müfit B. söz alarak ge • çen sene bütçesine nisbetle 11 mil yon 300 küsur bin lira noksan olan Müdafaa bütçesinin endişeleri tah rik edebileceği bu noktai nazardan mes'ul Vekilinin Meclis heyeti u • mumiyesini tenvir etmesini söyledi. iktişat Vekilinin nutku Bundan sonra İktisat Vekili Mustafa Şeref Bey memleketimizin umumî iktisadî vaziyeti hakkında Meclis azalarını tenvir etmiş ve millî bankalara son senelerde yatırılan paranın ehemmiyetine bilhassa işaret etmiştir. Vekil B., ormanlarımızın, madenlerimizin, millî vapurculuğumuzun gösterdiği inkişafı lisani sitayişle zikretmiştir. İhracatımız hakkında istatistikî malumat vererek ezcümle demiştir ki: Hariçteki buhran ihracatımızı 7 milyon kadar bir tenezzüle uğratmıştır. Bu nisbet yüzde beşten asağıdır. Bu vaziyet karşısında telâş ve endişe göstermeğe hakkımız yoktur. Mustafa Şeref Bey, İzmir meb'usu Halil Beyin tenkitlerine temas ederek demiştir ki: Halil Bey tasarruf iyidir. Fakat hükumet yalnız tasarruf tedbirinde kamıştır. Buhranı karşılamak îçin bu kâfi değildir, diyordu. Cumhuriyet hükumeti lâzım gelen tedbirleri almıştır ve almaktadır. Nakz esbabt Matbuat suçlarından dolayı sadtr olan karar ve hükümler aleyhine tevessül olunacak kanun yolları ceza muhakemeleri usulü kanununa tâ bidir. Suçluların temyize maznunen celpleri hususunda yukarıki maddeler hükümleri tatbik edilir. Asliye mahkemelerince tayin olunan ve ceza miktarı ve müdafaa hakkını ih • lâl etmiyen usul hataları nakız se bebi teşkil etmez. Nakzolunan hü küm, mahkumiyete dair fiilin suç teşkil etmediği noktasından nakzo lunursa Temyiz mahkemesi beraet kararı verir. Temyiz mahkemesi hükmü, kararı Asliye mahkemesinin hüküm vazında hata ettiği noktasın dan nakzederse bu hatayı tashih etmek suretile davayı hükme bağlar. Millî Müdafaa Vekilinin beyanatı Müdafaai Milliye Vekili Zekâi B. Rüştü Bey gene kürsüde! İktisat Vekâletinin bütçesinin fasılları müzakere edilirken Bursa meb'usu Rüştü ve Mersin meb'usu Hamdi Beyler Tiftik Cemiyetine yardım için konan 15 bin liralık tahsisata itiraz etmişlerdir. Mersin meb'usu Hamdi Bey Ezcümle demiştir ki: Tiftiğin ıslahı mes'elesi hü • kumet ve cemiyet mes'elesidir. Memlekette büyük bir salğm halinde buIunan verem için Sıhhiye bütçesine ancak 1500 lira konmuştur. Bunu gördüğüm zaman içim sızladı. Para sıkmtısı var diye ses çıkarmadım. Fakat bu cemiyete bu kadar para vermenin asla taraftarı değilim, millete yazıktır. Tayyini teklif ederim. Rüştü B. ise bermutat kozacıhğm ve ipekçiliğin himaye edilmesini söyledi. «İstanbul'un tabiî manzarasını fevkalâde güzel buldum. İstanbul takürsüye gelerek ezcümle dedi ki: rihin mücessem bir kitabıdır. Her ta< Bütçemizde filvaki bir mik rafı bir sahifei tarih gibi okunuyor. tar noksan vardır. Meclisi âlinin Maz Çanakkale Boğazından geçerken har Müfit Beyin söylediği gibi fazla manzara fevkalâde idi. Temmuzun endişelere düşmesi ihtimali vardır. on beşinde İskenderiye'den hareket Millî müdafaa ihtiyacının diğer ihettik ve doğruca İstanbu'Ia geldik.» tiyaçlara takdimen temini hususun da Meclisi âli daima hassasiyet gös Dahilî matbuat idaresi Ankara 18 (Telefonla) Bütçe Encümeni Matbuat Müdiriyeti Umumiyesi dahilî matbuat kısmının bu sene Hariciye Vekâletinde kalmasını muvafık görmüştür. Yeni Divanı Muhasebat azaları Müteferrik ahkâm Kanunî tebliğ muamelelerinde ga termiştir. Ordulanna karşı ihtima mını, muhabbetini göstermiş oldu ğunu hepimiz minnet ve şükranla hatırlarız. Kapitülâsyonları geri getiremeyiz! fstikraz mes'elesine gelince; Halil Beyefendi memleketimize ecnebi sermayesinin gelmesinden bahset mek istiyorlarsa, piyasalara plâse edilen ecnebî sermayesine karşı kanunlarımız vatandaşı himaye ettiği derecede himaye temin etmektedir. Fakat Halil Beyin istikrazlardan kasitleri bu değildir. Türkiye'ye parasmı koyacak ecnebi, o. parasının nereye sarfedileceğini bilmek isti yor. Yani murakabesini yapmak is tîyor. Loran'da kapitülâsyonlar kal • karken, ecnebiler demişlerdir kî: <Bir gün gelecek bugiin aldığınızı yarm vereceksiniz.» İşte, biz böyle bir neticeye asla razı olmıyoruz. Lozanda elde ettiğimiz hürriyet senedini imzalıyanlara oradan o im • zayı kaldıratacak bir fırsat ve imza Vermiyeceğîz. (Şiddetli alkışlar). Afyon konferansmın mukarreratı hakkında Meclise izahat veren İktisat