7 Ağustos 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

7 Ağustos 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

^Cumhuriyet 7 Ağustos 1931 ATTILA Muharriri: Marcel Brion 104 ( Mütercimi: Mustafa Namtk Sehir ve memleket haberleri J Siyasî icmal Beîediye işieri İrtisa mes'elesi Bu yazılar, varak mihrü vefa mı? 1927 senesinde Manisa Akhi sarı'nda miilâzim Arif Efendi i»minde bir zat vefat ediyor. Besim ve Hikmet isminde iki oğlu bulu nuyor. Hükumet bunlar a usulen maaş bağhyor. On senelikler foptan verildiği zaman Malmüdürü: Ben bu parayı çocuklara, hatta vasilerine vermem, 240 lirayt Eytam Bankasına yattracağım; diyor. Aradan dört sene geçiyor. Bu paralar ne bankaya veriliyor; ne de müstehikleri namına hareket eden vasilerine... Kanunî Medenî anayı, babayt tabiî vasi olmak üzere kabul etti ğinden malmüdürü beyin kraldan ziyade krallık taraftarlığı etmesi, parayı bankaya vermek istemesi pek gariptir. Hatta daha garibi malmüdürünün mahkemeden sa • dır olan hükme de itaat etmeme sidir. Bu para, çocuklara her ay verilirken malmüdürü onu nasıl tev • kif edemiyor idise, toptan verildiği zaman da Sylece tevkif edemez. Dört senedir ne bankaya, ne de sahiplerine verilmiyen bu paramn faizleri ne olacaktır? Bu iki za vallı çocuk daha ne vakte kadar haklannt alamıyacaklar? Devlet hazinesinden çtkan bir parayı bir malmüdürü nasıl vermez, ve ka nun dururken bir memurun sahsî içtihadı ile hareket etmesine cevaz var mıdır?"] Bu f ıkra bir ay evvel gene bu sü ] tunlarda «Soruyoruz!» serlevhası altında intişar etmişti. Dün öğrendiğimize göre merhum Arif Efendinin oğulları hâlâ bu parayı ala • mamışlardır. Biz bu vaziyet karşısında artık fazla bir şey yazmaktansa, Maliye Vekiline hitap ederek, sadece gazetelerin yazdığıj bu şikâyetler varak mihrü vefa mıdır ki okumuyorsunuz? Diye: M. Brüning'in nutku Merkez teşkilâtmm kü çültülmesi isteniyor Vilâyetle Emanetin tevhidile yeni kaymakamhklar teşkilinden sonra I bu teşkilâtm müfit olup olmadığı | hakkında bir çok sözler söylenmişti. Yeni teşkilâtta Beîediye işieri tamamile kaymakamîara verildiği gibi son bir emirle malî teşkilât ta malmüdürlüklerine devredilmiştir. Ya kında ahzıasker işieri de kaymakamlıklara verilecektir. Bütün bu işlerin kaymakamlıklarda cem'i, her mın taka için faydah olmuş, halkın islerini gcrdürmek için ta uzaklara kadar gitmesindense kendi mıntaka sında bulunan kaymakamhk dairesine müracaat etmesi temin edilmiştir. Yalnız bazı genç nahiye mü dürleri ilk günlerde yeni teskilâtın manasını kavrıyamadıklarından bazı yanhşlıklar olmuştur. Kaymakamlar bir noktadan şikâyet etmektedirler: O da Beîediye teşkilâtmm kaymakamîara verilmesine rağmen mer kezdekî teşkilâtm aynen ipkasıdır. Merkez teşkilâtı tarafından Bele diye işlerine fazla müdahale edil mektedir. Binaenaleyh Beîediye teşkilâtının da küçültülerek faaliyeti Defterdarlık teşkilâtı gibi yalnız murakabe ve