20 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

20 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

2 Hitler yarın sını anlatan büyük nutkunu söyliyecek Fransız gazeteleri bu nutku heyecanla bekliyor Paris, 20 — Hitler yarın bütün siyasasını anlatacak olan ve nice vakittir beklenen nutkunu söyle - yecektir. Bu münasebetle, Fran - 51z gazeteleri bugünkü sayıların - da düşüncelerini . ve — dileklerini yazmaktadırlar. Pöti Parizyen gazetesi, Lâval ile görüşen Göring'in — Fransızları böylelkile yoklamış olduğunu, bu yoklamanın yarınki söylevde izleri görüleceğini yazıyor ve diyor ki: Bu söylev, B. Hitlerin Fransa ve dostları ile çalışmağa hazır oldu- ğunu, yahut, — anlaşmazlıklardan istifade ederek, özgenliğini (ser - bestliğini) korumak ve daha iyi bir durumu beklemek için manev - ralarıma devam edeceğini göstere - cektir. 'Hangi maddelerden | 4 üncü ticaret odaları kongresi --sir. ne kadar istihlâk vergisi alınacak Ankara, 19 (Haber) — Bazı maddelerden alınacak istihlâk ver gisi değişikliği bütçe encümenin- den çıktı. Kamttayın yarınki top- lantısında konuşulacaktır. Bütçe encümeninin onayladığı değişikliklere göre kahvenin ki - Tösündari 30, çaydan 60, ham ve- ybrt temizletniş - kauçuktan — ve mamulâtından 100, (ancak ayak- kabılar dışarıdan gelirse -96) ku- ruş istihlâk resmi almacaktır. Çeşitli lâstik ayakkabılardan SO, lâstiklerin &lektrik leyazımın- dan 46, pencere camından 4, çe-| şitli kâğıt ve mukavvadan 3, pa-| muk ve pamuk ipliği mensucatın- 21, yün, kıl ipliği ve halattan 35 Bunların mensucat hazır - eşya - sından sikleti 200 grama kadar 100, altı yüz grama — kadar 45, fazlasından 25) şapka taslakları - nın kilosundan 25 kuruş resim alr nacaktır. b Vergiye tabi maddeleri yurt - ta istibsal ve imal edenlerle hariç: ten getiretler ayrıca ihtislâk ver- gisini ödemekle mükelleftir. Vergi sikletinden alınır. Ke * sirler tam sayıdır. İthalâtta güm - rük resmile beraber ödenir, Daha önce başlayıp kanunun neşrinde tahakkukları bitmemiş o- lanlar eski hükümlere tâbidir. Yeniden vergi almacak mallar i- Ççin kanunun neşrinden sonra 15 gün içinde beyanname verilecektir. Dünya yüzme rekoru Vergiye tâbi yapılarda kullanılan demirlerle levha halinde — gelen | bakırdan gümrük tarifelerine gö - re vergi alınır. —— Güreş müsabakaları İstanbul Güreş Heyeti Başkan - lığından: 24 - 5 - 935 Cuma günü tecrübe- N güreşçiler arasmda bir teşvik müsabakası yapılacaktır. 1 — Müsabaka açık havada ve ring üzernide Kumkapı İdman Yurdunda yapılacaktır. 2 — Tartı 11 den itibaren baş - layacak ve kur'a çekilinciye ka - ! | onaylayacaklar mıdır? yeni siyasa- Maten diyor ki: “B, Hitler tarafından vrilecek olan söylevin uzlaşıcı olacağı yeni konuşmalara yol bırakacağı | inaçlanmaktadır. Fakat, her konuş mada silâhları azaltma işinin nasıl olsa ortaya çıkacağı muhakkaktır. ve B. Hitler ve Göring, bu sorumu meseleyi - incelemeğe tetkik etme- ğe - hazır olduklarını söyleseler | bile, acaba arsrulusal bir kontrölü | | Bu kontrolü kabul etmezlerse Versay andlaşmasına yapltıkları | gibi, bu yeni andlaşmayı buâıyı- cakları hakkında bize nasıl inan vereceklerdir? Bu sorumun halli, göründüğü HABER — Akşam Postası Son Dakika Casus Lâvrens “gömülüyor?,,.. Londra, 20 (A.A.) — Albay Lav-| reng yarın, pek sade törenle ve resmf | uzkişilerle —şahsiyetlerle— Arabis- tan arkadaşları önünde, Moreton ki- lisesinin yanı başındaki küçük mezar: lığa gömülecektir. Viktor-Hüğönün 50 nci yıldönümü Paris, 20 (ALA) — Viktor Hü- go'nun ölümünün 50 nci yıl dönü- mü törenleri —merasimi— başla" mıştır. Öğretmenlerle okurlardan mü- 21 okuyucularımız pek eğlenceli rekkep bir kalabalık, Trokadero meydanında nümayiş yapmışlar - dır. İNGİLTEREDE Gaz maskesi meselesi Ingilterede havadan gaz hücu - mu ihtimallerine — karşı faaliyet durmadan ilerlemekte ve halka o- kadar sade değildir.., Yarın açılıyor | Ankara, 19 (A.A.) — Türkiye dördüncü ticaret ve sanayı odaları genel kongresi mayısın 21'inci sa- h günü öğleden sonra saat 15 de Yenişehirdeki Ökonomi Bakanlı - ğında toplanacaktır. Kongreyi Ö- konomi Bakant B. Celâl Bayar radyo ile de yayılacak bir söylevle açacaktır. Kongrede yurdumuzun Ökono - mi ve tecim durumlarını alâkalan: dıran çok mühim mevzular görü- şülecektir. İç ticaret umum müdür" lüğü kongrenin gündeliğine gir Mmek üczere bütün ticaret odala- rından gelen raporları ve umumi ve ayırmış ve kongre üyelerine dağıtılmak — üzere hazırlamıştır. tuz kuruşla seksen kuruş arasında bir fiyata gaz maskesi dağıtabil - mek imkânları — üzerinde çalışıl - | Harbiye nazırınm İngiliz parlâ - mentosunda gaz maskeleri hak - kında verdiği izahat umud uyan - dırmakta ve harb esnasında bütün | ahalinin bir gaz maskesi edinebi - leceği kanaati artmaktadır . Bugün bir gaz maskesinin İngil- terede fiyatı 6 Hira ile 25 lira ara - sındadır. Fakat yapılan tetkikat ve eks « perlerin çalışması neticesinde şu karara gelinmiştir. Eğer gaz mas - kelerinin imak yekân — itibariyle 40.000.000 kadarı bulursa parası da inebilecektir, Bununla beraber sivil halka gaz maskesi dağıtmak meselesi birin - ci derecede değildir. Sıra ile asker, Korgre sekreterliği kongrenin na- sıl çalışacağını öğrenmek için baş| vuranları aydınlatmaktadır. Bun dan başka kongrenin * toplandığı yerde kongre günleri için bir baş vurma bürosu açılacak ve bu bü- ro üyeleri istiyecekleri bütün - bi-| limleri verecektir. Kongrede her — vilâyetten iki üye bulunacak ve her bakanlık| ve mümessil ve danışmanları da kendi bakanlılarını — kongrede temsil edeceklerdir. Memleketi- mizde açılan bütün Ulusal banka- lar da birer murahhas göndere- lerdir. Üyeler şehrimize gelmeye baş: lamışlardır. Hdt Düseldorf, 20 (A.A) — Bayan Mart Genenger, 400 metre kulaç atarak yüzme dünya rekorunu 6 dakika 28 3/10 saniyelik bir za - | manla kırmıştır. Bu rekir, önce 6 dakika 29 sani- ye ile bayan Kaştayn'ın üzerinde | idi. | dar devam edecektir. Müsabaka tam saat 13 buçukta başlayacak- tır. 3 — İki kilo tolerans vardır. 4 — Lisans göstermiyenler mü- sabakaya giremezler. j 5 — Bu müsabakada birincilik ve ikincilik kazananlar, güreş fe « derasyonu tarafından birer ma - | polis, itfaiye ve diğer yardım kol- ları bu yolda tam mânasiyle tec - hiz edildikten sonra sivil halkın techizine başlanacaktır. Sonra gaz maskeleri hükümet ambarlarında saklı tutulacaktır . Tam bir ihtiyaç sezildiği sıralar - da dağıtılacaktır. Çünkü eğer he - men dağıtılırsa hem tam ihtiyaç anında halkın elinde ya kaybol - muş, yahut kullanılmaz bir hale gelmiş bulunacağından endişe e - dilmektedir. Hitlercilerin din aleyhinde çalışmaları Katoliklere nefes aldırmıyorlar Berlin, 20 (A.A.) — Havas mu habirinden: Katoliklerin para - toplamaları yüzünden Münihte çıkan karışık- lıklar devam etmektedir. Naziler, — katoliklerden, para verdikleri göğüslerindeki âlâmet- lerden bel'i olan bazı kimselere | saldırmışlardır. Polis, bir çok kişileri yakala . mıştır. Kardinal, Faulhaber kili- se kürsüsünde, Münih