25 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

25 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 25 Nisan 1936 VIYANA OONUŞU Tarihî tefrika: 13 M. TURHAN TAN f Şehlr ve Memleket HaberlerJ ) Değerli bir san'atkâr kaybettik Artist Küçük Kemal evvelki giin vefat etti Siyasî îcmal Nilin sulan ve îtalya Doğru değil mi? Kara Fatmayı aç bırakmıyalım! talyanın Habeşistana aid zapt ve istilâ emelleri İngiltereyi ötedenberi iki noktadan düşündürüyor. Biri, Kızıl denizden ve bunun şimalinden geçen İn Dün matbaamıza bir genc geldi, iliz împaratorluğunun muvasala yollanşunlan söyledi: Millî Mücadele senm tehdid altmda kalmasıdır. Dığeri, I i nesinde çocuklarıle birlıkte kahtalyanın Habeşistanda bulunan Nil memramanlık ve yararlıklan görülen Hazine tarafından müteahhid Hacı balarını ele geçirerek Sudana ve Mısıra Kara Fatmayı tanıyorsunuz değil Omer zade Mustafa, merhum madenci hâkim olmasıdır. İtalya Mısınn ve bunun Bu âdet, dedi, çok kötü. Düşmanı Ve sonra birden hatırlıyarak gülümsemi? Bu kadın çocuklarından ikisini Arif ve arkadaşlan aleyhine açılmış o • rkasında bulunan Sudanm mukaddera atından yıkıp bağlamayı, esir edip pazar di: harb meydanlannda kaybetmiştir. lan bir davaya dün Ağırceza mahkeme tına hâkim olduktan sonra İngiltere, Akpazar dolaştırmayı anlanm. Çünkü o Az kaldı, unutuyordum. Senin Kendisini Şark Şimendiferlerinde görsinde bakılmıştır. Dünkü celsede suçlu denizin şarkındaki bahrî tefevvukunu ve nun da, elinden gelse, beni ipe saracağını yüzgörümlüğün koynumda, Krala ver düm. Cidden ıftihara ve gururlan lardan bir kısmile Hazine vekili hazır askerî ve havaî mevkiini muhafaza ede biliyorum. Fakat hırsızlar gibi sinsi sinsi diğim söz de boynumda duruyor. Aman, mağa lâyık olan göğsünde îstiklâl bulunmuştur. yürüyerek, orman köşelerinde saklana şu emaneti vereyim de yükten kurtulamadalyası sallanıyordu. Yalnız kı Iddia edildiğine göre suçlular Harbi mez. rak, bahçelerde pusu kurarak pınardan yım. Ahiren, îtalya, Sicilya ve Sardenya yafeti perişandı. Bana derd yandı Umumî senelerinde ciheti askeriyeye su doldurmağa, korudan ağac kesmeğe, Bilmeyiz, bu âdete uyanlar köşede, dalarile Trablusgarbdeki deniz ve hava ve geçim vaziyetinin fena ve sıkıntıh muhtelif cinste mallar verdiklerini bahatarladan çilek derlemeğe giden masum bucakta kalmış mıdır?.. Bir zamanlar, üslerine dayanarak Akdenizin ortasmda olduğunu söyledi. Çok acıdım. Rica ne ederek bu mallar üzerine sahte mazkızların üstüne atılmak, onlan ana ku gelinlere yüzgörümlüğü verilmek evlenme ievkulseyş hakımiyetini ispat ettikten sonederim, alâkadar makamlann na batalar tanzim etmiş ve sonradan da bu cağından çalmak, uzak ülkelere götürüp merasiminin en mühimlerindendi. Gerdea İngiliz donanması ve hava kuvvetleri, zan dikkatini celbediniz. mazbatalann bir kısmmı deyin ilmüha satmak günah. lşte bak, seni de böyle ğe konulan çiftler, hemen umumiyetle, ottalyan denizaltı gemilerinin ve tayyare berine çevirerek satmışlardır. Hazine, aşırmışlar. Suçun ne, taksirin ne?.. Ya