15 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

15 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

12 % HASAN LOSYON VE LAVANTALARI KOLONY ASI CUMHURÎYET İS Afuslos 1935 Hasan kolonyasını Fransa, Almanya ve Ingiltereye beraberce götürüyorlar. Orada bulunan ecnebi dostları bu müstesna kolonyanın bütün dünya piyasalannda bir eşine tesadüf edilmîyeceğini bîrlîkte beyan edîyorlarv Esans fabrikalarından meşhur Sanderson bile bu hususta kat'î olarak «Hasan kolonyası kadar nefis bir kolonya yoktur» demîstir. Ne tngilterenin Atkmsonu, ne Almanyanin 4711 i, ne Fransanın Jan Marisi, ne de dünyadaki kolonyalar Hasan kolonyasının nefis ve can verici kokusuna benziyemez. Avrupadan avdet eden saylavlar Hasan kolonyasının Avrupa kolonyalarmdan daha mükemmel olduğunu söylüyorlar. Hastalara şifa veren, «inirleri teskin eden, her ince kadına, her zevk sahibine kendini sevdiren Hasan kolonyasını yapabilmek icin kolonaycılar daima uğraşıyorlar. Fakat Hasan kolonyası bir sırdır ve bu sır dünya bir araya gelse yapılamtz. Buna imkân yoktur. 90 derece hali» limon çiçekleri kolonyasile yasemin, leylâk, menekse ve mil flörlerini, losyon ve lâvantalarım Hasan markasile arayınız ve başka bir kolonya veya losyon verirlerse aldanmayımz. Hasan deposu: Ankara, Istanbul, Beyoğlu. thtar: Hasan kolonyasile Nesrin kolonyasını kanştırmayınız. Nesrin kolonya ve losyomları Hasan kolonyasının yavrusudur. İnsana hayat ve ruh veren limon çiçeğile diğer çiçek kokularım havi ve 75 derecededir. Piyasada emsaline tesadüf edilemiyecek derecede nefis ve ucuzdur. Türkiye Ziraat Bankasından: Ankarada Anafartalar caddesinde Memurin Kooperatifi namile 1 Türkçesi kuvvetli ve fransucayı iyi bılor tecrübe gönnus bir Türk muhasıbe ihtiyaç vardır. maruf binanın evvelce Umum Jandarma Kumandanhğı tarafından i Yaşı azamî 30 ılâ 35 olacaktır. işgal edilmiç olan kısmı kiralıkttr. Taliblerin muhakkak surette muhasebe nazariyatına vâkıf olmalan v« Kiraya verilecek kısım üç kattır. 230 metro murabbaı genişliğinde bırçok seneler muhasib olarak çahşmış olmalan lâzımdır. 2 Turkçe ve fransızca usulü kitabete vâkıf tecrübe görmüş bir Türk ba olan, her katta beg oda, bir büyük »alon ve halâlar vardır. yan daktıloya ıhtıyaç vardır. Yaşı 20 ilâ 39 olacaktı* Binanın kaforifer, elektrik, su tesisatı mevcuddur. Taliblerin daha rahblerın, en geç 25 ağustos 935 günlemecine kadar, yaşları, aile vazifazla tafsilât almak üzere Ziraat Bankası Merkez Müdürlüğüne müyetı, görmüş olduklan tecrübeleri ve referanslarını ikamet adreslerile racaat etmeleri ilân olunur. • (4673) beraber (Galata posta kutusu 1077) adresme tahriren bildirmeleri. Mühim bir şirket tarafından aşağıda yazılı evsafı haiz iki memur aranmaktadır Dokumhane Şubesine Işletme Şefi alınacak Türkiye Ziraat Bankasından: Avrupa Mensucat mekteblerinin birinden mezun ve en aşağı üç sene muntazaman fabrikalarda dokuma işlerinde çahşmış olmak şarttır. Talibler arasında almanca bilenler, fabrikalarda başlı başına işletme mühendisliği