5 Kasım 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

5 Kasım 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CÜMHURİTET 5 İkinciteşrin 1939 Yalnız bir tüp kullandıktan sonra, aynaya bakınız: Demir ve tahta fabrikaları T. A. Ş. Merkezi: Ankara, Selânik caddesi Arda apartımanı Fabrika adresi: Deta Adapazarı DETA Türk Sanayii Harbiye ve Madeniye Fabrikası Haliç Karaağaç istanbul Telefon: 43214 Telgraf: ZÜMRE ŞAKIR ZUMRE ZÜMRt Radyolin in mükemmeliyeti hakkında en son ve doğru sözü size o söyliyecektir. Bembeyaz, pırıl pırıl parlıyan dişler, tath bir nefes, pembe, sıhhatli diş etleri, temiz bir dil, mikropsuz bir ağız... İşte Soba, Poyra, Etüv, her nevi araba ve yedek aksamt ile kereste kurutma hususunda mutehassıstır. Bilumum döküm, demir ve tahta işleri yapılır. KÖMUR SOBALARI Memleketimizin ilk soba fabrikasının 15 senelik tecrübesi mabsulüdür. Maliye Müfettiş Muavînliği İmtihanı Maliye Teftiş Heyetinden: 35 lira maaşlı Maliye müfettiş muavinliği için 14 kânunuevvel 1939 perşembe günü müsabaka imtihanı yapüacaktır. Aranan şartlar şunlardır: A) Memurin kanununun dördüncü maddesinde yazılı evsafı haiz olmak, B) 1 kânunusani 1939 tarihinde yaşı 30 dan fazla olmamak, C) Mülkiye mektebinden (Siyasal bilgiler okulu), Hukuk fakültesinden, Yüksek Ticaret ve Iktısad mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteblerdeu mezun olmak, D) Yapılacak tahkikat neticesinde karekter itibarlle müfettiş olabılecek vasıfları haiz bulunduğu anlaşılmak. îmtihana talib olanlar 15 ikinciteşrin 939 tarihine kadar Ankarada Maliye Vekâleti Teftiş Heyeti Reisliğine arzuhalle müracaat edeceklerdir. Arzuhale şu evrakm rapti lâzımdır : A) Nüfus cüzdanının aslı veya tasdikli sureti ve aoıesı, B) Kendi el yazısile tercümeihal hulâsası (memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmî vesika, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları bonservisleri raptedeceklerdir. C) Askerliğini yaptığına veya tecil edilmiş olduğuna dair resmî vesika. D) Mekteb şehadetnamesi veya tasdiknamesi, E) Sağlam ve yolculuğa mütehammil olduklarına dair resmî rapor. Talibler tahrirî ve şifahî olmak üzere iki imtihana tabi tutulacaklardır. Tahrirî iırtihan Ankarada ve Istanbulda ve bunda muvaffak olanların şifahî İmtihanı Ankarada yapılacaktır. imtihan Programı: 1 Malive A) Bütçe (ihzarî, tatbikî, tasdik ve kontrolü), Muhasebel Umumiye kanunu hükümleri, B) Vergi nazariyeleri ve usulleri, vasıtasız ve vasıtaü vergiler (sedüllü vergiler, veraset ve intikal vergileri, istihlâk üzerinden alınan vergiler, gümrük, inhLsarlar, harçlar) Türkiyedeki vasıtasız ve vasıtalı vergiler, C) Maliye Vekâletlnin merkez ve vilâyet teşkilâtı, D) İstikraz nazariyeleri, tahvill düyun, amortisman, Türkiye Düyunu Umumiyesi ve tarihçesi. 2 Iktısad : (İstihsal, tedavül, nakid ve itibar, inkisam ve istihlâk bahisleri) 3 Malî ve ticarî hesab, basit ve mürekkeb faiz, iskonto faizli hesabı cariler. 4 Hendese : (Satıh ve hacim mesahaları) 5 Usulü defterî: (Ticarî ve sınaî muhasebelerle devlet muhasebesi hakkında nazari ve amelî malumat). 