o Göğsünde lstiklâl madalyasını bir rada biribirini tanıdıklan ve bu ilk karerinin erişemiyeceği Akdenizin şarkına bu yüzden uğradığı iki yüz yetmiş küsur adamlar, bu işi yapmak hakkmı nereden abide gibi taşıyan Kara Fatmayı aç şılaşmadan hele kızlar süreklice heyeekilmiş ve Süveyşe hâkim olan îskende bın lira zarannı istemektedir. Çok eski oalıyorlar? Doğrusu üzüldüm. Onlarla bırakmıyalım. can duyduklan için yüzgörümlüğü verriye limanile Musul petrollerini İngiliz lan bu davaya aid dosya ve evrakı esayüzleşsem, yüzleşebilsem vallahi daya mek usulü ihdas olunmuş ve bu rasimenin siye, Adliye yangınında yanmış olduğu donanmasına yetiştiren boru hattının münnamam, senin öcünü alırım. yapılmasile gelinlerin heyecanını gideriçin bilâhare yenileme muamelesi ya ehası olan Hayfa limanını ve bunların Kız, bahtiyar bir tebessümle iğildi, ko mek gayesi güdülmüştü. Konuşamıyacak anını muhafaza için de Kıbrıs adasını pılmıştır. casının ellerini öptü: Merhum Kemal kadar heyecana kapılan gelinler, kocalabaslıca istinadgâh saymıstır. Dünkü celsede; vaktile bu işin tah Çankırı meb'usu ve eski îstanbul Def Kötülükten, dedi, işte iyilik te çı ruım: «Adın ne?» gibi manasız sorularTiirk sahnesi çok değerli bir uzvunu İngilterenin endişeleri beyhude olma kaybetti: Şehir Tıyatrosu artistlerinden terdan Mustafanın buhran, kazanc, mu kikatini yapan Maliye müfettişlerinden kıyor. Beni çilek bahçesinden kaçırma la açmak istedikleri muhavere kapısından dığı şimdi anlaşılıyor. Çünkü İtalyan orsalardı, îstanbula getirip pazara çıkar uzak kahrlar ve bazan dakikalarca dil Küçük Kemal, hava tebdıli için yeni ta vazene ve tayyare vergilerinin tevhid e Lutfinin çağınlmasına ve evvelce înhi şmmış olduğu Kısıklıdaki evinde ev dilerek bu vergilerin bir elden alınma sarlar müfettişi bulunan Mümtazla mü dusu Sudan hududu boyunda yaptığı seri masalardı seni bulabilir miydim? siz dururlardı. Güveyler işte bu durumıarekâtla Tana gölü sahillerine sarka sına dair Büyük Millet Meclisine yap fettiş muavini Celâdet ve Mülkiye müKızın dudaklarında al bir tebessüm o da içtimaî vaziyetlerine veya nikâhtan velki gece, vefat etmiştir. Yalnız büyük yaratılışta bir komed tığı teklife nazaran vergi miktarlarını fettişlerinden Omerin de şimdi nerede ol rak Sudanla Mısırm yegâne hayat memIan saadet, şimdi kızıl bir alev gibi Deli önce yapılan pazarlığa göre koyunlabaı olan Nil nehrinin ayaklanndan Mavi yen değil, tiyatro edebiyatımızı zenginMuradın damarlanna geçmişti. O bir lâh nndan gerdanlık, beşibirlik, buroş, yü leştiren piyesleri, makaleleri ve bu mev gösterir bir cetvel neşretmiştrk. Bu cervel dukları bılmemediğinden bunların bul Nilin hem yukarı mecrasile membaını ve zalık temas, bir iki saattenberi mahpus zük gibi birşey çıkararak geline sunar zuda çıkan son bir kitabile mesleğimi de tevhid kabul edildiği takdirde yüz li durulması için Emniyet müdürlüğüne tezhem de bunun sularını toplıyan tabiî sarkalan iştiyakları, ihtırasları kamçıladığın lar ve bu tılsımla onun dilsizliğini gidere ze de