yapmış ve iplikçiliği de tahsil etmiş olanlar tercih olunur. lsteklilerin Ankara ve Istanbul Ziraat Bankalannda mevcud hizmet şartnamesini okuduktan sonra tahsil derecesi, mekteb şehadetna • mesi, şimdiye kadar hizmet ettikleri yerlerden aldıkları bonservisler ve nüfus kâğıdları suretlerini ve tercümei hallerile birlikte nihayet 25/8/1935 tarihine kadar Adanada Ziraat Bankası Mensucat Fabrikası Müdürlüğüne taahhütlü bir mektubla göndenneleri veya bizzat getirmeleri. (4732) tnşjabuntonmn $IK MUMAFA2A, PRATIK.YIKAMABIUR, CKONOniK iteşolmak 6ir s&üktır PASLANMA2 KUTU5O üç gösterîji Istanbul Gümrükleri Satış Komisyonundan: M.K.N. Ağirlığı Muhammen kıymeti Cinsi eşya K. G. L. K. 1241 1283 12558 04 Pamuk kasarlı mensucal «Hassa» ipliği 51 dcn 66 ya kadar. 1 Yukarıda yazılı eşya kapalı zarf usulile ve arttırma suretile sfttılığa konulmuştur. 2 Şartnameler bedelsiz Istanbul Gümrükleri Satış Komisyonu Reisliğinden alınacaktır. 3 Arttırmaya aid zarflar 2/9/935 pazartesi günü saat 17 de Satış Komisyonu Reisliği odasında açılacaktır. 4 Muvakkat teminat «942» liradır. 5 lsteklilerin Ticaret Odasında mukayyed tüccardan bulun • duklarına dair odadan alacakları vesaiki usulü dairesinde teklif zarflarına koymaları lâzımdır. 6 Bu arttırmaya gireceklerin teklif mektublarını 2490 sayılı kanunun 33 üncü maddesinde gösterildiği ve yukarıda «3» No. yazıldığı üzere saat 16 ya kadar makbuz mukabilinde Komis • yon Reisliğine vermeleri mecburidir. (4726) «Telefon: 23166» Karacabey Harası Direktörlügünden: 1 Eksiltmeye konulan iş: Aygır tavlası inşası. Bina ve teslsatın keşif bedeli: «26,261» lira «96» kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, E Fennî şartname, F Keşif cetveli, G Plânlar. tstiyenler bu şartname ve evrakı 13 lira 13 kuruş bedel muka • bilinde Karacabey Harası Direktörlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 22 ağustos 935 tarihinde perşembe günü saat 15 te Karacabey Harası Direktörlüğünde yapılacaktır. ^ 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 1970 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en az bir parçada «100,000» liralık birinci nevi bina yapmış olduğuna dair Nafıa Müdürlüğünden vesika alanlar girebilirler. 6 Karacabey Harası Direktörlüğüne getirilecek teklif mektub' • lan yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Posta ile olacak gecikmeler kabul edilmez. (4614) Ankara Ceza Evi Müdürlüğünden: Ankara Cezaevinin 1/8/935 tarihinden 31/5/936 sonuna kadar beheri 960 gram itibarile on aylık 316,800 kilo ikinci nevi ekmek bu günkü rayici Belediyeye göre 28,512 lira bedeli muhammenesile 1 ağustos 935 tatihinden itibaren 20 gün müddetle kapalı zarf usuli • le eksiltmeye konulmuş olup şartnamenin dokuzuncu maddesi mu cibince her on beş günde tediyesi meşrut olan e'.mek bedelinin ma • hallî Belediyesinden alınacak halihazır rayiç üzerinden teklil ve kabul olunan tenzilâta göre tediye edilecektir. Taliblerin bedeli muhammenenin % 7,5 nisbetinde banka mek • tublarım kanunu