11 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

11 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

KE R O M A 1 IZMA LUMBAGO SiYATiK ağrılan T E S K i N ve izale eder. ALiZ Yazan: TEKIN ALP Fransız Parlamentosu Reisi M. Herriot bu eser için bir mukaddeme yazmıştır. Profesör Dr. M. Fuad Köprülü gene bu esere yazdığı mukaddemede diyor ki: «Bugünkü Türkiyenin maddi ve manevî bünyesini, psikolojisini anlamak ve öğren mek istiyenler için, bu eserin kıymetli bir rehber olacağını umumiyetle söyliyebilirim. Yalnız yeni Türkiyeyi öğrenmek istiyenler değil, umumiyetle milletlerin uyanış ve yükseliş tarihile uğraşan sosyologlar ve tarihçiler de bu eseri büyük istifade ile okuyacaklardır, kanaatindeyim.n KEMAL1ZM, Türk inkılâbmı anlamak için okunacak biricik ve en mükemmel eserdir. Fiatı 150 kuruş. Tevzi merkezi: İstanbul Harici Askerîl KITAATI İLÂNLARI Konyadaki kurumlar hayva natının ihtiyacı olan 407 bin kilc arpa kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. Muhammen bedeli 15466 lira olup ilk teminatı 1159 lira 95 kuruştur. İşbu 407 bin kilo arpaya aid şartname Kor Sa tınalma Komisyonundadır. Is tekliler ihale gününden bir gün evveline kadar şartnameyi Ko misyonda görebilirler. Eksiltme 24 ağustos 936 pazartesi günü saat 10 da yapılacağından isteklilerin mektublarını en son olarak 24 ağustos 936 pazartesi günü saat dokuza kadar Konyada Kor Satınalma Komisyon Başkanh ğına göndermiş olmaları lâzım dır. Bu saatten sonra gelecek mektublar açılmaz ve kabul e dilmez. «142» (4367) Tümen birliklerinin koyun eti, Çatalcanın 10925 kilo, Hadım köyünün 9500 kilo, Çerkesköyünün 9500 kilo olarak münaka saya konulmuştur. Bunlar Çatalcada Tüm Satınalma Komisyo nu binasında 24/8/936 pa zartesi günü, Çatalcanın saat 11 de, Hadımköyünün saat 15 te, Çerkesköyünün saat 16 da ayrı ayrı pazarlık suretile münakasaları yapılacaktır. Şartnameleri Komisyonumuzda parasız olarak hergün görebilirler. 10925 kilo koyun etinin teminatı muvak katesi 286 lira 78 kuruştur. Muhammen tutarı 3825 lira 75 ku ruştur. 9500 kilo koyun etinin beherinin ayrı ayrı temina#^mu vakkateleri 249 lira 37 kuruş tur. Muhammen tutarı da 3325 liradır. İsteklilerin ilk teminat makbuzlarile birlikte ve vakti muayyende Komisyonumuza müracaat etmeleri. «186» (4536) • * * / H Tahta kurusu, sinek, sivrisinek, güve, an, karınca, örümcek ve bütün haşaratı kökünden keser, yuvalarına ve eşyaların üzerine ve odaların havasına ve tahtaların, duvarların kenarlarına, aralarına bolca FAYDA serpiniz ve tahta kurusu yuvalarını Her eczanede arayımz p Telâş etmeyiniz H Herhangi bir marka buz makinanız veya buz dolabınız bozulmuş ise derhal Galatada Voyvoda caddesi No. 74 BUZiŞE telefon ediniz. Telo6nf4ell3: FAYDA İLE TAHRİB EDİNİZ l Bütün yaz bu muzır haşarattan kurtulacak ve rahat edeceksiniz. Bilhassa apartımanlarda, mutfaklarda yemeklerinizi, erzaklarımzı telvis eden hamam böceklerini, aptesanelerde, hamamlarda bulunan küçük böcekleri, tırtılları, kümes hayvanatında, köpeklerde bulunan pireleri, hayvanlarda bulunan keneleri, bitleri, nebatat ve ağaclar üzerindeki tırtılları behemehal FAYDA ile imha ediniz. Nümunelik 20, ufak 