muhasebe işlerine hasredilmelidir. Bu şekilde Beîediye işlerinin daha faydah bir surette tedvir edileceği beyan edilmektedir. Tahkikat hâkimi yakın da kararmı verecek Ankara 6 (Telefonla) İrtişa mes'elesi hakkında tahkikat hâkimi pek yakında kararını verecektir. Paris'teki maznunlara dair; buradaki kefillerinden izahat istennsektedir. Bundan sonra lâzım gelen kanunî muameleye tevessül olunacaktır. İrtişa işinin birinci ve ikinci saf halarına dahil olanların muhakemeleri hep bir arada görülecektir. Roma'lıların Orlean'a duhulii Hamdüsena duaları • Hün'ler Şanpanya'ya çe kiliyorlar Hün or^usunun meziyet ve noksanları Hün'ler gayri muntazam bir su rette kaçmağa başladılar. Düş manları onları sıkı sıkıya takip ediyordu. Ric'at esnasında Hün'ler tekrar Roma'ya sadakat göstermek istiyen Sangiban'un mukavemetine uğradılar. Bunun kumanda ettiği Alen'ler bilharp ezilerek ric'ate devam olundu. Hün arabaları ovada bozgun halinde yuvarlanıp ric'at ediyordu. Theodorik, Hün'leri sıkı sıkıya takip ederek elde ettiği muzaf feriyeti kat'üeştirrnek istemiş ise de Aetius buna mâni oldu. Hün'lerin bozğuna uğramış ol ması kâfi idi. Onlar sür'atle ka çıyorlardı ki uzun müddet ric'at edecekleri ve tevakkuf edip müdafaa vaziyeti almıyacakları şüphesizdi. Roma'lılar Orlearida Eniyan, berhayat kalan hem şehrilerini gösterdikleri itimat " sızlıktan dolayı tayip etti. Galipler, Allah'a hamdüsena için bü yük kilisede fevkalâde bir âyini ruhanî yaptılar. Herkes kilisede diz çökerek dua etti. Orlean bir harabezare dönmüştü. Fakat bunun ne ehemmiyeti olabilirdi? Maksat Attilâ'nm geri atılması idi. Hün hükümdarı ilk mağlubiyete uğramış bulunuyordu. ve Aetius'un nazarında en esaslı görünen nokta, yani Vizigot'ların Roma ordularına iltihakı keyfi yeti de tahakkuk emişti.Orlean'ın yanıp kül olması haizi ehemmiyet değildi. Höngür höngür ağlıyan Sangiban a da sadakatsizliğinin cezası verilmedi, hiyaneti affe dildi. Saugiban aldatılmış olduğunu ve kat'iyyen Roma'dan ayrılmak emelini gütmediğini mazeret makamında söyledi. İlk muvaffakiyet, dualar, barışmalar, affü safhlar ve büyük zafer hülyaları ile tes'it olundu. Bu esnada Hün'ler Şanpanya'ya doğru dört nala ric'at ediyorlardı. Frank'ların Aetius'a iltihakı Aetius'un muvasalatı, Vizigotlarm Roma'lıların ittifakını, Saugilan'm Roma'ya tekrar iltihak ettiğini öğrenen(Merove) de Roma hizmetine girmeği teklif etti ve dedi ki: Attilâ, ric'at halinde iken onu takip etmek, ezmek lâzımdır.» bu f ikri doğru bulan Aetius, Or lean'ı terkederek Hün'lerin izini takibe koyuldu. Hün'ler şimale doğru kaçıyorlar Hün'ler şimale doğru geri çe kiliyorlar. Ric'atte Savs şehrini yağma ve tahrip ettiler. Hün'lerin kâi Bey de akrabalarından birr nin hanesine gitmişlerdir. Vekil Beyler, istasyonda hususî surette karşılanmışlardır. Millî Müdafaa Vekili Zekâi B. kendisine beyanı hoşamedî eden bir muahirririmize, hususî bir iş için