1 Nisan 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

1 Nisan 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

1 Nfcan 1940 CUMHURİYET İktısadi Hareketler Millî küme maçları başladı Bir gelir kaynağı: kuru meyvalarımız Tayyarelerden korunma revü mevzuu oldu Avrupanın bazı barlarında temsil edilen bu mevzu, halkı pek ziyade eğlendiriyor > Fenerbah çe mühacımlart gol atmağa nğrafi yorlaf Millî küme maçlannın flk karşılaşması idün Taksim stadında Beşiktaş • Vefa, Galatasaray « Fenerbahçe takımlan arasında yapıldı. 8000 kişinin bulunduğu bu maçta 5000 lira hasılat clde edilmiş, hiç bir lik maçında böyle bir yekuna tesadüf edilmemiştir. Dünkü vaziyete nazaran Millî küme maçlannın büyük bir alâka ile takib edileceği kolaylıkla anlaşılmaktadır. Birinci maç Beşiktaşla Vefa arasında yapıldı. Doktor Tarıkın idaresinde yapılan bu maça takımlar şu şekilde çıktılar: Beşiktaş : Mehmed Ali Hüsnü, Tacî ' Hüseyin, Rifat, Cihad Rıdvan, lbrahim, Bedii, Şeref, Eşref. Vefa : Safa Vahid, Süleyman Garo, Lutfi, Şükrii Necib, Hüseyin, Hakkı, Sulhi. Mehmed. Oldukça bozuk bir sahada başlayan ojrunun ilk dakikasında hücuma geçen Vefa, topu avuta atmak suretile sırasmı savmış oldu. Uzun vuruşla işe başlayan Beşiktaş, Vefayı sıkıştırdığı sırada bir korner oldu. Sağdan gelen topu biraz kale uzağında yakalayan Şeref üçüncü dakikada güzel bir şütle Beşiktaşın ilk golünü yaptı. Daha ilk dakikalarda bir gol kazanan Beşiktaşın hâkimiyeti böylece gidecek 2annedilirken bilâkis Vefa soldan yaptığı hücumlarla kolayca Beşiktaş kalesine kadar inmeğe muvaffak oluyordu. Vefa merkez muhacimi Hakkı, uzaktan kuvvetli bir şütle Mehmed Aliyi hayli müşkül vaziyete soktu. Oyunun yirminci dakikasında Vefa sol açığı ile, Beşiktaş sağ açığı sakatlanarak sahadan çıktılar, biraz sonra tekrar oyuna girdiler. Vefa müdafaasından kurtulan topu yakalayan Hakkı şahsî bir hücumla Beşiktaş müdafilerini atlatarak 25 inci dakikada attığı bir gol ile beraberliği temin etti. Sahanın çok çamurlu ulması, top kontrolüne imkân vermiyordu. lki tarafın netice vermiyen hücumlarile devam eden ilk devre 1 1 berabere bitti. Beşiktaş ikinci devrede açık bir oyun tutturarak hâkimiyeti temin etti. Üst üste' Vefa kalesine hücum yapan Beşiktaş, 1 2 nci dakikada Bediinin sıkı bir şutile ikinci golü yaparak beraberliği bozdu. Bu sayıdan sonra Vefa takımında yeniden bir canlılık başladı. Her iki açıkla hücum fırsatı bulan Vefalılar bir aralık Beşiktaş müdafaası önünde birbiri üzerine tehlikeli vaziyetler yapmağa başladılar. Adeta tek başma müdafaada kalan Hüsnü bu arada ciddî tehlikeleri kesen kurtarışlar yaparak takımım müşkül vaziyetten kurtarıyordu. lki taraf müdafaasının enerjik oyunu, hücumları neticesiz bırakırken Beşiktaş aleyhine penaltı oldu. Hakkının çektiği penaltı Mehmed Alinin avuçlarında kaldı. Penaltıyı kaçıran Vefa mutlaka beraberlik temin edecek kadar oyuna hâkim olmuştu. Nitekim soldan başlayan bir hücum sağa geçtiği zaman sağaçık çok rahat bir vuruşla 41 inci dakikada Vefanın ikinci golünü yaparak beraberliği temin etti. Artık iki takım için de bu vaziyetin değismesi için esasen zaman kalmadığından maç 2 2 berabere bitti. Hüsnü ile Şeref, dünkü oyunda Beşiktaşın iyi çalışan iki oyuncusu idi. lki takımm oyunu vasattan yukarıda değildi. Holanda ve Belçika ile yeni ticaret anlaşmalan