mensub telâkki ettiğimiz Kemal, radan aşağı maaş alanlann vergileri art kere yazılmasına karar verilmiştir. nıçı ele geçirmiştir. dan Serçeşme, artık çılgın bir sabırsızlık rek tatlı tatlı konuşmağa koyulurlardı. henüz 35 yaşında idi. Giridde doğmuş makta idi. Dün bize verilen malumata nazaran bu teklif hakkında Ankaradan ÜNtVERStTEDE Italyanlar, Nilin başını tutar tutmaz geçiriyordu. Kız, sözünü bitirir bitirmez Bu âdetin gülünc, fakat dikkate de tur. İstanbulda Vefa idadisinde ve İtalderhal Mısır üzerinde dostane, lâkin hayan mektebinde okuduktan sonra in gelen haberlerde bazı eksiklikler olduğu o, yerinden fırladı: ğer bir tarafı da vardı. Seyrek ve pek Cenevre Üniversitesinin kikî ve müessir bir tazyik yapmağa başlatisab ettiği Türk sahnesine on yedi se anlaşılmıştır. Di gel Bülbül, dedi, biraz da ka seyrek te olsa bazan bir gelinin soğukdılar. Kahiredeki İtalyan sefiri Mısır nedenberi, ancak hastalığın fasılaya uğteşekkürü Teklifin esası, yüz liraya kadar olan feste öt! kanlı, daha doğrusu tabiî davranarak rattığı bir sebat ve ısrarla bağlı kaldı. Başvekili Ali Mahir Paşa ile iki defa gö< maaşlann yirmi lirası kesildikten sonra Kafkas dağlannın bir köşesinden ya kocasının yaptığı sorulara karşılık verDünyanın ve Isviçrenin maruf proferüşerek Nil sulan hakkında bir anlaşma Dört sene süren ve zaman zaman iyi verginin alınmasıdır. Bu suretle memur sörlerinden doktor Rok bundan bir müdkalanarak îstafcbula getirilen bu gerçek diği görülürdü. Bu vaziyette güvey, yüzleşerek tekrar nüksettiği için yakınla maaşlarından alınacak vergi çoğalmıya det evvel şehrimize gelerek iki konferans yapmağı teklif etmiştir. Diğer taraftan ten güzel mahluk, öz yurdile kendi ara görümlüğü takmak borcundan kurtulmuş rını ümide ve telâşa düşüren bu hastalık cak, bilâkis bir kısmı azalacak, yalnız M. Musolininin haricî işlerde sağ eli olan sındaki mesafenin artık aşılmaz bir çöl sayılırdı. Çünkü o vergi, konuşmıyan gedeğerli artist, îstanbul Belediyesi tara tahsilât kolaylaşacak ve tahsil masrafı vermişti. Cenevre Üniversitesinden Üni M. Suviç Mısır hükumetine İtalyanın Mı« halini alacağını, fakat hayalinin derinlik linin dilini açmak için konulmuştu. Ka fından İsviçreye gönderildikten sonra versite Rektörlüğüne gelen bir mektubsır üzerinde tecavüz ve istilâ emelleri ol* lerinde yaşıyacak bu çöle karşı benliğin dm, kendiliğinden konuşunca vergiyi al tevakkuf devresine girmişti. Küçük Ke azalacaktır. da doktor Roka karşı Türkiyede gösterimadığmı temin yollu tebligatta bulunmuşde çiçekli, ışıklı yeni bir âlem açıla mak hakkmı kaybetmiş olurdu. Bundan mal bu tedaviden sonra birkaç defa sahlen büyük hüsnü kabulden dolayı teşekRumen koro heyeti bugün cağını anladı. Kapanmak üzere bulunan dolayıdır ki gelinlere, gerdek gecesi va nede göründü, fakat sıhhati tekrar bokür edilmekte ve profesörün hastane ve ;ur. İtalyanın Mavi Nilin başını ele geçir* geliyor bayatını tek bir saniye içinde uzun uzun zifelerini öğreten yengeler, ilk öğüd ola zulduğu için Heybeliadada yeniden