30, yarım kilo 50, bir kilo 80, beş kilo 350 kuruştur. FAZLA PARA VERMEYİNİZ. Tesiri daha az olduğu halde ecnebi mah diye fazla para koparmak istiyenlerden sakınınız. F A Y D A imaline nazaran daha kuvvetli ve daha ucuzdur. H A S A N markasına dikkat. Hasandeposu: ANKARA, İSTANBUL, BEYOĞLU CUMHURİYET GAZETE VE MATBAASI Bütün kitabcılarda bulunur Van Valiliğînden: 1 Vanın Havasor ovasında ve Van ile Edremid köyü arasm da beheri 566 lira 77 kuruştan yaptırılacak olan 250 göçmen evle rine aid yapılan eksiltme ilânında müddetin on beş gün geçtiği halde talib çıkmadığından onar onar müteferrik suretle pazarlıkla yaptırılması için 16 ağustos 936 gününe kadar eksiltmiye konulmuştur. 2 Taliblerin Van llbaylığına müracaatleri. (4518) Bahkesir T. H. K. , Başkanlığından: Ankara Belediye Reisliğinden: 1 Bahkesirde Hükumet caddesinde Uray kurağı karşısında Türk Hava Kurumuna aid arsaya yeniden bir iş evi yaptırılacaktır. 2 İş evinin keşif bedeli «10594» lira «41» kuruştur. 3 10/8/936 gününden itibaren «20» gün müddetle kapalı zarf usulile 31/8/936 pazartesi günü saat 15 te Bahkesirde Türk Hava Kurumu binasında talibine ihale edilecektir. 4 Plân ve fennî şartnameler beş lira mukabilinde müracaat edilerek şubelerden alınabilir. 5 Fennî şartları öğrenmek istiyen isteklilerin Ankarada Türk Hava Kurumu Genel Merkeze, İstanbul, İzmir Başkanlıklarına müracaatleri. (4521) 1 Su idaresinin bir senelik ihtiyacı olan demir boru, dirsek, alınız rakor ve saire on beş gün müddetle kapalı zarfla eksiltmiye konul muştur. K A B I Z L I G I 2 Muhammen bedeli 22598 liradır. defeder. Yemeklerden birer saat 3 Muvakkat teminatı 1695 liradır. sonra alınırsa: 4 Miktar ve şeraitnamesini görmek istiyenler hergün Yazı İşHAZIMSIZLIĞI, MİDE EKŞİLİK leri kalemine ve isteklilerin 21 ağustos 936 cuma günü saat dokuz ve yanmalarını giderir. Ağızdaki tat • sızlığı ve kokuyu izale eder. Şişesi 75 buçuğa kadar teminatlarile birlikte teklif mektublarını Belediye Enve 120 kuruş cümenine vermeleri. „ (4508) HOROS markalı etiketimize dikkat **" Deposu: Yenipostane arkası, Âşirefendi sokak No. 47. İKTISAD VEKÂLETİ ÎÇ TİCARET UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN: 30 ikinciteşrin 1330 tarihli kanun hükümleri dairesinde Türkiyede iş yap mağa izinli bulunan ecnebi şirketlerden Kodak (Ecipt) A. Ş. müracaatle 15/ 9/1929 tarihli vekâletname ile Türkiye umumî vekilliğine tayin edilen Eduard İnceyanın yerine kaim olmak iizere 6/5/1936 tarihinde tanzim edilen vekâletnamede ismi yazılı Eduard İncenin tayin edildiği ve şirket namına yapa cağı işlerden doğacak davalarda. bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üçüncü şahıs sıfatlarile hazır bulunmağa mezun olduğu bildirilmiş ve lâzım gelen evrakı verilmiştir. Keyfiyet kanunî hükümlere muvafık görülmüş ol makla ilân olunur. JUVANTİN KANZUK Ankara Belediye Reisliğinden: Saç boyaları 1 Su İdaresi için alınacak Font boru ve ek parçaları 15 gün müddetJe kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedeli 5500 liradır. 3 Muvakkat teminatı 412.50 liradır. 4 Şartnamesini görmek istiyenler hergün Yazı İşleri kalemi ne ve isteklilerin de 25 ağustos 936 cuma günü saat dokuz buçuğa kadar teminatlarile birlikte teklif mektublarını Belediye Encüme nine vermeleri. 