10 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

10 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

EN Üypeşt hakkın da konuşmalar: > Uupeşti nasıl buldun? — Çok iyi birader, > Ama yaptın ha! — Nasıl iyi bulmam diyeyim, Bu - Abeşte birincisi, hem zaten bize birin je mayan takım gelmiz ki, hep gelen- 7 birinci meselâ (Libertas) (Servet) Pallon) (Panatinaikos) hepsi, birin- değil miydi? > Doğru! işin şakası | Pek yakında İstanbul bölge- Sinin Elimize ge-) Cen son kongre- de okunan ra&- Poru Ondan sonra: Yeni fütbol İLan en heyetinin dü- Mıntaka merkezinden Yeni çekilenler- le görüşmeler Ni Ne o, yahu! Bu sefer kazanama- nm? > Birader ben istemedim, çekildim yoruldum. ai Ne o, sen de bu sefer o yoksun, Ybettin mi? —E Kaybedilecek ne var ki birader Fada bir iskemle kaybettim; bir saat | zandan > Şimdi çalışmıyacak mısın? —Gene-çalışıyorum,.. —Nereşie?, — Evde, vazifede!, Torbalı yıldırım sporenlariyle. Tire Diril spor kulübü idare heyeti işin şakası « 3 kimse bilmiyor!) demiş. Bir ankete sporcu cevabı Bir yazıcımız, gazetelerde açılan anketin birini ben de soprculara, ida- recilere sorayım diye mıntaka merke- zine varmış; rastgelediği birine sor - muş... —Karmızı mı? demiş, çocuğunuzu mu?. Karşısındaki: — İkisini de sevmiyorum. Ne oğ- lumu?.. Ne karımı? Fakat sakın yaz mayın ha! dur. — Neye?. — Neye olacak. Ben Beşiktaşlıyım. Oğlum Galatasarayda okuyor, taştan aşağı (G.S) Ni. Hem de denizci: Karım sporcudur. Fenerbahçeli. O da tenis- çi, İkisi de bana aykırı nasıl sevebi - lirim? Diye cevap verir! Dinarlı ile Iki resmi Haberin (o başsayfasında yanya görülen bir genç sormuş: — Hangisi acaba güreşçi!? Gösteriş itibariyle daha izzetli gör- düğü Apağı görünce şaşıranlar. 0 - nun için: -—Acnba Gregoromen mi? Serbes! mi güreş bilir diye merak etmişier Birisi cevap vermiş: — Hiçbirisini, yalnız (kalem) güre şini bilir demiş. ... Apak pehlivan da Kara Ali, beyaz Veli, Çoban Mehmet, Sürü Ahmet, Ye nici Mehmet; Yenikçi Hasan, Dinar - Irya karşı (tefi) atmış. — Güreşin ne suretle olması dü - şünülrfüş?.. Serbest mi? alaturka mı? gregoro- men mi?. Kenekeç mi demişler? Apak pehlivan da! —.Japon güreşini teklif ederim, (Çünkü Japon güreşini memlekette | S5. TURCUT Tirede canlı spor hareketleri var Yeni kurulan Dirikspor kulübü faaliyeti Tire, (Özel aytarımızdan) — ede yeni kurulan Dirik spor Tir, k ilçesi Yıldırım spor klübi: idare “Yeti üyeleri otomobille ireye! #eldiler, Dirik spor klübü evinde öle yemeği yedirildi. Tire 'dman Yurduyla Yıldırım spor da bugün adyomda kalabalık bir halk ö- hünde ve Dirik spor klübü fkinci ş#kanı Naci Zenginin haksmliği 'unda oynanan bu oyunda iki Ye berabere kalındı. | İdman yurdunda, eski ve ta Rihmış oyunculardan Tire jandar- Ma kumandanı Halil Andaç da Vardı. Atılan golün birini Halit ndaç kafa ile atmıştır. İdman yurdu bu gece be'ediye barkında Tirelilere neşeli bir gece Yaşatmıştır. Tertip edilen garden- Partiye dört yüz davetli gelmişti. k ümhuriyet halk partisinin musiki olu ve İzmirden getirtilen tanın- Maş musikicilerle tam bir kadro lükünü kutlulamak üzere Torba-| | Esi BU HAFTA YAPILACAK Su sporu müsabakaları Bugün ve yarın İstanbulda çok zen- gin ve dolgun bir program içinde ge- çecek su sporu hareketleri yapılacak- tır. Bugün Moda yüzme havuzlarında saat 14 de başlıyacak olan İstanbul yüzme şampiyonası, yarın da ayni yer de sabah saat 10 dan sonra devam e- decek ve bitecektir. Diğer tarafından yarın (Yenikapı ile Kumkapı arasındaki sahada ikin - ci kürek teşvik müsabakaları yapı - lacaktır. Yüzmelerde program şudur: BİRİNCİ GÜN: 100 metre erkekler * serbest kadınlar ara - sında. 100 metre erkekler sırtüstü ay-| ni yarış kadınlar arasında — 200 met re serbest erkekler ve ayni yarış ka - dınlar azasında. 100x 200x 100 Türk bayrak yarışı. İKİNCİ GÜN: 400 metre serbest er kekler arasında, 200 metre serbest ka- dınlar arasın - 200 metre kurbağlama erkekler arasında - 400 metre serbest kadınlar arasında, Bir buçuk saat dinlenmeden sonra: 4x200 erkek bayrak yarışı, 1500 metre erkekler serbest. 