teenstitülerimizdeki çalışma tarzını takdir dikten sonra derhal Mısır hükumeti nezselâmladı, anasının artık silikleşen yüzü rak güveyin ayağına basmağa çalışmala davi altma alınması lâzım geldi. Tek 80 kişiden murekkeb Rumen koru he ettiği zikrolunmaktadır. dinde muhtelif teşebbüslerde bulunmak * nü, son defa olarak, gözlerinde belirip nnı, bunu yaparlarsa kocalanna hâkim rar iyileşir gibi olunca, bu mevsimde yeti bugün şehrimize gelecektir. Misafir Üniversitede imtihanlar 28 tan bir maksadı, İngiltere ile Mısır ara • « sönen iki katre yaşla öptü ve yeni öm olcaklarını söylerler ve onun ardından çocuk tiyatrosu için, aylarca muvaffa lerimizi şehrin şayanı temaşa yerlerinde kiyetlerle oynanan iki eser yazmıştı. ıındaki müzakerelere tesir etmek ye Mı mayısta başlıyacak gezdırmek için bir program hazırlanmışrünün eşığıne doğru yürüdü. abdallık edip yüzgörümlüğü almadan koiirdaki Vefd partisile hükumetin İngiltere Sahne artistlerimiz atasındn ,. edebî tır. Üniversite heyeti dün Rektör Cemil Bu eşik basit bir yataktı ve Deli Mu nusmamalarını tenbih ederlerdi!.. kültürü, çevik zekâsır neş'eli ve zararsız Bu programa göre; pazartesi günü Bilselin başkanlığında toplanarak imti ile fazla bağlanmasuıa mâni olne.kiır. Di< radm heykelimsi endamını taşıyordu. Bülbül Hatun, an'aneye göre, yüzgö Istihzası, canlı ve sevimli konuşmasile Ça'mhca ve Adalar, salı günü Yereba hanlar hakkında bazı kararlar ittihaz et ğer bir maksadı da Mısırı İtalyaya karşı Bülbül Hatun, bahtiyar bir uysallıkla o rümlüğü alamazdı, çünkü konuşmuştu. ayrı ve hususî bir cazibesi vardı. Kentan sarayı ve müzeler, çarşamba günü de miştir. Bu karara göre 23 mayısta Üni dostane bir vaziyet almağa sevketmektir, rada iğildi, içine atılacağı yeni hayatın disini tanıyan herkes tarafından seviliesir pazarından satın alınmış bir kız Birinci maksadında nekadar muvaffak' Eyübdeki Piyer Loti kahvesi ziyaret e versitenin bütün fakültelerinde dersler kapısını açar gibi derin bir huşu içinde yordu. İnce bir espri ile daima gizlemeIduğu belli değildir. Şu kadar var ki son olmak sıfatile de esasen böyle bir armadilecektir. kesilecek ve 28 mayısta imtihanlara ğe muvaffak olduğu kederli hassasiyet, kocasının çizmelerine el attı. Onlan çı günlerde verilen mevsuk haberlere göre ğana liyakati yoktu. Lâkin Deli Murad, ona, sahnede, bedenî kifayetsizlikleri Avrupada bir turne yapmakta olan başlanacaktır. karacak ve sonra, kendine düşen her vayıllardanberi taşıdığı elmas derdden ne rağmen, derunî bir zenginliği olan tanınmış Rumen artistlerinden mürek Bütün imtihanlar temmuzun birinci İngiliz ve Mısır heyetleri arasındaki iptizifeyi yapacaktı. kurtulmak için evleniyordu. Erdel Kra birinci sınıf bir komedyen tasiri ve mu keb bir grup ta koro heyetile beraber günü bitirilmiş olacak ve fakülte talebele daî müzakereler iki tarafı memnun edecek' Deli Murad, Uyvar kalesine atıldığı lına verdiği sözü yerine getirmek, onun vaffakiyeti vermişti. bir şekilde ilerlemiştir. Mayısm başlannda şehrimize gelecektir. ri de askerî