13 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

13 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Karmen Yeniden filme alınıyor Amerikalı bir şirket, Fransız Muharriri Prosper Mermenin “Kar Men,, romanile Bizet'nin bu mev - Zu üzerine yaptığı operanın sine - Maya nakli hakkını satın almıştır. Bu rollerde çok meşhur opera mu- ganniyesi Jeraldin Farar ile Teda Bara Dolores Del — Rivo ve Rakel Melleri görmüştük. “Karmen,, mevzuu şimdiye ka- dar birkaç defa filme — alınmıştı. Bu rollerde çok meşhur opera ha - fiyesi Jeradin Farar ile Teda Ba - ra Dolores Del Rive ve Rakel Mel- leri görmüştük. Kate fon Nagi Pompdaur Fon Nagi Sevimli yıldız Kate yollar,, şimdi Cezairde “Şahane adlı dramatik bir film Bu tamamlandıktan sonra fantazi rollere dönecek ve bir Peret filminde “Madam Pompa - dur, u temsil edecektir. Bu film Viyanada ç:vrilecekıin Kocasını hapseden yıldı Tanınmış aktör Con Barimurun yedi senelik karısı Dolores Kos - telladan ayrılmak üzere mahke - meye başvurduğunu Mahkeme henüz kararını verme - miştir. Con Barimur boşanmak is - Weyişinin sebeplerini — anlatırken Yyle demiştir: — Yatla seyahat ederken karım beni bir kamaraya kilitledi ve gün- İlerce orada mahpus - bıraktı. Ben böyle bir kadınla yaşıyamam! Karısı buna şu cevabı veriyor: — Evet, kocamı — kamarasına çeviriyor. tekrar o- yazmıştık. Klodet | Yaşları | Kendilerine göre nekadar? Yıldızlardan bazılarının yaşla- , F | Con Kravford: 29, Greta Garbo:, 31, Marlen Ditrih: 31, Küçük Duğ- lâs Feyrbanks: 30, Norma Sier: 31, Franşot Ton: 28.. Mey Vestin yaşı hakkında Ti - | vayetler muhteliftir. Bir rivayete göre 53, diğer bir rivayete göre 45, kendisinin iddiasma göre ise ancak 30!... | Sinemacılıkta bir yeniliki! Bir film çevrilirken sahneler, an- lattığı mevzudaki vakaların sıra - sına göre değil, karmakarışık çev-« rilir. Böyle ayrı ayrı çevrilmiş olan sahneler sonra sıraya konur. Bir filmin son tarafı, başından evvel * çevrildiği çok defa olmuştur. Holivudda bu sinema ananesi -« | nin aksine olarak bir film çevril - | mektedir. Bu, Con Kravfordun bir | filmidir ve başından başlanarak | şonuna kadar sahneler, vaka sıra- sile çevrilmektedir. z Greta Garbo şikâyetçi ! Greta Garbo tatil müddetini ge - çirmek üzere Holivuda gitmişti. | Orada İsveçli bir gazetecile konu - şurken Holivuddan şikâyet etmiş: * — Orası bir nevi resmi daireye benziyor demiştir, — paranı al ve ötesine karışma... Halbuki benim birçok projelerim vardır. ——— |hapsettim. Fakat bu, onun iyiliği | içindi. Çok viski içiyordu, sıhhati l bozulacaktı, bunun önüne geçmek | istedim. Kolber | şülmiyen meshur I Kısa Haberler ! * Greta Garbo, İsveçten Holi- vuda döndükten — sonra Fransa kraliçesi Mari Leçinnskanın ha - yatına dair bir film ç virecektir . * Şimdi sinema rejisörlüğü de yapan “Topaz,, müellifi Marsel Panyol, Fransız romancısı Alfons Dodnin meühur eseri Arleziyeni filme almağr düşünmektedir. Bu eser eyvelce iki defa daha filme | alınmıştı. * Şimdi Londrada bulunmakta olan Moris Şövalye bir İngiliz sosyetesi tarafından angaje edil - miştir. Sosyete hesabına “sevgili serseri,, adir bir film çevirecek - | tir. * İtalya, filmcilik işlerini ge - | nişletmeğe karar vermiş ve çalış- mağa baş!amıştır. Bir İtalyan sos- yetesi bu mevsimde 40 film yapa- caktır. Eenebi artirtlerden Harri Baur, | Corc, Arlis, Marta Egert, Doro- | tea Vik şimdi İtalyada çalışmak- tadırlar. * Ameskada — Şekspirin “yaz gecesinin rüyası,, — eserini filme almış olan meşhur - rejisör Maks | Raynhart Parise gitmiştir. * Yıllardanberi sinemada gö - Alman artisti Emil Yanings, Prusya kralı Fred- rikin hayatına dair bir film çevir- | miştir- Şimdi Pariste gösterilmek- te olan filmde — Yaningsin eskisi kadar muvaffakıyetli olduğu ya - zılıyor- * “1 übnan Melikesi,, ve “Otomo billi adam,, filmlerinde gördüğü-| mış! Mısırda bulunan bir papirüs | Evelin Knap müz İngiliz artisti Grosmit Corç | üzerinde bir “Miki F are,, ölmüştür. resmi gö ülmüştür. * Brüksel sanat ve tarih müzesi direktörünün * Fransada rejisör Abel Gans Lükres Borjiya,, filmini çevire- cektir. söylediğine göre “Miki Fare,, İsönim doğuşundan 1200 yıl önce de tanmnmaktay- * Marta Egert'in yeni filminin adı “Klo — Klo,, dır.