geldiğini ve işi bitirince hemen Ankara'ya avdet edeceğini söylemiştir. Bugün şehrimize gelen Müdaf aai Milliye Vekili Zekâi Bey kendisile görüşen bir muharririmize demiştir ki: « Cuma tatilinden bilistifade iki, üç gün kalmak üzere geldim. Pazar veya pazartesiye Ankara'ya avdet edeceğim. Bu gelişim tamamen hususî mahiyettedir.» demiştir. Adliye Vekili Yusuf Kemal B. de demiştir ki: « Bu sefer Ankara'ya gelen Temyiz Reisi İhsan Beyin riya setindeki yeyet, hükkâmın inti habı mes'elesi için gelmişlerdi. Heyet mesaisini bitirdi. Hazırladığı kararnameleri imza ettim. Yeni intihap listesinde mutat olan terfi ve tahviller yapılmıştır. Matbuat kanununun tetkiki için Istanbul'da Müddeiumumi fîkte bir büro tesi« edilmîştir. Vekâlette de matbuat neşriyatuaı yağmakerlik hisleri zaptedilemiyecek bir raddede şiddetlenmiştir. Attilâ'nm Hün ordusunda tesis etmi'ş olduğu disiplin yavaş yavaş gevşemeğe, eski resanetinı kaybetmeğe başladı. Ordu ve kabile reisleri, hele Asya'dan yeni gelen kumandanlar, fıtrî serkeşliklerini tabiî hudgâmlıklarını tekrar göstermeğe başlamışlar " dı. Bunlar, Hüm Kralının, doğrudan doğruya kendi tebaasına karşı tatbik etmiş olduğu tesviye siyasetinin tesiri altında kalmamışlardı, âdeta bir harnur gibi yuğurulup bir kalıpta dövülmüş olan Hün milletinin camiasma tamamile karışmamışlardı. Or lean mağlubiyetindenberi ordu da karışıklık ve şaşkınlık hâkim olmuştur. Attilâ'nm muti ve yegâne bir vücut olarak teşkil ettiğine zahip olduğu bu muazzam muharip kütle, intizamsızlık yü zünden sarsılmış, bozulmağa, âdeta çözülüp dökülmeğe yüz tutmuştu. Dağılan alayları tekrar vücude getirmek, serkeşleri ve memnuniyetsizlik gösterenleri tedip etmek ve büyük ordunun necatını temin eylemek için ric'atten başka çare yoktu. Savs'un şimalinde Attilâ durdu, o, bir harp adamı değildir. Şimdiye kadar elde ettiği muvaf" fakıyetleri askerî zaferlere değil siyasî faaliyetlere medyundur. O, bir diplomattır, bir ceneral de ğildir. Onun dehâsı büyük tasavvurat kurmağa, uzun vadelerde tahakkuk edebilecek siyasî tertibat yapmağa elverişlidir. Ancak Attilâ'da büyük askerlere has olan esaslı meziyet, yani muharebe meydanında bir anda emin ve kat'î bir surette vaziyeti görüp derhal karar vermek hasleti yoktur. O, bu meziyetten mahrum dur. Attilâ bu dakikada anlıyordu ki arkasında sürüklediği kuvvet onu sürüklemekte hatta kendisini ezecek kadar bir hercümerç vücude getirmektedir. Bu, öyle bir kütledir ki, taarruz ve ileri ha reketine sevki kolaydır, ancak tevkifi ve ric'ati çok tehlikelidir. Hün ordusu, şayani hayret bir taarruz silâhıdır. Düz ovada, Hün'" ler, atlarının sür'at ve çalâkisi ve oklarının kuvvet ve şiddeti sa yesinde korkunç ve namağlup tur. Fakat Meç ve Orlean önünde görüldüğüne göre bu ordunun satveti saffıharp nizamında ve yahut kale ve istihkâmlara karşı gayrimüessirdir. Mabadi var Hukuk Fakültesinde barem Hukuk Fakültesi müderrisler