11 Şubat 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

11 Şubat 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

“Bulgar - - Yugoslav | anlaşması Yugoslav sefirinin Bulgar Hari- ciye nazırile temasına dair bir tebliğ Müteveffa Yugoslav kralı, sui- kasdla neticelenen Marsilya seya- hatinden evvel, bir Sofya seyaha- ti yapmış ve büypük hüsnü kabul gördüğü bu seyahatinde Yugoslav. Bulgar anlaşmasının temelleri ku- rulmuştu. Kral Aleksandr bu se. yahatinde Sofya hükümetine iki; memleket yakınlaşması için bazı! vaidlerde de bulunmuştu. Kral Aleksandr'ın malüm şe- kilde ölüşü vaidden ileri geçmi: yen bu anlaşmayı adetâ suya dü- şürmüştü. büsler de akim kalmıştı. Sofya sefirini geri çağırdı ve; bazı talimat verdi. Bulgar hari- ciye nezaretinin verdiği bir tebliğ bu talimatı alarak Sofyaya dönen Yugoslav sefirinin Bulgar harici-' Hava anlaşması (Baş tarafı 1 incide) vekillerine söylemiş ki, eğer Al- manya, kendisine yapılan teklifle-| ri kabulden kaçınırsa, İngiltere ve! Fransa, kendi aralarında karşılık.! kı hava yardımında bulunmak ü-! zere bir muahede yapacaklarmış. Deyli Herald gazetesi diplomat muhabiri diyor ki: “Bunun doğru olmadığını ba- “hi temin ettiler. Böyle bir teminat verilmemiştir. İngiliz hükümeti - nin böyle bir anlaşma (yapmağa niyeti de yok.. Şimdi teklif olunan paktin esaslı bir rüknü de, Alman- yadır. Almanya eğer bu pakte gir- mek istemezse, hal sureti büsbü- tün bozulmuş demektir. Vaziyet! yeniden göze almacaktır.,, Çukolatacılar (Baş taratı 1 incide) birimiz bu mesele hakkında tele - fonla bize şu malümatı verdi; — Çukulatacılardan istenen vergi hakkında maliye müsteşarı Faikle görüştüm, Bana tetkikatla meşgul olduğunu belki de bugün tetkikatını bitireceğini ve neticeyi alâkadarlara tebliğ edeceklerini söyledi. Diğer taraftan edindiğim habe- re göre bu işle alâkadar daire şe- kerle yapılan mamulâtlan muame le vergisi almacağı kanaatinde - dir. m İhsan Yavuz Kadın ve erkek terzisi Bütün şıklar hep orada giyinrler Her keseye ve arzuya uygun el- bisenizi (o ancak orada o yaplıra- bilirsiniz. Istanbul Yeni- postahane kar- şısında Foto Nur yanında Letafet banında. 9 YENİ ÇIKTI Cemiyetin Asılları j Fiatı 100 kuruş Tevsi yeri - VAKIT Matbaası Aradan geçen müddet! zarfında iki tarafın yaptığı teşeb-! ğ neşredildi ye nezaretiyle ilk temasının hüsnü suretle cereyan ettiğini göstermek- tedir. Tebliğ sudur: Yugoslavyanm Sofya sefiri dün Belgraddan avdet ettikten sonra! bugün saat altıda hariciye nazırı Batalofu ziyaret edib kendisile u-! zun uzadıya görüştü. Bu görüş“ mede mütevaffa Kral Aleksand. rın Sofya ziyaretinde işaret edilen meselelerin hemen müzakeresine ! karar verildi. Bu maksad için Yu- goslavya heyeti murahhasası Şu - bat 11 de Sofyada bulunacak ve ! iki hükümet beyninde müzakerat ayni tarihte başlıyacaktır. Bu mü- zakerat Bulgar - Yugoslavya hu- dudunda yeniden açılacak hudud İ kapıları, pasaport ve vize kolay- lıkları için olacaktır.,, Hauptman mahkeme- sinde bir taklid Evvelâ hâkim sonra da dinleyiciler | gülmiye başladılar Amerikan tayyarecisi Lindber- gin çocuğunu kaçırıb öldürmekle suçlu Alman marangozu Haupt- manın muhakemesi hâlâ devam e-| diyor. Bu sefer, bir şahidin mahkeme! salonunda yaptığı bazı hafiflikler,| suçluda da hiddet uyanmasma se- beb olmuş, dinleyiciler arasında! yüksek seslerle gülenler bulunmuş hâkim süküta çağırmıştır... Şahid, Filip Moiz isminde bir, taksi şoförüdür. Doktor Kondon isimli adamın fidyei necatı verdi- ği mezarlığa o gece otomebille üç haydud götürdüğünü söylemiştir. Şahid Moiz, kendisinin sinema artistlerinden Vil Rocers'e çok ben zediğini ileri sürerek, bir de artis- tin küçük