6 Hukuk idare hukuku (İdarî kaza dahildir), ceza hukuku (esaslar, ve memurinin vazifeden mütevellid suçları), ceza muhakemeleri usulünden esasa müteallik hükümler. Hukuku medeniye (borçlar kanunu üzerinde umumî malumat, kanunu medeniden ahvali şahsiye, emvali gayrimenkule ve mirasa müteallik hükümler) Ticaret huk'iku (şirketlere müteallik hükümler ve umumî maLftmat). 7 Türkîyenin tabiî ve iktısadî coğrafyası ve tarihi hakkında malumat 8 Ecnebi lisanı (Fransızca, almanca ve ingilizceden birt). İmtihan neticesinde müfettiş muavinliğine alınanlar 3 sene sonra yapılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlarsa Maliye müfettişliğine tayin edilecekier ve sta) için Avrupaya gönderileceklerdir. (8788) İONOULOAH HALK RADYOLİN Bugünden itibaren; sabah, öğle ve akşam, her yemekten sonra RADYOLİN Orman Koruma Kilo 3000 Sadeyağı 45000 Sığır eti 240000 Ekmek 8000 Pirinç Kuru fasulye 15000 in eseri Günde 3 defa KULLANMAYA BAŞLAYINIZ! Genel K. Satmalma Komisyonundan: Muvakkat teminatı Lira Kr. 225 00 945 00 1710 00 150 00 137 25 Her cins kömiirü kolaylıkla yakar. Bütün zevkleri okşıyacak evsafta muhteüf tiplerde, sade, kromlu ve emaye cinslerde oda, salon, apartıman, dershane ve koğuşların teshinini temin edecek eb'adda sobalar. Yeni kataloğlarımızı isteyiniz. Kullanış Konfor Ekonomi ucuzluk Erzakın cin'si Miktan Kilosunun M. bedeli Kr. S. 100 00 28 00 9 50 25 00 12 20 Ne suretle eksiltmesi Açik Eksiltme Kapalı Zarf > , Pazarlık Gunu ve saati 16/11/939 16/11/939 17/11/939 18/11/939 18/11/939 11 d e 15 > 11 > 11 > 15 > Kütahya Askerî Garnizonu Satmalma Komisyonu Başkanlığından: A Kütahya tayyare garnizonunda 36599 lira 51 kuruş muhammen bedelli malzeme deposu ve 19983 lira 25 kuruş muhammen bedelli bir gara] yaptırılacaktır. B Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. C Eksiltmesi 17/11/939 cuma günü, malzeme deposu saat on birde ve garaj eksiltmesi saat on beşte Kütahya merkez komutanlığındaki satın alma komisyonunda yapılacaktır. D Malzeme deposunun muvakkat teminatı (2744) liradır. Garajın muvakkat teminatı (3 500) liradır. E Şartname, keşif ve plânlarını görmek istiyenler her gün komisyona müracaat edebilirler P Eksiltmeye iştirak edecek olanlar kanunun icab ettirdiği vesaik mevcud olmak şartile (malzeme deposuna aid teklif mektublannı saat onda, garaj a aid teklif mektublannı saat on dörtte) makbuz mukabllinde komisyona vereceklerdir (8885) Orman Koruma Genel Komutanlığının Istanbulda Selimiye Kışlasmda bulunan Orman Koruma Talimgâh eratı ihtiyacı için yukarıda cins ve miktan yazılı beş kalem erzakm hizalarmda gösterilen gün ve saatte Ankrada Yenişehlrde Orman Koruma Genel K. binasmdaki Satınalma Komisyonu tarafmdan satın alınacaktır. Sadeyağ, pirinc ve kuru fasulyenin belli gün ve saatte gelmeleri ve sığır eti ile ekmeğin kanuni vesikalarla teminat makbuzlarını havi teklif mektublarile eksiltme gün ve saatinden en asağı bir saat evveline kadar Komisyona vermeleri ilân olunur. «5517» (8880) ViROZA P A T I K U L L A N I N I Z . Her türlü yanıkları, kan çıbanlarını, meme iltihablarmı ve çatlakları, koltuk altı çıbanlarını, dolama. akneler, ergenlikler, çocuklarm ve büyüklerin her türlü deri iltihablarmı tedavi eder. Fabrikamızdan çıkan her cins ve modern mobilyalar mağazamızda bulunur. BİR ZiYARET MENFAATiNiz İCABIDIR. Beyoğlu meşrutiyet caddesi 189/1 Perapalas otelinin karşısında D. DiLLiYANi LÜKS MOBİLYA EVİ Emniyet Umum Müdürlüğünden: 1 Ankara Polis Enstitüsünün ayda 350 lira ücretli doçentliğine aşağıdaki şartları haiz bir doçent alınacaktır. 