akdi için müzakereler başla mak üzere bulunuyor. İlk muvakkat anlaşmadan »onra Almanya ile yeniden ve rivayetlere göre 22 milyon liralık bir muvakkat ticaret anlaşması daha yapılması için Ankarada temaslar yapılıyor. Bu arada, son zamanlarda, her nedense, unutulmuş gibi görunen millî bir gelir kaynağımızı, kuru meyvalarımızı ve yahut daha doğru bir halk tabirile meyva kurularımızı hatırlamak lâzımdır. Geçen sene, memlekete 10,000,000 lira gibi üzerinde ehemmiyetle durula cak bir gelir temin eden kuru meyva ihracatımızın, bu sene maalesef bu mıktardan pek, amma pek çok düşük olacağı görülmektedir. Geçen yıl fiatları çok yüksek olan bu ihrac maddelerinden bu yıl kıymet alamıyanlar vardır. lhracı imkânlan temin edildiği takdirde memlekete büyük gelir temin eden erik kurusu, vişne kurusu, kiraz kurusu, kızılcık, elma, armud kuruları, pestil, murabba ve nihayet ceviz, ceviz içi öyle maddelerdir ki Türk köylüsü bunları fazla bir emek sarfetmeden, asıl işine mâni olmadan devşirir ve ocağının başında kurutur. lşin en mühim ciheti, bunlar satıldığı takdirde bu fazladan gelen para ile köylümüzün vergisini ödemek, tuz ve şeker gibi en mühim iki hayat unsurunu almak itiyadında oluşudur. O halde bunların sürüm ve fiatmın artışı Türk köylerinde refah artışının başlıca miyarı addedilmek gerektir. Buna mukabil eğer bu metalar satılamazsa, bunların yüzde onu bile memleket dahilinde sarf ve istihlâk olunamaz; tabiî yüzde doksanı da çürür. Çünkü iç piyasa böyle bir istihlâki yapmağa müsaid değildir. Sonra da bunlar öbür seneye kalmaz, heder olur gider. Bu aene, henüz kuru meyvalarımızın satışınm temin edilmemiş olmasının iç piyasadaki tesirinin bilânçosu çok düşündürücüdür. Geçen sene 20 kuruş olan ceviz, bu gün 7 kuruştur. Geçen sene 29 kuruşa satılan vişne kurusu hâlâ 8 kuruştan fazla etmiyor. Gene geçen »ene 29 kuruş tutan kızılcık kurusunun bu gün 1 kuruşluk kıymeti dahi yoktur. Rakam lann şu açık ifadesi karşısında, bilmeyiz, fazla bir şey söylemeğe lüzum var mı> Ticaret Vekâletinin, yeni ticaret anlaşmalannda kuru meyvalarımız için mühim mevki ayıracağım muhakkak addede Avrupa bar sahnelerinde revü haline getirilen pasif korunma tecrübeleri Hava hücumlarından korunma mevzuu bir yandan bütün memleketlerde ciddî surette benimsenir, bu hususta tedbirler ahnırken bir yandan da bundan bir eğlence mevzuu çıkarılması, işin san'at çerçevesi içerisinde işlenmesi gozetıliyor. Nitekim bazı Avrupa memleketlerinde «Hava hücumundan korunma revüleri» tertib olunmuş, bu mevzu, eğlence yerlerinin programları arasında başta gelen bir yer tutmuştur. Erkeklerden ziyade kadınlara rol verilen bu revülerden birinin takib ettiği seyre göre, guya tayyareler görünmüş gibi işaret verilince, biraz evvel süslüpüslü kostümlerile yahud da yarı çıplak giyinmiş olarak sahnede bacak sallayan dansözler sahnede sağa sola koşmakta, sığınak aramaktadırlar. Derken koruma teşkilâtına mensub bir erkek sahneye çıkıyor, bu dansör, kızlan bileklerinden kavrayıp bir mar>7ene fjötürüvor. Dans ede ede sötürüldükleri üstü kapalı verde dansözler soyunuyor, sonra da hava hücumundan koruma teşkilâtma mensuB olanların elbiseleri gibi elbiseler giyiyor, başlanna başlık ve icabmda yüzlerine maske geçiriyorlar. Ondan sonra da ellerinde kovalar, hortumlar bir faaliyettir gidiyor. Sanki sahiden