22 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

22 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURÎYET 22 Ağustos 1936 [ dır. Ameliyatsız memelerı kurutut. Kanı, ağfrıyı keser. Meşhur ilâçtır. HEDENSA FORTESTİN NEVROL ile derhal geçer. Erken ihtiyarhyan lara, yorgun vücudlere dinçlik verir. BASURA ÇARE ADEMi İKTİDAR ÇARPINTIYA birebirdir. Bütiin sinir nöbetlerine. teessürle bayılanlara hayat verir. derhal keser. Vücuda zarar vertnez Her eczanede bulunur. 40 kuruştur. HİDROL TERi KOKUYU BU TECRÜBEYE TAHAMMULEDEN YALNIZ Gebze Kaymakamlığından: Gebzenin Orhanlı ve Tepeviran köylerinde yapılacak 31 ev kapah zarf usulile ağustosun onuncu pazartesi gününden itibaren on beş gün müddetle eksiltmiye çıkarılmıştır. İhale ağustosun yirmi dör düncü pazartesi günü saat 14 te Gebze Kaymakamlığında İskân Dairesinde Komisyon tafafından yapılacaktır. Kilid, çivi, menteşe İdarece temin edilecek ve diğer inşaat bütiin malzemesile müteahhide aid olacaktır Bir evin keşif tutarı 470 lira 16 kuruştur. 31 evin bütiin keşif tutarı 14574 lira 96 kuruştur. B % 7,5 teminat 1093 lira 12 kuruş 20 santimdir. C Bu işe aid şartname ve sair projeler 150 kuruş mukabilinde İskândan alınabilir. D İsteklilerin Ticaret Odasına kayidli olması ve bu gibi işleri yapmış bulunduğuna dair vesika ibraz etmesi ve matbu nizamname sine göre tanzim edilecek beyannameyi doldurarak ihale gününde en az sekiz gün evvel ibraz ile fennî ehliyet vesikası alması lâzımdır. (337) Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Haydarpaşa Nümune hastanesinin 1936 malî yılı ihtiyacı olan 157 kalem kimyevî ecza ve malzeme açık eksiltmeye konmuştur. 1 Eksiltme 2/9/936 günü saat 14 te Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğu binasında kurulu Komisyonda vapılacaktır. 2 Tahminî fiatı 1118 lira 70 kuruştur. 3 Muvakkat garanti 83 lira 91 kuruştur. 4 İstekliler şartnameyi ve listeleri parasız olarak hastaneden alabilirler. 5 İstekliler carî seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeleri ve bu işe yeter muvakkat teminat makbuz veya banka mektublarile belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri. (354) PUDRA VARDIR Gebze Kaymakamlığından: Gebze merkezinde yapılacak elli beş göçmen evi kapah zarf usulile ağustosun onuncu pazartesi gününden itibaren on beş gün müddetle eksiltmiye çıkarılmıştır. İhale ağustosun 24 üncü pazartesi günü saat on dörtte Gebze Kaymakamlığında İskân dairesinde Ko misyon tarafından yapılacaktır. Kilid, çivi, menteşe İdarece temin edilecek ve diğer inşaat bütiin malzemesile müteahhide aid olacaktır. Bir evin keşif tutarı hazırlanan temel taşı haric olmak üzere 436 lira 84 kuruştur. 55 evin bütün keşif tutarı yirmi dört bin yirmi altı lira yirmi kuruştur. B Yüzde yedi buçuk teminatı 1801 lira 96 kuruş 50 santimdir. C Bu işe aid şartname, mukavele projesi vesaire yüz elli kuruş mukabilinde İskândan alınabilir. D tsteklilerin Ticaret Odasına kayidli olması ve bu gibi işleri yapmış bulunduğuna dair vesika ibraz etmesi ve matbu nizamnamesine göre tanzim edilecek beyannameyi doldurarak ihale gününden en az sekiz gün evvel ibrazile fenn! ehliyet vesikası almaları lâ zımdır. (336) Beyoğlu Tiinelbaşı Yeniyol Kız ve A I M A