meclisi dün içtima ederek bareme göre maaşların sureti tevzü hakkında müzakeratta bulunmuş ve bu mes'eleyi tetkik için beş kişilik bir komisyon intihap etmiştir. Bu komisyon önü müzdeki pazartesiye kadar müderrislerin vaziyetini tetkik ederek derecelerini tesbit edecektir. Pazartesi günü Fakülte meclisi tekrar içtima ederek kat'î dereceleri kararlaştırılacaktır. Edebiyat Fakültesi Reislijji Edebiyat Fakültesi reisliğine in • tihap olunan Muzaffer Bey, intihabı tasdiki âliye iktiran edinciye kadar Fakülte riyasetini vekâleten ifa e decektir. 1 Berbat bir şose! Hilflliahmer balosu Her sene olduğu gibi bu sene de Hilâliahmer Adalar şubesi yazlık balosu Büyükada Yat Kulübünün emsalsiz salon ve bahçesinde B. M. Meclisi Reisi Kâzım Pş. Hz. nin himaye ve riyaseti celilesinde 15 ağustos 1931 perşembe günü akşamı verilecektir. Banka ve müessesatı maliyeye Şefika, Rahvet ve Fahrünnisa Hanı mefendilerle Mardin meb'usu Ali Rıza, tzzet Melih ve Cafer Fahri Beyler ve müessesatı sınaiyeye de sanayi müfettişi tbrahim B. gide cektîr. Baloya İstanbul'dan iştirak edenlerin avdetleri için Büyükada'dan tam saat iki buçukta Seyrisefain vapurlarından birisi hareket ettirile • rek Adalara ve Kadıköy'üne uğra yıp köprüye gelecektir. Biletler, bir erkek ve bir hanım için 5, bir erkek için 3, bir hanım için 2 liradır. Topçular'dan Ramis topçu kışla sına kadar olan şose çok berbat ve bozuk haldedir. Otomobil, araba ile gitmek dehşetli bir işkence, yaya yürümek âdeta bir ölümdür. Halk bu harap ve bakımsız şoseden çok muztariptir, fakat bir türlü tamir edil memektedir. Acaba aiâkadar daire lerden bu hali gören ve bu işi düşünenler yok mudur? Gazi köprüsO Gazî köprüsünün inşası îçin hükumetin kambiyo vermesine intizar edilmekte idi. Kambiyo müsaade sinin Beîediye bütçesi ile birlikte geleceği yazılmış ise de henüz gelmemiştir. Bu sebeple Beîediye hiiku mete tekrar tahriren müracaatte bulunmağa karar vermiştir. Bugünkü Unkapanı köprüsü çok bozuk ve tehlikeli bir vaziyette olduğundan Beîediye yeni köprünün inşasına bir an evvel başlamağa karar vermiştir. Kambiyo müsaadesi gelince derhal münakasa açılacaktır. Tekrar soruyoruz!.. Eyüp'lü Halit öldü Meşhur kadın dolandırıcısı E • yüp'lü Halit Ağırceza mahkemesi tarafından on sene hapse mahkum edilmiş, hüküm kesbi kat'iyet ederek Halit umumî hapisaneye nakledil mişti. Halit ahiren hapisanede vefat etmiştir. Ayet hırsızının muhakemesi Muhtelif hırsızlıklardan dolayı otuz sene ağır hapse mahkum olan sabıkalı tbrahim hakkındaki karar Temyiz mahkemesi tarafından nakzedilmiştir. Dün bu muhakemenin yeniden rüyetine başlanmış, çalınan ayetlerin kıymetlerinin ehli vukuf marifetile tesbit ettirilmesine karar verilmiştir. Beîediye inşaata başlıyor Beîediye Daimi Encümeni dün Vali ve Beîediye reisi Muhittin Beyin riyasetinde toplanarak yeni Bele diye bütçesi ve kadrolar hakkında tetkikatta bulunmuştur. Muhittin