bir hava hücumuna uğranılmış gibi... Revü olduğuna göre tabiî bu arada dans kadar şarkı ve komiklikler de eksik değil. Seyirciler eğleniyor, musiki nağmeleri arasında gülmekten katılıyor ve öyle sanılıyor ki böyle bir «Hava hücumundan korunma revüsü» temsil olunduğu sırada şehir sahiden hava hücumuna uğrasa, dam altında hem bu temsil sürebilecek, hem de yakına yahud da tiyatro binasına bir bomba isa» beti vukuunda provalarda tecrübe edinmiş artistler derhal yardım faaliyetine geçebilecek. Bununla beraber böyle bir va« ziyette temsilin hemen kesilmesi ve hem artistlerin, hem de seyircilerin derhal yardım faaliyetine geçmesi daha insanî olduğu kadar muhtemel değil de bilâkis muhakkak sayılıyor. Beşiktaşh Şeref Vefa kalesine doğru ilerlerken Vefalı bir oyuncu kolundan tutuyor takımlar şu şekilde çıktılar: Galatasaray: Osman Fanık, Adnan Musa, Enver, Salim Süleyman, Salâhaddin, Cemil, Boduri, Sarafim. Fenerbahçe: Cihad Ali Rıza, Orhan ömer, Esad, M. Reşad K. Fikret, Naci, Melih, Basri, Fikret. Fenerbahçe hücuma başlar başlamaz, Galatasaray kalesi ilk tehlikeyi atlattı. Fenerin sür'atli oyununa aynen mukabele eden Galatasaray da soldan yaptığı bir hücumda mühim bir fırsat kaçırdı. Galatasaray bozuk ve tutuk oyununa rağmen 9ik sık Fener kalesine iniyorsa da oyunda birdenbire başlayan sertlik bu hücumlann yarı yolda kesilmesine sebeb oluyordu. Fenerbahçe daha ziyade soldan hücum yapmak imkânını bulduğundan Fikretin kolaylıkla yapmağa başladığı akınlar Galatasaray müdafaasını üzen bir hal aldı. Adnan ve Faruk üzerine yüklenen oyun Fenerbahçeyi ümidli bir şekle soktuğundan Fenerin tazyikı gitgide artmağa, bu suretle tehlike de büyümeğe başladı. Nitekim 18 inci dakikada Esaddan Küçük Fikrete giden top Galatasaray müdafaasını müşkül vaziyete soktu. Uzaktan kuvvetli bir şüt çeken K. Fikret Fenerin golünü yaptı. Biraz sonra tekrar Basriden bir pas alan K. Fikret tehlikeli bir şütle Galatasaray kalesini korkulu bir surette tehdid etti. Süleyman topu sürerken kaleden fırlayan Cihad yerini boş bırakmış, Süleyman da mükemmel bir şütle 32 nci dakikada Galatasaraym beraberlik sayısını yapmıştır. Berabere vaziyetten sonra oyun büs bütün kızıştı. lki taraf da neticeyi lehine çevirecek bir şekilde çalışıyordu. Fenerbahçenin tehlikeli bir hücumunda Basri, Osmanı sakatlayınca, Osmanın yerine kaleye Cemil girdi. Kalede kaldığı müddetçe iki kurtanş yapan Cemil, Osman tekrar kaleye gelince yerini değiştirdi. Oyunun bundan sonraki kısmında iki kale için de ciddî bir tehlike olmadan maç büyük bir sertlik içinde 1 1 berabere bitmiş oldu. biliriz. Fcdk Güneri Beypazarında 130 ev yandı Türkiyede Türk sesi Gene sulh hayaliî i.Bat tarajı 1 tnct sahifede) mek üzere Amerika ile sıkı temas halinde bulunulacaktır. Almanların ve ltalyanlann hicretleri kolaylaştınlacaktır. 5. Almanyaya yirmi sene sonra müstemlekeleri iade edilecek veya müstemlekeleri tanzim edilecek, yahud da Almanlann bazı Afrika mıntakalarma hicretleri himaye edilecektir. 6. Merkezî mmtakadan mürekkeb 10 milyon nüfuslu müstakil bir Polonya ihdas edilecektir. Gdinya, Polonya için serbest bir liman olacaktır. Dantzig ile ticaret serbest olacak ve Polonyanın deniz ticareti kolaylaştınlacaktır. 7. Polonyada ve Tuna havzasında ekalliyetler meselesi muhaceret usulile halledilecektir. 