kampa alınacaklardır. dakikanm heyecanından daha büyük bir için dokuz yaşına girmiş bir ülkü idi. iptidaî anlaşma imza edilecek ve nihaî Adını bir meslektaşından ayırmak tahassüs içindeydi, o atılışta vurmak, kır Artık bu ülküye ermek gerekti, zemin de için arkadaşları ona «Küçük Kemal> dimüzakereler eylulde Londrada yapılacakmak, devirmek, öldürmek hırsı kılavuz hazırlanmış bulunuyordu. Ondan dolayı yorlardı. Kendisi bu sıfatı nihayet soy tır. luk ediyordu, şimdi damarlarmda tutu çizmesini çekip atmadan, hatta palasını adı olarak benimsemiş ve cKemal KüFakat İtalya ikinci maksadına kısmen şan atılmak ihtiyacını ise sevilmek ve çıkanp duvara asmadan o işi yapmak is çük> imzası atmıya başlamıştı. irişmiştir. Ş™diye kadar zecrî tedbirleri Türk sahnesinden sonra matbuat arasevmek, okşanmak ve okşamak ihtirası yalnız Amerikada iki küçük hükumet tedi, elini koynuna sokup kadife mahfa sında gazetemiz de sahnemizden sonra kamçılıyordu. Uyvar önünde sağını soevşetmişti. Atlas Okyanusunun beri ta zayı çıkardı, büyük çapta elmas yüzüğü tiyatro edebiyatına da emeği geçen bu lunu, yeri ve gökü kıpkızıl görüyordu. rafında zecrî tedbirleri ilk tahfif edten aldı: genc san'atkârın kayboluşundan dolayı Şimdi önünde diz çöken güzellik şahikamemleket Mısır oldu. İtalyan emtiasın teessür içindedir ve ailesinin de, mes Getir Bülbül, parmağını, dedi, şusında ise muattar bir pembelik, irade erilektaşlarımn da matemini paylaşarak dan bir kısmının Mısıra girmesine ahiren ten nefîs bir yumşaklık buluyordu. Ha nu takayım! hepsine en samimî taziyetlerini bildirir. Mısır hükumeti tarafından müsaade edilyat artık, onun gözünde de kıymet almışElmasın belki adını duymamış olan di. Bundan başka Trablusgarb hududun* ** tı ve bu kıymeti, dizdize oturduğu meh güzel kız, gözlerine doğru yükseltilen pıdaki Mısır ordusuna mensub kuvvetler • Merhumun cenazesi bugün saat on tab veriyordu. rıltıh taşın kıymetini kavramakta gecik buçukta, Beyoğlunda Ingiliz sefaret den bir tabur geri alındı. Bülbül Hatun, kendine kafes olarak medi. Çünkü kadındı ve kadmlar kendi hanesi arkasında Kamerhatun camisinMısır hükumetinin yaptıklan hakikatte gösterilen köşenin nasıl bir âlem sakladı ruhlarındaki ışıktan birer parça taşıyan den kaldırılarak Tepebaşı caddesinden büyük birşey değilse de, siyasî bir işaret ğını düşünerek için için titriyordu. Bu tit elmasları, zümrüdleri, yakutları, akraba Köprüye, oradan da saat 11 de hususî ve jest olması itibarile dikkate şayandır. bir Halic vapurile Eyübe nakledile reme, zevkli ve sarhoşlatıcı bir halet ol tanıyarak severler!.. İngiltere hükumeti, Mısıra tam istiklâl makla beraber onun sükunet ve sekinetle Deli Murad, uzattığı taşın karısında cektir. vermeğe hazırlandığı bir sırada memle * İstanbul Belediyesi, Şehir Tiyatrosu iş görmesine engel oluyordu. Yapıştığı uyandırdığı sevinci sezdi ve onun yumketin siyasî ve idarî serbestisini tahdid et* mensubları, İstanbul Konservatuan, çizmeyi iki uzun dakika içinde çıkarama şak elini pençesinin içine alarak