20 Aralık 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

20 Aralık 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURİYET MARKALI RADYOLARI GENERAL ELECTRIC MAĞAZAS1 BBYOĞLU. Rahat uyku, neş'e ve iştiha çocuğunuzun tam sıhhatte olduğunu gösteren en iyi miyarlardır. Bu husus ancak yavrunuz 1940 elmaslı ve pırlantalı Singer saat modeli ÖZLÜ UNLARI HASAN Kapalı vaziyette Her yemekten sonra mutlaka günde 3 defa dişleri niçin temizlemek lâzımdır ? Sabah, öğle ve akşam Açık vaziyette No. 82 No. 82/A 168 Elmas ve 11 Pırlantalı 420 lira 182 Elmas ve 11 Pırlantalı 500 lira Çünkü unutmayınız ki: Bakımsızlıktan çürüyen dişlerin bademcik, kızamık, enfloenza ve hatta za> türrieye yol açtıkları, iltihab yapan diş etlerile köklerinde mide humması, apandisit, nevrasteni, sıtma ve romatizma yaptığı fennen anlaşılmıştır. Temiz ağız ve sağlam dişler umumî vücud sağlığının en birinci şartı olmuştur. Binaenaleyh dişlerinizi her gün lâakal 3 defa ( R a d . yolin) diş macunile fırçahyarak sıhhari nizi garanti edebilirsiniz. Bu suretle mikrobları imha ederek dişlerinizi korumuş olursunuz. Emsalleri gibi on beş sene garantilidir. Adrese dikkat: SİNGER SAAT Mağazası • tstanbul Emlnönü İSVİÇRE PAZARI Çatal, bıçak takımlar! Rakibsizdir. nın Hediyelikleri emsalsizdir FRİTZ SCHİNDLER No. 1 1 Orozdibak karşısında No. 1 1 Istanbul, Tel: 23884 Muhtasar frengi Yazan: Deri, saç, belsoğukluğu, mütehassısı frengi RADYOLiN Bütün tehlikelere karşı sıhhatinizi korur. Sabah ,öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa dişlerinizi fırçalayınız. Dr. Hazım Pekin Beyoğlu, îngiliz sefareti yanında No. 26 muayenehane, iki liraya satılır. Frenginin umumî mütaleasile cild, gişayi muhatî ve irsiyet aksidanlarından maada iç ve dı§ bütün cihaz ve uzuvlarda yaptığı, fakat daima diğer hastalık isimlerile anılan ihtilâtlarmı, bazı hastalıklarda oynadığı rolleri de bir araya toplayarak frengiyi kısaca, lâkin tam kadrosile mütalea eden bu ilk türkçe eser herkesi irşad ve bilhassa şüphelileri ikaz kudre tindedir. Yediği takdirde temin ediîmiş olur. Çünkü HASAN ÖZLO UNLARI yüksek besleyici kabiliyetine ilâveten yavrularımza iştiha veren vitamini bol, kalorisi fazla bir özlü çocuk gıdasıdır. Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan: Eksiltmenin cinsi Eyer takırru Miktar Aded 140 15 2 ikincikânun 940 çarşamba 1 Yukanda cins, miktar, muhammen bedel ve muvakkat teminat ve eksiltme gün ve saati yazılı komple eyer takımı kapalı zarfla eksiltmededir. 2 Istekli olanlar eksiltme saatinden bir saat evveline kadar muvakkat teminat makbuzile kanunen istenilen sair belgeleri teklif mektubile beraber Komisyona getirmiş bu'unmaları. 