8. Çekler, Slovaklar ve Macarlar Almanyanın müttefiki olacak olan üç taraflı bir devlet teşkil edeceklerdir. 9. Avusturya Almanyada kalacaktır. 1 0. Italya, Yugoslavya, Rumanya, Bohemya, Slovakya ve Macaristanın iştirakile bir Tuna konfederasyonu vücude getirilecek ve bu memleketler arasında bir gümrük anlaşması yapılacaktır. 1 1. Cibutide ltalyaya hususî bir gümrük serbestisi verilecektir. Tunustaki ltalyanlann statükosu tekrar tetkik edilecektir. Süveyş mukavelesi feshedilecek ve 1945 senesinden itibaren bütün devletler serbestçe transit suretile geçebileceklerdir. Bure, netice olarak dörtler misakınm keşfedilmesi kolay bir tuzak olduğunu ve müttefiklerin aralarında büyük ihtilâflar bulunan düşmanlar karşısında kuvvetli bağlarla birleşmiş oldukları halde azimle durdukları kaydedilmektedir. {Başmakaleden devam) Ankaranın mühim kazalarından biri olan Beypazarının Gazipaşa mahallesinde evvelki geceyarısından sonra bir yangın çıkmış, bu mahalle evlerinin hemen hepsinin ahşab ve havanın rüzgârlı bulun ması yüzünden ateş çok çabuk büyümüş, öteye beriye sıçrıyan yanmış tahta par çaları da yangını bir kaç kola ayırmıştır. Bu vaziyet karşısında bütün kaza halkı uykularından uyanmış, yangın mahallinin sakinleri de büyük bir heyecana düşmüşlerdir. Kaza Itfaiyesi yangını söndürmek için çok çalışmış ve nihayet Anka îzmirde de maçlar berabere radan imdad istenmek mecburiyetinde kahnmıştır. Ankaradan hareket eden imbitti dad grupu bir saat sonra Beypazanna Izmir 30 (Hususî) Millî küme varmış ve buradaki Itfaiyeyi takviye etmaçlan için bu gün Altayla Altınordu miştir. Sabaha kadar devam eden yangın karşılaştılar. lki takım da ikişer sayı yaneticesinde yüz otuz ev yanmıştır. Van parak berabere kaldı. gın, Fatma adında bir kadının evinden Ankaradaki maçı Muhafız çıkmıştır. Sebebi henüz belli değildir. Gücü kazandı Galatasaray: 1 Fenerbahçe: 1 Millî küme maçlannın ciddiyetle iizerinde durulacak oyunu olan Galatasaray Fenerbahçe karşılaşması kendine mahsus heyecan içinde cereyan etti. İlk devrede Fenerbahçe, ikinci devrede Galatasaray birer sayı yaptıklarından bu mühim oyun 1 1 berabere nihayetlendi. Haftalardanberi bozuk oyunile nazarı dikkati ceîbeden Galatasaray, dünkü maçta bu mevsim zarfında hiç görülmemiş bir şekilde fena oynarken, Fenerbahçe de başdöndürecek kadar sür'atli ve muntazarn bir halde oyuna başlamıştır. Galatasaraym bozuk, Fenerbahçenin sür'atli oyunu karşı karşıya mücadele haline gelince; yavaştan başlayan sertlik alabildiğine büyüdüğünden maçın başından sonuna kadar bu hırçınlık devam etmiş, iki tarafın biraz tehlikeli olarak yaptığı her hücumu bir favül takib etmiştir. Bu yüzden sık sık inkıtaa uğrayan oyunda çekilen favülleıin haddi hesabı yoktu. Hakemin mütemadî ihtanna rağmen yapılan bu lüzumsuz favüller halk tarafından sık sık protesto edildi. Ahmed Âdemin idaresindeki maça Ankara 3 1 (Telefonla) Millî küme Şoför Saminin idaresindeki otomobil, maçlarına bu gün burada da başlandı ve Muhafız Gücü ile Gencler Birliği karşı Taksimden geçerken Aksarayda oturan laştılar. Maçı Muhafız Gücü 5 3 kazan 19 yaşlannda gazete müvezzii Mustafaya çarparak muhtelif yerlerinden yarala dı. mıştır. Galatasaray gittikçe bozuk oynuyor, muavin hattile, hücum hattı arasında hiç Bakırköy Halkevinin koşusu Bakırköy Halkevinin tertib ettiği kır bir irtibat yok, Fenerbahçe de rüzgâr al Tecrübe atletizm tında olduğu halde bu vaziyetten azamî koşularının ikincisi dün 4000 metre üzerinden yapıldı. Dün beş atletin iştirak etbir surette istifadeye çalışıyordu. miisabakaları Oyunun bütün yükü Galatasaray mü tiği bu krosta Şişliden Kapas birinci, BeAtletlerimizin yakmda Mısıra yapa dafaasında iken hücum hattının hem se şiktaştan Toodori ikinci ve Garbis üçüncakları seyahat münasebetile tertib ediyirci kalışı, hem de yakaladığı fırsatlan cü olmuşlardır. len deneme müsabakalan dün Kadıkriy heba edişi karşısmda Fenerbahçe bütün Şişli Halkevinin kır koşusu ve Şeref sahasında yapılmıştır. Kadı gayretine rağmen neticeyi değiştireme Şişli Halkevinin kır koşusu dün sabah köyde koşular, Şerefte atmalar yapılmış den ilk devre 1 0 Fenerin lehinde bitti. Şişlide 4 kilometrelik mesafede yapıl ve her iki taraftaki müsabakalar sahaların İkinci devre mıştır. Koşuya 23 atlet girmiştir. Netice bozuk olması ve icab eden hazırlıkların tkinci devre Galatasaraym yavaştan a de: Mehmed 17 dakikada birinci, Hasan yapılmaması dolayısile gayrimuntazam olmuştur. ğır basan bir oyunile başladı. Rüzgâr al ikinci, Kardi üçüncü olmuşlardır. tına düşen Galatasaray için bu devrenin Müsabakaların heyeti umumiyesine az daha iyi olması ihtimali çok fazlaydı. Usküdar Halkevinin koşusu atlet girmiş. Meselâ 100 metrede ya'nız Fenerbahçe rüzgârdan istifade ederek ilk Üsküdar Halkevinin tertib ettiği 4 ki Muzaffer koşmuş, 5000 metreye giren devrede kazandığı galibiyeti daha kuv lometrelik kır koşusuna 23 atlet iştirak dört atletten ikisi koşuyu terketmiş, 800 vetli bir şekilde garanti etmek için sür etmiştir. Bu 4 kilometrelik mesafeyi bi metreye giren üç atletten Gören de ya atli oyununa devam ediyordu. rinci Mehmed Kafadar I 7 dakikada, ikin rışı ilk turda bırakmağa mecbur kal Daima soldan işleyerek Galatasarayı ci Hasan Örcü 17,3,5 dakikada, üçüncü mıştır. müşkül vaziyette bırakan Fenerbahçe he Kadri Ulukan 17,5,6 dakikada, dördünManialar hazırlanmadığından, sahanın men devrenin başlarmda Fikretin büyük cü Teodorosko 17,9,10 dakikada, O bozuk olmasından bu müsabaka yapıl bir ıska geçmesi yüzünden cidden mühim vens Teptal 17,16,5 dakikada bitirmiş mamıştır. bir fırsat kaçırdı. lerdir. Alınan derecler: Birinci devre gibi sertlik içinde devam 100 metre: Muzaffer. eden ikinci devrede mütemadi ve kar Kadıköy Halkevinin koşusu 400 metre: Gören 5 7 şılıklı favüllü oyunun zaman zaman durKadıköy Halkevi tarafından tertib edi800 metre: Ziya 2,18,1 masına sebeb oldu. len seri koşuların dördüncüsü 4 kilometre 5000 metre: Artan 16,58,2 Galatasaray müdafaasının her fırsatta olarak yapılmıştır. Gülle atma: Arata 13,43 beslediği hücum hattı kıpırdanır gibi olMüsabakaya altı atlet girmiştir. Neti Disk atma: Arata 40 mağa başladığı bir sırada Salâhaddinin celer: Sırık atlama: Halid, 3 metre. mükemmel bir pasını yakalayan Sarafim, 1 Halil (Istanbul lisesi) 13,16 Voleybol maçları Fenerbahçe kalesi önünde büyük bir fır2 Eşref » Galatasaray kulübünde yapılan vo sat heba etti. 3 Hüseyin » leybol maçlarının neticeleri şunlardır: Gerilerden başlayarak götürdüğü Beşiktaş, Altınoku; Davudpaşa, Toptopu Fenerbahçe kalesi önünde bırakan Beyoğlu Halkevinin koşusu Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edi kapıyı; Beylerbeyi, Alemdan mağlub etGalatasaray muhacimleri hücumlannın sonunu getiremiyor ve mutlak sayı fır len kır koşusu dün Şişli ile Hürriyeti Ebe mişlerdir. Boğaziçi, Eyübe; Fenerbahçe, Beydiye yolu arasında 4000 metrelik bir mesatları da bu yüzden kaçıyordu. oğluspora hükmen galib gelmişlerdir. Ali Rıza ile Orhanın önünde bütün hü safe dahilinde yapılmıştır. Koşuya 25 atlet iştirak etmiştir. Necumları eriyen Galatasaray devre ortalaStad mecmuası ticede: rında tehlikeli hücumlara başladı. Stad Spor mecmuasınm 2 1 inci sayısı Malisa 14,6,2 dakikada birinci, Süren bu gün sekiz sahife olarak ve mütenevvi Enverden, Salâhaddine, ondan Süleymana giden top ilk tehlike işaretini verdi. ikinci, Nail üçüncü olmuşlardır. mündericatla çıkmıştır. Tavsiye ederiz. Yaralanan gazete müvezzii sayısı çlimizde olsun. Başlıkları kaydetmekle iktifa ediyorum: Londra hükumeti Norveçin bitaraflığına taarruz ediyor. İngiliz radyosunun uydurma zafer haberleri. Graf Spee'ye iftira, tayfanın isyan ettiği asılsızdır. îngiliz tayyareleri Holandayı bombardıman ettiler. Demokrasiler, bitaraf memleketleri iktısaden mahva sürüklüyorlar... Birinci sahifeye şöyle bir bakmış olduk. Gazetenin gayesi hakkında hükmümüzü vermek için bilmem artık serlevhaların altını okumaya, hatta diğer sahifelere geçmeğe lüzum var mı? Böyle bir gazete propagandadan başka hangi gaye ile çıkabilir? îşte, Refik Saydam hükumeti, münevver Türk gencliğinin millî hislerini rencide eden bu gazeteyi kapamakla onun şükranlarını kazanmış ve kalbini ümidlerle doldurmuştur. Çünkü biliyoruz ki, hududlarımız içinde yabancı propagandası yapan gazete Türkische Post'tan ibaret değildir. Kapitülâsyonlar zamanından artakalan bir pişkinlikle aramızda yabancı devletler hesabına çalıştıklarını gördüğümüz başka yabancı müesseseler de vardır. Bunlar, propagandalarını Türkische Post'tan daha ustalıklı bir şekilde gizleyebilirler, yahud, bugün takib ettikleri yol bizim için zararlı bir yol olmıyabilir; fakat esas hep birdir, değişmez. Bunlar da yabancıdırlar, sesleri Türk sesi değildir. îstanbul, yani Türkiyemizin en mühim sinir merkezlerinden birini, telleri akordsuz bir orkestraya benzeterek temiz Türk bünyesini içinden rahatsız ettiği için bu uygunsuz vaziyetin tashihini bekleyen Türk gencliği, son kapanma kararı karşısında derin bir sevinc duymakta haklıdır. Bunu bir müjde telâkki edivoruz. | KADIN ve MODA I NADİR NAD1 Parçalanan sandal Çengelköy iskelesine kayıdlı 4253 numaralı sandalcı Zühtü, ayni iskeleden vüklediği karnebaharlan Halicde Sebze Haline götürürken, şamandıraların arasına geldiği sırada Hakkı reisin idaresindeki 7 tonluk Hızır Reis ismindeki yük motörile çarpışmış ve sandal parçalanarak içindekiler denize dökülmüştür. Hakkı reis, sandalcıyı boğulmadan kurtarmıştır. Hâdise hakkında tahkikat yapılmaktadır. Denize düştüler Kasımpaşada oturan Hüseyinle karde•ji Mustafa balık avlamak üzere saadalla Haydarpaşa önüne giderlerken Sirkeci Araba vapuru iskelesi yanına geldıUeri sırada yanlarından geçen Feyyaz motörünün arkasındaki sandala, kendi sandallarını bağlamak istedikleri sırada muvazenelerini kaybettiklerinden denize düşmüşler, motör kaptanı her ikisini de kurtarmıştır. Toque biçiminde OTİjinal bir şapka. Kumaşı kadifedendir. Ön taraftaki drape kısmı strasstan bir klipsle tutturulmuştur. Aynı süs yakanın sağ röverinin üzerine de takılmıştır..