Beyin verdiği izahata göre bütçede tebeddül yoktur. Vergilerin tatili münasebetile azalan varidata mu kabil bazı Beîediye hizmetleri toplu bir halde ifa edilecek ve hususî muavenet müesseselerine edilecek yardımlar şimdilik mevkuf tutulacaktır. inşaata derhal başlanması için emir verilmiştir. Yeni hahambaşı kim olacak? Hahambaşı Becerano Ef. nin ve fatı münasebetile Hahamhane yedi gün matem tutacaktır. Meclisi ru hanî ve meclisi cismanî bugünlerde içtima ederek evvelâ bir hahambaşı vekili intihap edecektir. Üç ay sonra da yeniden bir içtima aktedilerek yeni Hahambaşı intihap edilecektir. Hahambaşılık için henüz kuvvetli namzet mevcut değilse de Edirne veya tzmir Hahambaşılarından birinin umum Türkiye Hahambaşılığına intihap edilmesi muhtemeldir. Almanya Başvekili M. Brüning malî buhranın oldukça tahaffüf etmesi ve bankaların alelâde muame leye başlamak üzere olması müna sebetile Alman milletine hitaben telsiz neşriyat ile mühim bir nutuk söylemiş ve bu nutuk ayni zamanda harice ve bahusus Amerika'ya kısa mevceler ile bildirilmiştir. Nutkun mevzuu Almanya'nın haricî siyaseti olup dahilî siyasetten de hariçte icra edebileceği tesirler itibarile bah sedilmiştir. Filhakika Alman buhranı bu devletin haricî siyasetinden ve Alman milletinin harici müteessir edecek temayülâtından ileri gelmiştir. Al manya'nın dahilî vaziyeti haricin emniyet ve itimadı tezelzül ettiğinden dolayı ecnebi kredileri geri alınmış ve bundan son buhran tevellüt etmişti. Almanya'nın malî vaziyetinin sağlamlaşması ve sulh muahe delerinde yapılan haksızhkların tamiri dahi haricin rıza ve muvaf a katine tâbi olduğundan Almanya'nın alelumum selâmeti ve atisi harîcî siyasetine bağlı bulunmaktadır. Bunun için •Başvekil M. Brüning'in haricî siyasetin esaslarını izah mes'elesini Hariciye Nazırına bırakmıyarak bu vazifeyi bizzat ifa etmeğe lüzum görmüştür. Nutkun en mühim noktaları şunlardır: Almanya'nın halâs ve selâmeti Almanya'da ya hut Prusya'da mevcut hükumetin değişmesine ve iktidar mevkiine müfritlerin gelmesine tâbi olmayıp belki Almanya'nın hariçteki milletlerle teşriki mesaisine bağlıdır ve her şeyden evvel Fransa ile itilâf zaruridir. Bu sözler Prusya'da sosyalistlerir hâkim bulunduğu Diyet meclisinin dağılması lehinde halkın rey ver memesi için ciddî bir ihtar teşkil ediyor. Almanya Başvekili Paris'i ziyaretle Alman Fransız münasebatında peyda eylediği dostane havayı devam ettirmeği zarurî görmektedir Bu nutuk Fransız Alman münase batını vaktile samimî bir şekle so kan müteveffa (Ştrezeman) m siyasetine avdet edildiğini isbat ediyor. İngiliz ve Amerikan ricali Alman Başvekili ile yapmış oldukları muh telif temaslarda hep bu noktaya işaret etmişlerdir. Çünkü bu iki devletin arası iyileşmedikçe ne Avrupa'nın ne de bütün cihanın ahvali düzelemiyecektir. Alman milliyetper verlerinin reisi M. Hugenberg Mareşal Hindenburg ile yaptığı son mülâkatta Diyet