Tam Erkek fcl I I C E C • ve Ticaret A L N A N L l i t O I devreli Lise Ticaret Mektebi Almanca öğrenmek için ihzarî sınıi Mektebi Kayid muamelesi 1 eylulden itibaren hergün saat 8 den 12 ye kadar, nüfus tezkeresi, aşı kâğıdı, sıhhat raporu, 4 fotoğraf ve mekteb tasdikname veya diplomasile yapılır. Fazla tafsilât için mektebe müracaat veya 44941 44942 ye telefon edilmesi. Derslere 9 Eylül Çarşamba başlanacaktır. Sabah dokuzdan akşam saat beşe kadar mat, saf ve sevimli bir ten. Gündüz tekrar pudralanmağa hacet yok. İşte; havalandırılmış yeni Tokalon pud rasının garanti muhassenaü bunlardır. Bu cazib havalandır ve yüze tabiî bir güzellik ve ma usulü, Parisli bir kimyage rir ve modası geçmiş ve yüze rin keşfidir. Bu usul dairesinde bir makiyaj şeklini vermeden havası toplandırılmış yegânc kalın adi pudralardan tamamen hafif pudradır. Şimdiye kadar başka bir tesir yapar. Bu yeni yapılan pudralardan on defa Tokalon pudrası yüze yapışık daha saf ve daha hafiftir. Bu usul, Tokalon pudrasının istih kaldığı cihetle buna «8 saatlik zarında kullanılmaktadır. İşte pudra» tabir ederler. Artık ne bunun içindir ki. Tokalon pud parlak burun, ne yağlı cild gö rası, daha nıuntazam ve daha rünmiyecek, belki rüzgâr, yağ • mükemmel bir tarzda yapışır murun ve terlemenin icrayı te cildi hemen hemen görünmez sir edemiyeceği mat, saf ve se bir güzellik tabakasile kaplar vimli bir ten görünecektir. Başvekâlet istatistik Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Istanbul Şubesinden: Umum Müdürlüğünden: 1 İstatistik mekteblerinde tahsil etmek ve avdetlerinde İstatistik Umum Müdürlüğünde istihdam edilmek üzere Âli mekteb me zunu bir kişi üç sene müddetle Avrupaya veya Amerikaya tahsile gönderilecektir. 2 Taliblerin yaşları yirmiden küçük, otuz beşten fazla olmı yecaktır. 3 Talibler ya hizmeti askeriyelerini ifa ederek askerlikle ilişikleri olmadığını müsbit evrak ibraz edecekler veya üç senelik tahsil esnasında askerlik hizmetinden müeccel bulunduklarını levsik edeceklerdir. 4 Talibler arasmda Ankarada İstatistik Umum Müdürlüğu ile İstanbulda Kültür Direktörlüğünde aşağıdaki ders zümrelerinden tahrirî sınav yapılacaktır. A Riyaziye (hesab ve cohir) B İktisad (umumî malumajt) ^ W m i l C İlmîmalî " Ç Umumî coğrafya D Lisan: Fransızca, ingilizce ve almanca lisanlarından birisi 5 İmtihan 7 eylul 1936 pazartesi günü yapılacaktır. 6 Taliblerin nüfus tezkereleri, mekteb şehadetnamesi, resmî bir heyeti sıhhiye tarafından verilmiş ve ahvali sıhhiyesinin tahsile müsaid olduğunu mübeyyin rapor, muhtasar tercümeihal varakası, iki aded vesika fotoğrafile 5 eylul cumartesi öğleye kadar Umum Müdürlüğe müracaat eylemeleri lâzımdır. «425» (369) çil ve leke var diye üzülmeyiniz. Zira bir tertip Galatada Voyvada caddesinde bankamız binasının çatısında yaptırılacak tamirat ile imal ettirilecek 13 aded demir arşiv dolabı ka • pâlı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Bu husustaki teklif mektubları 5 eylul 1936 saat 10 a kadar Şube Müdürlüğüne verilmiş bulunmalıdır. Şeraiti öğrenmek istiyenlerin bankaya müracaatle ihzar olunan şartnameleri almaları. (554) KANSER BULAŞIR Ml? Operatör Cemil (paşa) Topuzlunun bu mühim eseri çıktı. Herkes okumalıdır. 