3 Eksiltme îstanbulda Galatada Velialemdar han ikinci katta Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 4 Fennî evsaf ve şartlarını öğrenmek ve parasız olarak şartnamesini istiyenlerin hergün Komisyona müracaatleri. (10434) Bir adedinin muhammen bedeli Lira K. 77 50 Muvakkat teminatı Lira K. 813 75 Eksiltmenin Saati Günü H A S A N Deposu Yeni Adresi: Beyoğlu tramvay durağı karşısında fektiçu/c yatuufankuuçtik 6 da> Bursada satılık iki ev Ölü Ahmed Faik eşi ölü Ümmügülsüm terekesine aid ve biri Bursada Hayreddinpaşa mahallesinde Cumhuriyet caddesinde ve diğeri gene Hayreddinpaşa mahallesinde Abdal caddesinde bulunan iki ev Bursa Sulh Hukuk mahkemesinde 22 kânunuevvel 939 cuma günü sa. at 15 16 da müzayede ile satılacaktır. Fazla malumat almak isteyenler Bursa Sulh Hukuk mahkemesine 939/ 10 No. lı dosya ile muracaat edebilirleT. Gölpazarı icra dairesinden: Bozöyükte karısı Fikrete müterakim nafakadan borclu Pazarcık eski ormi kondüktörü Şükrü Turğudun göl arazisindeki şayian mutasarrıf bulunduğu 1 70 dönüm ve beher dönümü yedişer liradan satılmasını alacaklısı bulunan ve müterakim nafakadan 1 025 lira borcu için satılmasını Bozüyük icra memurluğunun 2 8 / 10/939 gün ve 3 sayıh yazısile istenmesi üzerine işbu aTazi yani 1 70 dönüm arazinin beher dönümü yedişer liradan satılmasına karar verilmiş olduğundan karar gereğince satılacağından ve taliblerinin de yüzde yedi buçuk nispetindeki pey akçelerile veya millî bankanın teminat mektublarile birlikte satış günü olan 26/ 12/939 sah günü saat 14 ten 1 7 ye kadar ve birinci arttnrna günü %75 i bulmadığı takdirde ikinci arttırma günü 9/1 / 940 sah günü saat 1 0 dan 1 7 ye kadar ihalesi icra edileceğinden ve taliblerinin daha fazla izahat almak üzere mezkur günlerden evvel Gölpazarı icra dairesine müracaatleri ilân olunur. (22767) Karacabey Merinos Yetiştirme Çif tliği Müdürlüğünden: Kasaplıkta istihlâk edilecek vasıfta bulunan çiftlik yetiştirmesi 2000 baş erkek kuzu muhtelif tarih ve partilerde toptan ve perakende olmak üzere pazarlık sııretile sattşa çıkarümıştır. Pazarlık 28/12/939 tarihine raslıyan perşerabe günü saat on beşte Çiftlik Merkezinde Satış Komisyonunca yapılacaktır. Satılığa çıkarılan kuzular hergün Çiftlik merkezine müracaatle görülebilir. Bu hususta fazla malumat istiyenler Çiftlik Müdiriyetine muracaat etmeleri. (10356) H Hangar inşaatı Toprak Mahsulleri Ofisi Umum MüdiirlOğfindeıı: 1 tstanbulda Pendik fstasyonunda yapılacak hububat hangarı götürü olarak kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli (35500) otuz beş bin beş yüz liradır. 2 Eksiltme evrakı (3) üç lira mukabilinde Ofis Umum müdürlüğünden ve Ofisin İstanbul şubesi müdürlüğünden alınabilir. 3 Eksiltme 23/12/939 tarihinde saat 11 de Ankarada Ofis umum müdürlüğü binasında yapılacaktır. Teklif mektublarmı havi zarflar makbuz mukabilinde Ofisin muhaberat servisinde teslim edilecektir. 4 Muvakkat teminat miktarı (2662,50) iki bin altı yüz altmış iki lira elli kuruştur. 5 Istekliler teklif evrakı meyanında eksiltmeye girebilmek için ihale tarihinden nihayet iki gün evvel Ofisten alacakları ehliyet vesikasmı koyacaklardır. (10422) (6433) Katranlı şose inşaatı ilânı Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları Müessesesi Müdürlüğünden! Muhammen bedeli 65,000 lira olup 4300 metro kadar tulü haiz katranlı şosenin fennî ve umumî şartname mucibince vahidi fiatla inşası Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları Müessesesi tarafmdan münakasaya konmuştur. Evrak bedelsiz olarak Karabükte Müessese İnşaat