mahsusundaki serahat veçhile teklifnameye leffederek yevmi ihale olan 20 ağustos 935 tarih salı günü saat 15 te An > kara Cumhuriyet Müddeiumumiliğinde müteşekkil Komisyona ver» meleri lâzımdır. İhale günü saat on beşten sonra verilecek teklifna • meler kabul edilmiyecektir. Birinci nevi ekmek çıkaran f ırınların da bu münakasaya iştirak etmeleri için Anakra Belediyesinden müsaade almraıştır. Yalnız hapisaneye münhasır olmak üzere birinci ekmek çıkaran fırınlar ayrıca ikinci nevi ekmek çıkaracaklardır. Şartnameyi görmek ve fazla izahat almak istiyenlerin Cebecide Cezaevi Müdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. «2047» (4574) Satılık ev Halic ve Boğaza nezaretli 12 oda, 3 sofa, hamam, bahçe, terkos, elektrik, sarnıç, üzerinde büyük terası bulunan, Zeyrekte İbadethane sokağında 62 numaralı ev satılıktır. Görmek, görüşmek için içindekilere müracaat. IOHAWH il Sahiblerine veŞoförlere Beyoğlu Dördüncü Noterliğine Mer'i olan tarifeler dairesinde Hayat sig'orta tekliflerinî kabul ve şir . ketimize göndermek ve müstahsil sifatile çalışmak üzere tevkil eylediğimiz Istanbulda Yedikuled'e Hacıev haddin caddesinde 93 No. lı hanede mukim Bay Kemal Gündoğdunun vazifesme nihayet verdiğimizi ve artık şirketimiz nam ve hesabına hiçbir sıfat ve selihiyeti kalmadığını bildiren ifbu ihbarnamemizden bir örneğinin yukarıda adresi yazılı Bay Kemale tebliğini ve diğer örneklerden birer tanesinin Aksam ve Cumhuriyet ga . zetelerinde ilânına delâletinizi rica eyleriz. Galatada Türkiye Millî Hanında kâin Türkiye Millî Sigorta şirketi Beş nüshadan ibaret olan isbu ih barname dairede saklı aslına mutabık olmakla ilân edilmek üzere Cumhuriyet gazetesine gönderildi. Beyoğlu 4 üncü Noteri Sahîb ve Bafmuharrtn Yunus Nadı «y Selimiye Askerî Satın Alma Komisyonundan: 1 23400 kilo pathcan, 18000 kilo ayşekadın fasulyesi, 5400 ki lo taze bamya, 7800 kilo yer domatesine verilen fiatler pahalı görüldüğünden 16/8/935 cuma günü saat 15 te pazarlıkla ihalesi yapıla caktır. 2 Patlıcanm tahmin fiati (2164,5), fasulyenîn (2116), bamya nın (1339), domatesin (507) lira olup hepsinin muvakkat teminatı (459) liradır. Z T«mioatlar ihaîeden iki saat ereî muhasebecilik veznesine yatırılmış olacaktır. £ Şartname hergün Komisyonda görülebılir. (4428) Türkiye yolları için dayanıkhğına pek it'na ile hazırlanan «MOHAVVK» marka otomobil lâstikleri piyasaya çıkınca bütün otomobil sahibleri ve şoförler göreceklerdir ki: rı «M H A W K » , dünyanın en sağlam lâstikleri olup Türkiye topraklarına ve yollarîna er> uv^ün apılmış lâstiklerdir. « M 0 H A W K » lâstiklerinin dayanıklığı ve frene mukaverreti karçı smda bu lâttiklere. vereçeğiniz parayı pek az bulacaksınız. Pek yakında piyasaya çıkıyor. ümumt netnyan idare eden Yazı Müdürü: Hikmet Münif K LÂSTİKLERİ itatbaacılık ve Ne^rtyat TÛTK Anenım gtrkett . Utanbul Bütün Anadolucla acenta aranmaktadır. Aşağıdakî adrese müracat: ijit TAŞÇI OĞULLARI, Galata, Ünyon Han No. 64 65 ' Telefon: 40595 Telgraf: Taşçılar, Istanbul ~