taklidini yapmıştır. | temişti. Maksadı, bu şahidin, ne | cesini göstermekti. Fakat, bu su- ” retle muhakemenin gidişi o garib bir şekil almış, önce hâkim gülüm- semiş, fakat sonra yüksek bir gü- rültüyle gülüşmeğe başlıyan se - yircileri ciddiyetle süküta çağır - mıştır. kızmış ve mıştur. Moizden başka şahidler de, hah dudlardan biri zannedilen ve şim-! di ölmüş bulunan Yzidor Fiş" e benziyen bir adamı mezarlıkta gör) düğünü söylemişlerse de iddia ma- Bunu şahidden iddia vekili is- derece itimad edilebilir bir sağlam | İ lıkta olduğunu ve mesuliyet dere-| Suçlu Hauptman kendi kendine söylenmeğe başla- kami bunların doğruluk derecele- rini derhal açığa vurabilmiştir. KUPON 38 HABER — Akşam Postası 1 ŞUBAT 1885 sil Sar mültecileri! Radyo ile | Londra poli Fransadan niçin geriye gönderildiler İngilizce “Mançester Gardi:| yan,, gazetesinin Paris muhabiri, dışardan Fransaya gelen Ssiyasi| mil'iyetç'ler hakkında Fransanın aldığı vaziyeti, : Fransız mebuslar meclisinde münakaşasını kısaca | anlatarak diyor ki: “Bazı siyasi mültecilere kar - şı takmılan tavru, omebuslardan bir kaçı ileri sürdüler. Sar mültecilerinin geri gönde - rilmesi üzerine birkaç örnek gös -i tererek, etraflıca birkaç sahne an - lattılar. Mebus Viktor Doble: — Reyiâmdan önce, Fransaya bütün mültecilerin girmesine mü « saade edilmesi için emir verilmiş - ti. Çarşamba günü Forbah'da üç yüz mülteci vardı. Fakat birden- bire bir emir geldi. Üç yüz mül- teci tekrar kamyonlara bindirile- rek geri, hududa gönderildiler. Diğer mebuslar, gene bu gibi! sahnelerden bahsederek oldukça! sc'klr olanlarma © işaret etmişler, sorra Heryo hükümet namma ce- vab vererek: “Bazı müşkül vazi- yetlerin meydan almasına rağmen mültecilerden bir kısmının da ger- çekten suçlu olduklarını, sahte. kârlık yapanlar, memnu silâh ta- şıyanlar bulunduğunu söylemiş ve maksadını şöyle açığa vurmuştur: “— Mültecilere misafirperver - lik göstermek birçok Fransız iş - sizi bulunan Fransada çalışmala - tedavi Aklın alamıyacağı kadar garip bir âlet keşfedildi Epeyce zamandanberi, içlerin- de doktor bulunmıyan vapurlarda hastalanan zavallıların tedavisi i- çin, karalardaki doktorlara telsiz vasıtasiyle sualler sorulmakta ve onlardan tedavi usulleri öğrenile- rek tatbik olunmaktaydı. Esasen, bütün vapurlarda, 8y- ni şekilde birer küçük eczane var- dır. Bir de doktor kitabı mevcud- dur. Fakat hastanm gösterdiği a- rızalar telsizle doktorlara bildiri. lirken, bunu tababetin acemisi ©- lan kimseler yaptığı için bir takım yanlışlıklar oluyordu. Meselâ, kal- bin atışını, ve teneffüsü dinlemek doktora hasta hakkmda bir fikir verir, Halbuki, bu bittabi şimdi-! ye kadar kabil olamıyordu. Cenova üniversitesi profesörle- rinden bir zat, son günlerde bir âlet keşfetmiştir. Bununla, uçan bir tayyaredeki adamın teneffüsü ve kalbinin atışı bile karadaki dok tor tarafından dinlenebilmektedir. Hattâ bu âlet, teneffüsle darabanı yüzlerce kilometre öteye, grafik - ler halinde de kaydetmektedir. Bittabi, ayni âleti gemiler de işletmek daha kolaydır. Böylelik- le, radyo vasıtasiyle uzaklardaki doktorlara tedavi olunmak (pek kolaylaştığı için, Italyan doktoru- nun keşfi pek mühim addedilmek:- rma müsaade etmek demek değil .| tedir. dir..,, Bunun üzerine (o mebuslardan Blum: “— Bunu anlıyorum. Bazı ken- | & parası olmıyan yahud kendile- rine bakacak birisi (o bulunmıyan mülteciler o kadar azdı ki, umu- miyetle iş sahasında bir tesirleri dokunacaklarmı zannetmem... Fransanın ileri gelen muharrir- lerinden Andre Morua ve Fransu- va Moriyak da Fransada mülteci-| ler İehine yazılar yazmışlardır. Tramvay Şirketinin açlığı dava Ankara, 11 (Telefonla) — let Şürası, tramvay şirektiyle Na- fia Bakanlıklarına yaptığı tebli- gatta duruşmanın bu ayın 19 unda! tış yeri: Çocuk Esirgeme kurumu mer | yapılacağını bildirmiştir. 