2 Mezkur şartlan haiz taliblerin derhal Enstitü Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve istidalajına vesikalarını da raptetmeleri ilân olunur. Şartlar : 1 Türk olmak 2 Fransada veya Fransa İsviçresinde tıb veya kimyafizik tahsil etmiş bulunmak. 3 Askerliğini yapmış olmak. 4 Haricte başka bir iş almıyacağını taahhüd etmek. 5 On sene müddetle Emniyet Umum Müdürlüğü emrinde çalışacağma dair noterlikten musaddak taahhüdname vermek. 6 Fransızca lisanmdan yapılacak tahrirî ve şifahî müsabaka imtihanında muvaffak olmak «5562» (9001) ATATÜRK Fiatı 50 Kuruş M. Turhan Tan Burhan Cahid Morkaya ATATÜRK'ün İKİ CEPHESİ Etibanktan: Doktor Kütahya Askerî Garnizon Satmalma Komisyonu Başkanlığından: ı Kutanya Tayyare garnizonunda 61937 lira 62 kuruş keşif bedelli Iki erat paviyonu ve 7814 lira 46 kuruş keşif bedelli iki cephanelik yaptırılacaktır. 2 Paviyon eksiltmesi kapalı zarf usulile ve cephanelik eksiltmesi açık eksiltme usuliledir. 3 Eksiltme 17/11/939 cuma günü paviyon eksiltmesi saat onda ve cephanelik eksiltmesi saat on altıda Kütahya merkez Komutanlığı Satınalma Komisyonunda yapüacaktır. 4 Paviyonun muvakkat teminatı «4347» liradır. Cephaneliklerin muvakkat teminatı <590> liradır. 5 Şartname, keşif ve plânları görmek Istiyenler hergün Komisyona müracaat edebilirler. 6 Eksiltmiye iştirak edecek olanlar kanunun lcab ettirdiği vesaik mevcud olmak şartile «paviyona aid teklif mektublannı saat dokuzda> makbuz mukabi]inde Komisyona vereceklerdir. (9044) Atatürk Yüksek karakterlerini tetkik eder. Fiati 50 Kuruş KANAAT KiTABEVi ^ ^ Biçki Dersleri Biçld Profesörü Şükrü Canahn kaduı terziliğinl hocasız Sğreten 3 cildden ibaret Biçki dersleri kitablannı Biçki yurdlan ve akşam san'at mektebleri oğrenci ve öğretmenleri, zabit ve memur ailelerile bütun aüe kadanlannın daima yanlannda bulundurmalan lâzımdır, terziye, hocaya ihtiyac bırakmaz, kolayhkla anlaşılır ve her modele tatbife olunur. 3 cildi birden ( 5 ) liradır. ( Perakende birinci cildi 2, ikind ve üçuncü cildleri tkişer buçuk liradır.) Bedeli gönderildiğinde posta ile gönderilir. Satış yeri: Beşiktaş Dikiş Yurdu. Vişnezade Dibekçikâmi] sokak No. 1/2 Aranıyor Bankamızm Niğde Vilâyetinin Çiftehan kazası dahilindeki Bolkardağı simli kurşun işletmesi İçin bir doktor almacaktır. İsteklilerin şeraiti öğrenmek üzere şahsen, tahriren Etibank Umum Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (9002) en son tariht ROMANLARI M. TURHAN TAN'ın Pmarhisar Belediyesinden: DOKTOR Safiye Sultan Hind denizlerinde Türkler 100 „ Devrilen Kazan .. 