5 Eksiltme o gün saat on buçukta Encümende yapılacaktır. Karamürsel Iskân Müdürlüğünden: Karamürselin Altunizade çiftliğinin Subaşı mevkiinde inşa edilecek 24924 lira 80 kuruş bedelli 32 çift ve 25702 lira 50 kuruş bedelli 33 çift ki ceman yekun 65 ve Kızderbendi köyünde 15578 lira bedelli 20 çift ve yalakdere köyünde 3894 lira 50 kuruş bedelli beş çift göçmen evi kapalı zarf usulile ve 20 gün müddetle açık eksiltmiye konulmuştur. 26 ağustos 936 günü saat 16 da ihale edileceğinden isteklilerin teminat mektub ve vesikalarile Hükumet konağındaki İskân Komis yonuna müracaat etmeleri. lstekliler inşaat, keşif ve fennî şartnamesini bedelsiz olarak İlçe bayhktan alabilirler. (4499) Beher metresine biçilen ederi 270 kuruş olan 60 bin metre kaputluk kums^ kapalı zarfla ek siltmiye konulmuştur. İhalesi 1 eylul 936 salı günü saat 15 tedir. Şartnamesi 810 kuruşa M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonun dan alınır. İlk teminat 9350 li radır. Eksiltmiye girecekler ka nunî teminat ve 2490 sayılı ka nunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazıh belgelerle birlikte teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komis yonuna vermeleri. «187» (4537) Çatalca icra dairesinden: Küçükçekmeceye sekiz kilometro mesafede ve Angurya çiftliği namile ma ruf çiftliğin arazisi kiraya verilecektir. Bu çiftlikte bıldırcm avı yapılmakta olduğundan çiftliğin villâ tarzında ya pılmış binası da (beş odalıdır) avcılara kiralanacaktır. Tafsilât almak istiyenler Çatalca icrasma müracaat eylemelidirler. (24904) Galata Nüfus memurluğundan: Kadıköy Osmanağa mahallesi Rıza paşa çeşmesi sokağı 25 sayılı hane 2/69 da Nüfus kütüğünde kayidli Ahmed kızı Emine bu kere asliye beşinci hu kuk hâkimliğinin 11/3/936 tarih ve 935/1304 sayılı ilâmile Ayşe olarak tashih ettirmiştir. ayrıca SUMER BANK Umumî Müdürlüğünden: 1 Gemlikte inşa edilmekte olan Sun'î İpek fabrikamıza sahilden 3 kilometro mesafede kaim Ilıcak suyunun kaptaj ve isalesi işi vahidi fiat esasile eksiltmiye çıkarılmıştır. İşin tahmin edilen bedeli 31.155, liradır. ' 2 Bu işe aid münakasa evrakı sunlardır: A) Eksiltme şartnamesi S B) Mukavele projesi C) Umumî şartname D) Hususî, fennî şartname E) Silsilei fiat cetveli F) Projeler. İstiyenler bu evrakı 1.60 lira bedel mukabilinde Ankarada Sümer Bank Muamelât Şubesi Müdürlüğünden ve Sümer Bank İstanbul Şubesinden satın alabilirler. 3 Eksiltme 25 ağustos 936 salı günü saat 16 da Sümer Bank İstanbu' Şubesi Müdürlüğündeki Komisyon huzurunda yapıla caktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. 5 İsteklilerin 2337 lira muvakkat teminat vermeleri Iâ zımdır. Bundan başka eksiltmiye girecekler ilân edilen mahi yette bir işi muvaffakiyetle yaptıklarını tevsik ederek eksiltme gününden üç gün evveline kadar Bankaya müracaatle beraber lerinde 25 kuruşluk pul getirmek suretile bir ehliyet vesikası alacaklar ve bunu teklif mektublarına leffedeceklerdir. 