100x200x100 bayrak yarışı kadınlar arasında, erkekler Tramplen atlama, hanımlar için ayni atlama, erkekler kuleden atlama, ve en son olarak da su topu müsabakası. Kürek yarışlarının programı, birin- ci teşvik müsabakalarının aynidir. ayni yarış Joe-LOUİS Sehmeling ile çarpışacak İngiltereden yeni bir haber gelmiş - tir, Bu haber Nevyorkta yapılacağı evvelce ilân olunan Joe Louis. Sehmeling maçının eylülde Londrada yapılacağı hakkındadır. Eğer bu rivg- yet kesbi katiyet edecek olursa İn - giliz organizatörlerinin Amerikan or- ganizatörlerine üstün geldiklerini gös | l terecektir.Zira zenci Joe Louisin her ne | bahasına olursa olsun Avrupada kat | iyyen maç yapmıyacağı hakkındaki | fikrini İngiliz organizatörleri çelmiş olacaktır. Teddy Joroszun yeni bir galibiyeti Dünyanın en iyi vasatsiklet bok - sörlerinden biri olan Teddy Jorosz Nevyorkta Salbes ile yaptığı on dev- relik bir maçta sayı (o hesabile galip gelmiştir. Mike siman! Tire 39 uncu alay 11 inci bölük sporcuları caz vardı. Dirik spor klübü çevre ilçeler- deki arkadaşlarına cevap 7erebi- lecek bir tarzda levazımını 'kmal etmiştir. Bu hafta içinde 39 uncu alayın on birinci bölük spor klüb'le çar- pışacaktır. - “Subay'ar, kurulmuş olgun bir spor takımı, her gün akşamları sa- hada oyunlarına devam etmekte- dirler. Aiay kumandanı Nizami Tamayın himayelerindeki yüzbaşı Yaşar spo takımının Dirik #porla karşılaşacak oyuncularının «esim . lerini tanıtıyorum. | Durmuş Türkmenoğla| Taksimde yağlı güreşler Yarın teşek müsabakalarının sonu yapılıyor Rİ Türkiye başpehlivanı kara Ali Doyle üçüncü maçınıda kazandı Meşhur Jak Depseyin yakında dünya şampiyonu yapmasına çalıştığı Irlan- dalı muganni boksör Doyle Oüçüncü maçını da kolaylıkla kazanmıştır. Bu seferki hasmı zenci Bob Norton , idi, Biçare zenci Doylenin karşısında ! daha ikinci ravuntta perişan bir ha - Te gelmiş ve Solgneur slinrer atarak mağlübiyeti kabul ettiklerini bildir - mişlerdir. Dundee tekerlenmekte devam ediyor Dünyanın sayılı on meşhur orta siklet boksörlerinden biri iken son za manlarda günden güne düşen Dun - dece Amerikada Freddy Stel ile yap - tığı son maçta da ağır bir mağlübiye- te uğramıştır, Maçın başlangıcından itibaren da - yak yiyen Dundee üçüncü ravuntta ayakta duramıyacak kadar yorulmuş» ! tur. Bu vaziyet karşısında hakem ma- çı durdurmuştur. Jak Londonun bir galibiyeti Jack - London ile Smith arasında İngilterede yapılan poks maçını Lon - don ikinci devrede nakavt ile kazan - mıştır. Birincidevrede hemen hücuma ge - çen Londonun yumruklarından Smith in fazla müteessir olmadığı zannedi - liyordu. Fakat ikinci devre Smith çe- nesine yediği müthiş bir yumrukla dokuz saniye yere düşmüş kalkınca i- kinci bir sağ kroşe ile tekrar yuvar - yanarak nakavt olmuştur. a Türkiye baş perhli. vanı Kara Ali iyileş- ti yarın Hüseyinle güreşecek 23 ağustosta şehrimizde dört maç yapnıak üzers Güreş Fede - rasyonu tarafından davet edilen Viyana güreş muhtelitinin gelme- si dolayısiyle bu tarihte yapılacak yağ güreşi İstanbul birinciliği bir hafta evvele almarak 18 ağustos- ta yapılmasına karar verilmiştir. Bu birinciliklerden evvel yapılan teşvik ve yeni nizamname tecrü - besi müsabakalarının * sonuncusu da yarın yapılacaktır. Esasen taş- rada bulunan baş pehlivanların hepsi gelmiş ve idmanlı vaziyette olduklarmdan İstanbul birincilik- lerinin bir ân evvel yapılmasında bir mahzur kalmamıştır. Türkiye (Lütfen sayfayı çeviriniz) Futbolda Fransa - Almanya ne zaman oynayacak Almanya ile Fransa arasında son yapılan futbol maçında 3 - | mağlü olan Fransız takımı İntikaii ma ancak 1937 de yapabilecektir. © Zira her iki memleket murahhasları birleşerek maçın 1937 senesi martri. çinde Almanyada oynanmasını karar- | Jaştırmışlardır. Orta avrupa kupa sına Fransa da girebilecek mi ? Italya futbol federasyonu Romada yaptığı son toplantıda Fransanın 'da merkezi Avrupa kupasına iştirak et- mesini kabul etmiş ve bunun için Lâ- zımgelen teşebbüsatta bulunmağa ka- rar vermiştir. kadın atlet Geçen hafta Londrada Miçan at - letizm kulübünde bilyük bir şampiyo- na yapılmış ve müsabakalara yüzlerce genç atlet kız da iştirak etmiştir. Resmimiz, bu müsabakada uzun at lama müsabakasında kazanan güzel Mis K, Tüllyi ve onun mükemmel siy- lini gösteriyor.