5 Ağustos 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

5 Ağustos 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

H 5 Ağustos 'Camfmriyet 1 Devlet Demiryolları İlâniarı Font boru ve teferruatı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 14 eylul 931 pazartesi günü saat 15 te Ankara'da Devlet Demiryolları ldaresinde yapılacaktır. Münkasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını a\ni günde saat 14,30 a kadar komisyon kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler f••"'!*«a «»"tTismAİerini beşer lira mukabilinde Ankara'da ve İstanbul'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. * ** 300 ton Rezidü yağı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakas 31 ağustos 931 pazartesi günü saat 15 te Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 14,30 kadar münakasa komisyonu kâtibine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beşer lira mukabilinde Ankara'da ve İstanbul'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. *•• Müzayede a Of ı: Emniyet Sandığı L Emlâk Müzayedesî Kat'î karar ilâm Ikraz Nn. Defterdarhk ilâniarı Merıiuııd.lil ClllS Ke nev I lıe mevKl ve muşıemnaıı 162 t 152 Eskişehir Aile mektebi talebeleri için 200 takım elbise, 200 adet kasket, 200 çift fotin, 120 adet pelerin kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasa 26 ağustos 931 çarşamba günü saat 15 te Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 14,30 a kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankara'da ve İstanbul'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. Tuz Inhisarı Istanbul Başmüdürlüğünden: Çamaltı tuzlası için mubayaasına lüzum görülen iki bin adet Istanbul küfesi pazarlık suretile münakasaya konulmuştur. Münakasa 22 ağustos 931 cumartesi günü saat (18) de yapılacaktır. Taliplerin münakasaya iştirak etmek için teminatlarile beraber o gün ve şeraiti anlamak ve nümunesini görmek için her gün Tuz İnhisan Istanbul Başmüdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. 730 71 Tuz Inhisarı Istanbul Başmüdürlüğünden: Çamaltı tuzlası için mubayaasına lüzum görülen iki bin adet tahta kürek pazarlık suretile münakasaya konulmuştur. Münakasa 22 ağustos 931 cumartesi günü saat (14) te yapılacaktır. Taliplerin münakasaya iştirak etmek için teminatlarile beraber o gün ve şeraiti anlamak ve nümunesini görmek için her gün Tuz Inhisarı Istanbul Başmüdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. 335 Motör Satanlara Akhîsar Belediyesinden: Şehrin elektrik tenviratında istimal edilmek üzere 100 110 beygir kuvvetinde bir motör satın ahnacaktır. Talip olanların azamî vade ve şerait ile motör hakkında her tiirlü tafsilâtı havi bir mektupla 14/8/931 akşamına kadar Belediyemize müracaatleri ilân olunur. 458 Tuz înhisarı Umum Müdürlüğünden 931 malî senesinde Akdeniz, Karadeniz, Marmara ve sevahiline nakledilecek tuzlann nakliyesi 28/ 7/931 tarihine müsadif salı gününden itibaren 17/8/931 tarihine mü sadif pazartesi günü Ankara'da Tuz Inhisarı Umum Müdürlüğünde müteşekkil komisyonunda ve saat (17) de ihalei kat'iyyesi icra edilmek 1310 üzere yirmi bir gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Talip olanların şeraiti münakasayı öğrenmek üzere Ankara'da Müdiriyeti Umumiye Muamelât Müdürlüğüne, Istanbul ve tzmir'de Tuz înhisan Başmüdiriyetlerine müracaatleri ilân olunur. sofa bir methal bir mutfak odun ve kömürlük tulumbah kuyu bir çıkması çatı altı mahalli (önü harici etrafı camekân antre