30 kuruştur. Abdullah Ziyanın yazdığı bu kahramanlık romanı çıktı. Bol resimli ve tamametı miUîdir. 50 kuruş. GüLTEKiN Türkiye Cumhuriyeti Uyuşturucu Maddeler Inhisarından: 1 935 senesi mahsulünden idaremiz depolarına mevdu olup olbabdaki karar mucibince mubayaası yapılmakta olan dro gLt afyonlarının tahlil ve teslim muamelesini ikmal ederek b* delini tahsil etmemiş olanların 1/9/936 salı günü akşamına kadar İdaremize müracaatle muamelelerini intac etmeleri ve pa • ralarını almaları lüzumu ilân olunur. 2 İhracatımıza iştirak etmek üzere muvafakatname imza lıyarak 934 ve daha evvelki seneler mahsulü drogist afyonlarını manipüle ettirenlerin 1/9/1936 salı günü akşamına kadar İda remize müracaatle bittahlil tesbit edilen morfin dereceleri hak kında rnutabık kalmaları lâzımdır. Aksi halde resen tahakkuk ettirilecek hesabları üzerinden makbuzları tanzim edilecektir. (611) KOPRU ALTI ÇOCUKIARI 8u kitap yedi yaşından yetmiş yaşına kadar herkesi alâkadar eden içtimaî bir romandır. 50 kuruş. H Posta parası alınmaz. Ahmed Halid Kitabevi Istanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Salih Sami, Şekure ve Cemilenin Emniyet Sandığına birinci derece ipotek Beylerbeyinde Çamlıca caddesinde eski 2 Mü. yeni 68/1 numarah sağ tarafı beş harita numaralı Salih kalfa arsası, solu Mustafaya aid yer, arkası 7 harita numaralı Salih arsası, ön tarafı Çam lıca caddesile mahdud olup tamamına yeminli üç ehli vükuf tarafından (830) lira kıymet takdir edilen ahşab evin satılmasına karar verilmiştir. Mezkur evin evsafı aşağıda yazılıdır. Bodrum katında: Zemini toprak kömürlük bir aralık, zemini çimento mutfak, bahçe de erik, dut, ayva ağacları ve bahçenin sokağa ayrıca kapısı ve ze min ve üst katında bir sofa üzerinde karşılıklı ikişer oda, birer halâ vardır. Umum mesahası 76,5 m2 olup bundan 45 m2 bina zemini, kalanı bahçedir. Mezkur gayrimenkul açık arttırmıya vazedilmiş olduğundan 20/10/936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıy meti muhammenenin yüzde 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü bâki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilorek 4/11/936 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numa rah kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttır mıya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin yüzde 7,5 u nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankamn teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zar fında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasmdan hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellid Bele diye rüsumu ve Vakıf icaresile 20 senelik Vakıf icaresi tavizi tutarı bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha f azla malumat almak isti • yenler 3/10/936 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 934/2474 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (537) Yüzünüzde ve muhtelif yerlerinizde İstanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: 4/9/1936 tarih cuma günü saat 15 te İstanbulda Vilâyet Nafıa Müdürlüğu Eksiltme Komisyonu odasında 623,94 lira keşif bedelli Şişli Çocuk hastanesi halâ inşaatı açık eksiltme usulile eksiltmiye ko nulmuştur. Mukavele, eksiltme, nafıa işleri umumî, hususî