30 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

30 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Dânlarınızdan fayda bekliyorsanız HABER'i Tercih etmeniz lâzımdır. Pariste çıkan bir çocuk gazetesi, on ile on beş arasındaki kız çocuklar arasında iyi yemek pişirmek müsabır kası tertip etmiştir. Çocuklar büyük bir salonda toplanarak muayyen ye- mekleri ayrı ayrı pişirmişler, hakem hey'eti bu yemeklerin tadına bakarak birinci İle ikinci ve üçüncü gelenleri seçmiştir. Resmimiz, küçükleri, ye- meklerini hazırlarken gösteriyor. ESNAF VE iŞCi Kutucular esnafı marangozlar cemiyetinden şıkayetci Kutucular | iyi iş yapan ve para kazanan es- çarşısmda tez- | naf vardır. gâhçı Nuri, Esnaf Cemiyeti, aldığı bu pa- Kadri, Meh - mukabilinde, hepmizin med, diğer Meh- - dertleriyle meşğul olmak mecbu- med ve Musta- | riyetinde olsa gerektir. Halbuki fa Efendiler di- | hu cemiyet bizim semtimize iki yorlar ki: yıldan beri uğramamıştır. Bunun Kutucular | yardım faaliyeti neresinde? çarşısında bu - Şimdi karakoldan — geliyo- lunan bütün es- | yuz, Cemiyet, bizim ayda ver- nafın şikâyetle- | meği taahhüt ettiğimiz onar ku - ri şudur: İki yıl önce kutucular, tezgâh- çılar, ve sandıkçıların işlerine bakacakları vadiyle Marangoz - lar cemiyeti tarafından hepimiz- den 225 kuruş alındı. Bu paralar | mukabilinde bir kısmımıza cüz - dan verdiler, bir takım esnâaftan da birer lira toplamışlar. Biz bu-- na itiraz ederek “Neden onlar - | dan bu kadar almıyor da, bizden daha fazla alınıyor.,, dedik. Onların fakir esnaf oldukla - Mehmet ruşu, yukardaki saydığımız se - Kaodri rından bahsettiler. Halbuki bu | beplere bakarak vermediğimiz adamlar içerisinde bizden çok | için bizleri karakola vermiş, za- 5 Kuruşa tam bir Roman Bir kaç saat hoş vakit geçirmek için bit tanzim ettirmiş ve kefaletle serbest bıraktırmıştır. Bu hal cemiyei#n hangi nizam- namesinin — hangi Mmaddesinin hakkıdır? Geçen sene çarşımızda yangın çıktı. Bir çok dükkân yandı. Dük- | kânları yanan esnaf sokakta kal- | dı. Buna rağmen — cemiyetin on para yardımını bile görmedik. E- linden iş çıkarabilecek cemiyete canımız kurban. Fakat böylesine kim para verir? Ihsan Yavuz Kadın ve erkek terzisi Bütün şıklar hep |Linabergin çocuğunu — kaçırmaktan suçlu Alman marangozu marnı'ın muhakemesi bitmek üzeredir. Bu muhakemede, ıuç"" , vukatı o kadar çok söz söylemek mecbariyetinde kalmıştır aralık sesi kısılmak tehlikesi baş göstermiştir. Avukat Reilly " mandan beri her gün muhakemed en sonra bir doktora gid! ğazına ilâç sıktırmakta ve sesi kısıl ması tehlikesine karşı ko:; İ SOY ADLARI Okuyucularımızın sö adlarını neşrediyoru Savaşkurt — Harbiye son sınıf top Nayman — İstanbul Adliye çularından A, Avni Samatye, zım yazganlarından Bay lıııll’j Akın — Niyazi Elâziz. Göndür — Sultanahmed Birön — Kemalettin Trabzon. mahallesi Kurbağalı hamam Etrtütk — Deniz inşaat fabrikasım- | NO: 3 Ziya. dan mütekalt Ali, karısı Hasene, kız- ları Halide, Müzeyyen. 'Taşkend — Kasımpaşa Küçükpi- yale mektep sokak No, 5 Ekspres mat baasında İsmail Cenani, biraderi: Ba- kırköy Nuri paşa tapa fabrikasında tornacı Mehmud. Tipi — Asker tekatitlerinden Bay Osman Tahir ve oğulları: Kemal Ta- hir, Nuri Tahir, Ratip Tahir Tipi soy adını almışlardır, Berkay — Eskişehir Rasat Müdürü binbaşı Hakkı, kardeşi: Bahriye bin- M Hulüsi ve refikası Hocapaşa şubesi tahsil kâtibi Bayan Hulüsi. d Yeni neşriyat Holivut Holivut'un 7 numaralı güzel resimlerle çıkmştır. TÜ SAA — başısı Münir, oğulları: İsmet, Necdet, n 4 Nedret, Niyir, Uşüimeği Teksoy — Horhor caddesi Molla ağrılaf! Hüsrev sokak No: 2 de Salih, İsmail, Mehmed, İhsan, Sabri, Nureddin, Hü- samettin, Hulüsi, Duyar — Bakırköy Emrazı akliye ve asabiye hastahanesi klinik — şefi Prof Rüştü Receb, kızları Hle Balıke- sir kolordu baş eczacısı kaymakam Hulüsi Recep, ailesi, çocukları. geçiıecJ ,J' Yeni bir şekilde tanzim AY orada giyinirler Romanlarını okuyunuz. Son zamanın en büyük zabıta vaka- larını eğlenceli bir tarzda hikâye eden bu meraklı roman seri - sinden her ayın İ ve 15 inci günleri bir kitap neşrolunur. Her kitap tam bir romandır ve fiatı yalnız 5 kuruştur. Birinci kitap: BirMühim Cinayet — Neşrolunmuştur. İkinci kitap: — Sarı Saçlı Adam 1 Şubatta neşrolunacaktır Kütüphanelerden, müvezzilerden ve tütüncülerden araymız. Her keseye ve arzuya uygun el- bisenizi — ancak orada — yaplıra- bilirsiniz. Istanbul Yeni- postahane kar- şısında Foto Nur yapında Letafet hanında, SALONUNDA MÜNİR NUREDDİN Gürses'i IF 31-1-35 perş€ gününden ltib’ro' dinliyeceksiniz-