üstü ahşap çıkmadır) ve üç yüz altmış beş arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Azize lkbal Hanım 5602 Vaniköy'ünde Vaniköy caddesinde 16 mü kerrer ve yeni 36 numarah iki yüz elli arşın arsa üzerinde ahşap iki buçuk katta on üç oda bir sofa bir koridor (odaların üçü çatıdadır) bir şahniş üstü sakaflı bir balkon ve elli üç arşın arsa üzerinde kârgir bir mutfak ve bin dört yüz doksan dört arşın bahçeyi havi ve bahçede tulumbah kuyuyu havi bir sahilhaneUmum Müdürlüğünden: nin tamamı. Kâzım B. ve Ayşe Nebile H. Yukartda cins ve nev'ile semti ve numaraları muharrer emvali gayri menkulenin icra kılınan alenî müzayedeleri neticesinde hizalarında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de mezkur Kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İhale 22 eylul 931 salı bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar 31 gün müddetle günü saat 11 dedir. Taliplerin şeraiti öğrenmek üzere mubayaat komis ilân edilmelerine karar verilmiş ve 9 eylul 931 tarihine müsadif çarşamba günü kat'î kararlarının çekilmesi takarrür eylemiş olduğundan yonu kitabetine müracaat eylemeleri ilân olunur. yevmi mezkurda saat on dörtten on beş buçuğa kadar Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Istanbul Tuz Inhisarı Başmüdürlüğünden: 120 Rami'de Cuma mahallesinde eski Talimane yeni Değirmen sokağında eski 11 mükerrer ve yeni 13 numarah doksan arşın arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda bir sofa iki çini taşlık bir bodrum bir kuyu kırk arşın arsa üzerinde bir mutf ak ve yirmi beş arşın arsa üzerinde kısmen kârgir iki katta ahırı ve üç yüz kırk do kuz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Hatice Settare Hanım 1227 Eyüp'te Topçular mahallesinde Çiftlik soka ğında eski 9 mükerrer yeni 8 numarah harem Nahiyeden tiiccar Kadı zade Hilmi Efendinin hadisei katli üzerine kısmı yüz yirmi arşın arsa üzerinde zemin katı terekesine mahkememiz vazıyet etmiş ve defter tutma muamelesine kısmen kârgir kısmen ahşap ve diğerleri ah başlanmıştır. Bu muamelenin hitamında resmî tasfiye yapılacaktır. şap olmak üzere iki buçuk katta dört oda bir Bu itibarla Hilmi Efendiye borçlu ve alacakh olanların ilk ilân tari sofa bir taşlık bir cihannüma bir balkon se hinden itibaren kırk beş gün zarfında defteri mahsusuna kaydedillâmlık kısmı yüz arşın arsa üzerinde biri ufak mek üzere mahkemeye müracaatı, aksi takdirde kanunu medeninin olmak üzere üç oda bir sofa ve yirmi arşın üdefter tutma bahsile billhassa 560 ve 561 inci maddeleri hükümlerizerînde bir mutfak ve on dört arşın arsa ÜT<=nin ^akidrında tatbik oiunacağını göz önünde bulundurmaları ilân rinde keza bir mutfak ve bin üç yüz altmış iki olunur. arşın bahçeyi ve bahçede bir kuyuyu havi harem ve selâmhk bir köşkün tamamı. Salim Efendi 6664 Kumkapı'da Muhsinehatun mahallesinde Telliodalar sokağında eski 32 ve yeni 44 numarah yüz dört arşın arsa üzerinde kârgir dahili ahşap 3 buçuk katta 6 oda (odaların biri asma ve biri çatı odasıdır) üç sofa bir daraça bir merdiven Mektep İktisat Vekâletine merbut leylî ve meccanî bir müessesedir. altı bir şahniş bir kuyu bir sarnıç bir mutfak ve Derecesi yüksektir. Gayesi tüccar gemilerine kaptan ve makinist yekırk arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. tiştirmektir. Talebenin iaşe ve ilbası hükumete aittir. Bikes talebeye Safiye Vayedar Hanım ayrıca muavenet olunur. Taşradan müracaat eden ve kabul edilen ta16027 Sarıyer'de Karakol sokağında eski 4 mükerlebenin yol masrafları tesviye edilir. Mezunlarına kaptan ve makinistrer ve yeni 5 numarah elli dokuz arşın arsa lik diploması verilir. Bir hizmeti mecburiyesi yoktur. Kayıt ve kabul üzerinde ahşap iki katta biri ufak olmak üzemuamelesi mektepçe yapılacak muayenei sıhhiyeden ve usul ve nüre üç oda biri ufak olmak üzere iki sofa bir anmunesine muvafık ve Noterlikten musaddak bir taahhütname verdiktre bir tulumba bir mutfak bodrum (harice ten sonra kesbi kat'iyet eder. methali vardır) çatı ve daraça ve daraçada Tahsil müddeti, ikisi âli ikisi tâli olmak üzere dört senedir. Ali bibir çıkmazı havi bir hanenin tamamı. Mehmet AH B. rinci sınıfa münhasıran lise mezunları alınır. Tâli birinci sınıfa lise do6242 Fatih'te Haraççımuhittin mahallesinde eski kuzu ikmal edenler veya o derece tahsil gördüğünü Maarif memurlukTahtalar ve yeni Tulumba sokağında eski 8 larına tasdik ettirenler kabul olunur. Taliplerin atide muharrer va • mükerrer ve yeni 13 numarah yetmiş altı ar saiki istidalarına rapten mektep müdiriyetine göndermeleri ve muaşın arsa üzerinde kârgir maabodrum iki buçuk yenei sıhhiyede hazır bulunmak üzere bir teşrinievvelde bizzat raekkatta dört oda bir oda mahalli bir sofa bir tepte hazır bulunmaları lâzımdır. Taşradan gelecek talebenin, Yüksek mutfak mahalli bir kömürlük bir gusulhane Deniz Ticaret Mektebine girmek üzere memleketlerinden hareket *tbir tahta koridor (bodrum katı natamamdır) tiklerini natık bir mazbatayı ve vesaiti nakliye sahiplerinden alınmış ve on dört arşın bahçeyi havi harici sıvasız bir hanenin tamamı. Zehra Saadet Hanım ve rayice muvafık olduğu mahalli Belediyelerince tasdik edilmiş senetleri beraberlerinde getirmeleri lâzımdır. 6270 Balat'ta Hocakasımgünani mahallesinde Sul Şeraiti duhuliyeyi haiz olanlara ve posta ,puhj . gönderenlere her tançeşmesi caddesinde eski 38 ve yeni 40 nutiirlü tafsilât ita edilir. İlk ve orta* mektep niezunlarının beyhude mümarah yüz yirmi beş arşın arsa üzerinde kârracaat etmemeleri rica olunur. gir dahili ahşap üç buçuk katta beş oda iki 1927 malî senesi nihayetine kadar Millî Hükumet bütçelerine mütealîik borçlarîa Millî Hükumetin zamanına ait bütçe ve âdi emanet hesaplarında kayıtlı borçların alacakhları 1513 numarah kanun muci bince şubat 930 nihayetine kadar müracaatle müracaat vesikası al mışlardı. Tayin edilen bu müracaat müddetinin hitamından sonra tebeyyün ve tahakkuk eden bu gibi uorçların alacakhları için 1/4/931 tarihinden itibaren bu kere kabul edilen 1783 numarah kanun mucibince altı ay daha müracaat müddeti tayin olunmuştur. Eylul 930 nihavetine kadar hitama erecek olan bu altı ay müddet zarfında alâkadaranm mahalli ikamet itibarile tâbi oldukları en büyük mal memuruna baistida müracaat ederek müracaat vesikası almalan lâzım geldiği ilân olunur. Karacaviran Kurşunlu Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: Istidalara raptı lâzım gelen vesikalar şunlardır: (1) Nüfus hüviyet cüzdanı. (2) Aşı şehadetnamesi. (3) Mektep şehadetname veya tasdiknamesi. (4) Polisçe musaddak hüsnühal ilmühaberi. (5) Dört adet vesikalık fotoğraf. İspirto ve îspirtolu İçkiler İnhisan Istanbtsl Küçük Sıhhat Memurlan Mektebi Müdürlüğünden: Pazar ve salı günleri saat 9,30 dan 13 e kadar kız ve erkek talebe kaydedilmektedir. Kayıt müddeti ağustos 931 nihayetine kadardır. Tahsil müddeti iki senedir. Neharî ve meccanidir. Mektepten mezun Sıhhat Memurlarına ilk senelerde ayda 49 lira verilmekte ve sonraları kıdemine göre diğer devlet