2 SLM İRİNLİ SR Kİ ia İstanbul halkının sabırsızlıkla beklediği büyük film (Mig AYSEL (BATAKLI DAMIN KIZI) Pek büyük fedakârlıklarla elde edilen bu emsalsiz filmi tla seyredebilmelerini teminen halkımızm Şehzadebaşında MiLLI ve birden bugünden itibaren başıyor Şirin yurdumuzun tabii ve lâtif manzaraları arasında çevrilmiş ve Şehir tiyatrosu san'atkârlarının büyük bir kudretle yaşattıkları TAMAMEN TÜRKÇE SÖZLÜ VE ŞARKILI MEMLEKET FİLMİ Yapan: Yegâne rej'sörümüz ERTUGRUL MUHSİN Oynıyanlar: FERİHA, CAHİDE, NAFIA - NACİ GALİP - HAZIM, MAHMUT, SAİT, T. Matineler;, 21/2. 41/2 - 6 172 suvere 8 1/2 Bütün dünya matbuatımı, —— İri alâkadar eden hâdisenin kahramanları ÇOCUĞUMU kese tavsiye ederiz. Dev.| mak ve hem de Çocuk Esirgeme Ku» Yeni neşriyat Bir zaferin yası YAZAN: R. Gökalp Gene ediblerden İt Gökalp yükar ki isimde alâkayı callb bir eser yaz * mıştır. Fiyatı 35 kuruştur. İnkilâpçr bir imanla yazılmış olan bu eseri her- Atalarımızın adları Çocuk Esirgeme Kurumundan: Yüksek Iktisat meclisi üyesinden ve eski Mersin Saylavı Bay Niyazi Ra - mazan Yüreğiroğlu (Atalarımızın Ad ları) isminde bastırdığı kitabmı Ku - rumumuza hediye etmiştir. Bir kita - bın değeri 10 kuruştur. Soy adları he- nüz almamış olanlara bir kolaylık ol- rumuna bir yardımda bulunmuş ol mak üzere (Atalarrmızın Adları) is - mindeki kitabtan bir tene alınız. Sa- kezindedir. HiLÂL sinemalarında BEHZAD, T kimselerden ibaret olan dığı için 4 milyon sterlin sarfedilecek Londra — Dahiliye 2 parlâmentoya verdiği çebi lâyihasında, Londra polisi İKİ milyon sterline (omal ol plân hazırladığı görülüyor. 400.000 sterlin yalnız binası için harcanacaktır. Bundan 43 yıl önce yapıla bina içerdeki çalışanlar 200 den aşağı olduğu zaman iyi ve fi gelmekteydi. Fakat şimdi gi hiliye nazırı, bu yekünun dört li yukarıya çıktığını par İİ da söylemiş ve memurların lerde, koridorlarda çalıştığı” latmıştır. Bu genişleme, Londra P© de parmak izine verilen ya” yet ve bu kolun ilerletilmesi” doğmuştur. Teknik odaları © tılmıtşır. geli! Cinayet araştırmada g metodlar ortaya benmi dürlükte yeni yeni daireler ğa sebeb olmaktadır. e Dört milyon sterlinin parçası polis mevkilerine, pal” lim müesseselerine barcanseii7 Malaryâ ölenlerin adedi 140001 buldu gi Son aylar içinde Seyi sında Malaryadan öl : 2 ei insanım akıbeti İngiliz rini artık tahrik eder bir hal raıştır. f Deyli Herald gazetesi vi i kalesinde diyor ki: | “Malarya, önüne göçilebili hastalıktir. Almacak ihtiyati?” lidir. Tedavisi malüm.. “Bununla beraber Seylân kunc bir hastalığm liyor ve ş'mdiye kadar bu “ Irktan ölenlerin sayısı buldu. “İngiliz Hindistanmda m) binlerce hayat Malaryadan 0 y. “Bu salgınlar, bu war v giliz İmparatorluğu için f: lekedir. Bundan insanda ii utanc hissi uyanması lâ: 4 salâhiyet sahibleri hiç 8 den bu lekeyi silib at Hollandadâ Alman di .. . komünistle yakalandı. ; Holandanın Amsterd3” if rinden gelen bir habere sl ler Almanyasiyle dışard3” yard dele etmeğe karar vermif komünistleri yakalanmışlsii Komünistler, Amster evda konferan halindeydi? Holanda polisi vaziyet?) ma başlamıştır. Yakalananlar arasınd? Rayştağının eski bir mebusu olan Kreutzbur$ dır. 4 ALDILAR Baştan nihayete kadar oyn ve aman dolu la Filmi Yapan şirkete 250 bin d0*” Amerika'dan evvel pek yakında | ipek SİNEMASINDA Gösterilecektir. Tadilât daliymiyin bir kaç gündenberi kapalı bulunan İPEK sineması tezyinatı b” tmek ü bir davaya sebeb oldu Sinema iki kadar eskisinden dah izel ve daha ER ık olarak tekrar acıla,