meclisinin feshi lehinde teşebbüsattan vaz geçtiği söyle niyor. Eğer bu rivayet doğru ise M. (Brüning) in haricî siyasetinin dahilî siyasetinin tesirile akim kalmıyaca ğında yeni bir ümit teşkil edecektir. Maahaza Başvekilin haricî siyasetteki muvaffakiyeti 9 ağustosta Prus ya'da yapılacak reyiâmın neticesîne bağlıdır. MUHARREM FEYZt Maaş veriliyor Bazı dairelerin tediye emri gelmiştir. Cumartesi günü ağustos maasının tediyesine başlanacaktır. Yeni bir lise Eski mektepçilerden bir çok muallim mektepleri ve Iiselerde mü dürlük etmiş olan muallim Şerif B. tarafından (İstanbul Türk Kolleji) namile hususî bir lise açılacaği haber alınmıştır. Şerif Beye muvaf fakiyetler temenni ederiz. tetkik etmek için bir büro tesis edilmektedir. Cumhuriyet Müd deiumumileri lüzum görecekleri takıbatı tabiatile müstakillen yapacaklardır. Vekâletin tetkikatı umumî mahiyette ve matbuat neşriyatının lâyikile tetkik edilip edilmediğinin anlaşılması gayesine matuftur. Fevkalâde zaman larda tatbik olunmak üzere bir kanun projesi hazırlamak için bazı devletlerin esaslarını tet kik ettik, icap eden proje hazır lanmıştır. Tetkik ediyorum.» Müsaade edilmiyen siyasî bir nutuk Malkara'lı Osman Nuri B. isminde biri Vilâyete müracaat ederek Darülfünun konferans salonunda siyasî bir nutuk iradı içîn müsaade talep etmiştir. Vilâyet yaptığı tahkikat neticesinde buna müsaade etmemiştir. Osman Nuri B. ayni zamanda Istanbul'da «Zemin» isminde siyasî bir gazete çıkarmak arzusundadır. 6enç hristiyanlar cemiyeti Taşnak'larla birleşti Beyrut'tan alınan malumata nazaran oradaki Genç Hıristîyanlar Ce miyeti Ermeni Taşnak Cemiyeti ile birleşmiştir. Genç Hıristiyanlar Ce miyetinin şehrimizde de müteaddit şubeleri bulunduğundan bu haber iyi tesir bırakmamıştır. izmir sahillerinde bir korsanhk tzmir sahillerinde Endifli adası cîvarında mühim miktarda sünger avlıyan süngerci Kâzım Bey bir kaç korsanın hücumuna maruz kalmış tır. Korsanlar ada civarında yaka • * ladıkları Kâzım Beyin yelkenlisinin içerisine girerek tayfaları dövmüşIer ve mevcut süngerleri alarak Meyu adasına kaçmışlardır. Yunan hükumetinin bu haydutlar hakkında icap eden muameleyi yapacağı zannediliyor. Münir Bey ihtifali Kabataş lisesi müdür muavini ve türkçe muallimi merhum Münir Beyin arkadaşları ile talebeleri pazar günü saat 2 de Beylerbeyi iskele sinde Temaşa gazinosunda topla • narak mezarına gidecekler ve bir ihtifal yapacaklardır. Merhum Münir B. eski bir irfan hâdimi idi. Muhtelif idadî, sultanî, darülmuallimin muallimlik ve mü dürlüklerinde, müfettişliklerinde bulunmuş, memleket maarifine çok hizmet etmiştir. Liman şirketinin atisi ne olacak? Maliye ve İktisat Vekâletleri müfettişleri İstanbul Liman şirketinin teftişatına devam etmektedirler. Bu teftişat yakında ikmal edilecektir. İstihbaratımıza nazaran hükumet teftişatın yalnız muamelâta ve sarfiyat işlerine hasrettirilmeyip şim diki şeklin idamesi