Müdürlüğünden, Ankarada Sümer Bank Umumî Müdürlüğü Muamelât Servisinden ve îstanbulda Sümer Bank Şubesinden bedelsiz almabilir. Tekliflerin en geç 22/12/939 günü saat 12 ye kadar Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları Müessesesi İnşaat Müdürlüğüne gelmiş bulunması şartır. Postada vaki olabilecek gecikmeler kabul edilemez. HOLANTSE ÜNİNV Taksim (eski Talimhanede) Abdülhak Hâmid caddesi, Sabiha apart. No. 12. daire No. 4 Dr. Y. Hallacyan Mide, Barsak ve İç hastalıklan muayenehanesi İstanbul P. T. T. Müdürlüğünden Teslim yeri Bakırköy R. Hisar Üsküdar 6 metre aded 350 7 metre aded 150 100 300 550 8 metre aded 100 50 150 300 9 metre aded 30 30 40 100 Yekun aded 630 180 490 1300 Preventoryum Sanatoryum Direktörlüğünden: CINSI Çelik somyalı hastane karyolası Madeni şezlong Demlr komodin Adedi 40 40 40 Beherinin fiatı 3100 2500 1600 Muvakkat teminat ) ...Lira ) 216 2880 Saati: 14,30 Kksiltme günü: 27/12/1939 Çarşamba PATI KULLANINIZ. Her tiirlü yanıkları, kan çıbanlarını, meme iltihablarını ve çatlakları, koltuk altı çıbanlarını, dolama, akneler, ergenlikler, tıraş yaralarmı, çocukların ve büyüklerin her türlü deri iltihablarını en erken ve en emin tedavi eder. V1ROZA, mikrobların yaşamasına mâni olur. VİPOZA 350 Müessesemiz için müfredatı. yukarıda yazılı eşya açık eksiltme suretile satın alınacaktır. Efcsiltme yukanda yazılı gun ve saatte Cagaloğlunda Yüksek Mektebler Muhasebeciliğı binasında toplanacak Komisyonda yapılacaktır. Isteklilerin eksiltme saatinden bir saat evveline kadar muvakkat teminatlannı sözü geçen muhasebecilik veznesine yatırarak alacakları makbuz, yeni sene ticaret vesikası ve unvan tezkerelerile birlikte yukanda yazılı gün ve saatte Komlsyona muracaat etmeleri lâzımdır. Şartname Yüksek Mektebler Muhasebeciliğinde görülebilir. (10213) Yukanda teslim yeri, tulleri, ve miktarlan yazılı cem'an 1300 aded mevsimrnde kesilmiş kestane telgraf direğinin ahmı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Eksütme 3/1/940 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te B. Postane binası birinci katta P. T. T. Müdürlüğü odasında toplanacak Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. 6 metreliklerin beheri bedeli muhammeni 3,5 lira, 7 metreliklerin beheri 4,5 lira, 8 metreliklerin beheri 5,5 lira, 9 metreliklerin beheri 7 lira hepsinin 6050 lira, muvakkat teminat 453 lira 75 kuruştur. Isteklilerin olbabdaki şartnamesini görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalışma günlerinde mezkur Müdürlük Idarî kalem Levazım kısmına, eksiltme saatinden bir saat evveline kadar da kanunun tarifatına uygun olarak hazırlanmış mektublarmı 939 senesi için muteber Ticaret Odası vesikası. muvakkat teminat makbuzu veya muteber banka mektubunu muhtevi olarak, yukanda ismi yazılı Komisyon Başkanlığına No.li makbuz mukabilinde tevdi eylemeleri. (10360) P. T. T. U. Müdürlüğünden: İdaremize c250> lira aylık ücretle bir yüksek mimar ahnacaktır. Taliblerin istida ve evrakı murpitelerüe birlikte 2/1/940 tarihine kadar Ankarada P. T. T. Umumî Müdürlüğü Muamelât Müdürlüğüne müracaatleri. «6334> (10245)