uzun Halkevi, Güzel San'atlar Akademisi, mek istemediğinden bu jestlere itiraz et * ması da bu yüzdendi, ellerinin titreyişin uzun okşadıktan sonra yüzüğü bir par Matbuat cemiyeti, merhumun son teşyi Arkadaşımız Sadeddinin cenazesi götürülürken memiştir. Şu kadar var ki İtalyanın daha dendi. mağına geçirdi. Fakat başka bir nurlu merasimine iştirak edeceklerdir. Dünkü nüshamızda içimiz yana yana duğum gün yağmur yağsa da biraz ıslan hukuku düvel ahkâmı dairesinde muta Deli Murad, sabırsızlığını taşıran bu madenden yapılmış gibi temas ettiği eli * ** öldüğünü haber verdiğimiz genc arkada sam» diye acı acı derd yanmıştı. İşte is sarnfı ve sahibi olmadığı bir yeri, devard beceriksizliği sert bir müdahale ile gider aydınlatan o zarif parmağa bu yüzük bol Eminönü Halkevinden: sımız Sadeddin dün defnedıldi. Başta tediği oldu. Yağmur bardaktan boşanır edip etmiyeceği belli olmıyan askerî bir gelmişti, bırakıldığı vakit çevriliyor ve mek istedi: Gösterit şubemiz üyelerinden ve îs Matbuat cemiyeti reisi ve Giresun meb'u casına yağıyor. Bari mezarında rahat et işgal altına alır almaz, bundan Akdenii Sen, dedi, kendi çebkenini at. Ben elmas taş yana doğru bükülüyordu. tanbul Şehir Tiyatrosu san'atkârların su Hakkı Tarık ve İnhisarlar Umum Mü se..» sahillerinde siyasî surette istifadeye kal * [Arkası var] dan M. Kemal Küçük vefat etmiştir. dürü Mithat olduğu halde Sadeddini çizmemi çıkannm. Sadeddini, son yatağma bırakan arka kışması, İngilterenin gözünü açacak bif Cenazesi bugün (25/4/936 cumartesi) candan seven gazeteci ve İnhisarlar İda daşlan onu gözyaşlan arasında bir kere ihtar teskil etmiştir. Bunun içindir ki İnsaat 10 da Beyoğlunda Aynalıçeşmede resindeki memur arkadaşlan, merhumun da andıktan ve mezanna Matbuat ce giliz Dıs Bakanı Mister Eden, İtalyanlar,, Kamerhatun camismden kaldınlacak cenazesini gözyaşlan arasında Amerikan miyeti, İnhisarlar Umum Müdürlüğü ve Habesistanın payitahtını alsalar bile Hatır. hastanesinden kaldırarak elleri üzerinde Inhisar memurları namına getirilen üç beşistanda bir karış toprağa sahib olmağa Birçok değerli hizmetleri hasta halinde bile Evimizden esirgemiyen bu ar Teşvikiye camisine götürmüşlerdir. Ce büyük çelenk koyduktan sonra içlerinde hak kazanmış olmıyacaklarını ihtar ede rek îneilterenin çok şeyler yapabileceğinî kadaşa son vazifemizi yapmak üzere naze namazı kılındıktan sonra merhumun acı bir boşluk duyarak dönmüşlerdir. tabutu gene arkadaşlannm elleri üzerinbütün Evimiz bağlılarının bulunmalarıArkadaşımıza Allahtan rahmet diler anlatmıştır. de Maçka son tramvay istasyonuna ka ken kederli ailesine sabırlar diler, bizim nı dileriz. Muharrem Feyzi Togay dar getirilmiş ve orada cenaze otomobi de taziyete muhtac olduğumuzu söyleriz. VİLÂYETTE line konmuştur. Yüze yakm arkadaşı, Istanbuldaki ecnebi gazeteciler namına genc ölüyü diğer otomobillerle takib et Royter ajansı muhabiri Kanoni de cenaECNEB/ MEHAFÎLDE Bereketli yağmurlar miştir. Cenaze doğruca Kuruçeşmeye gö ze merasiminde bulunarak ecnebi gazeteTürkAIman ticaret muahedesî Vilâyet Ziraat müdürlüğüne mülha türülmüş ve Sadeddin, ailesi makberesine ciler namına merhumun ailesine ve Türk kattan gelen malumata nazaran her tara defnedilmiştir. Türkiye ile Almanya aıasında aktematbuatına beyanı taziyet etmiştir. fa bereketli yağmurlar yağmıştır. Buğday Cenaze namazı kılınırken başlıyan Sadeddinin ailesinin teşekkürü dilecek olan yeni ticaret muahedesi mümahsulü bu sene çok iyi olacaktır. Bil yağmur Sadeddin ebedî medfenine bı Dermansız bir hastalığın zalim pençe zakeratma iştirak eden Alman murahhas hassa geçen sene Trakyaya iskân edilen rakıhncıya kadar şiddetle devam etmişti. sinden kurtulamıyarak, bile bile ölümün heyeti İstanbula gelmiştir. Heyet azasi Romanyalı göçmenler asrî usullerle araSanki hava da kederli ailesinin ve arka kucağına düşen zevcim înhisarlar îdares yann akşamki ekspresle Ankaraya döneziyi ekmişlerdir. daşlannın gözyaşlarına iştirak etmek is Memurin şubesi kısım âmiri ve gazetec İnegöl (Hususî) Kazamızın en gü kıymeti haiz olan îshakpaşa camisile aile rek müzakerelere devam edeceklerdir. Takdirname verildi tiyordu. Sadeddinin dul kalan zavallı Sadeddinin cenazesine gelmek ve bizleri zel ve en işlek yolu üzerinde çok çirkin türbesi de göz alıcı bir halde ortaya çıkbir manzara gösteren bir mezarlık vardı. mıştır. Heybeliadada plâj arkasındaki saha zevcesi, içini çekerek şunlan söyledi: teselli etmek zahmetinde bulunan Mat Mısır Kredi Fonsiye tahvilleri .Yıkık duvarlarile hasta bir insanı andı « Ne garibdir, Sadeddin, hastalığı buat cemiyeti reisi ve Giresun meb'usu Park haline getirilen bu yerde pazar da ilk defa mandalina fidanlığı vücude Mısır Kredi Fonsiye tahvilâtının Franran bu vaziyet înegölün güzelliğini ka günleri Halkevinin bandosu güzel par getirmiş olan Mehmed Sadığa Ziraat Ve dolayısile son zamanlarda artık su içe Hakkı Tarık ve İnhisarlar Umum Mü sada, Türkiye piyasasından 3 lira fazla çırmakta idi. çalar çalarak gezinenlere hoş vakitler kâleti tarafından bir takdirname veril mez olmustu. Içtiği su midesine gitmiyor dürü Mithat ile kocamın eski ve yeni bir fiatla satıldığını haber alan îstanbul Bu kere bu mezarlık kaldırılmış ve ke geçirtmektedir. Gönderdiğim resim îs miştir. Vekâletin takdirnamesi dün Vilâ du. Bunun için suya karşı şiddetli bir ar meslek arkadaşlanna açık teşekkürlerim bankaları bu tahvilâtı döviz olarak kulmıkler ihtiramla dış mezarlığa taşınmış hakpaşa camisi ve yeni parkı göstermek yet Ziraat müdürlüğü tarafından Meh zu duyuyordu. Öleceğini bildıği için bir bildirmeği bir borc sayanm. tır. Bu temizleyiş sayeîinde tarihî bir tedir. gün bana «öldüğürn ve mezarıma konulmed Sadığa verilmiştir. Merhumun zevceti: Nâzan Sadeddin lanmak üzere satın almaktadırlar. Umumî Harbden kalma bir dava Kadmlar, kendi ruhlarındaki ışıktan birer parça taşıyan elmasları, zümrüdleri, yakutları akraba tanıyarak severler! O Hazine müteahhidlerden 270 bin lira istiyor Doğru değil mi? Vergilerin tevhiai Zavallı arkadaşımızı dün defnettik Inegölde güzel bir park yapıldı