memurlan gibi maaşları arttırılmaktadır. Mezunlar kısa hizmete tabidir. Müracaat Sıhhat Vekâletine ve yahut Sıhhat Müdürlüklerine kendi el yazılarile yazılmış bir istidaya aşağıdaki yazılı evrak ve vesaikin asıl veya musaddak suretlerini bağlıyarak göndermek ile olur. Fazîa izahat almak istiyenler Sirkeci'de Demirkapı'da mektep idaresine müracaat edebilirler. Arzu edilirse taşraya matbu mufasal duhul şartları kâğıtlarından gönderilir. Şartları: 1 Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olduğuna dair hüviyet cüzdanı. 2 Mahallî hükumeti tarafından tasdik edilmiş hüsnü hal ilmü • haberi. 3 4,5 X 6 eb'adında sekiz adet fotoğraf. 4 Aşı kâğıdı. 5 Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir nümune hastanelerile İstanbul çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun hastanelerinin birinden alınacak rapor (bu rapor bir zarf içerisine konacak ve zarfın kapatıldığı bir mühür mumile ve hastane başhekimliklerinin mühürile mühürlenmiş olduğu halde istidalarına leffedilecektir. 6 Yaş itibarile 323, 324, 325, 326, 327, 328 doğumlulardan askerlikle alâkası olmıyanlar (yani hizmeti askeriyesini ifa etmiş veya henüz muayenei intihaiyesi icra edilmemiş bulunanlar) alınabile ceklerdir. 7 Tahsil itibarile orta mektep birinci sınıfı ikmal edip ikinci sınıfa geçenler imtihansız ve daha az tahsil görenler imtihan ile alınır. Şehadetname veya tasdikname ibraz edeceklerdir. 4,000,000 MANTAR Adüye Vekâletinden: Fransızca ve Türkçe yazılmış evrakı adîiyeyi okur ve makine ile sür'atle yazar bir mütercim ahnacaktır. Ücret maktuan (120) liradır. Memurin Tütün inhisan Umum Müdürl üğünden: Ağustosun 5 inci çarşamba günü için ilân edilmiş olan mürekkep münakasası görülen lüzum üzerine ayın 19 uncu çarşamba günü saat (10) a tehir edilmiştir. kanunundaki şartları haiz ve bu işe Bitlis 1 Numaralı Jandarma Ef talip olan hanım ve beylerin 15 ağustos 931 tarihine kadar Istanbul Cumhuuriyet Müddeiumumiliğine ve Ankara'daki taliplerin Vekâlet Istatistik ve Neşriyat Müdürlügüne müracaatleri. Tayin olunacak günde talipler arasinda müsabaka yapılacaktır. rat Mektebi Müdürlüğünden: Bitlis 1 Numarah Efrat Mektebinin bir senelik iaşesi için muktazi erzak 1/8/931 tarihinden itibaren 15 gün müddetle kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konmuştur. Taliplerin Bitlis Jandarma Mektep Müdürlügüne müracaatleri ilân olunur. İstanbul Av Vergileri Müdürlüğünden: Mevkii müzayedeye vazedilmiş olan Küçükçekmece gölünün saydiyesine verilen pey haddi lâyık görülmemiş olduğundan 12 ağustos 931 çarşamba günü saat 14 te ihale edilmek üzere müddeti müzayedenin bir hafta müddetle temdit edildiği ilân olunur. îzmir P. T. T. B. Müdürlüğünden: İzmir merkez evrak ve paket postahanelerile şimendifer istasyonları ve mezkur postahanelerle vapurlar arasındaki nakliyat ile şehir dahili Satılık buğday şuabatı posta nakliyatı 27/7/931 tarihinden itibaren 1R'S/O?i *~.:ı,;ne kadar yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya /azeaılHalkah Ziraat Mektebi Çiftliğinden: Mevcut makineden geçmiş 25000 kilo sert buğdav ağustosun 15 inci miştir. Taliplerin şeraiti anlamak ve bedeli muhammenin yüzde yedi ccumartesi günü saat 15 te müzayedesi icra kılmacağından taliplerin buçuğu nisbetinde teminatı muvakkatelerini dermeyan etmek üzere 100 lira teminat akçesile yevmi mezkurda Halkah Mektebindeki Çift1 Başmüdürlükte müteşekkil münakasa komisyonuna lüzumu müracaatlik idare heyetine müracaatleri. I leri ilân olunur.