6 Teklif mektubları yukarıda yazılı gün ve saatten biı saat evveline kadar Sümer Bank İstanbul Şubesine makbuz mu kabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların niha yet ihale saatinden bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanunî şekilde kapatılmış bulunması şarttır. EKSİLTME İLÂNI Kumral ve siyah olarak sabit ve tabiî renk verir. Ter ve yıkanmakla çıkmaz. Yegâne zararsız ve tanınmış sıhhî saç boyasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoglu İstanbu] Edremid icra dairesinden: Bürhaniyenin Hamidiye mahâllesinde mukim ve bakkallıkla meşgul iken gaybubetile mahalli ikameti meçhul kalan Kırcuvalı Ahmed ve validesi Fatmaya. Edremidin Havran nahiyesinde Ebubekir mahallesinden Dayıoğlu Mustafa veresesile şeriki Hasana olan 350 lira borcunuzun temini tahsili için mukaddema dairemizce tahtı hacze ahnmış olan Havranın İnönü mevkiinde vaki 66 ağac zeytinliği havi bir kıt'a zeytinliğiniz 280 lira bedel mukabilinde 22/6/936 tari hinde dairemizce müşterisi uhdesinc kat'î ihalesi icra kılınmıştır. Arttıtrma ve ihaleye dair bir itirazınız varsa işbu gazete ile ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde dairemize bildirmeniz lâzımdır. Aksi halde zeytinliğinizin müşte risi uhdesine Tapuca ferağı icra ettirileceği ilânen tebliğ olunur. (24913) Emniyet Direktörlüğünden: Dircktörlük için 12,000 litre benzinin alınması açık eksiltmiye konulmuştur. Beher litrenin muhammen fiatı 25 kuruştur. İsteklilerin şartna meyi görmek üzere Direktörlük Hesab Memurluğuna ve eksiltmiye iştirak için de 225 lira muvakkat teminat makbuzile 12/8/936 çarşamba günü saat 15 te Vilâyet Muhasebecilik dairesindeki Komis yona müracaatleri. (4287) Cenub Demiryolları Müdürlüğünden: Cenub Demiryollarında bu kere aşağıdaki tarifenin yürürlüğe konulduğu sayın ahaliye bildirilir. 921 SAYILI FEVKALÂDE VE MUVAKKAT YAVAŞ GİDİŞ TARİFESÎNE 2 nci EKLEMEDİR. Maden cevherlerile maden işletmesine mahsus malzeme ve levazımın Toprakkaleden Payasa ve karşı yöne taşınılması. Toprakkaleden Payasa götürülmek üzere ilk yollamadan başlıyarak bir sene içinde demiryola önenv li miktarda maden cevheri veren her yollayıcı aşağıda yazılı tenzilâttan faydalanacaktıı: Taşınılan miktar en az 10,000 tona yetişirse, ton başına 30 Türk kurusu. Taşınılan miktar en az 15,000 tona yetişirse, ton başına 50 Türk kurusu. Taşınılan miktar 15,000 tondan artık olursa, ton başına 60 Türk kurusu. Aid olduğu müddet zarfında maden cevherlerinin yollayıcısı adına Payastan Toprakkaleye gön derilecek madenlere mahsus çimento, demir, kereste, kömür, makine ve malzeme taşınlarının miktarı, yukarıda yazılı tenzilâtın bu yollayıcı tarafından el de edilmesi için hesaba sokulabilecektir. Bu tenzilâtın ancak ücretin geri verilmesi suretile ve buna aid hamule senedlerinin gösterilmesi üzerine tatbik edilecektir. Tarifelerin yukarıdaki hükümlerle değiştirilmiyen bütün hüküm ve şartları yürürlükte kalmaktadır. Fazla bilgi edinmek istiyenlerin Karkamışta Cenub Demiryolları Müdürlüğüne başvurmaları rica olunur. SEN BENUA Fransız Lisesi (Galata) Talebeler lise programmı tek mil görüp resmî smavlara, hazırlanılar. Fransızca lisanını öğrenmek i çm ihzarî smıflar vardır. Leylî ve neharî ve yemekli neharî talebeler kabul edılır. Lise 21 lylul tarihinde tekrar acılacaktır.