muvafık olup olmıyacağı hakkında mütalea yürü tülmesini alâkadarana bildirmiştir. Binaenaleyh müfettişlerin bu tetki katı neticesinde Liman Şirketinin yeni vaziyeti hakkında kat'î bir karar verilecektir. Maliye ve iktisat Vekilleri Valova'da Maliye Vekili Mustafa Abdülhalik, İktisat Vekili Mustafa Şeref Beyler dün Yalova'ya azimet ve Reisicumhur Hz. ne arzı tazimat ettikten sonra İstanbul'a avdet etmişlerdir. Mustafa Şeref Bey bugün olmadığı takdirde yarınki trenle Çekoslo vakya'ya azimet edecek ve orada bir müddet kaldıktan sonra fıtık ameliyatı yaptırmak üzere Paris'e gidecektir. Maliye Vekili Vilâyetfe Maliye Vekili Abdülhalik B. dün akşam üstü Vilâyete giderek Vali Muhittin Beyi ziyaret etmiştir. Kaymakamların içtimaı Dün îstanbul Vilâyeti kayma kamları Vilâyette Vali muavini Fazlı Beyin riyasetinde toplanarak müzakeratta bulunmuşlardır. Bu içti mada kaza teşkilâtı hakkında gö rüşülmüştür. Kocaeli Jandarma Kumandanı Yeni jandarma teşkilâtına tevfikan Kocaeli, Bilecik, Zonguldak ve Bolu vilâyetlerine şamil olmak üzercj burada tesis edilen Kocaeli mıntakası jandarma kumandanlığına tayin olunan kaymakam Aziz Bey ve maiyeti tzmit'e giderek işe başla « mışlardır. Barut ve fişek yok mu ? İstanbul avcıları piyasada du mansız barut ile buna mahsus av fişeklerinin bulunmadığından şikâyet etmektedirler. Satış yerlerinde adi mukavva tapalar da yoktur ve keçeli tapalar beheri 50 paradan sa tılmaktadır. Bu vaziyet avcıları hem müşkül vaziyete sokmakta, hem de fazla para sarfına mecbur etmek tedir. Eğer bu mevat hakikaten piyasada yoksa Barut İnhisarı hare kete geçmelidir. Hele mnkavva ta • pa bulundurmıyarak diğerlerini yüksek fiatla satmak bir nevi ihtikârdır. Yarın'ın bir marifeti daha İzmit muhabirimiz yazıyor: Yarın gazetesinin afyon fiatla • rının 16 liraya yükseldiği ve daha da yükseleceği hakkındaki yazıla rını okuyup ta buna inanarak çok miktarda afyon satın alan tüccar mallarını satmak için İstanbul'a götürdüğü zaman bu yazıların aslı olmadıfını öğrenerek geriye dönmüşler, «Yann^ gibi «erapa yalan dolu bir paçavraya inandıklarının ceza • sını çekmişlerdir. İstanbul Umum Hıfzıssıhha meclisi dün Fazlı Beyin riyasetinde ayAnkara 6 (Telefonla) MaIık içtimaını aktetmiştir. Içtimada arif Vekili Esat Beyle Ankara Va umumî mes'elelerîn müzakeresin lisi Nevzat Bey bu akşam ekspres" den sonra verem hastanesi mevzuu îe İstanbui'a hafeket etHlef. " a bahsolmuş ve müessesemn bu ay soriciye Vekili âe vakirKJa tokr»? nuna kadar açıîmasma karar verîîİstanbul'a gidecektir. , miştir. Maarif Vekili bugün geliyor Verem hasianess yapıhyor mu? Teslim olmıya davet edilen şakller Muş, Erzurum, Beyazıt, Van Vilâyetleri mıntakalarında soygunculuk ve şakavet yapan elli sekiz şakinin 20 temmuz 1931 tarihinden itibarert bilâkaydü şart hükumete teslim olmadıkları takdirde şaki ilân oluna» cskları Dahiliye Vekâletfaıhi »mri üuerine ilân edilmiştir.