Vekili, idarî makamlarda istihdam edilmek üzere mütehassıs celbine taraftar olmadığını söylemiştir. «İdarî makamlarda kanunlarımızı Tarihin en yüksek şaheseri Üzerinde senelerin emeği biriken bu teşkilâtımızm hiç bir noktası sarsılmadan mevcut bütçe tenakusile yetişmek tabiî kabil değildir. Tarihin en yüksek san'atkârları tarafından üzerinde işlenmiş olan yüksek bir şaheser vardır. Ona ben Türk ordusu diyorum. (Şiddetli alkışlar). İşte bu yüksek eseri lâyık bir itina ile tealisinde ve inkişafında takip etmek hükumetinizin en mühim bir vazifesidir. Fakat buhranı nazari itibara almak devlet için bir vazi fedir. Bütçeyi bu vaziyette Âli Meclisfinize takdim ettik. AnLara 18 Divanı Muhasebatta ihdas edilen yeni daire için üç aza intihap edüecektir. Maliye temyiz komisyonu reisi Mustafa, Millî emlâk müdürü Rüştü, başmurakip lardan Emin ve İhsan Beylerin aza lığa namzet gösterilmeleri muhtemeldir. ar=r:s»°" ! «" Valilerin salâhiyeti kanunu Ankara 18 Valilerin salâhiyetlerinin tevsiine dair olan lâyihamn müzakeresi teşrinisani içtimaına kalmıştır. Müsaadedeki fark neden ileri geliyor: Bütçe encömeni reisinin Rüştü Beye cevabı Bütçe Encümeni reisi Hasan Fehmi B. asabî Mr tavurla kürsüye geldi ve Rüştü Beye hitaben îpeğin hali de, istikbali de emniyettedir. Endi şeye asla hacet yoktur. Rüştü B. a caba yirmi beşi geçmiyen fabrika • törün mü himayesini istiyor, yoksa kozacılann mı? Sözlerine dikkat edilirse fabrikatörleri himaye etmek istiyor. Kendilerine tavsiye ederim; kendi menfaatlerini müstahsilin menfaatlerile telif eder bir teklif yap • sınlar, yoksa aksi teklif bu Mec Iisten geçmez. (Alkışlar). Hasan Fehmi B. tiftik çemiyeti için Maarif Eminlerine vazife! Ankara 18 Maarif Vekâletinin açıkta kalan Maarif eminlerinin 80 lira maaşla muallhn tayin edilme lerine dair hazırladığı lâyiha He yeti Vekilede tetkik edilmektedir. Muhakematı cezaiye tadilâtı Ankara 18 Fırka grupunda henüz tetkikatı bitirilemiyen ceza muhakemeleri usulü kanununda, maz nunların zabıta nezaretinde kala • cağı müddet ihtilâfı mucip olmak tadır. Adliye Encümeni bu zamanın 24 saat olması, Dahiliye Encümeni, tahkikatm tekemmülünü temin edebilmek için 3 güne iblâğı fikrindedir. Bazı meb'uslar ise maznunların he men mahkemeye sevkedilmesine taraftardırlar. Bu kürsüden kafiyetle ifade etmek isterim ki Türk orduları vatanın her köşesinde memleketin yüksek menafiinin müdafaasını daima ifaya muktedirdir. Ve muktedir olacaktır. (Sürekli ?.kışlar). Millî Müdafaa Vekâletinin ordu İstanbul'da, Beyoğlun'da sinemalara, tiyatrolara gece yarısından bir saat sonraya kadar müsaade verildiği halde Büyük Ta'neden dinimize bari müslüman dere'de Bülbül parkı tiyatrosuna ancak olsa yarıma kadar müsaade veriliyor. Sarıyer « Yarm s > da Eskişehir'de Yunus kaymakamlığı idarî bir mahzur görüyorsa Nadi Bey şerefine yapılan ihtifalde söz c başka... Fakat zannediyorum ki kimseyi söyliyenlerden biri hakkında bir takım çirtaciz etmeden sabaha kadar gezmeğe her kin sözler vardı. Bu arkadaşı pek yakın kesin mezun olduğu bir mıntakada sinedan tanıdığım için bir iki sözle mes'ele ma veya tiyatrolan yarımda kapatmak yi tavzih etmek isterim. Elyevm Sakarya mecburiyetine sokmak çok garip olur. Hafgazetesinin müdürü mes'ulü olan bu artada bir gece bir temsil görmek istiyen Sakadaş vali Cemil Bey zamanında haksız rıyer ve Büyükdere halkı daha müsamayere memuriyetinden uzaklaştırıldıktan kâr bir vaziyet karşısında bulunmak is sonra bir müddet sahne hayatma atılmıstiyorl^ır. tı. Fakat bunu hayatını kazanmaktan ziSarıyarda Give Akçelerköyı yade san'ate olan aşkmadn yapıyordu. Başmuallimi Palyaçoluk yapmak için değil# M. Nurettin Millî mücadelede rahatını ve memuriyeParis'te Monmartre'de Faup sotini feda ederek gönüllü sıfatile cepheye kağında 28 numarada avukat koşan ve Albayrak müfrezesinde bir çok yararlığı görülen böyle bir vatandaşın tezMehmet Vefik Beye yifine kalkanlar da onun kesip attığı tırGönderdiğiniz açık istida herhangi bir nak kadar kıymet bulunsaydı bir diyecek şeyden şikâyet veya tazallümu havi de yoktu. Eskişehir'li ğildir, alâkadarlar tarafından mahke • VeU meye verilegolmekte olan istidalar cum lesindendir. Binaenaleyh bu gibi müstediyat pullu olsa bile dercedilemez. Gaze temizi bu bapta mazur görmenizi rica ederîz. . =, i^aaters. ^.