125 „ KANAAT KİTABEVİ Rah 125 ciidiui 150 8 ikinciteşrinde açılacağı ilân olunan Pmarhisar Hayvan panayırı civardaki şap hastalığı kordonu kalkmadığmdan ilânı âhire kadar tehir olunmustur. Eşya panayırı ayni tarihte açılacağı ilân olunur. (9180) İstanbul asliye üçüncü hukuk hâkimliğinden: İstanbul Vakıflar Başmüdiriyeti ta rafından Hasköy Keçecipiri mahallesi Cami sokağmda 34 No. da Mahmud aleyhine açılan tashihi kayıd davasmda mahkemenin 939/1036 No. sunda mu kayyed dava arzuhali müddeaaleyhin yazılı adresine gönderilmiş olup veri len meşruhatta mumaileyhin yazılı adresi tarihten sekiz sene evvel terkedip çıktığı ve yenisi de belirsiz olduğu cihetle H. U. M. K. nun 141 ve 142 nci maddeleri mucibince tebliğ olunacak evrakm mahkeme divanhanesine talikına ve hulâsai muhteviyatmın gazete ile ilânrna karar verilmiş ve dava arzuhali sureti mahkeme divanhanesine talik edilmiş olmakla ilân tarihinden itibaren on gün zarfmda müddeaaleyhin mahkemeye müracaatle dava arzuhalini tebelluğ ve cevab vermesi lüzumu tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. (21673) EKZAMİN Ekzemanın ilâcıdır. H Yara ve çıbanlarda kullanılır. Her eczanede kutusu 50 kuruştur. • 125 150 M. Osm an Saka GÖĞÜS VE DAHİLÎ HASTALIKLAR MÜTEHASSISI İstanbul Belediyesi karşısında Sinan Ağa daireleri. Telefon: 23565 Tekaüd ve Muavenet Sandığı Müdürlüğünden: Deniz Fabrikaları Umum Müdürlüğü mülga Deniz Temini İstikbal Sandığından tekaüd ve eytam ve eramil maaşı alanların 3575 sayılı kanun mucibince alâkaları kesilmek üzere verllecek üçer seneliğe mahsuben şimdilik birer buçuk senelikleri verileceğinden alâkadarların fotoğraflı berhayat ilmühaberleri ve maaş cüzdanlarile beraber Istanbulda Tophanede Askerî Fabrikalar Yollaması binasmda rnüteşekkil Komisyona 20 teşrinisani 939 dan 25 teşrinisaniye kadar müracaatleri. O003) Devlet Limanları Işletme Umum Müdürlüğünden: Yeni yapılan Galata rıhtımındaki yolcu salonu mutfağı için: A Mevcud izahnamesine göre fırın ve ocak tesisatı yaptırılacak Tve müteaddid sıcak dolab ve su ısıtıcı cihazlar konulacaktır. B Bir aded soğuk hava odası tesisatı yaptırılacak ve müteaddid so|uk hava dolabları, dondurma imallne mahsus cihaz ve saire satın alınacaktır. Bu babda tanzim kılınan izahnameyi almak ve ona göre teklifte bulunmak üzere alâkadarların umum müdürlük binasmdaki levazım müdürlüğüne müracaatlerı, tekliflerini de azamî 17/11/939 tarihine kadar tevdi etmeleri ilân olunur (9173) KADIN YAĞMURLUKLARI nın en şık ve en zengin çeşidleri IPEKLI ve KADIFELI Gölcük Deniz Fabrikaları Umum Müdürlüğünden: Fabrikamız gemi tamir işlerinde kullanılmak üzere «beş» ve torna işlerinde kullanılmak üzere de «beş» ki cem'an on işçiye ihtiyac vardır. (Sanayi mektebi mezunlan tercihan kabul olunacaktır) Talib olanların gerek şeraiti öğrenmek ve gerekse imtihan olmak üzere Gölcük Deniz fabrikaları umum müdürlüğüne müracaatleri. (9018) K A R L MA N Pasajında satılmaktadır. Gayet ucuz fiatlarla yalnız Beyoğlunda KAN, KUVVET İŞTİHA ŞURUBU F0İFAR50L F O S F A R S O L , Kanın en hayatî kısmı olan kırmızı yuvarlacıkları tazeliyerek çoğaltır. Tatlı iştah temin eder. Vücude devarnh genclik, dinclik verir. Sinirleri canlandırarak asabî buhranları, uykusuzluğu giderir. Muannid inkıbazlarda, barsak tembelliğinde, Tifo, Grip, Zatürrieye, Sıtma nekahatlerinde, Bel gevşekliği ve ade~ni iktidarda ve kilo almakta şayani hayret faideler temin eder. F O S F A R S O L'ün: Diğer bütün kuvvet şunıblann dan üstünlüğü DEVAMLI BİR SURETTE KAN, KUVVET, İŞTİHA TEMİN ETMESİ ve ilk kullananlarda bile tesirini derhal göstermesidir... Sıhhat Vekâletinin resmî müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur.