6 Şubat 1946 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 1

6 Şubat 1946 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 1

iyet Konseyi karar leyi bugüne talik etti ile Sovyet Rusyanın arasını Yapılan müracaatte İngil i üzere dün gece yapılan kuvvetlerinin bu meml çekilmelerine karar veriln ı ve gizli konuşmalar ayretleri neticesinde son dakikada reisin kutunu bildiren bir deme ede bulunması iu, fakat netice umulduğu gibi çıkmadı m Davası Dün de Halledile Suriye ve Lübnan Konseyine haş\ Bevin ile Vichinsky arasında geçen hararetli, fakat neticesiz mükâleme Londra 5 (Hususî) Güvenlik Konseyi saat on bir buçuğa doğru toplanmışsa da toplantı yalnız dokuz dakika devam etmiştir. Toplantıdan evvel alâkalı devletler arasında uzun konuşmalar yapılmış, fakat bu konuşmaların bir netice vermediği oturumun son derece kjsa sürmesinden anlaşılmıştır. Başkan oturumu açtıktan sonra meselenin çok mühim olduğunu ve her tarafı hoşnud edecek bir formül bulrr'ak lâzım geldiğini söylemiş, bunun üzerine Pcîonya delegesi bir takrir sunacağım söyleyerek oturumun beş dakika tatilini, istemişse de bu tatil uzun sürmüş, Konsey bu ana kadar (Türkiye saatile geceyarısındaa sonra bire kadar) toplanamamıştır. Fakat mühim bir siyasi faaliyet göze çarpmaktadır. Mister Bevin ile Konsey reisi ve Genel Sekreter Lie bir arada bir odaya girerek konuşmuşlar, kısa bir zaman sonra Konsey Başkanı odadan çıkmış ve Vichinsky ile arkadaşlarını alarak Mıster Bevin'ın bulunduğu odaya götürmüş, kısa bir zaman sonra Fransa delegesi M. Bıdault ile Çin murahhası Koo'nun ayni odaya girmiş oldukları görülmüştür. Konseyin her lâhza toplanması beklenmektedir. Aradaki ihtilâfın sebebi, Ingilterenin dünya barışını trfıl'keye koymak töhmetinden ibra edilmek istemesine karşı Rusyanm böyle bir karara rey vermiyeceğini söylemesidir. Rusyanın böyle bir karara rey vermemesi, kararın sıkmasına mâni olacak ve ihtilâfı süresiye devam ettirecektir. Vaziyetin açıklanmış olması dolayısil* iki tarafı hojnud edecek bir formül aranmakta ve ancak bu formülün bulunması üzerine müzakerelerin devamına imkân görülmektedir. Arkan sahife 3. Sü. 2 de Londra 5 (a.a.) Suriye ve Lübnan murahhas heyetleri Yakınşarkta ingiliz ve Fransız kıtalarının mevcudiyeti meselesini Güvenlik Konseyine arzetmişlerdir. Bu iki memleketin murahhas heyetleri, Genel Sekreter M. Trygvie Ue'ye tevdi ettikleri bir vesikada, harbin «on bulması üzerine ingiliz ve Fransız kıtalarının Suriye ve Lübnanda mevcudiyetleri için bir sebeb kalmamış olduğunu ve bilâkis bu kıtaların nevcudıyeti yüzünden vahim güçlüklerin doğabileceğini belirtmişlerdir. Vesikada, meselenin Güvenlik Konseyi tarafından incelenmesi istenilmektedir. Bu teşebbüs Birleşmiş Milletler çevrelerinde pek az hayret uyandırmıştır. Filhakika Lübnan elçisi Kâmil Şamun geçen hafta hükümetinin meseleyi Birleşmiş Milletlere arzetmek niyetinde olduğunu saklamamıştı. Bu münasebetle Ingilterenin tahliye prensipi üzerinde tam bir mutabakat Sariye Başmurahhası Faris elHurı Álmanyamn durumu Amerika sulh akdi için çahşacak; Alman kadınları nümayişler yaptılar Bükreş 5 (AJP.) Bugün Rumana hükümetinin Bükreş radyosunda yayınlanan bir tebliğine göre, Birleşik Amerika v« Büyük Britanya, Rumen hükümetini tanımağa hazır olduklarını bildirmişlerdir. Tebliğe göre, Bükreşteki İngiliz ve Amerikan siyasî mumessılleıi bugün Başbakan Groza'yı ziyaret etmişler ve kendi hükümetlerinin şimdiki Rumen hükümetini tanımağa hazır olduklarını bildiren birer vesika sunmuşlardır. ingilizler, Rumanyayı Londrada temsil etmek üzere Rumen hükümeti taramdan tayin olunaeak şahsiyeti kabul edeceklerini bildirmişlerdir. Müttefikler Rumanya hükümetini tanıyacaklar Üniversitede bir hâdise Doçentlik imtihanına alınmıyan bir doktor Rektörü itham ediyor! Üniversitede açık bulunan doçentlikleri doldurmak üzere muhtelif fakültelerde talimatname hükümleri gereğince İmtihan açılmaktadır. Adaylar evvelâ yabancı dilden İmtihan edilmekte ve bunda başarı gösterenler, bilâhare girecekleri zümreden imtihana tâbi tutulmaktadırlar. Geçenlerde yapılan Tıb Fakültesi doçentlik İmtihanı münasebetile bir hâdise cereyan etmiş, kulak, burun ve boğaz mütehassısı Dr. Nejad Kulakçı, Rektörlükçe, hiç bir sebeb gösterilmeden İmtihana alınmamıştır. Dr. Nejad Kulakçı bu mümanaat karsısında Milli Eğitim Bakanlığına müracaat etmiştir. Meslek mensublan arasında derin akisler uyandıran bu hâdise hak Arkası sahıfe S. Si. 5 te Bugünkü Almanyadan feci manzaralar (Bu resim The Sphere adlı İngiliz mecmuasından alınmıştır. Mecmuada «Ölüm Yürüyüşü» başlığı altında verilen izahata göre, 14 ekimde Polonyada Lodz şehrinden tehcir edilen 150 kişilik bir Alman grupu Berline varmak için aylarca yol almış ve yolda verdiği telefattan sonra, Berlin istasyonuna ancak resimde görülenler varabilmişlerdir.) NewYork 5 (a.a.) Birleşik Ame YorV Times gazetesinde İntişar etmişrika, Paris konferansından sonra, en tir ve gazete haberin Washington mubeş veya on sekiz ay zarfında Almanya habiri vasıtasile emin kaynaklardan ave Japonya ile barış andlaşması yapıl lmdıgını ilâve eylemektedir. ması için çalışacaktır. Bu haber New Arkası safctfe 3. Sü. 5 te Sotya 5 (a.a.) Bulgar Ajansı bildiriyor: Sofyadaki İngiliz siyasî temsilcisi Mr. Houston Boswal, Bulgaristan Dış işleri Bakanı Petro Staynof tarafından kabul edildikten sonra İngiltereye gitmek Bükrestr Kral Miselin 4 aylık gaybubeti esnasında yapılan nümayişlerde üzere Sofyadan hareket etmiştir. Staynof Sofyadaki Sovyet «İçişi M. gençler Kralın resmini elleri Üstünde taşıyorlar Pavloviç Kirasnov'u da kabul etmiştir. Sofyada diplomatik temaslar otlan: Kapatılan hastane Evkaf, parlak icraatı hakkında izahat vermekten istinkâf ediyor Taksimde Surpagobdaki Evkaf hastanesinin kapatılmış olmasının iyi karşılanmadığını yazmıştık, istanbul Evkaf müdürlüğü bunun sebebini izahtan çekinmektedir. Sıhhat müdürlüğü ise hastanenin bulunduğu binanın hastaneden başka her şeye benzediğini, ıslahat yapılması hakkındaki talebe Evkafın hastaneye aid vakıf emlâkin vaktile ucuza kiraya verilmiş olmasından dolavı bugünkü gelirinin değil hastanede tadilâta, onun idamesine bile imkân bırakmadığı cevabını verdiğini söylemektedir. Sebeb her ne olursa olsun bugün yerine yenisini koymak imkânı yokken iyi, kötü elde bulunan herhangi bir hayır müessesesini ortadan kaldırmak doğru bir şey değildir. Şehir Meclisinde fırtına Et narkının kaldırılması bir çok itirazlarla karşılandı, fakat yapılacak işin bundan ibaret olduğuna karar verildi Şehir Meclisinde dün et meselesi ko encümenimize müracaat edildi, incelenuşulmuştur. Üyelerden Zahid Oralın meler yaptık ve yaptırdık» diyerek severdiği takrir okunduktan sonra narkın ze başlamış ve nark varken yapıırbestisine karar veren daimî encümen lan canlı ve cansız hayvan satış fıatları hakkında izahat vermiş. Iktınamına Ekrem Tur izahat vererek: « Iktısad Müdürlüğü tarafından sad Müdürlüğünün 30 kuruş ka Arkası sahife 3. Su. 6 da mevcud narka bir ilâve yapılması için ısının yaşayan kahramanları ıdigârları uç kişi imişler... Erkeği taşıdığı bir yükün altında can , İsmail Habib 9 sene evvel: «Bu üç hatıraya üç beş lira maaş ıktan ziyade bizi nankör olmaktan kurtaracaktır» diyordu. Korkulamamışız. Aziziye tabyasının yn şayan iki kahramanı bize :hktan ve yardımsızlıktan şikâyet ettiler. Yazan: Doğan Nadi İ L Â N I A Ş K YARIN ı HALVET! Cemal Nadirin büvtik