ve fennî şartna meleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görülecektir. Muvakkat teminat (47) liradır. İsteklilerin teklif mektublarmı ve en az (500) lirahk bu işe ben zer iş yaptığına dair Nafıa Müdürlüğünden almış olduğu müteahhidlik ve Ticaret Odası vesikalarile 4/9/1936 cuma günü saat 15 te Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne gelmeleri. (426) F A Z 1 L Bunlardan tamamile kurtaracaktır. Imal mahalli: Edirne. Kimyager Fazı» Sosyal lâboratuarı Ç İ L İ L Â C 1 Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme KomisyonundanHaydarpaşa Nümune hastanesinin 1936 malî yılı ihtiyacı olan 244 kalem tıbbî alât ve edevat kapah zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 1 Eksiltme 2/9/936 günü saat 15 te Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdüıdüğü binasında kurulu Komisyonda yapıla caktır. 2 Tahminî f iati 6358 lira 50 kuruştur. 3 Muvakkat garanti 476 lira 89 kuruştur. 4 İstekliler şartnameyi parasız olarak hastaneden alabilirler. 5 İstekliler carî seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 asyılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat teminat makbuz veya banka mektublarile ihale saatinden bir saat evvel teklif mek tublarını Komisyona vermeleri. (355) Yenişehir Türk Hava Kurumundan: Müsabakaya iştirak edecek pehlivanlara aşağıda gösterilen mü kâfatlar verilecektir: Lira Başa 50 Büyük ortaya 25 Küçük ortaya 10 Diğer pehlivanlara münasib hediyeler verilecektir. Güreşi görmek üzere gelecek misafirlerin esbabı istirahatleri te min edilmiştir. Gelecek pehlivanların birkaç gün evvel Yenişehir Hava Kurumu Şubesine başvurmaları ilân olunur. (568) Nahiyemizin «2500» metre tulünde olan sokak ve caddelerinden geçerek kasabamıza saniyede vasatî olarak 26 litre su tevzi ede cek bir şebekenin projesinin tanzimile tesisatın fennî bir şekilde ikmali ve Belediyenin göstereceği mahallerde «25» aded çeşmenin yapılması ^8000» lira muhammen bedelle iki defa münakasaya konulduğu halde talib zuhur etmediğinden ihale müddetinin 20 gün temdidine işin pazarlık suretile yaptırılmasına karar verilmiştir. İsteklilerin J 9/8/936 dan 7/9/936 tarihine müsadif pazartesine ka d«r herfiin şartnamesini öğrenmek ve pazarlığa iştirak etmek için Beledlyeye mflracaatler! llân olunur. (572) Şuhut Urayından: «100» hektar tahmin edilen şehir haritasının alınması beher hektarı yirmi bes liradan iki defa münakasaya konulmuş ise de yapı • lan tenzilât lâyık hadde görülmediğinden ihale müddetinin 20 gün temdidile için pazarlık suretile yaptırılmasına karar verilmiştir. İs tekliîerin 19/8/936 dan 7/9/936 tarihine müsadif pazartesiye kadar hergün ehliyetnamelerini hâmil olarak Belediyeye müracaatle pazarlığa iştirak etmeleri ilân olunur, (573) Şuhut Urayından: Edirne Nafıa Müdürlüğünden: Edirnede 4 numaralı Jandarma Efrad mektebinin çatı tamiratında kullanılmak üzere mektebe teslim 92 metre mikâb kadar Kara deniz malı çıralı kereste pazarlıkla satın alınacaktır. Kerestenin şartname ve eb'adı Edirne ve İstanbul Nafıa Müdür lüklerinde görülebilir. Talib olanların 400 lirahk teminat akçelerile 24 ağustos pazartesi günü saat on beşte Edirne Nafıa Müdürlüğündeki Komisyona mü • racaatleri. (446)