hâdisele - dalya ile taltif edileceklerdir. rine karşı bir protesto yazısı ©- receği 20 MAYIS — 1985 aa 21NEDİR? yalnız büyük deniz gezintimizin tarihinden ibaret değil zamanda, gezintimizde bulunacak için hazırladığımız büyük kazanacakların sayısıdır. Müsabakayı Haber'in Polis hafiyesi (X :9 ) hazırlamıştır! Gezinti günü, onun göste- ve ayni müsabakada işaret edeceği yolda bütün zekâ ve dik- katlerile yürüyebilenlerden birinciye: 25 lira verilecektir Deniz gezintimize iştirak için şimdiden hazırlanınız ve kuponları toplamaya devam Facia üstüne facia (Baştarafı 1 ncide) Birinci sayıfamtzda dercetttiği- miz resme bakınız! , Burada, Maksim Görki tayyare- sinin ne muhteşem şey olduğunu göreceksiniz. — Bu tayyarenin ta - vanları ne yüksektir, koridoru ne büyüktür ve umumi manzarası, bir apartımanı İçiYa'hö' kadar Betizli | Sovyet döstlari- mızın azmi kırılmadı Büyük bir tayyare daha yapacaklar Southend — Amerika, 20 (A. A.) — Maksim Gorki uçağınm pro jelerini yapmış olan Moskova ha- yacılık enstitüsü yardımcı direktö- rü B. Tupolof, Maksim Gorginin yerine konacak yeni uçaklar tasar- lamak üzere Amerikan tekniği öğ- renmekte olan Sovyet mühendis - lerile beraber Moskovaya dönece- ğini söylemiştir. SI Hicaz veliahdi Italyada | Napoli, 20 (A.A) — Hicaz Ve- liahdı Suud bin Abdül, dün Vik - torya vapuru ile buraya gelmiştir. Yanında Hicaz Dışişleri müsteşa- rı Fuad Hamza Bey vardır. Veliaht, Avrupaya batı mede-| niyetini incelemek —tetkik— için geldiğini söylemiştir. Bugün İtalya Veliahtiyle bir - likte öğle yemeğini yedikten son- ra, Romaya gidecek ve orada dört gün kalacaktır. Kral ile B. Musolini tarafından kabul edilecek olan veliaht, sonra; Paris, La Haye ve Londraya gi - decektir. kumuştur. Katolikler kiliseden çıkarken gösteriş olmak suretile açıktan u- î:. para yardımında bulunmuş- dır. ediniz .. Lâval Varşovada (Baştarafı 1 ncide) Fransız — Sovyet antlaşmasın - dan ve Almanyada fena telâkki e- dilen Moskova yolculuğundan son- ra, bu görüşme iyiye alâmettir ve gerginliğin biraz — gevşiyeceği u- mudunu verme'cedir.,, Varşova, (Hu )— T4—''n gencsal Göringle Lenasmaların « dan sonra Berline gitmesi işi ta - hakkuk etmiş olsa bile, bunun Ce- meVre toplanmalarından sonira ölü- cağı anleşılryor. v Lâval Berline giderse, bu bâdi - *» Fransız ve Alı > hükür-tlari arasında 1931 yılımdanberi ilk de- fa doğrudan doğruya temas ola - caktır. 1931 yılında Laval ve Biryan Berline gitmiş ve Alman başbaka - ni Bruning ile görüşmüşlerdi. . .* * Lâval Berlinden geçtiği sırada Lâvali Alman — dış işleri erkânı karşılamış, halk alkışlamış ve Lâ- val tebessümle ve bir iki cümle ile karşılık vermiştir. Wi £ Paris, 20 (A.A.) — B. Laval et * rafındaki kimselerin söyledikleri- ne göre, Krakovideki Laval - Go * ering konuşması, tamamiyle şahsi ve yarıresmi bir. cerçeve içinde yapılmıştır. Bu konuşma bir dü* şünce yoklamasından — başka bir şey değildir. —— Çekoeslovakyadaki seçim Prag, 20 (A.A) — Saylav seçi” minin ilk sonuncuna bakılırsa, && ki hükümet çoğunluğunu —ekst” riyetini— teşkil eden ulusal Z sosyalist, sosyal demokrat ve Gmî çi partileri, durumlarını tu! tadırlar. " Bunların içinde ” en nnwı", —mühimmi— olan çiftçi nin fazla oy —rey— bile aldi? sanılıyor. Eski hükümet çoğunluğun” Alman sosyal demokrat ve î'f..ı partileri ise, südet Alman parti z lehine, bir çok oy kaybetmekt€ dirler. Bu parti, herşeye rağmtt” Çekoslovakya devletine kar$! .4.4 dakatini berkitmektedir. —t#'” etmektedir.—